Nieuw gebouw: Universiteit

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Nieuw gebouw: Universiteit

      Universiteit

      "Al jaren zijn onderzoekers bezig om meer kennis op te doen. Velen zijn op hun limiet, waar anderen juist weer te weinig prikkels krijgen om echt gemotiveerd te worden om het Koninkrijk te helpen."

      Elk level universiteit zorgt voor reductie van de onderzoekstijd beginnend bij 8% met elk lvl -1% van voorgaande lvl. ( max 30% )
      Max level: 5


      Benodigdheden:

      Robotfabriek 20
      Onderzoekslab 20
      Nano-fabriek 4
      Computer Technologie 12
      Intergalactisch Onderzoeksnetwerk 3


      Kosten: ( factor elk lvl *1.75 )

      50.000.000 metaal, 25.000.000 kristal, 10.000.000 deut
      87.500.000 metaal, 43.750.000 kristal, 17.500.000 deut
      153.125.000 metaal, 76.562.500 kristal, 30.625.000 deut
      267.968.750 metaal, 133.984.375 kristal, 53.593.750 deut
      468.945.313 metaal, 234.472.657 kristal, 93.789.063 deut


      Thoughts?
    • Wie heeft het over astro?

      Ik ga niet elke keer normale onderzoeken afkopen, dan blijf je bezig. Roep al tijden dat er iets moet komen om onderzoeken een mogelijkheid te geven om te verkorten. IGON werkt op den duur niet, en die boosters kun je helemaal niks mee. Dus ja, misschien zou dit een aardige optie zijn ja.
      14/15 Planeten
      Punten: 1.008.259.192 (plaats 1 van 1.695)
    • Robotfabr 20? Waar haal ik die 10 extra velden vandaan?
      IGON 3 is dan juist weer te weinig, dat kost niks.
      Opbouw is 8-15-21-26-30 % dat is wel goed uitgedacht.
      Maar misschien is 30% max toch nog steeds te weinig.
      In andere topics waren ooit nanos voor techs verzonnen die dus 50% reductie geven.
      Gewoon grote stappen maken opdat spelers bv 16 planeten kunnen halen binnen redelijke tijd zonder per definitie te moeten dm afkopen.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Goed idee maar idd al die velden die het in gebruik zouden nemen dat zie ik niet zitten:p

      je kunt het gewoon koppelen aan onderzoek en IGON techniek, IGON 12 misschien ?

      Al zie ik GF hier niet snel mee akkoord gaan, stel je voor dat ze die inkomen bron kwijt raken XD

      Maar idd soms heb je van die mensen die gerust 1 of 3 jaar wachten tot hun onderzoek klaar is, dit is belachelijk lang, voor die spelers zou dit een enorme hulp zijn in de toekomst.
      Bijna Weekend!
    • hmm, ja anders het verkorten van de onderzoeken toepassen op de alles behalve de astro zodat de andere onderzoeken normaal kunnen worden afgerond in 3 maanden tijd en dat astro nog steeds de afkoop optie is. Ik weet niet precies hoeveel % van de onderzoeken die worden afgekocht astro is, maar dit lijkt me de meest waarschijnlijke en voorkomende optie om af te kopen. Zo snijd je dus niet teveel in de inkomstbron van GameForge maar verbeter je wel de wachttijd.
      Yoshi


      Ex SGO
      Board Moderator
      Yoshi@ogame.nl
    • dutchpride wrote:

      Goed idee maar idd al die velden die het in gebruik zouden nemen dat zie ik niet zitten:p

      je kunt het gewoon koppelen aan onderzoek en IGON techniek, IGON 12 misschien ?

      Al zie ik GF hier niet snel mee akkoord gaan, stel je voor dat ze die inkomen bron kwijt raken XD

      Maar idd soms heb je van die mensen die gerust 1 of 3 jaar wachten tot hun onderzoek klaar is, dit is belachelijk lang, voor die spelers zou dit een enorme hulp zijn in de toekomst.

      Dat moet je je account fatsoenlijk opbouwen, heb je ook geen tekort aan de velden.

      Gemiddeld onderzoekje bij mij duurt tegenwoordig minimaal 4 maanden. En dat in een 4x speed uni waarbij ik overal onderzoekslab 15 heb staan, en IGON13 heb. Dan is dat dus gewoon belachelijk lang wachten.
      Voor werf en gebouwen heb je een nano die gelijk het bouwen met maar liefst 50% verkort, waarom dit niet met techs?
      14/15 Planeten
      Punten: 1.008.259.192 (plaats 1 van 1.695)
    • paul-maximilianus wrote:

      Robotfabr 20? Waar haal ik die 10 extra velden vandaan?
      IGON 3 is dan juist weer te weinig, dat kost niks.
      Opbouw is 8-15-21-26-30 % dat is wel goed uitgedacht.
      Maar misschien is 30% max toch nog steeds te weinig.
      In andere topics waren ooit nanos voor techs verzonnen die dus 50% reductie geven.
      Gewoon grote stappen maken opdat spelers bv 16 planeten kunnen halen binnen redelijke tijd zonder per definitie te moeten dm afkopen.
      Voor alle onderzoeken behalve astro is dit handig, met 50% van astro is het bij mij nog steeds 9 maanden voor 1 level.
      Dus opzich een leuk idee maar zie ik het erin komen, nee. Zoals aangegeven wordt is het ook een inkomsten bron.
    • GF moet dit gewoon doen, denken aan de die hard spelers, die hier al jaren zich vertoeven.
      Die enkeling die eens komt kijken die zal nooit zo ver komen dat hij deze dingen nodig heeft, dus koopt ze ook niet af

      En helemaal voor mij als Dm loze inkoper (gekregen en gevonden gebruik ik natuurlijk wel)
      is dit een vereiste dat er zoiets komt....bah ik moet gewoon erg lang wachten op onderzoeken.
    • Alpatsjino wrote:

      dutchpride wrote:

      Goed idee maar idd al die velden die het in gebruik zouden nemen dat zie ik niet zitten:p

      je kunt het gewoon koppelen aan onderzoek en IGON techniek, IGON 12 misschien ?

      Al zie ik GF hier niet snel mee akkoord gaan, stel je voor dat ze die inkomen bron kwijt raken XD

      Maar idd soms heb je van die mensen die gerust 1 of 3 jaar wachten tot hun onderzoek klaar is, dit is belachelijk lang, voor die spelers zou dit een enorme hulp zijn in de toekomst.
      Dat moet je je account fatsoenlijk opbouwen, heb je ook geen tekort aan de velden.

      Gemiddeld onderzoekje bij mij duurt tegenwoordig minimaal 4 maanden. En dat in een 4x speed uni waarbij ik overal onderzoekslab 15 heb staan, en IGON13 heb. Dan is dat dus gewoon belachelijk lang wachten.
      Voor werf en gebouwen heb je een nano die gelijk het bouwen met maar liefst 50% verkort, waarom dit niet met techs?
      Nou die velden beginnen bij mij op 266m punten toch ook wel een dingetje te worden ondertussen. Moet wel zeggen dat ik mijn velden vaak wel ruimschoots invul, gemiddeld genomen zit ik op bijna 240 velden in gebruik per planeet nu. Met name de plek 15 kolonies beginnen dan wel wat krap te worden.

      Een robot 20 en lab 20 is wat mij betreft onzin in verhouding met de rest van de requirements. Wellicht dat een 15/15 beter is. Verder wel een idee met potentie. Zou dit zeker toejuichen!
    • Op een planeet 20/20 neerzetten, vijf onderzoekjes om op die 30% tijdwinst te komen en dan weer afbreken lijkt mij meer een uitdaging dan een onoverkomelijk obstakel.
      De inkomstenbron van GF lijkt mij niet een argument, GF kijkt naar het openen van nieuwe universa waar enkele spelers DM kopen om de top te halen. De enkeling die in een ouder universum DM gebruikt om astro af te kopen is slechts een bonus, maar die zal dat uiteindelijk ook bij een 30 of 50% verkortte tijd wel afkopen. Daarnaast denk ik dat 30% tijdwinst enkel een of twee niveau's helpt aantrekkelijk te maken, daarna zijn de volgende twee niveau's net zo lang aan het onderzoeken als de twee die je nu laat zitten vanwege de tijd.

      Een voorstel om onderzoekstijden te blijven verkorten lijkt me dan ook een betere optie. Vanaf niveau x onderzoekslab de tijden significant reduceren of bij niveau y van computertechniek (verbeterde rekenkracht ofzo, hang maar een leuk verhaaltje op) dat deze gaat meetellen om per niveau 5% van de onderzoekstijden te reduceren.

      Zoals vaker genoemd, word dit een belangrijk onderdeel van het spel, naarmate het spel ouder word. Verschillende onderzoeken krijgen een nuttige bijdrage bij hogere niveau's om het spel minder "eindig" te maken, het door blijven gaan met het reduceren van onderzoekstijden lijkt mij geen slechte toevoeging daaraan.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • Alpatsjino wrote:

      Dat moet je je account fatsoenlijk opbouwen, heb je ook geen tekort aan de velden.
      eigenlijk hoef ik alleen maar deze twee screenshots te delen (=

      Mijn HP

      gyazo.com/393f83f7d2cadce7728459b731b36232

      gyazo.com/04f0101dafb668be56e34d1d4181a0d1

      -------------------------------------------------------------------------------

      Planeet velden is voor mij nooit een probleem geweest, alleen in tegenstelling tot sommige andere spelers houdt ik wel rekening met mijn medespelers en ken ik hun probleem .
      Bijna Weekend!
    • Euh ja ik had het tegen je dutchpride; allleen satjes op 15... Ok dat had ik niet verwacht dat dat in de praktijk speelbaar is.

      Volgende uni zal ik het eens proberen een acca op 13-14-15, maar ben van de fusie dus kan niks beloven (aan mezelf).

      On topic:

      Als elk niveau van de Universiteit ook alle eerder gemaakte terra's een extra veld geeft per level ga ik akkoord.
      Daarvan zie ik de logica van de terra+1 veld door de universiteit in het geheel niet in, wel de speelbaarheid.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!

      The post was edited 1 time, last by paul-maximilianus ().