Flugel25 wrote:
Ik mis even het verschil tussen een permanente verandering van een merge of een permanente verandering van specs? Uit je verhaal begrijp ik dat je een merge als een tijdelijk iets ziet? Dan mag jij mij uitleggen hoe een merge tijdelijk is.Yoshi wrote:
Alleen bij mergen is gebleken dat het maar een tijdelijke boost geeft, maar als je nou in plaats van een tijdelijke een permanente verandering geeft (de speeds aanpassen) geeft dit misschien een ander resultaat. True we weten niet of dat zo is en dat zal blijken. Dat spelers die niet kunnen wennen aan verandering van speed blijf je houden, of dit nou mergen is of speedaanpassing, daar is niet zoveel aan te doen. <--- slaat op oude uni's
De specs aanpassen is voor mij geval zoals ik al genoemd had(eerder) ook alleen voor de oudere uni's aangezien de nieuwe al speciale specs voor zijn gemaakt. Zoals je al in het tweede punt noemt, daarom ook(doel op #1 pos. halen).
<--- slaat op nieuwe uni's
Als je nieuwe uni's geen verschillende specs gaat geven zullen indd de 1x speed mensen die #1 willen worden wegblijven, daarmee ben ik het met je eens. Maar de oudere uni's zullen toch weinig mensen gaan spelen als de #1 al 200mil punten heeft op 2xspeed eco/fleet, als er een nieuwe uni is met dezelfde specs. Daarom ook die boost eco of what so ever voor de oude uni's.
Je laatste punt is me ook niet helemaal duidelijk verder. Wil je zeggen dat eco verhogen ervoor zorgt dat er nieuwe spelers komen of dat de aanval op de #1 rank makkelijker ingezet kan worden? Beide lijken me niet het geval namelijk.
Het idee om een nieuwe special te introduceren voor bijvoorbeeld een 50% minder onderzoekstijd zie ik dan weer wel zitten. Met 50m+ onderzoek duren onderzoeken inderdaad meerdere maanden. Dat een kleine tijdsperiode terugbrengen zou zeer welkom zijn.
Het stuk van verandering van speedaanpassing slaat op oudere uni's zoals ik aangaf en niet over het mergen zelf. Aangezien hier nog geen resultaat van is, is hier ook moeilijk iets over te zeggen. Het enige dat ik dan wil toevoegen is dat ecospeed aanpassen mij wel aanstaat. Niet alleen omdat het voor de miners is, maar omdat alle spelers hier profijt van hebben ipv alleen de fleeters.
Ecospeed verhogen om de #1 makkelijker in te halen? Heb ik het niet over gehad en hoef ik het ook niet over te hebben. Ecospeed aanpassen zorgt alleen maar voor een procentuele toename voor stijging qua punten als je het goed speelt. Nieuwe spelers trek je met nieuwe uni's niet met bestaande uni's, ik denk dat dat ook wel duidelijk is geworden aangezien er door de oude spelers niet tot weinig wordt gezien dat er nieuwe spelers starten in oudere uni's. Komt mede door het punten over #1 willen zijn als startende speler, gaat ofc beter/sneller in nieuwe uni.