Aanpassing specs universa

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Flugel25 wrote:

      Yoshi wrote:

      Alleen bij mergen is gebleken dat het maar een tijdelijke boost geeft, maar als je nou in plaats van een tijdelijke een permanente verandering geeft (de speeds aanpassen) geeft dit misschien een ander resultaat. True we weten niet of dat zo is en dat zal blijken. Dat spelers die niet kunnen wennen aan verandering van speed blijf je houden, of dit nou mergen is of speedaanpassing, daar is niet zoveel aan te doen. <--- slaat op oude uni's

      De specs aanpassen is voor mij geval zoals ik al genoemd had(eerder) ook alleen voor de oudere uni's aangezien de nieuwe al speciale specs voor zijn gemaakt. Zoals je al in het tweede punt noemt, daarom ook(doel op #1 pos. halen).
      <--- slaat op nieuwe uni's

      Als je nieuwe uni's geen verschillende specs gaat geven zullen indd de 1x speed mensen die #1 willen worden wegblijven, daarmee ben ik het met je eens. Maar de oudere uni's zullen toch weinig mensen gaan spelen als de #1 al 200mil punten heeft op 2xspeed eco/fleet, als er een nieuwe uni is met dezelfde specs. Daarom ook die boost eco of what so ever voor de oude uni's.
      Ik mis even het verschil tussen een permanente verandering van een merge of een permanente verandering van specs? Uit je verhaal begrijp ik dat je een merge als een tijdelijk iets ziet? Dan mag jij mij uitleggen hoe een merge tijdelijk is.
      Je laatste punt is me ook niet helemaal duidelijk verder. Wil je zeggen dat eco verhogen ervoor zorgt dat er nieuwe spelers komen of dat de aanval op de #1 rank makkelijker ingezet kan worden? Beide lijken me niet het geval namelijk.

      Het idee om een nieuwe special te introduceren voor bijvoorbeeld een 50% minder onderzoekstijd zie ik dan weer wel zitten. Met 50m+ onderzoek duren onderzoeken inderdaad meerdere maanden. Dat een kleine tijdsperiode terugbrengen zou zeer welkom zijn.
      Heb het niet gehad over een permanente verandering bij mergen maar over een tijdelijke boost, aangezien fleeters van mergende uni's in een uni gaan komen waar waarschijnlijk zij niet meer de grootste zijn en gecrashed gaan worden als het geen vmodus hoppers gaan worden. Vervolgens wordt de uni dus weer uitgedund en houd je dezelfde fleeters over met misschien wat extra spelers. In de tussentijd zullen er ook nog spelers stoppen om omstandigheden of omdat ze het spel gewoonweg niet meer leuk vinden. Punten zijn discutabel ofc. aangezien het verschillende variabelen heeft.

      Het stuk van verandering van speedaanpassing slaat op oudere uni's zoals ik aangaf en niet over het mergen zelf. Aangezien hier nog geen resultaat van is, is hier ook moeilijk iets over te zeggen. Het enige dat ik dan wil toevoegen is dat ecospeed aanpassen mij wel aanstaat. Niet alleen omdat het voor de miners is, maar omdat alle spelers hier profijt van hebben ipv alleen de fleeters.

      Ecospeed verhogen om de #1 makkelijker in te halen? Heb ik het niet over gehad en hoef ik het ook niet over te hebben. Ecospeed aanpassen zorgt alleen maar voor een procentuele toename voor stijging qua punten als je het goed speelt. Nieuwe spelers trek je met nieuwe uni's niet met bestaande uni's, ik denk dat dat ook wel duidelijk is geworden aangezien er door de oude spelers niet tot weinig wordt gezien dat er nieuwe spelers starten in oudere uni's. Komt mede door het punten over #1 willen zijn als startende speler, gaat ofc beter/sneller in nieuwe uni.
      Yoshi


      Ex SGO
      Board Moderator
      Yoshi@ogame.nl
    • Wish2Die wrote:

      Laat GameForge eerst maar eens succesvol die nieuwe Lobby uitbrengen, daarna kunnen we wel eens nagaan wat de mogelijkheden zijn wat dat betreft. Zeker geen beloftes of wat dan ook dus voor alsnog, maar wel bedankt voor het aan onze aandacht brengen hiervan.

      Het nieuwe lobby systeem is nu gelukkig ingevoerd. Al enige indicatie of er iemand binnen het team ook met dit idee aan de slag gaat?
    • DJ Tiësto wrote:

      Wish2Die wrote:

      Laat GameForge eerst maar eens succesvol die nieuwe Lobby uitbrengen, daarna kunnen we wel eens nagaan wat de mogelijkheden zijn wat dat betreft. Zeker geen beloftes of wat dan ook dus voor alsnog, maar wel bedankt voor het aan onze aandacht brengen hiervan.
      Het nieuwe lobby systeem is nu gelukkig ingevoerd. Al enige indicatie of er iemand binnen het team ook met dit idee aan de slag gaat?
      We gaan eens peilen hoe of wat. :)

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • We zijn alweer eventjes een paar weken verder, dus een kleine update vanuit onze kant. Het verzoek om een dergelijk proces op te starten is gedaan en onze community manager loopt zich nu te verdiepen in het process. Wanneer het process werkelijk wordt opgestart, dan zullen we dit natuurlijk laten weten. Het balletje rolt in ieder geval. :)

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Wish2Die wrote:

      We zijn alweer eventjes een paar weken verder, dus een kleine update vanuit onze kant. Het verzoek om een dergelijk proces op te starten is gedaan en onze community manager loopt zich nu te verdiepen in het process. Wanneer het process werkelijk wordt opgestart, dan zullen we dit natuurlijk laten weten. Het balletje rolt in ieder geval. :)
      Maar dat is pas als de community manager het licht heeft gevonden.

      De snelle link van Ogniter Trolololen.ogniter.eu/
    • Naar mijn mening werkt 1 keer speed niet meer. Waar ik bijvoorbeeld 8 jaar geleden nog wel eens een hitje maakte omdat iemand z'n bus vertraging had en hij te laat thuis was of even geen internet beschikbaar had is dat gewoon niet meer van deze tijd. Als ik onverwacht een afspraak heb dan ga ik daar heen en save daar binnen een minuut van mijn mobiel. Normaal waren dit dingen waarbj je vroeger zei, pff ik gok erop dat ik dat een uurtje of 2 kan liggen zonder gespot te worden.

      Tenzij je vergeet te saven of bewust niet saved denk ik dat op 1 keer speed het praktisch onmogelijk moet zijn om je vloot te verliezen. Zelfs een moonblow moet je kunnen zien aankomen. Niet dat ik dit erg vind perse, maar het wordt dus al snel gewoon turtlesbashen want die saven niet :P
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Als je nu 1x speed gaat aanpassen naar hoger in u3 of Quantum ga je een exodus krijgen onder spelers. Dit zijn de spelers die vaak heel bewust gekozen hebben voor die 1x speed.
      Immers is er tijdens verschillende merges een keuze geweest waar de spelers heen wilde. Ik meen me te herinneren dat Quantum zo geliefd was dat de max aan accounts dat er heen mocht gaan omhoog gegooid is door die keuze. Als je op een hogere speed zou willen spelen dan heb je daar alle kans toe gehad (m.u.v originele u3 spelers).
    • Ik moet hier bij mee stemmen met Swami. Als ik 8 jaar terug kijk had ik een smart phone waar je niet echt goed ogame op kon spelen(pagina's laden duurden gewoon te lang). Als je nu kijkt hoe internet snelheid verbeterd is geworden de laatste jaren. Dan kijk ik best wel raar op naar Speed x1. bijvoorbeeld save stelsels zijn gewoon borderline overpowered in speed x 1(vlieg duur meer dan 6 uur). Dus spelers pakken word dan een stuk moeilijker. Naar mijn mening lijkt het mij een goed idee om om bij servers zoals qauntum speed naar 2 of 3 te zetten.
    • De vlootspeed van uni 3 zou van mij best naar x2 mogen, zelfs wel naar x3 echter vind ik dat de snelheid van rips standaard gecapped zou moeten worden op max x2. alles boven 2x vlootspeed is te overpowerd voor rips, iets wat je ook wel duidelijk terugziet in de vlootsamenstellingen en hits van zulke speeduni's. Met 2x speed zou je eventueel nog een nacht kunnen slapen zonder dat je manen van een mw verder worden geploft. Rips zijn duur en erg sterk maar de trage snelheid is in dit geval de achilleshiel van dat schip, met x4, x5 of hogere vlootspeed is dat dus niet meer zo en is het eigenlijk de eerste en de beste keus in bijna alle gevallen.

      Ik begrijp goed dat x1 geen zak aan is voor fleeters :P wie is er tegenwoordig nog zo lang off als je weet dat je vloot thuis is en je al de tech(smartphones etc) van tegenwoordig hebt? hogere vlootspeed is dus in principe geen probleem, sommige zouden alleen weer wat beter moeten gaan opletten voornamelijk uit de oudere uni's :D maar zoals ik al zei hoger dan x2 voor rips zou je eigenlijk niet moeten willen.
    • DJ Tiësto wrote:

      De vlootspeed van uni 3 zou van mij best naar x2 mogen, zelfs wel naar x3 echter vind ik dat de snelheid van rips standaard gecapped zou moeten worden op max x2. alles boven 2x vlootspeed is te overpowerd voor rips, iets wat je ook wel duidelijk terugziet in de vlootsamenstellingen en hits van zulke speeduni's. Met 2x speed zou je eventueel nog een nacht kunnen slapen zonder dat je manen van een mw verder worden geploft. Rips zijn duur en erg sterk maar de trage snelheid is in dit geval de achilleshiel van dat schip, met x4, x5 of hogere vlootspeed is dat dus niet meer zo en is het eigenlijk de eerste en de beste keus in bijna alle gevallen.

      Ik begrijp goed dat x1 geen zak aan is voor fleeters :P wie is er tegenwoordig nog zo lang off als je weet dat je vloot thuis is en je al de tech(smartphones etc) van tegenwoordig hebt? hogere vlootspeed is dus in principe geen probleem, sommige zouden alleen weer wat beter moeten gaan opletten voornamelijk uit de oudere uni's :D maar zoals ik al zei hoger dan x2 voor rips zou je eigenlijk niet moeten willen.
      helemaal mee eens!
    • Ik ga absoluut ongelukkig worden als ze zomaar de vlootsnelheid van u3 omhoog gooien. Ik heb zoals Knigge al zei idd bewust voor 1x gekozen.
      Van 2x naar 3x zou ik ook niet willen. Waar mijn planeten zijn en de niveaus van mijn motoren zijn zo afgesteld dat ik een tijd kan saven die ik prettig vind dus als de vlootsnelheid omhoog gaat wil ik minstens zes gratis herplaatsingen krijgen om dat aan te kunnen passen. Plus dat het verlagen van mijn hyperruimtemotor dan iets kan zijn wat ik zou willen kunnen doen.

      Ecosnelheid mag wat mij betreft best omhoog, maar het hoeft niet per se. Misschien dat ik er echter anders over zou denken als ik 100M+ punten zou hebben.
      Laat ik er maar op vertrouwen dat als dit doorgaat de spelers tegen een verhoging van vlootsnelheid stemmen en dat in het algemeen de regels zo zijn dat iets alleen aangepast wordt als een grote meerderheid van de spelers voorstander is.

      @swami_dude: met 1x vlootsnelheid is het moeilijker om een spot, sim, fly te maken. Dat betekent dat het fleeten meer om vaardigheden gaat zoals terugtimen dan om veel online zijn. Dat is ook iets waar mensen bewust voor kiezen. Ik zie Paradise overigens mooie slagen maken met zijn trage nietjes.
    • Ik ben zelf niet voorstander om de snelheid van een bestaande uni aan te passen. Alleen zou ik er zelf niet voor kiezen om in 1x speed te gaan spelen denk ik, tenminste niet fleeten. Maar ik was al een speeduni speler 10 jaar terug toen ik in uni 10 begon. Ik heb daarnaast wel nog uni 14 een miner / turtle lange tijd gehad, maar fleeten doe ik alleen maar in speed uni's.

      Zelf vind ik te hoge speed wel wat minder, Zagadra waar ik nu zit bijv is mij misschien iets te vlug. Leuk nu voor een paar weekjes, maar ik betwijfel of ik daar heel lang blijf hangen en het echt mijn uni wordt. Anyways ik gaf gewoon mijn persoonlijk mening en bedoelde niet daarmee dat andere uni's dan aangepast moeten worden voor mij. Ik denk dat het goed is om vrije keuze te houden.

      @Finkeltje zeker ik zie ze ook wel eens langs komen, maar als ik het goed begrijp is hij een top 10 speler of niet? In ieder geval heb je dan vaak meer opties dan de rest van de uni. Ik zeg niet dat het onmogelijk is te fleeten in 1x speed, ik zelf vind het alleen wat traag :P
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~