Nieuw gebouw: Universiteit

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Misschien om de naam wat meer binnen het thema te houden: Militaire/Galactische Academie?

      Verder ben ik het eens met het idee dat onderzoeken ook wel eens versneld mogen worden. Heb zelf geen hoge onderzoeken (speel nu net weer 2 maanden ofzo), maar ik kan me voorstellen dat het niet meer leuk is als een beetje onderzoek ruim een half jaar duurt...
      Dat de eisen dan hoog worden is op zich niet vreemd, want tegen die tijd heb je daar toch wel de goodies voor. Een limiet van 30% versnelling o.i.d. lijkt me minder geslaagd, dan verplaats je idd het probleem 1 onderzoeksniveau verder. Moet er wel een beetje in de gaten worden gehouden dat het bouwen van dit gebouw niet significant langer duurt dan de tijdswinst die je ermee boekt.
      Gewone 20%: 42
      Gevorderde 20%: 12
      Expert 20%: 2
      Top 10: 1
      RIP counter: 167
    • Er zijn genoeg reacties, maar weinig die iets toevoegen hoe we het kunnen verbeteren. We zijn er nu wel over uit dat menig speler vindt dat we dit gebouw kunnen gebruiken, of tenminste iets dat de onderzoeken kan versnellen.
      Het aan nano toe te voegen is ook nog steeds een optie, maar dan niet met 50% versnellen, maar met 25% per lvl nano? Dit kan al drastisch veel worden als je een beetje investeert in nano, wat de meesten toch al doen op minstens 1 planeet.
    • Ik ben hier nog niet zo lang, dus heb hier zeker nog geen behoefte aan.
      Maar het is wel een heel goed voorstel.
      Om een paar punten eruit te pakken. Ik zou 30% inderdaad niet genoeg vinden, aan nano koppelen kan maar dan is het te makkelijk voor de spelers aangezien iedereen nano toch wel heeft staan. Wat als het nou een onderzoek wordt, die uiteraard niet te lang mag duren voor elk level :)
      Als vereiste voor dit onderzoek zou ik iets van IGON lvl 10 en lab 15 stellen, aangezien GF dan nog steeds DM kan verdienen met mensen die dit moeten versnellen, evenals het onderzoek die uiteindelijk de onderzoeken versnelt.
    • Waarom niet gewoon iets toevoegen aan IGON? Onderzoekslabs koppelen + lvlonderzoekslab als percentage ook de onderzoekstijd versnellen. Als al je labs gekoppeld zijn krijg je gewoon de bonus van je laagste onderzoekslab erbij oid :P

      Dan zou ik zeggen tel de percentages wel niet op maar doe ze over het geheel elke keer, dan kun je dus nooit bij 0% uitkomen. Wel zit er behoorlijk wat vooruitgang in dan XD

      Dus stel je hebt 10 planeten met onderzoekslab 12 en IGON 12

      IGON 1 = 88%
      iGON 2 = 77.44%
      IGON 3 = 68.15%
      IGON 4 = 59.97%
      IGON 5 = 52.77%
      IGON 6 = 46.44%
      IGON 7 = 40.87%
      IGON 8 = 35.96%
      IGON 9 = 31.65%
      IGON 10 = 27.85%
      IGON 11 = 24,51%
      IGON 12 = 21,57%

      ff kijken als je hetzelfde doet met onderzoekslab 18

      IGON 1 = 82%
      iGON 2 = 67.24%
      IGON 3 = 55.14%
      IGON 4 = 45.21%
      IGON 5 = 37.07%
      IGON 6 = 30.40%
      IGON 7 = 24.93%
      IGON 8 = 20.44%
      IGON 9 = 16.76%
      IGON 10 = 13.74%
      IGON 11 = 11.27%
      IGON 12 = 9.24%

      Ok wellicht wordt het OP om het bij IGON erbij te duwen, vooral in het begin, een apart onderzoek dan? :P

      Het zou in ieder geval zo'n formule moeten zijn die steeds minder voordeel geeft en er automatisch voor zorgt dat je nooit op 0 kunt uitkomen.
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~

      The post was edited 1 time, last by swami_dude ().

    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      Universiteit

      "Al jaren zijn onderzoekers bezig om meer kennis op te doen. Velen zijn op hun limiet, waar anderen juist weer te weinig prikkels krijgen om echt gemotiveerd te worden om het Koninkrijk te helpen."

      Elk level universiteit zorgt voor reductie van de onderzoekstijd beginnend bij 8% met elk lvl -1% van voorgaande lvl. ( max 30% )
      Max level: 5


      Benodigdheden:

      Robotfabriek 20
      Onderzoekslab 20
      Nano-fabriek 4
      Computer Technologie 12
      Intergalactisch Onderzoeksnetwerk 3


      Kosten: ( factor elk lvl *1.75 )

      50.000.000 metaal, 25.000.000 kristal, 10.000.000 deut
      87.500.000 metaal, 43.750.000 kristal, 17.500.000 deut
      153.125.000 metaal, 76.562.500 kristal, 30.625.000 deut
      267.968.750 metaal, 133.984.375 kristal, 53.593.750 deut
      468.945.313 metaal, 234.472.657 kristal, 93.789.063 deut


      Thoughts?

      Of wat als we dit nou eens beetje aanpassen?


      Benodigdheden:


      Robotfabriek 12
      Onderzoekslab 15
      Nano-fabriek 6
      Computer Technologie 15
      Intergalactisch Onderzoeksnetwerk 6



      Kosten: ( factor elk lvl *1.75 )


      50.000.000 metaal, 25.000.000 kristal, 10.000.000 deut
      87.500.000 metaal, 43.750.000 kristal, 17.500.000 deut
      153.125.000 metaal, 76.562.500 kristal, 30.625.000 deut
      267.968.750 metaal, 133.984.375 kristal, 53.593.750 deut
      468.945.313 metaal, 234.472.657 kristal, 93.789.063 deut


      Nu scheelt dit meteen 15 velden. Nano gaan spelers toch wel snel omhoog gooien. Je kan er ook gerust bijzetten dat het lvl computer techniek gekoppeld wordt aan de percentage. Iets als ieder lvl computer techniek zorgt voor een bonus van 2% extra op de versnelling. Alleen al met het vrijspelen van dit gebouw zal je dan een extra 30% versnelling hebben. In combinatie met de 25% versnelling actie van GF en per lvl van het gebouw kan dit flink oplopen.

      Percentage zal hierbij gestacked worden.
    • Hieronder even de kosten om die laatste zaken die je hierboven schrijft te kunnen betalen:

      Robo 12 kost 819.299 - 245.760 - 409.600
      Nano 6 kost 32.000.000 - 16.000.000 - 3.200.000
      Lab 15 kost 3.276.800 - 6.553.600 - 3.276.800
      Computech 15 kost 0 - 6.553.600 - 9.830.400
      IGON 6 tech kost 7.680.000 - 12.800.000 - 5.120.000

      je voorstel om 8% techverkorting te verkrijgen na bouwen van Universiteit 1
      kost 50.000.000 metaal, 25.000.000 kristal, 10.000.000 deut

      Dat is dus duurder dan het bouwen van IGON 7 wat ook een ca 12% verkorting geeft en dus goedkoper is dan Universiteit 1 voor 8%.

      Voorlopig levert Universiteit dus niks nuttigs op.

      Verder doet het veel te weinig aan de problemen met lange techduur.
      Je bent veel te voorzichtig met kleine stapjes zetten terwijl het veel grover moet. Niemand zit te wachten op een 8% verkorting van 6 maanden tech wachten.Je wilt ipv 6 maanden wachten 3 weken wachten. Dus een Universiteit level 1 moet 80% techverkorting geven. Wel tegen andere kosten natuurlijk.

      Mijn voorstel zou zijn: (net als de superrecs na level 16 opeens Max Verstappen worden):
      Na IGON 10 halveert iedere volgende IGON de techduur.
      Dat zet zoden aan de dijk.

      kostenberekeningen komen via site:

      toolsforogame.com/costes/costs.aspx?idi=en-us
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!

      The post was edited 1 time, last by paul-maximilianus ().

    • Dan zou ik eerder iets voelen voor een formule met diminishing returns (ok ff gegoogled en dat is in het Nederlands dus afnemende meeropbrengst, nog nooit van dat woord gehoord :P)

      Gewoon iets wat wel z'n nut blijft houden, blijft doorwerken, maar natuurlijk nooit 100% onderzoekstijdkorting oplevert. 80% voor het eerste level lijkt mij te veel, maar kan aan mij liggen xD
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Ik denk dat 80% niet belachelijk veel is. Elk volgend level duurt dubbel zo lang, dus een halvering zou ongeveer quitte draaien (anders blijf je zitten met die langer onderzoekstijden). Met 80 zit je wel ruim boven de helft, maar als het onderzoek duur genoeg is mag je daar ook wel wat voor terugkrijgen.
      Gewone 20%: 42
      Gevorderde 20%: 12
      Expert 20%: 2
      Top 10: 1
      RIP counter: 167
    • Na een bericht gekregen te hebben van een speler met een tegenprestatie en leuk idee van zijn kant op dit oorspronkelijk idee, wil ik hier nog een variatie op maken.

      Gebouw: Academie ipv Universiteit

      Vereisten:
      Onderzoekslab 15
      IGON: 2 lvl hoger dan lvl kan van Academie tot een max van Academie lvl 5 ( IGON 7 daarbij )

      Kosten ( elk lvl *1.75 )
      Lvl 1: 100m metaal, 50m kristal, 25m deut

      Opbrengst:
      Beginnend bij 75% reductie elk volgend lvl 7,5% minder dan voorgaand lvl.

      Lvl 1 geeft 75% reductie
      Lvl 2 geeft 67,5% reductie
      Lvl 3 geeft 60% reductie
      Lvl 4 geeft 52,5% reductie
      Lvl 5 geeft 45% reductie


      Mijn insteek op deze waardes zijn van voorgaande posts te lezen en kijken waar standpunten liggen. Zeker met langere duren van onderzoeken ( 12 dagen voor lvl 15 [onderzoeknaarkeuze] wordt 24 dagen voor zelfde onderzoek naar lvl 16. Gooi je er een academie tegenaan, dan kan je er wat langer over doen om sommige onderzoeken even uit te stellen. Wanneer er een reductie komt geldt dat uiteraard op de huidige tijden die gelden ( net zoals de GF actie van 25% versnelling zou zijn ). Een max lvl verbinden aan dit onderzoek kan ervoor zorgen dat GF toch wel wat retour krijgt ( anders is het voor hen niet aantrekkelijk genoeg ( minder inkomsten ) ).
      Alliantiehangar mag opgeofferd worden voor dit gebouw.

      Kom maar op met tegengas.
    • Je bent een fleeter dus je zal misschien bijna nooit een IGON gebouwd hebben.
      Igon 2 levels hoger dan de academy als voorwaarde is ongeveer hetzelfde als je als eis voor nano 1 stelt dat je werf 2 levels hoger ligt (werf 3 duh!)

      IGON 9 kost 61 M - 102 M - 41 M en dat lijkt me een mooie drempel.

      Met als GF babbelverhaal erbij: Na het bereiken van IGON 9 is de verzamelde techkracht zo groot dat er een nieuw gebouw kan worden gebouwd wat de onderzoekstijden drastisch reduceert.

      Verder dan je Academie, zoals hierboven beschreven door je, dat staat me wel aan, prijzen en techreductie lijken me ok.
      Alleen niet maximaliseren (doet ogame nooit) dus gewoon door laten lopen boven level 5.

      Geen bestaand gebouw opofferen, er zijn legio spelers die alliantiehangaar 2 hebben....
      Ruimtespace gebouw kon ook opeens dan kan Academie ook denk ik als nieuw gebouw.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • De Academie kan je dan bouwen op alle planeten? En telt elke Academie mee als het onderzoekslab via IGON meegenomen wordt? Of alleen de Academie op de onderzoeksplaneet? Dan is het alleen nutteloos om het op meer dan 1 planeet te bouwen. Die ene planeet met Academie gebruik je dan als onderzoeksplaneet.

      Als Academie meetelt op elke planeet, dan is 75% reductie op lvl 1 misschien wat overdreven.

      Misschien een alternatief:
      Max level van Academie: 1
      25% reductie per Academie, mits gelinkt met IGON.

      Of
      5% reductie per Academie level.

      Zorgt er ook voor dat je met bijvoorbeeld 13 planeten eerst IGON 12 moet hebben, voordat je de onderzoekstijd met 97,6% kan verkorten (1 - 0,75^13)

      Voor een onderzoek van 100 dagen ben je dan nog maar 2,4 dag bezig, maar moet je wel eerst flink investeren.
    • Het gaat op zich hetzelfde werken als onderzoekslab. De korting dus geldend op de planeet waar je de onderzoek aanzet. Alleen wordt het niet via IGON verbonden met elkaar.
      Doorlopen na lvl 5 is wel een optie. Dan zou ik alleen de hoeveelheid reduceren verminderen. Na lvl 5 misschien met 5% verminderen voor lvl 6 ( 40% ) en lvl 7 ( 35% ). 4% minder voor lvl 8 ( 31% ) en lvl 9 ( 27% ). Lvl 10 op 25% zetten en elk lvl erna gaat er 1% minder af ( 24%, 23%, 22% ).
      Hiermee maak je het niet echt meer interessant om dan echt extreem verder te gaan.

      Uiteraard gaat dit apart met de technocraat en de actie van GF
      Hoe bedoel ik dit?

      Als je technocraat hebt, dan geldt sowieso de reductie van 25% van technocraat. Deze komt dus op 1. Op 2 komt de reductie van het gebouw, zoals een onderzoekslab het ook doet. Als laatste komt de actie van GF ( 25% reductie ). Je kunt dus nooit op een 100% reductie komen, want ze volgen elkaar op ipv stacken. Lijkt me logisch
    • Ik blijf voorstander om er toch gewoon een formule aan te hangen die gewoon doorloopt met diminishing return. Ik bedoel een terravormer wordt ook belachelijk duur na lvl 8, maar in principe kun je hem zo hoog brengen als je wilt. Dit houdt ook de optie open dat als ogame over 50 jaar nog bestaat :rolleyes: je dan misschien een account met een triljard punten hebt oid en het dan ineens toch de moeite waard is om die volgende stap te zetten :P Ik zie daar persoonlijk het probleem niet van in, iedereen kan het gebruiken, dus het blijft gewoon eerlijk
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Ik ben het met swami eens.
      verder zou ik nooit met alleen op 1 planeet een korting invoeren.
      dan moet je dus op 10 planeten met IGON 9 die Academie bouwen wil je de maximale reductie krijgen. dat is wel erg duur denk ik.
      En elk level er maar 1% minder vanaf doen (24-23-22) is ook niet doordacht vind ik.

      Ik ben een beetje het overzicht kwijt.
      vooral ook van de kosten versus opbrengst.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!