Aanpassing specs universa

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Het zou ook best kunnen zijn dat er meerdere dingen mee komen dan alleen eco.

      Dit zei Tiësto pas nog....

      Ik zat zonet even te kijken op het forum van .org naar de aanpassingen die daar worden doorgevoerd en dat zijn wel interessante veranderingen waaronder een aantal x2 eco uni's die op eco x6/7 gaan draaien en de deutconsumptie die is verlaagd. Wat mij ook opviel is dat veel uni's gewoon voor de x7 eco zijn gegaan ook oude uni's uit 2013/2014 zitten hiertussen.
      Bijna Weekend!
    • Hoe meer eco hoe beter. Ik zie nu al mensen klagen als er een merg aan komt en ze moeten naar een uni waar ze dan gezien worden als zwak.

      deutconsumptie zou ook prettig zijn omdat HRM 15 recs een rib uit je lijf kostXD.
    • TheDutchRitual wrote:

      Hoe meer eco hoe beter. Ik zie nu al mensen klagen als er een merg aan komt en ze moeten naar een uni waar ze dan gezien worden als zwak.

      deutconsumptie zou ook prettig zijn omdat HRM 15 recs een rib uit je lijf kostXD.
      En als je in alle uni's de eco verhoogd blijf je met precies hetzelfde probleem zitten, je verschuift het probleem alleen (zodat over een paar jaar de eco weer verhoogd moet worden etc).


      Rips Killed: 5k+

      Ex #1 Solo Ogame.nl
    • WaZ wrote:

      TheDutchRitual wrote:

      Hoe meer eco hoe beter. Ik zie nu al mensen klagen als er een merg aan komt en ze moeten naar een uni waar ze dan gezien worden als zwak.

      deutconsumptie zou ook prettig zijn omdat HRM 15 recs een rib uit je lijf kostXD.
      En als je in alle uni's de eco verhoogd blijf je met precies hetzelfde probleem zitten, je verschuift het probleem alleen (zodat over een paar jaar de eco weer verhoogd moet worden etc).

      Om dat op te lossen, zouden de complete mechanics van het spel omgegooid moeten worden;

      dingen toevoegen om het recht te trekken kan natuurlijk ook...

      :love: Thanks Syrabi
    • Om maar even een poging te doen om beschaafd algemeen te reageren op de mogelijke nieuwe specs: Wie heeft dit in hemelsnaam bedacht? Zullen we naam van het spel ook maar meteen aanpassen? Dit heeft namelijk niks meer met OGame te maken.

      Toen ik begon met spelen was 1x speed de standaard, zowel eco als vloot. Dat er door de jaren heen meer behoefte is aan snellere uni's kan ik begrijpen. Het gaat echter met kleine stapjes steeds sneller met sinds kort zelfs nieuwe uni's met 7x eco speed. Dat heeft echter meer dan 15 jaar geduurd voor we op dat punt kwamen.

      Waarom wordt er nu voor gekozen om meteen alles naar de 7x eco te gooien en soms 5x vlootsnelheid? Dat is niet een klein stapje sneller. Er is gewoon een mogelijkheid dat servers met 3x eco en 1x vlootsnelheid meer dan het dubbele eco en meer dan het driedubbele vlootsnelheid kunnen krijgen (los van het feit of het gaat gebeuren).

      Begrijp me niet verkeerd, een extra'tje in de aanpassingen zou ik echt niet erg vinden. Alle servers +1 eco erbij bijvoorbeeld of een +15 extra velden in alle servers zou al mooi meegenomen zijn. De voorstellen die er nu liggen zijn echter niet een klein extra'tje, die gaan een speelstijl gewoon 180 graden op de kop gooien. Ik moet dan ook maar zien of dit niet juist gaat zorgen dat (nog) meer spelers gaan stoppen als het allemaal veel te snel gaat.

      Ik snap dat de genoemde specials slechts de max specs zijn die gekozen kunnen worden. Doordat je enkel op je eigen speeluni kunt stemmen heb je echter geen invloed op wat de impact voor heel OGame.nl gaat worden. Mijn persoonlijke eerste voorkeur zou helemaal niets aanpassen zijn. Als een u3/Gemini echter naar een 7x eco gaan dan moet ik ook mee wil je bij een toekomstige merge nog iets van betekenis kunnen spelen. Al met al heb ik ten zeerste mijn twijfels of deze extremen upgrades de OGame.nl community wel ten goede gaan doen.
    • Flugel25 wrote:

      Begrijp me niet verkeerd, een extra'tje in de aanpassingen zou ik echt niet erg vinden. Alle servers +1 eco erbij bijvoorbeeld of een +15 extra velden in alle servers zou al mooi meegenomen zijn. De voorstellen die er nu liggen zijn echter niet een klein extra'tje, die gaan een speelstijl gewoon 180 graden op de kop gooien. Ik moet dan ook maar zien of dit niet juist gaat zorgen dat (nog) meer spelers gaan stoppen als het allemaal veel te snel gaat.
      +1

      Ondanks het feit dat ik zelf niet meer speel vind ik het toch fijn om Flugel een beetje bijval te geven.

      De grote fleeters zullen 50% deut consumptie wel zien zitten, terwijl een turtle die juist graag zijn deut verhandeld dit liever niet ziet. Een mixer die zijn nachtproductie veilig wil houden mag ineens flink verdediging bijbouwen als zijn eco productie ineens verdubbeld. Om nog maar te zwijgen over spelers die voor een afgelegen locatie hebben gekozen voor hun kolonies en dankzij een ver(drie)dubbeling van de vlootsnelheid ineens om de hoek liggen van hun buren.

      Het idee "80% moet het er mee eens zijn, dus het zit wel goed" houd echter geen stand. Deze 80% heeft door de jaren heen voldoende keus gehad om te beginnen in een uni met specs die hij/zij prettig vindt. Daarnaast bestaat er nog steeds de mogelijkheid om in een uni die meer je voorkeur heeft te beginnen. Je oude accountje zet je gewoon in V, en je komt terug mocht je je toch bedenken. De overgebleven 20% heeft echter geen keus en wordt meegesleept in een systeem waar hij/zij het misschien niet mee eens is, terwijl hij/zij misschien juist voor deze specs heeft gekozen omdat het aansluit bij de tijd die hij/zij in het spelletje wil steken. Een soort dictatuur van de meerderheid.

      Al met al ben ik het met Flugel eens als hij zegt dat de veranderingen té ingrijpend zijn, en bij sommige speelstijlen een account met een bestaande routine flink in de war kunnen schoppen. Daartegenover staat dat als 80% het ermee eens is de uni wordt aangepast naar specs die hun beter past. Een groot deel gaat er op vooruit, en een kleine minderheid staat daartegenover met lege handen. Om op zo'n manier spelers te frustreren en verdeling te zaaien, zelfs onder het mom van "democratie", zal toch nooit de bedoeling zijn.

      En dan is het inderdaad nog maar de vraag of het aantal spelers dat het niet met de veranderingen eens is en er hierdoor de brui aan geeft misschien niet groter is dan het het aantal wat zou stoppen als deze optie nooit op tafel lag.
      Vloot mag kapot en deut moet rollen.
      Ogame is toch al jaren dood.
    • Flugel25 wrote:

      Om maar even een poging te doen om beschaafd algemeen te reageren op de mogelijke nieuwe specs: Wie heeft dit in hemelsnaam bedacht? Zullen we naam van het spel ook maar meteen aanpassen? Dit heeft namelijk niks meer met OGame te maken.

      Toen ik begon met spelen was 1x speed de standaard, zowel eco als vloot. Dat er door de jaren heen meer behoefte is aan snellere uni's kan ik begrijpen. Het gaat echter met kleine stapjes steeds sneller met sinds kort zelfs nieuwe uni's met 7x eco speed. Dat heeft echter meer dan 15 jaar geduurd voor we op dat punt kwamen.

      Waarom wordt er nu voor gekozen om meteen alles naar de 7x eco te gooien en soms 5x vlootsnelheid? Dat is niet een klein stapje sneller. Er is gewoon een mogelijkheid dat servers met 3x eco en 1x vlootsnelheid meer dan het dubbele eco en meer dan het driedubbele vlootsnelheid kunnen krijgen (los van het feit of het gaat gebeuren).

      Begrijp me niet verkeerd, een extra'tje in de aanpassingen zou ik echt niet erg vinden. Alle servers +1 eco erbij bijvoorbeeld of een +15 extra velden in alle servers zou al mooi meegenomen zijn. De voorstellen die er nu liggen zijn echter niet een klein extra'tje, die gaan een speelstijl gewoon 180 graden op de kop gooien. Ik moet dan ook maar zien of dit niet juist gaat zorgen dat (nog) meer spelers gaan stoppen als het allemaal veel te snel gaat.

      Ik snap dat de genoemde specials slechts de max specs zijn die gekozen kunnen worden. Doordat je enkel op je eigen speeluni kunt stemmen heb je echter geen invloed op wat de impact voor heel OGame.nl gaat worden. Mijn persoonlijke eerste voorkeur zou helemaal niets aanpassen zijn. Als een u3/Gemini echter naar een 7x eco gaan dan moet ik ook mee wil je bij een toekomstige merge nog iets van betekenis kunnen spelen. Al met al heb ik ten zeerste mijn twijfels of deze extremen upgrades de OGame.nl community wel ten goede gaan doen.
      Ik sluit me hierbij aan.

      Daarop aanvullend zou het raar zijn dat in de ene uni wel een flinke toename plaatsvind maar dat een andere uni wegblijft. Ik vind het allemaal verhogen van 1x eco speed eigenlijk best een goed voorstel. En misschien kan er gestemd worden over een 1x vlootspeed erbij per universum ofzo..
    • Ik persoonlijk zou het raar vinden om ineens in een snellere speed te spelen, zeker als je al jaren speelt ergens en een bepaalde routine hebt. Ecospeed omhoog betekend ook meer raid inkomsten voor fleeters en dikkere minervlootjes. Al kan ik mij voorstellen dat dit voordeel zich niet meer echt voordoet in oude uni's zoals uni 3. Stel voor dat uni 3 ineens 3x speed wordt, dan gaan er ineens manen sneuvelen :P
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Mijn persoonlijke mening, als speler zijnde niet als admin, is eigenlijk dat ik helemaal niets zie in de aanpassing van vlootsnelheid. Ik ben heel eerlijk, ik kies daar mijn uni's op. Ik hou niet van uni's met een snelheid groter dan 2x en eigenlijk vind ik 1x dan nog het fijnste. Dat is dan vaak de reden dat ik die uni uitkies.

      De grote sprongen in eco hebben ook niet mijn voorkeur. Een stap vooruit in alle uni's lijkt mij zeker wenselijk, maar ook niet al te extreem (max 2x misschien erbij). Natuurlijk spreek ik niet voor de rest van de spelers en daarom is er ook een discussietopic geopend, per uni, om dit te bespreken. Gaat het waarschijnlijk bij veel uni's om een grote sprong qua eco? Ja, ik zie die trend nu al ontstaan. Ben ik het daar persoonlijk mee eens? Nee, niet echt. Maar is het wat het meerendeel lijkt te willen? Ja, blijkbaar.

      Het zal heel moeilijk zijn om iedereen tevreden te stellen en we doen ons best om het zo democratisch en eerlijk mogelijk te doen. We moeten maar even kijken, wat er uiteindelijk naar voren komt en daarop handelen.

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Ik snap je punt Wish, maar je mist een belangrijk argument.

      Ik speel Taurus door zijn heerlijke features en door het feit dat ik hier vanaf het begin alles zelf heb opgebouwd. Ik kijk allang niet meer naar de stats in mijn server maar meer naar de stats van heel OGame.nl om nog iets van uitdaging voor mezelf te houden. Wanneer dan de vraag komt welke specs we in onze servers willen dan kijk ik niet enkel naar mijn eigen server maar ook naar de servers waar ik mee concurreer voor die OGame.nl ranglijst (u3/Gemini). Mijn voorkeur kan liggen bij niks aanpassen, als deze uni's naar 7x eco gaan dan wil ik wel mee om mezelf niet compleet buitenspel te zetten qua groei en daarmee bij een mogelijke toekomstige merge.

      Het is dus niet zo simpel dat spelers enkel in hun eigen server de specs mogen bepalen. Ik kijk zelf wel degelijk wat andere willen. Doordat andere servers alleen al de mogelijkheid hebben om voor extreme specials te kiezen ben je gedwongen dit direct ook te doen om geen risico te nemen. Wanneer je als GF veel minder extreme specials aanbied dan zullen spelers ook minder snel voor ingrijpende maatregelen kiezen denk ik.

      Nu snap ik dat een GA wel invloed heeft, maar dat deze ergens ophoud. Ik meld dit dan ook niet voor het zeiken om het zeiken. Maar meer uit oprechte zorg voor de community als dit daadwerkelijk doorgang vindt in het meest extreme geval. Betwijfel enorm of dit namelijk echt OGame.nl vooruit gaat helpen. Hopelijk is GF ook bewust wat de impact gaat worden als ze dit soort upgrades daadwerkelijk gaan doorvoeren.
    • Een mogelijke aanpassing in eco-speed (en als mensen het willen zelfs vlootspeed) is best interessant, maar het voorstel is compleet doorgeslagen. Als er maar genoeg mensen voor stemmen zouden álle uni's naar 7x eco kunnen. Daarnaast krijg je mogelijk vlootsnelheden tot 6x, waar je vroeger private servers voor nodig had die compleet achtelijk gevonden werden.

      Flugel25 wrote:

      Het is dus niet zo simpel dat spelers enkel in hun eigen server de specs mogen bepalen. Ik kijk zelf wel degelijk wat andere willen. Doordat andere servers alleen al de mogelijkheid hebben om voor extreme specials te kiezen ben je gedwongen dit direct ook te doen om geen risico te nemen. Wanneer je als GF veel minder extreme specials aanbied dan zullen spelers ook minder snel voor ingrijpende maatregelen kiezen denk ik.

      Dit is naar mijn mening exact het probleem met de voorstellen die er nu liggen. Iedere speler die actief is (en enigszins hoog gerankt staat) in een gevorderde uni kijkt met een schuin oog naar een toekomstige merge en wil dus de optimale eco- en eventueel vlootsnelheid om snel te kunnen doorbouwen. Stem je tegen dergelijke wijzigingen, kan je zomaar een enorme achterstand oplopen voor een merge. Zodoende zul je dus zien dat er een enorme hoeveelheid uni's naar (veel) hogere snelheden gaan, terwijl eigenlijk niemand er op zit te wachten. Niet goed over nagedacht...
      ~ Ex-Mod ~ Ex-SGO ~

      ~ Pegasus ~ Punten 372.573.250 (Plaats 4 van 1.004) ~
    • Persoonlijk ben ik het ook eens met dat de huidige wijzigingen een beetje doorslaan. Ik zou sowieso zeggen dat je maar maximaal alle specs 50% mag verhogen. Bijv voor uni 3 zou dat betekenen 1.5x vlootspeed, 4.5x ecospeed, 45% puin, dus dan zou ik zeggen 1x speed, 4x eco, 40% puin oid is de max.

      Dat zijn kleine aanpassingen en uni die al wat hogere specs had om te beginnen is dan wat vrijer om te bewegen, bijv. een 4x speed en 40% puin uni kan dan in principe naar 6x speed en 60% puin gaan om maar iets te zeggen. Maar dan nog... Of je moet gewoon zeggen dat je maximaal 1 stapje mag opschuiven, zodat je alleen van 40% puin naar 50% kunt stappen en van 2x speed naar 3x speed oid. Nu is gewoon zo hoog mogelijk in principe de beste keuze als je ooit gaat mergen. Maar of het fun is...

      Mijns inziens kun je dan nog beter gewoon zeggen bij de volgende merge iedereen vanaf uni X mag gaan bewegen en we wijze deze 3 uni's aan met geblanceerde specs. Dan kunnen mensen gewoon vrij naar een andere uni mergen als ze niet meer tevreden zijn over de speed in hun oude uni.
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Flugel25 wrote:

      Om maar even een poging te doen om beschaafd algemeen te reageren op de mogelijke nieuwe specs: Wie heeft dit in hemelsnaam bedacht? Zullen we naam van het spel ook maar meteen aanpassen? Dit heeft namelijk niks meer met OGame te maken.

      Toen ik begon met spelen was 1x speed de standaard, zowel eco als vloot. Dat er door de jaren heen meer behoefte is aan snellere uni's kan ik begrijpen. Het gaat echter met kleine stapjes steeds sneller met sinds kort zelfs nieuwe uni's met 7x eco speed. Dat heeft echter meer dan 15 jaar geduurd voor we op dat punt kwamen.

      Waarom wordt er nu voor gekozen om meteen alles naar de 7x eco te gooien en soms 5x vlootsnelheid? Dat is niet een klein stapje sneller. Er is gewoon een mogelijkheid dat servers met 3x eco en 1x vlootsnelheid meer dan het dubbele eco en meer dan het driedubbele vlootsnelheid kunnen krijgen (los van het feit of het gaat gebeuren).

      Begrijp me niet verkeerd, een extra'tje in de aanpassingen zou ik echt niet erg vinden. Alle servers +1 eco erbij bijvoorbeeld of een +15 extra velden in alle servers zou al mooi meegenomen zijn. De voorstellen die er nu liggen zijn echter niet een klein extra'tje, die gaan een speelstijl gewoon 180 graden op de kop gooien. Ik moet dan ook maar zien of dit niet juist gaat zorgen dat (nog) meer spelers gaan stoppen als het allemaal veel te snel gaat.

      Ik snap dat de genoemde specials slechts de max specs zijn die gekozen kunnen worden. Doordat je enkel op je eigen speeluni kunt stemmen heb je echter geen invloed op wat de impact voor heel OGame.nl gaat worden. Mijn persoonlijke eerste voorkeur zou helemaal niets aanpassen zijn. Als een u3/Gemini echter naar een 7x eco gaan dan moet ik ook mee wil je bij een toekomstige merge nog iets van betekenis kunnen spelen. Al met al heb ik ten zeerste mijn twijfels of deze extremen upgrades de OGame.nl community wel ten goede gaan doen.
      Ben met je eens dat, zeker fleetspeed verhogen, grote gevolgen heeft op de gameplay. Het feit dat we nu op uni's met 7x ecospeed zitten, geeft volgens mij prima aan hoe de staat van ogame ervoor hangt (voor zover dat nog niet duidelijk was...). Ik kan me dan ook wel voorstellen dat juist de oudere uni's zich achtergelaten voelen t.o.v. nieuwe uni's waar alles hun voorbij raced. Zoals je zelf ook doet, steeds meer mensen kijken ogame.nl wide, en niet alleen op die server.
      Overigens is het, zoals eerder aangegeven, er wordt een maximum geboden, en als de meerderheid onder dat maximum gaat zitten, is het toch helemaal prima?
      52.753.783 (Plaats 114 van 1.083)
      24.116.046 (Plaats 5 van 365)