Koloboten boost

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Koloboten boost

      Niets is zo vervelend als planeten die te klein zijn na het koloniseren. Daarom een geweldige nieuwe functie

      Voor een X bedrag aan DM. Krijg je een boost in planeetvelden van je nieuwe kolonie

      Bronzen boost +10 velden
      Zilveren boost +20 velden
      Gouden boost +30 velden

      Nu geeft dit dus geen garantie op hele grootte planeten, vandaar dat dit een epic feature is

      Graag hoor ik jullie reactie hierover. Ik verwacht alleen serieuze reacties. Mensen die niet serieus willen reageren, ga maar lekker een ander topic verkrachten



      Deze coole Wadloper hierboven heeft zelfs de admin leeg geraild
      [TOT: 0] Commodore Gamma [A-A] vs. Wish2Die [GO-44] (A: 0, D: 0)
    • Ja ik vind het ook altijd zo vervelend dat mijn planeet onder de 250 velden komt. Soms moet ik wel 20 keer proberen voordat ik eindelijk een planeet boven de 250 velden heb. En dat op plek 9. Vind het gewoon zonde van mijn grondstoffen.

      Een booster lijkt me wel een goed idee, maar dan blijft het nog steeds een soort van kans. Daarom lijkt het me beter dat iedere plek gewoon een vast aantal velden heeft. Bijvoorbeeld alle planeten die je koloniseert op plek 9 hebben 260 velden. Daarboven op kun je dan gewoon je booster doen zodat je weet hoeveel velden je hebt. Gouden booster op plek 9 is 290 velden.
    • Diameter13.273km (232/243)
      Temperatuur:-167 °C tot -127°C
      Positie:[1:XXX:15]



      die velden op een plek 15 zijn al goed haalbaar mits je even je bovenkamer aan het werk zet en het onderste uit de kan haalt qua huidige mogelijkheden.
      Verder vraag ik me af wat dit idee verschilt met de veldenvergroters die al bestaan (tot +15 velden bij goud). Je wilt werkelijk per koloboot een hoeveelheid DM meesturen om een maar zo groot mogelijke kolonie te krijgen? Dat gaat dan echt bakken met DM kosten wil je dit goed doen.
      Voor bovengenoemde velden heb ik zelf gemiddeld 1/150 pogingen nodig. wanneer je dan 25k DM zou hangen aan een gouden booster als deze dan ben je gemiddeld 3.75m DM nodig per kolonie om het gewenste maximale resultaat te krijgen. Daarnaast geeft het nog een extremer voordeel aan DM abusers in nieuwe uni die sneller grotere koude planeten kunnen krijgen. Voor de mensen die niet weten wat het oplevert: een plek 15 produceert 2.5x zoveel deut als een plek 8. Dat zijn dus bedragen die voor DM abusers een helemaal onoverbrugbaar verschil gaan geven in zowel oude als nieuwe uni's. De 'kracht' van ervaring wordt dan alleen maar nog minder relevant omdat je DM abusers ook een investering geeft waar ze werkelijk lange termijn veel voordeel uit kunnen halen.

      Wat dat betreft ben ik dan ook absoluut geen fan van dit idee. Het is met de huidige middelen al mogelijk om een grote 'deutkolonie' te maken mits je het maar goed aanpakt. Uiteraard zit hier al een kleine DM investering in, maar die is lang niet zo groot als wanneer dit idee er doorheen komt. Op dit moment is het dan ook redelijk 'gebalanced' qua tijd/moeite/DM voor je een goede plek 15 kunt maken. Die balance zou met dit idee totaal verdwijnen naar mijn mening.
    • @Flugel25 je kunt prima op kleine planeten leven wat veel mensen niet weten is dat er een paar trucjes zijn om heel veel velden te besparen niemand die kijkt naar de fusie centrale oh ja die kon je eff........ Maar toch een handig idee zodat mensen eventueel robos en super werfen kunnen spammen.

      Een + Energietech lvl 16(Der is een ingeneur actief omdat ik soms een jaar abonnement koop)
      Fusiecentrale (Level 19)004.64821.320

      De vloten van de NR 1 zn 50K sterren maakt Gemini moeilijker om Sats te handhaven dus daarom de fusie hoewel de NR1 EnergieTech lvl 14 heeft.

      De snelle link van Ogniter Trolololen.ogniter.eu/

      The post was edited 4 times, last by Kreela ().

    • Kreela wrote:

      @Flugel25 je kunt prima op kleine planeten leven wat veel mensen niet weten is dat er een paar trucjes zijn om heel veel velden te besparen niemand die kijkt naar de fusie centrale oh ja die kon je eff........ Maar toch een handig idee zodat mensen eventueel robos en super werfen kunnen spammen.
      ik heb in Draco 2 Deut kolonies Locatie 15, en bij mijn 1e begon ik met een gouden planeetveld.....

      metaal 41 - kristal 34 - Deut 40.

      ik heb ZEC en fusie beide op 0.

      ik draai volledig op satjes, al zijn dat er dan wel 11k XD wat natuurlijk weer vraagt om een dikke defense zodat ze niet gauw je satjes komen bashen...

      mijn planeet velden (200/224), terra vormer op 6.... ik had hier dus nooit die gouden planeet velden nodig gehad.

      mijn 2e planeet loopt dan op 41-33-38, en ook weer op sats....

      velden (196/209) terra vormer 5 en geen gouden planeetveld.

      ik moet wel heel eerlijk zeggen nu ben ik actief genoeg om alles redelijk veilig te houden, maar stel ik zag dag op dag af spelen, dan valt er met sterren altijd wel wat puin te maken :p
      Bijna Weekend!
    • Kreela wrote:

      @Flugel25 je kunt prima op kleine planeten leven wat veel mensen niet weten is dat er een paar trucjes zijn om heel veel velden te besparen niemand die kijkt naar de fusie centrale oh ja die kon je eff........ Maar toch een handig idee zodat mensen eventueel robos en super werfen kunnen spammen.

      Een + Energietech lvl 16(Der is een ingeneur actief omdat ik soms een jaar abonnement koop)
      Fusiecentrale (Level 19)004.64821.320

      De vloten van de NR 1 zn 50K sterren maakt Gemini moeilijker om Sats te handhaven dus daarom de fusie hoewel de NR1 EnergieTech lvl 14 heeft.

      Geen enkele topper leeft op kleine planeetvelden. In +25 velden uni's is het gewoon mogelijk om zonder veldenboosters/terra 205 planeten op een plek 15 te regelen. Je zult je enkel wat meer in de mogelijkheden moeten verdiepen. Verder beschik ik zelf over 4 plek 15 planeten en die leveren echt bizar veel meer op dan de rest. Deze planeten hebben allen 'gewoon' fusie, opslagen, werven, labs etc. zoals elke andere planeet en ik kom gewoon uit met mijn velden. Dat je dit idee dan nodig hebt om meer te bouwen is gewoon onzin, je bent je simpelweg niet bewust van alle mogelijkheden. Ik zie verder ook niet echt in hoe de vloten van de #1 van invloed zijn op je sats? Wanneer je voor een plek 15 gaat bouw je sowieso geen sats. Omgerekend zou ik waarschijnlijk 60k sats per plek 15 nodig hebben, dat doet gewoon niemand. Ik zie dus een hoop waardeloze argumenten hier en ben dan ook allesbehalve van mijn standpunt afgeweken dat dit idee enkel de DM abusers ten goede komt.
    • Waarom zou een functie als kolo boten verkracht moeten worden door DM?
      Als je een stuk of 6 tegelijk wegstuurt, dan heb je vast wel een keer een grote planeet, heb je die niet, dan probeer je het nog een keer.

      Dit is puur gemakzucht en dat zijn de meeste ideeën..

      En ik draaide ook compleet op sats en ik heb niet meer dan 2k sats per planeet. (zag iets over sats dacht ik :P)
      1 planeet heeft 3k sats en de rest draait tussen op 1600 tot 2200 satjes. (energietech 19)

      41 35 37
      41 35 37
      41 35 37
      42 35 38
      41 35 37
      41 35 37
      42 36 38
      42 35 38
      42 35 38
      41 35 38
      41 35 37
      42 35 37

      Oja, zal wel heel sloom zijn om dit hier te zetten, maar je weet het nooit tegenwoordig.
      Terravormer zijn jullie wel bekend mee neem ik aan?
      Ex solo no1.NL

      The post was edited 3 times, last by Legend.bdr ().

    • Legend.bdr wrote:

      Waarom zou een functie als kolo boten verkracht moeten worden door DM?
      Als je een stuk of 6 tegelijk wegstuurt, dan heb je vast wel een keer een grote planeet, heb je die niet, dan probeer je het nog een keer.

      Dit is puur gemakzucht en dat zijn de meeste ideeën..

      En ik draaide ook compleet op sats en ik heb niet meer dan 2k sats per planeet. (zag iets over sats dacht ik :P)
      1 planeet heeft 3k sats en de rest draait tussen op 1600 tot 2200 satjes. (energietech 19)

      41 35 37
      41 35 37
      41 35 37
      42 35 38
      41 35 37
      41 35 37
      42 36 38
      42 35 38
      42 35 38
      41 35 38
      41 35 37
      42 35 37

      Oja, zal wel heel sloom zijn om dit hier te zetten, maar je weet het nooit tegenwoordig.
      Terravormer zijn jullie wel bekend mee neem ik aan?
      Ik weet niet waarom je erbij vertelt dat je energietech 19 hebt, maar dat heeft echt 0 invloed op hoeveel energie je satjes geven.
    • Flugel25 wrote:

      Kreela wrote:

      Een + Energietech lvl 16(Der is een ingeneur actief omdat ik soms een jaar abonnement koop)
      Fusiecentrale (Level 19)004.64821.320

      De vloten van de NR 1 zn 50K sterren maakt Gemini moeilijker om Sats te handhaven dus daarom de fusie hoewel de NR1 EnergieTech lvl 14 heeft.

      Geen enkele topper leeft op kleine planeetvelden. In +25 velden uni's is het gewoon mogelijk om zonder veldenboosters/terra 205 planeten op een plek 15 te regelen. Je zult je enkel wat meer in de mogelijkheden moeten verdiepen. Verder beschik ik zelf over 4 plek 15 planeten en die leveren echt bizar veel meer op dan de rest. Deze planeten hebben allen 'gewoon' fusie, opslagen, werven, labs etc. zoals elke andere planeet en ik kom gewoon uit met mijn velden. Dat je dit idee dan nodig hebt om meer te bouwen is gewoon onzin, je bent je simpelweg niet bewust van alle mogelijkheden. Ik zie verder ook niet echt in hoe de vloten van de #1 van invloed zijn op je sats? Wanneer je voor een plek 15 gaat bouw je sowieso geen sats. Omgerekend zou ik waarschijnlijk 60k sats per plek 15 nodig hebben, dat doet gewoon niemand. Ik zie dus een hoop waardeloze argumenten hier en ben dan ook allesbehalve van mijn standpunt afgeweken dat dit idee enkel de DM abusers ten goede komt.


      Omdat de nummer 1 al langskomt met sterren op planeten waar niets te halen valt omdat je nog maar biedt op een veiling. Ninja'en is deutwaste en lukt niet, counteren is er onmogelijk want die paar vloten die mogelijks het verschil kunnen maken zitten in dezelfde ally of hebben een NAP.
    • saabniE wrote:

      Flugel25 wrote:

      Kreela wrote:

      Een + Energietech lvl 16(Der is een ingeneur actief omdat ik soms een jaar abonnement koop)
      Fusiecentrale (Level 19)004.64821.320

      De vloten van de NR 1 zn 50K sterren maakt Gemini moeilijker om Sats te handhaven dus daarom de fusie hoewel de NR1 EnergieTech lvl 14 heeft.

      Geen enkele topper leeft op kleine planeetvelden. In +25 velden uni's is het gewoon mogelijk om zonder veldenboosters/terra 205 planeten op een plek 15 te regelen. Je zult je enkel wat meer in de mogelijkheden moeten verdiepen. Verder beschik ik zelf over 4 plek 15 planeten en die leveren echt bizar veel meer op dan de rest. Deze planeten hebben allen 'gewoon' fusie, opslagen, werven, labs etc. zoals elke andere planeet en ik kom gewoon uit met mijn velden. Dat je dit idee dan nodig hebt om meer te bouwen is gewoon onzin, je bent je simpelweg niet bewust van alle mogelijkheden. Ik zie verder ook niet echt in hoe de vloten van de #1 van invloed zijn op je sats? Wanneer je voor een plek 15 gaat bouw je sowieso geen sats. Omgerekend zou ik waarschijnlijk 60k sats per plek 15 nodig hebben, dat doet gewoon niemand. Ik zie dus een hoop waardeloze argumenten hier en ben dan ook allesbehalve van mijn standpunt afgeweken dat dit idee enkel de DM abusers ten goede komt.
      Omdat de nummer 1 al langskomt met sterren op planeten waar niets te halen valt omdat je nog maar biedt op een veiling. Ninja'en is deutwaste en lukt niet, counteren is er onmogelijk want die paar vloten die mogelijks het verschil kunnen maken zitten in dezelfde ally of hebben een NAP.
      Ik koop ze liever want ik kan het veroorloven :thumbsup: Dit Idee Is Helemaal Top :thumbsup: Geen enkele noob die daar iets aan kan doen dan meer te gaan Werken RIP.

      De snelle link van Ogniter Trolololen.ogniter.eu/