Aanpassing specs universa

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Economie mag altijd naar 5x van mij, vloot snelheid zou ik houden zoals het nu is, wil je sneller moet je naar een andere uni.. Nu de vliegkosten over alle unies mogen lager en vloot naar puin mss standaard 40% maken ipv 30..
      GO in Zagadra
      Kevin87 @draco #300

      In oorlog met "iemand suggesties? lol" May the forces be with me!
    • Dus basic waar iedereen mee in zou stemmen is:

      Ecospeed met 2x(of meer ofc.) verhogen voor elke uni, nieuwe uni's uitgesloten(aangezien hiervoor al speciale specs zijn gemaakt).
      Fleetspeed alleen verhogen voor uni's vanaf 2x/3x speed? Met 1x speed?


      Het nut van vliegkosten percentage omlaaghalen zie ik het nut niet van in, dit geeft alleen de fleeters een boost om meer deut te kunnen besparen bij vliegen.

      Ik ben zelf voor de punten.
      Yoshi


      Ex SGO
      Board Moderator
      Yoshi@ogame.nl
    • Takeoff wrote:

      als dit als oplossing wordt gezien tegen leegloop van uni's dan denk ik niet dat het echt werkt. zoals Uni 3 is (de laatste keer dat ik keek) lage speed en een van de drukste uni's. voor een merge zou het wel nice zijn opzich maar niet heel nodig lijkt me? lijkt mij gewoon slimmer om nieuwe mensen juist naar oude uni's te trekken ipv steeds nieuwe te beginnen. gewoon flink noobshield geven, meer mogelijkheden om gratis gs ofzo te krijgen zodat opstart sneller gaat. met nieuwe uni's trek je volgens mij vooral oude spelers die er even willen kijken. EN EEN OGAME APP PLS (sorry voor lil bit offtopic :P)
      juist om de oudere uni's wat voller te krijgen daar de speed verbeteren. Nu gaan starten in een 1 of 2x eco uni is kansloos, zelfs met de legio itjes die er zijn. Starten in een van de nieuwere uni's met 5, 6 of zelfs 7x eco zullen de meesten dan dken.
    • Deurwaarder wrote:

      Takeoff wrote:

      als dit als oplossing wordt gezien tegen leegloop van uni's dan denk ik niet dat het echt werkt. zoals Uni 3 is (de laatste keer dat ik keek) lage speed en een van de drukste uni's. voor een merge zou het wel nice zijn opzich maar niet heel nodig lijkt me? lijkt mij gewoon slimmer om nieuwe mensen juist naar oude uni's te trekken ipv steeds nieuwe te beginnen. gewoon flink noobshield geven, meer mogelijkheden om gratis gs ofzo te krijgen zodat opstart sneller gaat. met nieuwe uni's trek je volgens mij vooral oude spelers die er even willen kijken. EN EEN OGAME APP PLS (sorry voor lil bit offtopic :P)
      juist om de oudere uni's wat voller te krijgen daar de speed verbeteren. Nu gaan starten in een 1 of 2x eco uni is kansloos, zelfs met de legio itjes die er zijn. Starten in een van de nieuwere uni's met 5, 6 of zelfs 7x eco zullen de meesten dan dken.
      true, maar er zijn al veel speed uni's met verschillende specs. bijna geen 1x speed meer. er zijn vast ook wel liefhebbers voor lage speed en zou zonde zijn als die dan helemaal weg waren. maar dat is een speculatie, zoveel verstand heb ik er ook niet van haha. misschien is eco ook in die uni's omhoog wel motiverender
    • Takeoff wrote:

      Deurwaarder wrote:

      Takeoff wrote:

      als dit als oplossing wordt gezien tegen leegloop van uni's dan denk ik niet dat het echt werkt. zoals Uni 3 is (de laatste keer dat ik keek) lage speed en een van de drukste uni's. voor een merge zou het wel nice zijn opzich maar niet heel nodig lijkt me? lijkt mij gewoon slimmer om nieuwe mensen juist naar oude uni's te trekken ipv steeds nieuwe te beginnen. gewoon flink noobshield geven, meer mogelijkheden om gratis gs ofzo te krijgen zodat opstart sneller gaat. met nieuwe uni's trek je volgens mij vooral oude spelers die er even willen kijken. EN EEN OGAME APP PLS (sorry voor lil bit offtopic :P)
      juist om de oudere uni's wat voller te krijgen daar de speed verbeteren. Nu gaan starten in een 1 of 2x eco uni is kansloos, zelfs met de legio itjes die er zijn. Starten in een van de nieuwere uni's met 5, 6 of zelfs 7x eco zullen de meesten dan dken.
      true, maar er zijn al veel speed uni's met verschillende specs. bijna geen 1x speed meer. er zijn vast ook wel liefhebbers voor lage speed en zou zonde zijn als die dan helemaal weg waren. maar dat is een speculatie, zoveel verstand heb ik er ook niet van haha. misschien is eco ook in die uni's omhoog wel motiverender

      Als speler in een wat oudere uni kan ik wel bevestigen dat deze wel aan een ecoboost toe zijn. Dit om enigszins mee te komen met de nieuwere uni's. Aangezien acc's de komende jaren nog wel eens gemerged gaan worden wil je niet te grote verschillen zodat je ook nog wat kunt concurreren. Daarnaast is de uni waar acc's al tussen de 10 en 15 jaar oud zijn wel in het nadeel aangezien de rest allemaal voorbij schiet met die dikke specs van tegenwoordig :)

      @Yoshi 2x eco erbij is inderdaad een goed plan!
    • Yoshi wrote:

      Dus basic waar iedereen mee in zou stemmen is:

      Ecospeed met 2x(of meer ofc.) verhogen voor elke uni, nieuwe uni's uitgesloten(aangezien hiervoor al speciale specs zijn gemaakt).
      Fleetspeed alleen verhogen voor uni's vanaf 2x/3x speed? Met 1x speed?


      Het nut van vliegkosten percentage omlaaghalen zie ik het nut niet van in, dit geeft alleen de fleeters een boost om meer deut te kunnen besparen bij vliegen.

      Ik ben zelf voor de punten.
      Laat ik dan maar de enige zijn die dwars gaat doen. Ik zie een aanpassing in eco/vlootsnelheid niet echt zitten. Dat zijn best aangrijpende aanpassingen in een uni waarbij de hele opbouw en balans van je account verpest kan worden door 'eventjes' een snelheid wat aan te passen. In tegenstelling tot de meeste mensen zijn er nog mensen van de oude stempel die hun strategie niet basseren op dag/week niveau. Mijn planning voor de komende maanden kan volledig op de schop wanneer er wat gedaan gaat worden aan eco/vlootsnelheden. De voorkeur zou hier dan ook uit gaan naar het niet aanpassen van eco/vlootsnelheden. Indien dat toch de wens is van de rest van de community dan zou ik het communitybreed uniform verhogen (dus alles 1x eco omhoog bijvoorbeeld). Enkele servers wel en andere niet gaat ook een verstoring in de balans van servers verzorgen.

      De enige factoren die ik zou veranderen zijn het aantal planeetvelden extra of de nieuwe features als deutkosten besparing. Dit hoeft niet zo ingrijpend te zijn door meteen 50% minder deut toe te passen. Maar een 10% tot 30% minder deut kan in een ouder universa al een behoorlijke impact hebben op de savekosten met een miljardenvloot. Het aanpassen van specs moet een klein extra'tje zijn, geen ingrijpende maatregel in je gameplay.

      The post was edited 3 times, last by Yoshi: - ().

    • Ik zie alleen een aanpassing in vlootsnelheid niet zitten.
      Eco kan je gerust wel aanpassen, planeetvelden extra, deutconsumptie van vloot wat minder.
      Als de Non AGS uni te weinig leeft kan dat onderdeel ook wel opgeofferd worden en naar een AGS uni gaan.
      Bij def to puin en niet def to puin vind ik het moeilijk.
      +++
      Maar laat GF eerst maar eens voorstellen doen welke unis ze graag zouden willen mergen dan kan je specifiek er over gaan pollen.
      Mij lijkt meest logisch:
      Pegasus naar Draco
      Quantum naar U1
      Rigel met Sirius met Taurus met Wasat en puin to def op 10% zetten..
      verder niet gekeken.

      als die 4 bij elkaar een stap teveel is dan eerst:
      Rigel + Sirius
      Taurus + Wasat en dan puin to def op 20% zetten
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Ik pas aan de vlootsnelheid me plaatsing van planeten aan,dus hogere speed betekend andere plaatsing van planeten.
      Vaak maak ik bij een lage speed veel speed vloot en bij een hogere speed veel minder.
      Tevens vind ik het een rare reden dat er na een tijdje veel mensen stoppen omdat het te lang duurt voor je bij je target ben,de spelers zijn toch niet achterlijk.
      Zet een eind tijd op elke nieuwe uni dan kunnen de spelers maar uit een paar unis kiezen en blijven de uni's voller is mijn idee
    • Hoe het op .org is gegaan is als volgt.

      In de universa waar dit zou gebeuren zijn polls gehouden onder de actieve spelers. In deze polls konden zij ja of nee stemmen op vooraf aangegeven wijzigingen in specs.

      Bijvoorbeeld
      1 of 2x eco bij de huidige ecospeed
      1 of 2x vloot bij de huidige vloot speed
      Deuterium verbruik ver mindere.

      Voor elke aanpassing van specs moest 80% van dat universum voor hebben gestemd.
      Zo zijn er universa geweest waar niks is veranderd, waar enkel de eco speed is verander of waar alles is veranderd.

      Die veranderingen gebeuren over 2 weken, dit is ruim vantevoren aangekondigd, zodat spelers hun accounts er op kunnen aanpassen.
    • Flugel,

      Je plan kan ook op de schop als je uni wordt gemerged met andere speed uni, dus daarvan zie ik het probleem sws niet in. Wanneer er dan wordt gemerged neem ik ook aan dat je wat anders gaat doen dan niet saven en gs sparen zoals het nu in een dode uni kan gebeuren. Daar zitten dan al 2 punten in waarom je savegedrag/speelgedrag wordt veranderd zonder dat de speed van de desbetreffende uni wordt aangepast(de speed van de doeluni wordt namelijk niet veranderd).

      Het 1x eco speed verhogen heeft trouwens ook voor uni's voor lagere speed meer effect dan voor hogere, hoef ik denk ik niet uit te leggen hoef dit zit, iets met procentuele toename. Ach kunnen we net zo goed de deutkosten verhogen ipv verlagen want daar hebben miners ook wat aan(ga niet tegenspreken met daar hebben de fleeters niks aan, neem namelijk aan dat er genoeg deut is en anders kan er deutmijntjes worden gebouwd voor het deutgebruik dat er dan te weinig is). Als de uni uit puur fleeters bestaat sure, doen maar dat is bijna nooit het geval.

      Het verhogen van de speed is niet als extraatje bedoeld of zoals je het noemt als ingrijpende maatregel maar als stimulerende verandering voor de miners/fleeters in z'n geheel.
      Yoshi


      Ex SGO
      Board Moderator
      Yoshi@ogame.nl
    • Geloof je nou echt dat het aantrekkelijker maken van de specs een uni echt ten goede komt Yoshi?
      Wat is er gebeurd bij de merges met het grootste gedeelte van de 'actieve' spelers doordat ze in een nieuwe omgeving terecht komen?
      Ik speel heel bewust 3x vlootsnelheid omdat het voor mij verreweg de fijnste snelheid is. Niet zo traag als 2x speed maar ook niet zo snel als 4x speed. je kunt nog normaal lopen kakken zonder dat je gehit wordt. De 5x eco is ook net de eco die als 'meest speciaal' wordt gezien in mijn ogen. dat er nu hoger dan 5x eco op bepaalde servers zit is imo sowieso al onzin.

      Ik denk dat als je specs van een uni gaat aanpassen dat een aantal spelers hier niet aan kan wennen. Dat zie je ook bij een merge. Gevolg is dat je meer spelers verliest zonder dat het spelers op gaat leveren, die gaan immers toch nooit meer voor oude servers kiezen om op te bouwen. Zelfs niet wanneer je uberspecs aan oude servers gaat geven. Die willen voor een #1 positie in een nietszeggende uni gaan ipv starten in een uni waar het vrijwel kansloos is nog een toprank te halen.

      Ik snap dat het allemaal leuk klinkt om meer voordelen in een bestaande uni te krijgen. Ik denk echter dat de daadwerkelijke impact enorm gaat tegenvallen. Mijn advies is dan ook: kijk eerst eens aan hoe het in .org gaat verlopen de komende tijd. Als je daar ziet dat bovengenoemde punten niet waar zijn dan zul je mij ook niet meer horen. Ik denk alleen dat in de 14 jaar die ik hier ondertussen rondloop ondertussen wel aardig kan inschatten wat de impact van dit soort veranderingen kunnen zijn.
    • Alleen bij mergen is gebleken dat het maar een tijdelijke boost geeft, maar als je nou in plaats van een tijdelijke een permanente verandering geeft (de speeds aanpassen) geeft dit misschien een ander resultaat. True we weten niet of dat zo is en dat zal blijken. Dat spelers die niet kunnen wennen aan verandering van speed blijf je houden, of dit nou mergen is of speedaanpassing, daar is niet zoveel aan te doen. <--- slaat op oude uni's

      De specs aanpassen is voor mij geval zoals ik al genoemd had(eerder) ook alleen voor de oudere uni's aangezien de nieuwe al speciale specs voor zijn gemaakt. Zoals je al in het tweede punt noemt, daarom ook(doel op #1 pos. halen).
      <--- slaat op nieuwe uni's

      Als je nieuwe uni's geen verschillende specs gaat geven zullen indd de 1x speed mensen die #1 willen worden wegblijven, daarmee ben ik het met je eens. Maar de oudere uni's zullen toch weinig mensen gaan spelen als de #1 al 200mil punten heeft op 2xspeed eco/fleet, als er een nieuwe uni is met dezelfde specs. Daarom ook die boost eco of what so ever voor de oude uni's.
      Yoshi


      Ex SGO
      Board Moderator
      Yoshi@ogame.nl
    • Yoshi wrote:

      Alleen bij mergen is gebleken dat het maar een tijdelijke boost geeft, maar als je nou in plaats van een tijdelijke een permanente verandering geeft (de speeds aanpassen) geeft dit misschien een ander resultaat. True we weten niet of dat zo is en dat zal blijken. Dat spelers die niet kunnen wennen aan verandering van speed blijf je houden, of dit nou mergen is of speedaanpassing, daar is niet zoveel aan te doen. <--- slaat op oude uni's

      De specs aanpassen is voor mij geval zoals ik al genoemd had(eerder) ook alleen voor de oudere uni's aangezien de nieuwe al speciale specs voor zijn gemaakt. Zoals je al in het tweede punt noemt, daarom ook(doel op #1 pos. halen).
      <--- slaat op nieuwe uni's

      Als je nieuwe uni's geen verschillende specs gaat geven zullen indd de 1x speed mensen die #1 willen worden wegblijven, daarmee ben ik het met je eens. Maar de oudere uni's zullen toch weinig mensen gaan spelen als de #1 al 200mil punten heeft op 2xspeed eco/fleet, als er een nieuwe uni is met dezelfde specs. Daarom ook die boost eco of what so ever voor de oude uni's.
      Ik mis even het verschil tussen een permanente verandering van een merge of een permanente verandering van specs? Uit je verhaal begrijp ik dat je een merge als een tijdelijk iets ziet? Dan mag jij mij uitleggen hoe een merge tijdelijk is.

      Je laatste punt is me ook niet helemaal duidelijk verder. Wil je zeggen dat eco verhogen ervoor zorgt dat er nieuwe spelers komen of dat de aanval op de #1 rank makkelijker ingezet kan worden? Beide lijken me niet het geval namelijk.

      Het idee om een nieuwe special te introduceren voor bijvoorbeeld een 50% minder onderzoekstijd zie ik dan weer wel zitten. Met 50m+ onderzoek duren onderzoeken inderdaad meerdere maanden. Dat een kleine tijdsperiode terugbrengen zou zeer welkom zijn.
    • Veel van de oude spelers zullen niet of niet snel starten in een nieuw universum. Ondanks dat de specs misschien leuk zijn, zien die het vaak niet zitten om opnieuw te beginnen. Dit terwijl de specs ze wel aanstaan.

      Ik kan me goed voorstellen dat iemand in een oudere uni er op een gegeven moment mee stopt, omdat het te traag gaat allemaal, maar het dus ook niet ziet zitten om opnieuw te beginnen.

      Een kleine aanpassing in eco of vloot of welke spec dan ook (dat van onderzoeken is een zeer goed idee) kan voor sommige de keuze zijn om toch te blijven spelen.
      Het kan ook voor spelers de keuze zijn om door snellere specs in oude universa te stoppen, daar opnieuw te beginnen.
    • Mja Deurwaarder, dat ben ik dan niet met je eens.
      Ik vind juist spelen in oude unis als het kijken naar groeiend kunstgras...
      Ik vind juist het spelen in een beginnende uni leuk, niet elke uni, maar een die me aanstaat in specs.

      Effe rijtje maken... U4-U5-U6-U10-Draco-Gemini-Io-Jupiter-Nekkar-Pegasus-Taurus-Yakini-Cygnus zit ik nu op
      Barym misschien ook wel en nog wat in het buitenland op org en in de USA gerommeld en wat Kerst 3 weken gassen met 10 speed gedoe specials.

      Ja, doe mij (binnenkort) maar weer een nieuwe uni hoor als oude speler...
      +++
      Ja de oude garde die nooit verder dan U1 of U3 heeft gespeeld krijg je voor geen geld, speed, eco of free ic's nog in een nieuwe uni.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Volgens mij zijn we het dan juist eens ;)

      1. Er zijn spelers die het heerlijk vinden steeds opnieuw te beginnen.
        1. Vanwege het startmoment, wat veel actie geeft en veel dingen te doen
        2. Vanwege steeds beter worden specs die steeds sneller worden
        3. nog tig redden
      2. Er zijn spelers die het niet leuk vinden steeds opnieuw te beginnen
        1. Vanwege het opnieuw starten
        2. Vanwege de reeds gedane tijdsinvestering
        3. nog tig redenen
      Toch kan het zo zijn dat de 2e groep het wel leuk zou vinden om nieuwe specs te krijgen. Ongetwijfeld zullen er ook spelers zijn die het niet willen, vandaar dat er polls werden gehouden, waarbij 80% het met een aanpassing eens diende te zijn.