Betaalde DM overkoepelend per lobby account in plaats van speelaccount

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Betaalde DM overkoepelend per lobby account in plaats van speelaccount

      Voorheen was dit idee niet mogelijk. Met de uitrol van het Lobby systeem bied dit echter weer mogelijkheden.

      Na het inloggen in het nieuwe lobby systeem zie ik tot mijn verbazing hoeveel buitenlandse 'fun' accounts ik nog heb vanuit het verleden.
      Al deze accounts bevatten nog een beetje of veel betaalde DM die nooit meer gebruikt zal gaan worden. Eeuwig zonde als je het mij vraagt.
      Omdat DM een betaalde en persoonsgebonden aanschaf is is het logisch dat voorheen dit nooit overgezet kan worden op een andere account.
      Met het lobby systeem heb je echter één account met meerdere servers. Waarom zou je dan niet je hoeveelheid DM koppelen aan je mailadres ipv servernaam?
    • Flugel25 wrote:

      Voorheen was dit idee niet mogelijk. Met de uitrol van het Lobby systeem bied dit echter weer mogelijkheden.

      Na het inloggen in het nieuwe lobby systeem zie ik tot mijn verbazing hoeveel buitenlandse 'fun' accounts ik nog heb vanuit het verleden.
      Al deze accounts bevatten nog een beetje of veel betaalde DM die nooit meer gebruikt zal gaan worden. Eeuwig zonde als je het mij vraagt.
      Omdat DM een betaalde en persoonsgebonden aanschaf is is het logisch dat voorheen dit nooit overgezet kan worden op een andere account.
      Met het lobby systeem heb je echter één account met meerdere servers. Waarom zou je dan niet je hoeveelheid DM koppelen aan je mailadres ipv servernaam?
      Hier moeten dan wel bepaalde dingen uitgesloten worden, zoals bijvoorbeeld gratis DM bij de activatie van je account op een nieuwe uni.

      Knigge wrote:

      Waarschijnlijk omdat als er ooit een email veranderd wordt door een hack wij vrij weinig kunnen doen qua dm of simpelweg te laat zijn na een hack. In theorie is het handig maar of het uitvoerbaar is en wenselijk, nee.
      Waarom ligt deze verantwoordelijkheid bij jullie ? Als anno 2018 iemand nog steeds zwakke wachtwoorden gebruikt verdienen ze het ook wel. Zeker als ze er vervolgens ook nog eens geld in gaan steken. Maar als om een andere reden dan dit iemand zijn account gehackt wordt, loop je inderdaad als Ogame NL team wss achter de feiten aan qua dingen wat je dan nog kunt doen.

      Persoonlijk vind ik het absoluut geen slecht idee. Maar er zitten wel wat haken en ogen aan.
    • Een inlog voor al je accounts geeft dat probleem ook.
      Dus al je dm mooi centraal zou idd een goed iets zijn.

      Nu zal gf daar dus ni meteen veel winst mee kunnen maken als ze dat invoeren.. want dm dat niet gebruikt wordt en heraangekocht moet worden is kassa kassa.
      GO in Zagadra
      Kevin87 @draco #300

      In oorlog met "iemand suggesties? lol" May the forces be with me!
    • Kevin87 wrote:

      Een inlog voor al je accounts geeft dat probleem ook.
      Dus al je dm mooi centraal zou idd een goed iets zijn.

      Nu zal gf daar dus ni meteen veel winst mee kunnen maken als ze dat invoeren.. want dm dat niet gebruikt wordt en heraangekocht moet worden is kassa kassa.

      Daar ben ik me van bewust. Daarom heb ik bewust geen praktische, ingame, redenen genoemd waarom dit idee er door moet komen.
      Ik gooi het dan ook puur op het stukje privégegevens/privacy waarin het praktischer is om een betaalde eenheid aan een mail te koppelen ipv een speeluni.
      Mijn gevoel zegt me dat daarmee de kans het grootste is om dit idee doorgang te laten vinden.
    • Knigge wrote:

      Waarschijnlijk omdat als er ooit een email veranderd wordt door een hack wij vrij weinig kunnen doen qua dm of simpelweg te laat zijn na een hack. In theorie is het handig maar of het uitvoerbaar is en wenselijk, nee.

      Denk niet dat het zoveel uitmaakt toch? als je (lobby) account gehacked wordt ben je sws de sjaak. Daarnaast moet je het ook niet mogelijk maken om DM te transfereren tussen accounts maar dat ze DM aftrekken van het totaal wat op je e-mail (lobbyacc) staat.
      In zo'n geval ben je niet meer kwetsbaar als nu.

      Moet namelijk zeggen dat ik het ook wel een goed idee vind, zo hoef je niet apart DM aan te schaffen en kun je zo nu en dan op andere accounts b.v. ook eens wat DM gebruiken zonder dat je daar gelijk bundels voor moet aanschaffen. Voordeel voor GF is dat je DM zo wel sneller op raakt en ze dus niet minder winst maken over de verkopen.

      The post was edited 1 time, last by DJ Tiësto ().