Search Results
Search results 141-160 of 222.
-
Achja. In eerste instantie zit ik helemaal niet op een merge te wachten. Domineren in een dode uni went snel plus in de loop der jaren verandert je leven toch iets waardoor je minder tijd hebt om echt maximaal gas te geven. Zolang ik vanuit Taurus niet naar u3/Gemini hoef te mergen zal elke andere uni op lange termijn toch weer een zelfde dominant spelbeeld gaan geven. Ben wat dat betreft zeer content dat Pegasus is toegevoegd aan de doeluniversa. Ik hoop wel dat GF asap meer duidelijkheid kan g…
-
Apart verhaal van de COMA als je het mij vraagt. Eerst goedkeurig geven voor het publiekelijk communiceren wat de wens is qua aanpassing van de specs. Heb je dat binnen, ga je daarna terugkrabellen door het on hold te zetten. Bedenk dat dan even voor je de publieke opinie gaat vragen denk ik dan... Snap dat je hier als team weinig aan kunt doen. Maar het is wel een heel raar verhaal zo. De COMA scoort geen punten op het gebied van gebruikersvriendelijkheid zullen we maar zeggen.
-
Spelbederf
PostDiscussie ga je toch nooit uit de weg. Plus je doet het als GO/SGO toch nooit goed als zo'n discussie ontstaat. Die beslissing dus vooral aan de (S)GO van die uni over laten waarbij het punt blijft dat zij de enige zijn met bevoegdheid in die uni en verreweg het meeste kunnen zien waardoor ze de meest onderbouwde beslissing kunnen nemen. Als je als #1 speler de grijze gebieden moet gaan vermijden met de huidige activiteit in OGame land dan mag je helemaal niks meer. Bij elke maan die er af vlieg…
-
Spelbederf
PostQuote from Malle PietJe: “Quote from Flugel25: “Eersteklas onzin Swami. Een GO heeft geen enkele rechten in zijn speeluni en moet dus volledig beoordeelt worden als speler zonder dat zijn GO zijn in een andere uni uit moet maken. Zeker als je op een #1 positie speelt is het onmogelijk om iedereen te vriend te houden in je speeluni en daarmee een voorbeeldfunctie uit te dragen. Het blijft een oorlogsspel waarin niet iedereen je vriend kan zijn. Zaken als forum en zeker de algemene secties zijn ee…
-
Spelbederf
PostEersteklas onzin Swami. Een GO heeft geen enkele rechten in zijn speeluni en moet dus volledig beoordeelt worden als speler zonder dat zijn GO zijn in een andere uni uit moet maken. Zeker als je op een #1 positie speelt is het onmogelijk om iedereen te vriend te houden in je speeluni en daarmee een voorbeeldfunctie uit te dragen. Het blijft een oorlogsspel waarin niet iedereen je vriend kan zijn. Zaken als forum en zeker de algemene secties zijn een publiek iets waar een voorbeeldfunctie meer aa…
-
Ik snap het goed Wish. Was enkel benieuwd of er wellicht al iets meer bekend was over het hoe en wat. Gezien het moeten wachten op GF zelf kan dit zomaar nog even gaan duren met wat pech... We wachten dan geduldig af wat er gaat gebeuren.
-
Quote from Wish2Die: “Beste spelers, Gezien we zitten in de vakantieperiode, laten we de topics nog eventjes een weekje openstaan voor eventuele discussie. De week erop zullen we de algemene consensus in de uni's doorgeven en overleggen met onze CoMa, om zo te kunnen beginnen met de ingame polls. We zullen jullie natuurlijk hiervan op de hoogte houden en de procedure beschrijven wanneer daar meer duidelijkheid over is. Bedankt voor jullie input tot dusver! Met vriendelijke groeten, Jullie Admin …
-
1. reclame kost geld, dat wil je dus enkel als je kansen ziet om het terug te verdienen. 2. OGame levert op het moment te weinig op en er zitten te weinig groeimogelijkheden in. 3. OGame is dus een uitmelkgame geworden voor GF. Geniet er van zolang het kan maar verwacht niet dat er (zeker in .nl) ooit nog veel leven gaat komen. Wil GF geld verdienen? Dan maken ze een nieuwe game waar je wel weer reclame voor kunt maken. OGame is op zijn retour en heeft zijn beste tijd gehad. De spelers die het a…
-
Quote from L3ct3r: “Quote from Flugel25: “Quote from Ephanduin: “Quote from L3ct3r: “Zeker met de middelen die we vandaag de dag hebben qua coords van spelers moet alle planeten checken geen probleem meer zijn. ” ” ” offtopic maar welke middelen?ouderwets waarschijnlijk maar als ik echt een target heb schrijf ik zn planeten die ik tijdens het spioneren tegenkom op een blaadje. En anders ga ik gwn heel het zonnestelsel af Ik herinner me heel vroeger in uni1 dat we iets hadden in de alliantie waar…
-
Quote from Ephanduin: “Quote from L3ct3r: “Laatste vraag hoe zet je het dan in de praktijk om om een ninja te voorkomen? want bv 9 seconden vertragen je moet je inbox laden (en bij mij als ik op 0 sec naar inbox ga staat het spiorapport er vaak nog niet in), spio lezen, naar vlootoverzicht gaan en pullen.. Denk niet dat me dat lukt in 9 seconden ” Je hoeft je vloot ook niet op 't laatste moment te vertragen hé, Als je je spio van je planeet wat verder weg stuurt op 'n laag % kun je makkelijk 5~1…
-
Hmmm ja, niet helemaal mee eens @swami_dude Ik heb zelf 4 planeten op plek 15 liggen met allemaal 240+ velden ondertussen. Om dat voor elkaar te krijgen heb je wel een gigantische investering nodig qua tijd, gs en DM. Niet iedereen weet er daardoor van of vind het de moeite waard, maar op lange termijn zijn die plek 15's een enorme winst qua deutproductie. Als je alles op standaard 180 velden minimum gaat doen dan is het easy om alles zo koud mogelijk + fusies te leggen zodat het hele spel puur …
-
Nou, ik zal je vertellen dat ik bij de nieuwe spelers bijna niet kijk atm. 1m raidjes zijn de moeite niet, laat ze dan nog maar wat verder opbouwen. Als dat op dagniveau echter al 2m raidjes gaan worden dan farm ik ze kapot. Dat kan ik je nu al vertellen. Bovendien wil ik best instemmen als de eco voor de top op x7 blijft en de rest er onder dan oplopend kan worden tot x9 bijv. Als ik in moet leveren om lagere spelers een voordeel te geven dan gaat dit nooit aan die 80% komen. Daar zorg ik met c…
-
Beetje jammer dat het dan meteen weer hatelijk moet worden als je een goede discussie probeert te voeren. Je weet dat je ook je ongelijk kunt toegeven als je een waardeloos idee hebt eh? Dat zou het al een stuk minder genant maken namelijk. Hoe meer ik er bij nadenk hoe beter dit idee is tbh. Voer dit door en je pusht mij als #1 gewoon miljarden extra per maand op een legale manier aangezien minimaal 50% van mijn inkomsten waarschijnlijk uit raids komt. Daarbij geef je een #1 ook een goede reden…
-
Quote from Blackduck: “Quantum heeft op dit moment Eco speed 3, mijn suggestie zou dan niet bepaald straffend zijn in mijn ogen. Voorbeeld. Top 200-474 (het aantal accounts momenteel) krijgt de maximale 7x eco speed. Top 50-200 krijgt 6x eco speed. Top 1-50 krijgt 5x eco speed. Ik bezet zelf plek 6 en zie dit totaal niet als straf want het is nog steeds meer dan de huidige situatie. Voordeel voor de hogere spelers is natuurlijk ook weer dat de lagere spelers meer omzetten, ze moeten dus nog stee…
-
Quote from Blackduck: “In de Quantum server-spec afdeling heb ik het volgende voorgesteld rondom de ecospeed: ''Waarom niet de speed aanpassen naar rangen en standen. Hoe lager je rank hoe hoger je eco speed om de verschillen tussen de top en subtop kleiner te maken. Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is, maar het maakt het voor nieuwe/lagere spelers wel aantrekkelijker.'' ” Voer dit door en ik denk er serieus aan om dan te stoppen. De topspelers zijn topspelers omdat ze beter (en tegenwoordi…
-
Logisch Wish. Ik snap ook dat je nooit iedereen tevreden kunt stellen. Het is ook zeker niet dat ik tegen alle wijzigingen ben, ik ben enkel tegen extreme wijzigingen die waarschijnlijk de community niet ten goede gaan komen. Als de meerderheid instemt dan zal ik mee moeten. Alleen hoop ik door de discussie aan te gaan mensen in ieder geval bewust te maken van de keuze die ze kunnen maken.
-
Ik snap je punt Wish, maar je mist een belangrijk argument. Ik speel Taurus door zijn heerlijke features en door het feit dat ik hier vanaf het begin alles zelf heb opgebouwd. Ik kijk allang niet meer naar de stats in mijn server maar meer naar de stats van heel OGame.nl om nog iets van uitdaging voor mezelf te houden. Wanneer dan de vraag komt welke specs we in onze servers willen dan kijk ik niet enkel naar mijn eigen server maar ook naar de servers waar ik mee concurreer voor die OGame.nl ran…
-
Om maar even een poging te doen om beschaafd algemeen te reageren op de mogelijke nieuwe specs: Wie heeft dit in hemelsnaam bedacht? Zullen we naam van het spel ook maar meteen aanpassen? Dit heeft namelijk niks meer met OGame te maken. Toen ik begon met spelen was 1x speed de standaard, zowel eco als vloot. Dat er door de jaren heen meer behoefte is aan snellere uni's kan ik begrijpen. Het gaat echter met kleine stapjes steeds sneller met sinds kort zelfs nieuwe uni's met 7x eco speed. Dat heef…
-
Melkwegoverzicht
PostIn de regel waar je sondes, recs, ipr en sloten ziet heb je rechts 5 letters als het goed is. Deze 5 letters kunnen bepaald type spelers 'markeren'. Gok dat je daar per ongeluk wat in hebt geklikt waardoor het nu anders staat?
-
Lobby based dm
PostBetaalde DM overkoepelend per lobby account in plaats van speelaccount Dit idee had ik halverwege juni ook al direct erin geschoten. Het klinkt allemaal erg ideaal vanuit speler oogpunt. Maar het heeft een kans dat GF er geld op verliest. Vanuit dat oogpunt moet ik allemaal nog maar zien of het er echt door komt.