Aanpassing specs universa

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Aanpassing specs universa

      Beste Team,

      zojuist zat ik wat rond te bladeren op het .en forum van Ogame.
      Hier kwam ik langs verscheidene draadjes van wat oudere universa, waar er aan de spelers wordt gevraagd of zij de specs van hun universum aangepast willen zien.
      Verhoging van eco/vloot snelheid, aanpassing in deuterium consumptie enz.

      Er worden polls gehouden om te kijken of er meer voor of tegen stemmers zijn en nu blijkt dat deze verandering op korte termijn zelfs worden doorgevoerd.

      Is er de mogelijkheid om op .nl dit ook te polsen in de wat ouders universa?

      Voor mijzelf niet zeer relevant, ik speel in Wasat en Cygnus, maar wellicht dat er genoeg andere spelers zijn die het wel zien zitten om de specs van hun universum een boost te geven.
    • Dit lijkt mij een zeer goed idee.

      Ik ging net even spieken bij het .org forum (Link here).

      Dit lijkt mij een zeer goed idee voor .nl
      Bij sommigen servers kunnen het aantal melkwegen gewijzigd worden. Speed omhoog/omlaag. Eco kan altijd hoger:P.

      Als ze dit bij .org doen. Heb ik het gevoel dat ze een merg gaan uitstellen.(door de lobby denk ik).
      Dus als dit kan worden toegepast in .nl zou het heel prettig zijn.
    • Ik denk dat het aanpassen van vlootsnelheden geen goed idee is, mensen kiezen vaak een server om bepaalde redenen, vaak ook vanwege vlootsnelheden. Ik speel bv liever een 1x speed dan 2x. Bovendien, als iemand een hogere vlootsnelheid wilt, kan diegene simpelweg in een andere uni gaan spelen of kijken of daar een account over te nemen is, het is nou niet alsof er een schreeuwend tekort aan accounts is...
      A bowl without a path
    • In mijn menig zijn uni's gemaakt voor een X aantal speler's.

      Is een uni te groot voor het aantal spelers wat er nog in zit na een paar jaar.. Dan zou je juist de speed omhoog kunnen zetten als compensatie.
      uiteraard kan je ook er wat melkwegen uit halen maar ik denk dat het moeilijker is voor GF dan speed omhoog gooien.

      Ik denk eerst dat het Go team eerst moet na vragen of dit idee wel kan in .NL.

      Hoe dan ook ik denk dat dit een hoop geziek kan voorkomen bij een merg dat spelers naar een uni moeten gaan waar er hogere spelers zijn.
    • TheDutchRitual wrote:

      In mijn menig zijn uni's gemaakt voor een X aantal speler's.

      Is een uni te groot voor het aantal spelers wat er nog in zit na een paar jaar.. Dan zou je juist de speed omhoog kunnen zetten als compensatie.
      uiteraard kan je ook er wat melkwegen uit halen maar ik denk dat het moeilijker is voor GF dan speed omhoog gooien.

      Ik denk eerst dat het Go team eerst moet na vragen of dit idee wel kan in .NL.

      Hoe dan ook ik denk dat dit een hoop geziek kan voorkomen bij een merg dat spelers naar een uni moeten gaan waar er hogere spelers zijn.
      Probleem is dat GF uni's blijft stampen en die na een bepaalde tijd weer dood zijn. Het aantal melkwegen terugdringen lijkt me het meest het betere idee, zodat bijvoorbeeld de miners en turtles die met reden in een 1x speed spelen niet alsnog vertrekken naar een andere uni of er mee stoppen, waardoor we dus eigenlijk tegengaan wat we proberen te bereiken, meer activiteit in het spel.

      Het lijkt me dat het wel zou kunnen hier op .NL. Het is ook al doorgevoerd op een aantal Poolse servers als ik het me goed herinner. Wellicht dat @Wish2Die hier iets meer over kan zeggen of dit een optie zou zijn?

      Denk dat op het moment dat GF wijzigingen door gaat voeren in uni's, een merge ver weg is en er voorlopig niet aan zit te komen..
      A bowl without a path
    • Pathlessbowl wrote:

      TheDutchRitual wrote:

      In mijn menig zijn uni's gemaakt voor een X aantal speler's.

      Is een uni te groot voor het aantal spelers wat er nog in zit na een paar jaar.. Dan zou je juist de speed omhoog kunnen zetten als compensatie.
      uiteraard kan je ook er wat melkwegen uit halen maar ik denk dat het moeilijker is voor GF dan speed omhoog gooien.

      Ik denk eerst dat het Go team eerst moet na vragen of dit idee wel kan in .NL.

      Hoe dan ook ik denk dat dit een hoop geziek kan voorkomen bij een merg dat spelers naar een uni moeten gaan waar er hogere spelers zijn.
      Probleem is dat GF uni's blijft stampen en die na een bepaalde tijd weer dood zijn. Het aantal melkwegen terugdringen lijkt me het meest het betere idee, zodat bijvoorbeeld de miners en turtles die met reden in een 1x speed spelen niet alsnog vertrekken naar een andere uni of er mee stoppen, waardoor we dus eigenlijk tegengaan wat we proberen te bereiken, meer activiteit in het spel.
      Het lijkt me dat het wel zou kunnen hier op .NL. Het is ook al doorgevoerd op een aantal Poolse servers als ik het me goed herinner. Wellicht dat @Wish2Die hier iets meer over kan zeggen of dit een optie zou zijn?

      Denk dat op het moment dat GF wijzigingen door gaat voeren in uni's, een merge ver weg is en er voorlopig niet aan zit te komen..
      GF is een bedrijf. hun doel is om geld te verdienen. Ik neem aan dat iedereen GF wel kent als het bedrijf wat niet zo klant vriendelijk is...

      Dus gaan ze voor de optie wat het meeste geld opbrengt(wat ze al jaren doen).
      Ze brengen snel achter elkaar servers uit om veel geld te innen.
      Oude uni brengen dus een stuk minder geld op dan nieuwe uni's waar veel meer competitie in zit.

      Dus willen ze juist dat mensen overstappen naar de nieuwe uni waar ze hun portemonnee opentrekken.
      is het klant vriendelijk? Nee, absoluut niet. Werkt het? Ja, absoluut.


      Merg'es. Die zie ik nog wel over 1/2 jaar aankomen. Maar hoe zou jij je voelen dat jij veilig zit in je oude uni. Vervolgens komt er een merg waarbij bijvoorbeeld in Uni 3/Pegasus en Gemini alleen kan. al deze uni's zijn ouder en stikken sterkere spelers in. Veel plezier met spelen zou ik dan zeggen XD.
    • TheDutchRitual wrote:

      GF is een bedrijf. hun doel is om geld te verdienen. Ik neem aan dat iedereen GF wel kent als het bedrijf wat niet zo klant vriendelijk is...
      Dus gaan ze voor de optie wat het meeste geld opbrengt(wat ze al jaren doen).
      Ze brengen snel achter elkaar servers uit om veel geld te innen.
      Oude uni brengen dus een stuk minder geld op dan nieuwe uni's waar veel meer competitie in zit.

      Dus willen ze juist dat mensen overstappen naar de nieuwe uni waar ze hun portemonnee opentrekken.
      is het klant vriendelijk? Nee, absoluut niet. Werkt het? Ja, absoluut.


      Merg'es. Die zie ik nog wel over 1/2 jaar aankomen. Maar hoe zou jij je voelen dat jij veilig zit in je oude uni. Vervolgens komt er een merg waarbij bijvoorbeeld in Uni 3/Pegasus en Gemini alleen kan. al deze uni's zijn ouder en stikken sterkere spelers in. Veel plezier met spelen zou ik dan zeggen XD.

      Over die merges, tja, dat is het nadeel er van. Maar daarom zeg ik ook laat de vloot snelheid het zelfde, eco kan prima omhoog en evt deut consumptie omlaag, daar heeft iedereen baat bij. Mocht het mogelijk zijn, schroef het aantal melkwegen een tikkeltje terug. Uni's die al zo lang bestaan haal je vrijwel niet meer in met een uni die in 2016 gemerged is. Maar het verhogen van vloot snelheid is naar mijn idee niet het antwoord op het "inhalen" of "in de buurt komen van" de stats in die uni's.
      A bowl without a path
    • Prima idee, alleen moeten ze dan dus eerst de unis aangeven die kunnen gaan mergen en dan ruim de tijd nemen om de samengestelde specs uit te pollen.

      Waar ik vooral nooit meer op zit te wachten is bv de nieuwste uni met 4 MW mergen met een 9 melkweg uni...dan zou het wat mij betreft moeten worden dat de 9 MW mergen naar een 4 stuks moderne uni MWs toe.

      9 MWs is een soort Dr Vogel verdunning van 1 op de 10000000000 ...
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Ik kwam toevallig dit gisteren tegen: board.en.ogame.gameforge.com/i…ostID=6982531#post6982531

      Waar nu veel universa aan dood gaan is het gebrek aan motivatie of gebrek aan tijd om maar een paar dingen te noemen. Motivatie komt vaak doordat spelers in lage snelheden te langzaam vliegen en daardoor veel meer tijd aan een hit verloren gaat en veel meer tijd is voor een verdediger om online te komen. Voor verdedigers een groter voordeel. Dat een 1x speed uni gekozen is door spelers om dus maar 1x in de 3 dagen hoeven in te loggen kan ik begrijpen. Voor fleeters is het een drama als het ware. Je wil gewoon "Wham...Bam...Thank you Ma'am" doen, maar daarvoor zit je dus in de verkeerde uni. Het 1x speed zorgt er ook sneller voor dat mensen na een massale crash sneller zullen stoppen. Je hebt namelijk veel meer tijd nodig om er weer bovenop te geraken, terwijl je in een uni van bijvoorbeeld 4x speed hier minder problemen mee zal ondervinden.

      Merges zorgen er vaak voor dat er alleen maar nóg meer spelers stoppen. Kijk bijvoorbeeld van uni10 naar uni3 destijds. 2x speed en def 2 puin naar een 1x speed en geen def 2 puin. Volgens mij is wel die eco toen op 3x speed gezet, maar alle uni10 spelers moesten eigenlijk als een malle gaan turtlen om niet geraid te worden. Non-AGS uni's naar AGS uni's. Spelers die juist in deze uni's juist de uni hebben gekozen voor bepaalde specs krijgen door de merges dus nadelige gevolgen.

      Ik zie er dus wel wat in om in oudere universa de speed te kunnen aanpassen. Over vlootspeed hoeven we eigenlijk niet te praten, want dat is meestal de doorslaggevende factor voor mij bijvoorbeeld om wel of niet te beginnen in een uni. Kan de eco 10x speed zijn en vloot 1x speed, maar dan ga ik er echt niet spelen. Zo heeft iedereen wel iets aan bepaalde specs waarom ze dus wel of niet beginnen.

      Al met al weer een lange post. Aanpassingen in speed van eco kan je lekker mee rommelen, zolang er geen rare merges op de planning staan voor die universa. Vlootspeed niet teveel mee rommelen naar mijn mening.

      1x speed kan naar 2x speed
      3x speed kan naar 4 of 5x speed
      4 of 5x speed kan naar 5 of 6x speed

      Dan zijn de stappen niet te groot in tijdsverkortingen ivm saves, plaatsing planeten en manen en nadelige gevolgen voor de verdedigers tegen de fleeters.

      Mw aanpassen niet doen. Waar moeten je planeten gaan komen die nu in mw8 of 9 liggen? Automatisch russisch roulette of vrij verplaatsen?
    • Pathlessbowl wrote:

      TheDutchRitual wrote:

      In mijn menig zijn uni's gemaakt voor een X aantal speler's.

      Is een uni te groot voor het aantal spelers wat er nog in zit na een paar jaar.. Dan zou je juist de speed omhoog kunnen zetten als compensatie.
      uiteraard kan je ook er wat melkwegen uit halen maar ik denk dat het moeilijker is voor GF dan speed omhoog gooien.

      Ik denk eerst dat het Go team eerst moet na vragen of dit idee wel kan in .NL.

      Hoe dan ook ik denk dat dit een hoop geziek kan voorkomen bij een merg dat spelers naar een uni moeten gaan waar er hogere spelers zijn.
      Probleem is dat GF uni's blijft stampen en die na een bepaalde tijd weer dood zijn. Het aantal melkwegen terugdringen lijkt me het meest het betere idee, zodat bijvoorbeeld de miners en turtles die met reden in een 1x speed spelen niet alsnog vertrekken naar een andere uni of er mee stoppen, waardoor we dus eigenlijk tegengaan wat we proberen te bereiken, meer activiteit in het spel.
      Het lijkt me dat het wel zou kunnen hier op .NL. Het is ook al doorgevoerd op een aantal Poolse servers als ik het me goed herinner. Wellicht dat @Wish2Die hier iets meer over kan zeggen of dit een optie zou zijn?

      Denk dat op het moment dat GF wijzigingen door gaat voeren in uni's, een merge ver weg is en er voorlopig niet aan zit te komen..

      Ik kan daar op het moment weinig over zeggen daar dit überhaupt de eerste keer is dat ik over deze mogelijkheden hoor. Het aanpassen van specs binnen bestaande uni's kan misschien in sommige gevallen interessant zijn, in ieder geval wat betreft vliegkosten en eco speed. Maar als ik het goed begrijp zou daar eerst nog een heel proces aan vooraf moeten gaan, daar alle actieve spelers daar een zegje over moet kunnen hebben natuurlijk.

      Laat GameForge eerst maar eens succesvol die nieuwe Lobby uitbrengen, daarna kunnen we wel eens nagaan wat de mogelijkheden zijn wat dat betreft. Zeker geen beloftes of wat dan ook dus voor alsnog, maar wel bedankt voor het aan onze aandacht brengen hiervan.

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      Waar nu veel universa aan dood gaan is het gebrek aan motivatie of gebrek aan tijd om maar een paar dingen te noemen. Motivatie komt vaak doordat spelers in lage snelheden te langzaam vliegen en daardoor veel meer tijd aan een hit verloren gaat en veel meer tijd is voor een verdediger om online te komen. Voor verdedigers een groter voordeel. Dat een 1x speed uni gekozen is door spelers om dus maar 1x in de 3 dagen hoeven in te loggen kan ik begrijpen. Voor fleeters is het een drama als het ware. Je wil gewoon "Wham...Bam...Thank you Ma'am" doen, maar daarvoor zit je dus in de verkeerde uni. Het 1x speed zorgt er ook sneller voor dat mensen na een massale crash sneller zullen stoppen. Je hebt namelijk veel meer tijd nodig om er weer bovenop te geraken, terwijl je in een uni van bijvoorbeeld 4x speed hier minder problemen mee zal ondervinden.
      Wel, net als de spelers die gekozen hebben voor een 1x speed uni (vloot) omdat ze dan zogezegd maar 1 keer in de 3 dagen moeten inloggen hebben de fleeters toch ook gekozen voor een 1x speed uni (vloot) en wisten zij dus bijgevolg toch dat vloten langer onderweg zouden zijn en dat de kans op het online komen van een verdediger groter is.
      Zelfde voor de eco speed, fleeters, miners, turtles, …. kenden de specs toen ze hun account hebben aangemaakt en wisten dat het dus wat langer zou duren vooraleer je de grondstoffen voor een bepaald doel bij elkaar hebt gespaard.


      Hitsugaya Toushiro wrote:

      1x speed kan naar 2x speed
      3x speed kan naar 4 of 5x speed
      4 of 5x speed kan naar 5 of 6x speed

      Dan zijn de stappen niet te groot in tijdsverkortingen ivm saves, plaatsing planeten en manen en nadelige gevolgen voor de verdedigers tegen de fleeters.

      De stappen niet zo groot??
      Een versnelling van:
      1 -> 2 is een verhoging van 100%.
      2 -> 3 is een verhoging van 50%
      3 -> 4 is een verhoging van 33%
      4 -> 5 is een verhoging van 25%
      5 -> 6 is een verhoging van 20%

      Dan lijkt het mij toch dat voor diegenen die nu in een 1x speed spelen de stap enorm is: een verdubbeling.
    • Nocturno wrote:

      De stappen niet zo groot??

      Een versnelling van:
      1 -> 2 is een verhoging van 100%.
      2 -> 3 is een verhoging van 50%
      3 -> 4 is een verhoging van 33%
      4 -> 5 is een verhoging van 25%
      5 -> 6 is een verhoging van 20%

      Dan lijkt het mij toch dat voor diegenen die nu in een 1x speed spelen de stap enorm is: een verdubbeling.
      Nee hoor de eerstgenoemde stijging lijkt mij niet meer dan logisch, daarnaast ging uni 3 van een 1x ecospeed naar een 3x ecospeed toen uni 10(2x ecospeed toen de tijd) erbij ging komen.
      Daarnaast is het voor de oudere uni's ook fijn om mee te komen me de top speeduni's van andere landen.

      Ik heb deze post met plezier gelezen, aangezien ik zelf laatst al dacht aan één soort oplossing. Zeker lettende op het feit dat acc's uit uni's van 3, gemini en nog een aantal straks bijelkaar komen dan is het wel fijn dat de uni's nu zo'n beetje gelijk gaan draaien.

      Daarnaast denk ik ook niet dat er vanuit uni 3 veel klachten zouden komen als de ecospeed verhoogd kan worden. Trouwens toen uni's gemerged werden was een aanpassing van de snelheden zo gedaan, dat is voor hun een getal veranderen in een ander getal, opslaan en klaar.
    • Nocturno wrote:

      Hitsugaya Toushiro wrote:

      Waar nu veel universa aan dood gaan is het gebrek aan motivatie of gebrek aan tijd om maar een paar dingen te noemen. Motivatie komt vaak doordat spelers in lage snelheden te langzaam vliegen en daardoor veel meer tijd aan een hit verloren gaat en veel meer tijd is voor een verdediger om online te komen. Voor verdedigers een groter voordeel. Dat een 1x speed uni gekozen is door spelers om dus maar 1x in de 3 dagen hoeven in te loggen kan ik begrijpen. Voor fleeters is het een drama als het ware. Je wil gewoon "Wham...Bam...Thank you Ma'am" doen, maar daarvoor zit je dus in de verkeerde uni. Het 1x speed zorgt er ook sneller voor dat mensen na een massale crash sneller zullen stoppen. Je hebt namelijk veel meer tijd nodig om er weer bovenop te geraken, terwijl je in een uni van bijvoorbeeld 4x speed hier minder problemen mee zal ondervinden.
      Wel, net als de spelers die gekozen hebben voor een 1x speed uni (vloot) omdat ze dan zogezegd maar 1 keer in de 3 dagen moeten inloggen hebben de fleeters toch ook gekozen voor een 1x speed uni (vloot) en wisten zij dus bijgevolg toch dat vloten langer onderweg zouden zijn en dat de kans op het online komen van een verdediger groter is.Zelfde voor de eco speed, fleeters, miners, turtles, …. kenden de specs toen ze hun account hebben aangemaakt en wisten dat het dus wat langer zou duren vooraleer je de grondstoffen voor een bepaald doel bij elkaar hebt gespaard.


      Hitsugaya Toushiro wrote:

      1x speed kan naar 2x speed
      3x speed kan naar 4 of 5x speed
      4 of 5x speed kan naar 5 of 6x speed

      Dan zijn de stappen niet te groot in tijdsverkortingen ivm saves, plaatsing planeten en manen en nadelige gevolgen voor de verdedigers tegen de fleeters.
      De stappen niet zo groot??
      Een versnelling van:
      1 -> 2 is een verhoging van 100%.
      2 -> 3 is een verhoging van 50%
      3 -> 4 is een verhoging van 33%
      4 -> 5 is een verhoging van 25%
      5 -> 6 is een verhoging van 20%

      Dan lijkt het mij toch dat voor diegenen die nu in een 1x speed spelen de stap enorm is: een verdubbeling.


      De spelers die destijds in een 1x speed uni zijn gestart ( voor redesign ), hadden de keuze met 1x speed of 2x speed. Nu redesign is gekomen met alle veranderingen tot gevolg. Meer risico's voor fleeters ( dm ninja bijvoorbeeld ), snelheden die nu gedeeld kunnen worden in eco en vloot is ook voor degenen in oudere universa steeds iets nieuws wat ze wel willen zien. Tijden veranderen, snelheden gaan omhoog, iedereen heeft tegenwoordig wel een telefoon waar je nog even kan inloggen en ga maar door. Het klopt dat spelers de keuzes zelf hebben gemaakt, maar dat was in de tijd dat er nog weinig mogelijkheden waren in specs. We moeten met de tijd meegaan.

      De stappen als in:
      van 1 naar 2 is nog redelijk. Van 1 naar 3 of naar 4 is een te grote stap.
      en zo voor elk niveau 1 stap vooruit. Big picture enzo.
    • Wish2Die wrote:

      Ik kan daar op het moment weinig over zeggen daar dit überhaupt de eerste keer is dat ik over deze mogelijkheden hoor. Het aanpassen van specs binnen bestaande uni's kan misschien in sommige gevallen interessant zijn, in ieder geval wat betreft vliegkosten en eco speed. Maar als ik het goed begrijp zou daar eerst nog een heel proces aan vooraf moeten gaan, daar alle actieve spelers daar een zegje over moet kunnen hebben natuurlijk.

      Laat GameForge eerst maar eens succesvol die nieuwe Lobby uitbrengen, daarna kunnen we wel eens nagaan wat de mogelijkheden zijn wat dat betreft. Zeker geen beloftes of wat dan ook dus voor alsnog, maar wel bedankt voor het aan onze aandacht brengen hiervan.
      Op dit moment zijn de polls in .org klaar en de resultaten bekend. De aanpassingen worden daar 18 juni definitief doorgevoerd.
      In alle uni's is toen door de community manager Piiink een poll opgezet, waar 80% van de actieve spelers met de veranderingen in moest stemmen, anders werden ze niet doorgevoerd. Zo was er een uni die op 1 stem na de aanpassingen niet doorgevoerd kreeg...
      A bowl without a path
    • Hitsugaya Toushiro wrote:


      De spelers die destijds in een 1x speed uni zijn gestart ( voor redesign ), hadden de keuze met 1x speed of 2x speed. Nu redesign is gekomen met alle veranderingen tot gevolg. Meer risico's voor fleeters ( dm ninja bijvoorbeeld ), snelheden die nu gedeeld kunnen worden in eco en vloot is ook voor degenen in oudere universa steeds iets nieuws wat ze wel willen zien. Tijden veranderen, snelheden gaan omhoog, iedereen heeft tegenwoordig wel een telefoon waar je nog even kan inloggen en ga maar door. Het klopt dat spelers de keuzes zelf hebben gemaakt, maar dat was in de tijd dat er nog weinig mogelijkheden waren in specs. We moeten met de tijd meegaan.

      De stappen als in:
      van 1 naar 2 is nog redelijk. Van 1 naar 3 of naar 4 is een te grote stap.
      en zo voor elk niveau 1 stap vooruit. Big picture enzo.
      Gelukkig zijn de aanpassingen (op .org in ieder geval) instelbaar per uni, dus kan iedere uni zijn eigen wensen doorgeven. Persoonlijk zit ik er namelijk niet op te wachten om met grote regelmaat in te loggen op m'n telefoon of continu online te zijn, gezien ik ook een leven buiten dit spel heb :P
      Vandaar dat ik bijvoorbeeld een voorkeur aan 1x speed heb. Maar inderdaad, van bijvoorbeeld 1 naar 4 zou een veel te grote stap zijn. Qua eco is dit nog wel te overbruggen, maar met vlootsnelheid zou dit voor gekke dingen zorgen, zodra de aanpassingen worden ingevoerd gaan alle nieuw verzonden vloten met de nieuwe snelheid mee, terwijl alles wat nog vliegt op de oude snelheid gaat. Klinkt als een bijzondere paar dagen :paniek:
      A bowl without a path
    • Wish2Die wrote:

      Pathlessbowl wrote:

      TheDutchRitual wrote:

      In mijn menig zijn uni's gemaakt voor een X aantal speler's.

      Is een uni te groot voor het aantal spelers wat er nog in zit na een paar jaar.. Dan zou je juist de speed omhoog kunnen zetten als compensatie.
      uiteraard kan je ook er wat melkwegen uit halen maar ik denk dat het moeilijker is voor GF dan speed omhoog gooien.

      Ik denk eerst dat het Go team eerst moet na vragen of dit idee wel kan in .NL.

      Hoe dan ook ik denk dat dit een hoop geziek kan voorkomen bij een merg dat spelers naar een uni moeten gaan waar er hogere spelers zijn.
      Probleem is dat GF uni's blijft stampen en die na een bepaalde tijd weer dood zijn. Het aantal melkwegen terugdringen lijkt me het meest het betere idee, zodat bijvoorbeeld de miners en turtles die met reden in een 1x speed spelen niet alsnog vertrekken naar een andere uni of er mee stoppen, waardoor we dus eigenlijk tegengaan wat we proberen te bereiken, meer activiteit in het spel.Het lijkt me dat het wel zou kunnen hier op .NL. Het is ook al doorgevoerd op een aantal Poolse servers als ik het me goed herinner. Wellicht dat @Wish2Die hier iets meer over kan zeggen of dit een optie zou zijn?

      Denk dat op het moment dat GF wijzigingen door gaat voeren in uni's, een merge ver weg is en er voorlopig niet aan zit te komen..
      Ik kan daar op het moment weinig over zeggen daar dit überhaupt de eerste keer is dat ik over deze mogelijkheden hoor. Het aanpassen van specs binnen bestaande uni's kan misschien in sommige gevallen interessant zijn, in ieder geval wat betreft vliegkosten en eco speed. Maar als ik het goed begrijp zou daar eerst nog een heel proces aan vooraf moeten gaan, daar alle actieve spelers daar een zegje over moet kunnen hebben natuurlijk.

      Laat GameForge eerst maar eens succesvol die nieuwe Lobby uitbrengen, daarna kunnen we wel eens nagaan wat de mogelijkheden zijn wat dat betreft. Zeker geen beloftes of wat dan ook dus voor alsnog, maar wel bedankt voor het aan onze aandacht brengen hiervan.
      Is er de mogelijkheid dat er vanuit het .nl Team wordt geïnformeerd bij of Gameforge zelf, of eventueel bij het .org team om na te vragen hoe en wat?
    • als dit als oplossing wordt gezien tegen leegloop van uni's dan denk ik niet dat het echt werkt. zoals Uni 3 is (de laatste keer dat ik keek) lage speed en een van de drukste uni's. voor een merge zou het wel nice zijn opzich maar niet heel nodig lijkt me? lijkt mij gewoon slimmer om nieuwe mensen juist naar oude uni's te trekken ipv steeds nieuwe te beginnen. gewoon flink noobshield geven, meer mogelijkheden om gratis gs ofzo te krijgen zodat opstart sneller gaat. met nieuwe uni's trek je volgens mij vooral oude spelers die er even willen kijken. EN EEN OGAME APP PLS (sorry voor lil bit offtopic :P)