Verbetering IGON

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Verbetering IGON

      Zoals velen weten is IGON vrij handig voor het versnellen van onderzoekstijden, helaas wordt deze per niveau steeds minder aantrekkelijk te maken. Dubbele kosten voor steeds minder effect, is het niet tijd in deze dag dag IGON verbeterd wordt, zeker nu we onderzoekstijden hebben welke meer dan een jaar duren. Ja nu zal ik krijgen te horen, dan moet je maar dm besteden, maar dat zou niet hoeven te gebeuren, en zeker als iemand, laten we zeggen, Astro 25 wil onderzoeken zonder dm te gebruiken, is deze 4 jaar verder (in een non speed uni). Dit is gewoon te lang, zeker betreffende de kosten welke nog te doen zijn te verzamelen.

      Nu is dit mijn idea, ieder niveau IGON heeft een multiplicatie factor per niveau van 0,9. Dat zou betekenen dat IGON 10 een factor van 0,9^10=0,348... Dat is bijna 2/3 van de onderzoekstijd eraf. Dit zorgt ervoor dat er meer waarde wordt gehecht aan het onderzoeken van bepaalde dingen.
    • Spacefighter wrote:

      het idee is goed, uitvoering wat minder

      Met IGON 3 heb je nu al 25% van de oorspronkelijke onderzoekstijd. Het gaat daarna alleen steeds langzamer.

      Ik zou dan meer IGON zien zoals nano. Per level helft van de onderzoekstijd
      Het moet wel realistisch zijn, ik heb IGON 12, dat betekend dat ik een onderzoek welk momenteel 10 weken duurt (3x speed dan wel met 13 planeten met niveau 16 labs) nu 1/4096 duurt van die 10 weken..... dat is wat, 25 minuten ofzo? Dit zou betekenen dat er ook geen balans is tussen het omhoog gooien van onderzoekslabs en IGON, jou idee zou zijn dat je met 8 planeten met niveau 12 labs en IGON 7 al sneller onderzoekt dan dat nodig is en het verder omhoog gooien van deze verspilling is.

      Er moet balans zijn, die 0,9 factor zorgt ervoor dat er een consistente bonus is welke je altijd krijgt wat het het waard maakt om IGON verder omhoog te gooien. De 0,9 factor komt BOVENOP het aan elkaar linken van onderzoekslabs op je planeten.

      Als je idee zou zijn alleen de tijd halveren is ook niet goed, want dan hoef je op nog maar 1 planeet nog een onderzoekslab te maken wat niet de bedoeling is van een "onderzoeksnetwerk"
    • Nu ben ik zelf een aardig onderzoeksgekkie dus ik zou dit idee zeker waarderen. Zelfs met 5x eco duurt onderzoek al lang. Het loopt daarom ook continue. Wanneer de tijden verkort worden kun je meer investeren. Opzich een prima idee gezien de lengte van de tijd en de opbrengsten er van. Zoals hierboven al is aangegeven moet je wel een juiste balans zien te vinden in de mate waarin je het sneller wilt maken. Als het opeens 3x zo snel gaat als nu dan kan dat de balans heftig verstoren. Welke balans dan wel de juiste is is bijzonder lastig te zeggen.
    • Ik ben direct het eens met een verbetering van IGon, maar vind ook niet gelijk een mooie formule.
      Het idee van de faktor 0,9 ziet er wel goed uit, al vind ik een onderzoek dat dan geen 4 jaar duurt maar "slechts" 1 jaar ook nog steeds complete onzin en slechts door het investeren van 2 x108.000DM te doen (euro 15 ongeveer)

      Alles boven 3 maanden mag gecapped worden op 3 maanden max, zeker gezien de vluchtigheid van alle moderne unis behalve Uni 3
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Kijk het idee begint steeds meer vorm te geven zie ik :)
      Enige toepassing die ik dan zou willen toevoegen (naja toevoegen is het niet echt),
      Is voor Gameforge om de prijs voor DM die nodig is (4jaar -> naar de genoemde 3 maanden max) hetzelfde blijft.
      Hierbij zal er wel wat gesneden worden in de inkomsten, maar door deze toevoeging blijven de inkomsten hoger dan wanneer je abrupt naar 3 maanden max gaat.
      Yoshi


      Ex SGO
      Board Moderator
      Yoshi@ogame.nl
    • Yoshi wrote:

      Kijk het idee begint steeds meer vorm te geven zie ik :)
      Enige toepassing die ik dan zou willen toevoegen (naja toevoegen is het niet echt),
      Is voor Gameforge om de prijs voor DM die nodig is (4jaar -> naar de genoemde 3 maanden max) hetzelfde blijft.
      Hierbij zal er wel wat gesneden worden in de inkomsten, maar door deze toevoeging blijven de inkomsten hoger dan wanneer je abrupt naar 3 maanden max gaat.
      Het cappen van de tijd is ook niet goed, want dat zou weer betekenen dat IGON onderzoeken na een bepaalde tijd ook niks meer uitmaakt. De kosten zullen dan ook zo hoog zijn dat je een onderzoek sneller onderzoekt dan dat je ooit de grondstoffen ervoor verzameld, dat slaat ook nergens op. Ja, de crashers zullen dat kunnen verkrijgen, maar het moet niet zo zijn dat dat de enige manier zal zijn om snel te onderzoeken. Er moet iets nieuws verzonnen worden omdat IGON al sinds het begin erin zit en gewoon niet meer van de tijd van vandaag is. Het moet niet te OP worden maar het moet ook niet zo zijn dat de vermindering is tijd zo gelimiteerd is dat het nauwelijks iets uitmaakt. Met IGON 12 en die 0,9 factor zul je dus zo ongeveer op 3/4 van de snelheid zitten, daarmee kun je bijna alle onderzoeken 2 niveau's omhoog gooien voordat je op de tijd zit welke je nu hebt.

      De 0,9 factor zal op zich een goede toevoeging zijn, het is niet te goed en niet te slecht maar als iemand nog een idee heeft welke ook daadwerkelijk ergens op slaat laat het weten, dan zou ik het idee verder kunnen uitwerken.
    • Je zou als toevoeging ook de boosters kunnen veranderen.

      Een gouden booster levert 6 uur korting op, dat is natuurlijk niks op een onderzoek van enkelen maanden.
      Doe de verkorting gewoon in procenten, net als grondstoffen. Dat maakt de boosters veel waardevoller, en ook gewilder, maar vooral nuttiger
      14/15 Planeten
      Punten: 1.008.259.192 (plaats 1 van 1.695)
    • Ok als niet gequote dan:

      Ik snap dat je dan geen IGON meer hoeft te doen als alle belangrijke techs dan op de maximale tijd van 3 maanden staan.

      Daar kan ik wel mee leven, IGON zelf is geen doel, het hebben van de techs wel. Die leveren wat op. Nu ja, min of meer of ietsjes in ieder geval. Ik zou het voor de game prima vinden als een bepaalde verhouding tussen labs 15 bv en IGON 8 die maximale 3 maanden geeft. iets in de richting van de NANO 12 die net als de NANO 5 een lg tje in 1 sec maakt.
      iemand die gek van lgtjes spammen is kan daar ook over klagen.

      Wat ik mee neem is dat Uni3 spelers er een aantal zijn die dat nu 14 jaar doen, maar dat de meerderheid van de andere 20? unies een jaar of 3 is en 80% dood als een pier.
      Daar is die 3 maanden op ge-ent. Misschien blijven er wat meer spelers in die 20 ? Unies spelen als de techs nog in een redelijke tijd kunnen blijven komen.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • paul-maximilianus wrote:

      Ok als niet gequote dan:

      Ik snap dat je dan geen IGON meer hoeft te doen als alle belangrijke techs dan op de maximale tijd van 3 maanden staan.

      Daar kan ik wel mee leven, IGON zelf is geen doel, het hebben van de techs wel. Die leveren wat op. Nu ja, min of meer of ietsjes in ieder geval. Ik zou het voor de game prima vinden als een bepaalde verhouding tussen labs 15 bv en IGON 8 die maximale 3 maanden geeft. iets in de richting van de NANO 12 die net als de NANO 5 een lg tje in 1 sec maakt.
      iemand die gek van lgtjes spammen is kan daar ook over klagen.

      Wat ik mee neem is dat Uni3 spelers er een aantal zijn die dat nu 14 jaar doen, maar dat de meerderheid van de andere 20? unies een jaar of 3 is en 80% dood als een pier.
      Daar is die 3 maanden op ge-ent. Misschien blijven er wat meer spelers in die 20 ? Unies spelen als de techs nog in een redelijke tijd kunnen blijven komen.
      Het gaat er niet om wat jij wil, het gaat erom wat acceptabel is, als jou idee opgestuurd zal worden naar gameforge zal het direct in de prullenbak belanden. Het klinkt misschien een beetje grof, maar ik wil hier een idee opstellen welke in balans en in het profijt van iedereen is.
    • Mijn idee is radicaler ja, maar soms helpt een klein doekje voor het bloeden niet en moet je radicaal iets afbinden wil je winst behalen.
      Mijn balans en profijt voor iedereen ligt bij die 20? nieuwere unies, niet zozeer bij de oude mensen in U3.

      Dat houdt wel in dat jij waarschijnlijk al IGON 10 hebt en daar ook graag een nut of voordeel bij wil zien. Maar ik heb dat niet en wordt daar ook niet door be-invloed. En kan het dus prima vinden bij een lagere IGON als alsnog grote barieere om pantser 20 ooit te onderzoeken. Nu doet niemand dat, niemand heeft Race recs, wat ook een grote balansverstoring destijds was en voor de DM gebruikers alleen mogelijk is.
      Probeer niet te denken als een U3 speler, maar als iemand in Pegasus bv.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Ik zie wat jullie bedoelen. Je bedoeld dat jullie in plaats van dat het IGON als 1 lab word gezien(Een lang breuken wortel) dat het eigenlijk als (Losse)meerdere labs word opgeteld

      Voorbeelden: Onder de huidige IGON regels word de verkorting tijd steeds kleiner omdat de breuk steeds hoger word.Een onderzoek lab lvl 2 verminderd de tijd bij 1/2 bij lvl 3 1/3 enz............Een IGON lab level 92 verkort slects 1/92 dan worden onderzoeken nauwlijks verkort.

      Voorbeeld nieuw idee: Als ieder IGON linked lab als los word gezien zal ieder lab bij 1/2 beginnen dus bij een IGON lvl 6 word er dus 7x de breuk 1/2(LVL2 onderzoeks lab) opnieuw gerekend voor ieder apart lab op een planeet en natuurlijk de breuken die per lvl per lab dus hoger worden een lvl 12 lab verkort de tijd met 1/12 maar dan 7x opnieuw.

      Hmm dit klinkt erg goed..

      Voordeel in normale speed unis is dat spelers net zo hoog kunnen komen als in 4x speed en 5x speed

      Het nadeel in speedunis is dat de research tijd zo snel word dat spelers misschien te snel stijgen hoewel ze uiteindenlijk tegen de kosten limiet op botsen dus eigenlijk valt het nadeel nog erg mee

      Conclusie: Der is genoeg balans voor dit idee eigenlijk.

      Maar...: Ik moet gameforge zn verdien model der ook bij wegen wat ze natuurlijk niet leuk zullen vinden dus ik vraag me af....Der zijn inderdaad een paar vermoedelijke miljonairs in Ogame die met speeden van hun onderzoeken dus veel geld in het laatje brengen.Dit effect verdwijnt dan.

      De snelle link van Ogniter Trolololen.ogniter.eu/

      The post was edited 4 times, last by Kreela ().

    • Kreela wrote:

      Ik zie wat jullie bedoelen. Je bedoeld dat jullie in plaats van dat het IGON als 1 lab word gezien(Een lang breuken wortel) dat het eigenlijk als (Losse)meerdere labs word opgeteld

      Voorbeelden: Onder de huidige IGON regels word de verkorting tijd steeds kleiner omdat de breuk steeds hoger word.Een onderzoek lab lvl 2 verminderd de tijd bij 1/2 bij lvl 3 1/3 enz............Een IGON lab level 92 verkort slects 1/92 dan worden onderzoeken nauwlijks verkort.

      Voorbeeld nieuw idee: Als ieder IGON linked lab als los word gezien zal ieder lab bij 1/2 beginnen dus bij een IGON lvl 6 word er dus 7x de breuk 1/2(LVL2 onderzoeks lab) opnieuw gerekend voor ieder apart lab op een planeet en natuurlijk de breuken die per lvl per lab dus hoger worden een lvl 12 lab verkort de tijd met 1/12 maar dan 7x opnieuw.

      Hmm dit klinkt erg goed..

      Voordeel in normale speed unis is dat spelers net zo hoog kunnen komen als in 4x speed en 5x speed

      Het nadeel in speedunis is dat de research tijd zo snel word dat spelers misschien te snel stijgen hoewel ze uiteindenlijk tegen de kosten limiet op botsen dus eigenlijk valt het nadeel nog erg mee

      Conclusie: Der is genoeg balans voor dit idee eigenlijk.

      Maar...: Ik moet gameforge zn verdien model der ook bij wegen wat ze natuurlijk niet leuk zullen vinden dus ik vraag me af....Der zijn inderdaad een paar vermoedelijke miljonairs in Ogame die met speeden van hun onderzoeken dus veel geld in het laatje brengen.Dit effect verdwijnt dan.
      Ik heb jouw voorstel 3 keer gelezen, wat bedoel je? Misschien kun je een rekenvoorbeeld neerzetten.
      Ik hou van mijn mede-n00dles. Zonder hun zou ik vriendloos zijn BF4EVAH NTB! :love:
    • Yggdrasill wrote:

      Het cappen van de tijd is ook niet goed, want dat zou weer betekenen dat IGON onderzoeken na een bepaalde tijd ook niks meer uitmaakt. De kosten zullen dan ook zo hoog zijn dat je een onderzoek sneller onderzoekt dan dat je ooit de grondstoffen ervoor verzameld, dat slaat ook nergens op.
      je kan toch ook gebouwen/eenheden sneller bouwen dan dat je de grondstoffen binnenhaald?

      waarom zou dit dan voor onderzoeken niet mogelijk zijn?

      Ik zou zelf niet een "cap" een uitkomt vinden, maar meer dat het "betaalbaar" is om igon op zo'n niveau te hebben dat je onderzoeken rond die lengte zullen vallen. Dus inderdaad een nano achtig model voor IGON.

      :love: Thanks Syrabi
    • Jillian wrote:

      Yggdrasill wrote:

      Het cappen van de tijd is ook niet goed, want dat zou weer betekenen dat IGON onderzoeken na een bepaalde tijd ook niks meer uitmaakt. De kosten zullen dan ook zo hoog zijn dat je een onderzoek sneller onderzoekt dan dat je ooit de grondstoffen ervoor verzameld, dat slaat ook nergens op.
      je kan toch ook gebouwen/eenheden sneller bouwen dan dat je de grondstoffen binnenhaald?
      waarom zou dit dan voor onderzoeken niet mogelijk zijn?

      Ik zou zelf niet een "cap" een uitkomt vinden, maar meer dat het "betaalbaar" is om igon op zo'n niveau te hebben dat je onderzoeken rond die lengte zullen vallen. Dus inderdaad een nano achtig model voor IGON.
      Inderdaad dat dacht ik ook all @Jillian heb de formule al voor je gemaakt in de post die @TimmiT Niet leuk vind... Dankzij jou kunnen we het Nano IGON model noemen....Kijk samen kom je wel verder dan die nutteloze Troll @TimmiT

      De snelle link van Ogniter Trolololen.ogniter.eu/