[Hypothesis] Realistisch maken van de Schildkoepels

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • [Hypothesis] Realistisch maken van de Schildkoepels

      * Dit is niet om als idee door te voeren, het was gewoon van de week ter sprake op discord toevallig. Ik dacht even het idee als hypothese hier te plaatsen om te kijken wat iedereen ervan denkt.


      Beide schildkoepels worden vaak in beginstadia van universa veelal over het hoofd gezien als zijnde best wel powerful. Een gevecht waarbij je honderden verdedigingswerken hebt en daarbij van beide koepels 1 unit, kan een gevecht zelfs zo uitpakken dat de koepels als enige overeind blijven. Er is een random kans dat de koepel aangevallen wordt, net zoals de verdediging en/of vloot aangevallen wordt op de random toer.
      Maar wat als we de koepels nou meer realistisch kunnen maken? Beeld je in dat een koepel een soort van magnetisch veld is om je planeet. Een kleine ( outer ) koepel en een grote ( inner ) koepel. Hoe zou een gevecht eruit komen te zien?

      Om bij de planeet te komen, zou je eerst door de koepels moeten breken. Afhankelijk van de power van de aanvallende partij kan dit max 2 rondes duren. Heb je niet genoeg vuurpower, dan krijg je alleen het bounce effect tot de 6 rondes voorbij zijn. Verdedigingswerken en vloot die op de planeet zijn vallen pas aan wanneer beide koepels doorbroken zijn. Anders zouden ze tegen hun eigen velden gaan schieten en gaat het door eigen schuld kapot. Een gevecht dat max 6 rondes duurt wordt ineens een gevecht dat dan 4 rondes kan duren, wat dus drastisch het gevechtssysteem zou veranderen.

      Het is gewoon een fantheory en is niet om iets door te voeren. Het leek me wel leuk om hier te plaatsen voor discussie. Was in ieder geval een leuke discussie op discord.
    • Ok maar dan zou het ook realistisch zijn dat als het schildveld sneuvelt in ronde 2 bijv. dat de vijandige vloot dan net alles gevuurd heeft, maar dat aan de andere kant alle wapens geladen zijn om te vuren zodra het schild kapot gaat xD

      Ik zie al hoe het schild langzaam maar zeker verzwakt en hoe achter het schild de RIPS en plasma's etc. hun wapensystemen beginnen op te laden om zodra het schild doorbroken wordt een vol salvo in de vijandelijke ranks te vuren :)

      Hmm dat was idd wel leuk om over te fantaseren voor een paar seconde :P Zou zo uit een film kunnen komen, zo'n mannetje wat daar op die planeet staat: 'charge all weapons systems' 'hold it' 'hold it' 'hold it' 'FIRE!!'

      Ja ik heb een levendige fantasie... :rolleyes:
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • swami_dude wrote:

      Ok maar dan zou het ook realistisch zijn dat als het schildveld sneuvelt in ronde 2 bijv. dat de vijandige vloot dan net alles gevuurd heeft, maar dat aan de andere kant alle wapens geladen zijn om te vuren zodra het schild kapot gaat xD

      Ik zie al hoe het schild langzaam maar zeker verzwakt en hoe achter het schild de RIPS en plasma's etc. hun wapensystemen beginnen op te laden om zodra het schild doorbroken wordt een vol salvo in de vijandelijke ranks te vuren :)

      Hmm dat was idd wel leuk om over te fantaseren voor een paar seconde :P Zou zo uit een film kunnen komen, zo'n mannetje wat daar op die planeet staat: 'charge all weapons systems' 'hold it' 'hold it' 'hold it' 'FIRE!!'

      Ja ik heb een levendige fantasie... :rolleyes:
      Hahahahahahaha, verdwaald op het forum, heeft dit stuk tekst toch wel mijn ochtend gemaakt!

      Tevens inderdaad een bijzonder idee, wat niet eens slecht is om te implementeren.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • dutchpride wrote:

      Abremsev wrote:

      Ik denk dat ze doelen op dat het gebruik van Graviton techniek alleen kan als de energy aanwezig is. Dus als je deze energy niet hebt, kan je geen gebruik maken van graviton (E.G. knikkers bouwen)
      Dat dus, ik was een beetje te haastig haha.
      Wel extra leuk voor turtles, en voor de offenders die een turtle willen krakken. Geeft wat meer strategie.

      vraag betreft iprs? kunnen die dan wel een koepel zo omleggen? of hoe dacht je daarover HT? anders is het idee van 2 rondes zo weg natuurlijk.
    • the_mk wrote:

      Wel extra leuk voor turtles, en voor de offenders die een turtle willen krakken. Geeft wat meer strategie
      Hier gaat het mij meer om dat Graviton eindelijk een reden heeft om door te onderzoeken, en dat mensen die dit bvb met satjes doen de satjes ook moet laten staan...

      Ik vind het raar dat je voor gravtion lvl1 300k energie moet verwekken, wat men meestal met satjes doet, die je vervolgens verwijderd, na het verwijderen van de satjes blijft de techniek nog steeds actief..

      Maak je het dus gelijk zo dat voor het behouden van je graviton lvl, je ook echt de benodigde energie productie moet behouden dan is dit iets meer een uitdaging vooral in nieuwe uni's is dit leuk satjes slopen :D (vanuit gaande dat mensen satjes gebruiken)
      Bijna Weekend!
    • Als ik in mijn keramisch oventje een leuk ornament heb gebakken en de oven uit zet, dan blijft mijn arnament bestaan, toch/
      Zo gaat het met heel veel dingen die je maakt en energie voor nodig hebt.
      Dus graviton is een speciale toevoeging aan de werf, en ook voor sterkte van div optie's, om sterren te bouwen.
      Maar als graviton weer weg valt... einde ster productie???
      Dat gaan we niet doen, toch????
    • je hebt de enerige nodig om het te onderzoeken, vanaf het moment dat je het onderzocht heb, heb je de kennis.

      Echter ben ik het met je eens, als het onderzoeken al zoveel energie vereist, zou het in praktijk brengen (sterren bouwen) dus ook energie vereisten.

      Of het hele onderzoek is om het met weinig energie toe te kunnen passen :rolleyes:

      :love: Thanks Syrabi
    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      * Dit is niet om als idee door te voeren, het was gewoon van de week ter sprake op discord toevallig. Ik dacht even het idee als hypothese hier te plaatsen om te kijken wat iedereen ervan denkt.


      Beide schildkoepels worden vaak in beginstadia van universa veelal over het hoofd gezien als zijnde best wel powerful. Een gevecht waarbij je honderden verdedigingswerken hebt en daarbij van beide koepels 1 unit, kan een gevecht zelfs zo uitpakken dat de koepels als enige overeind blijven. Er is een random kans dat de koepel aangevallen wordt, net zoals de verdediging en/of vloot aangevallen wordt op de random toer.
      Maar wat als we de koepels nou meer realistisch kunnen maken? Beeld je in dat een koepel een soort van magnetisch veld is om je planeet. Een kleine ( outer ) koepel en een grote ( inner ) koepel. Hoe zou een gevecht eruit komen te zien?

      Om bij de planeet te komen, zou je eerst door de koepels moeten breken. Afhankelijk van de power van de aanvallende partij kan dit max 2 rondes duren. Heb je niet genoeg vuurpower, dan krijg je alleen het bounce effect tot de 6 rondes voorbij zijn. Verdedigingswerken en vloot die op de planeet zijn vallen pas aan wanneer beide koepels doorbroken zijn. Anders zouden ze tegen hun eigen velden gaan schieten en gaat het door eigen schuld kapot. Een gevecht dat max 6 rondes duurt wordt ineens een gevecht dat dan 4 rondes kan duren, wat dus drastisch het gevechtssysteem zou veranderen.

      Het is gewoon een fantheory en is niet om iets door te voeren. Het leek me wel leuk om hier te plaatsen voor discussie. Was in ieder geval een leuke discussie op discord.
      Mijn deel van de equatie. Dit zou alleen kunnen werken als iedere speler lager was dan de aanvaller. Het probleem van leegloop zijn Sterren Bashers als de schild koepels duurder en sterker waren en Infinite power hadden dan is iedereen die lager is dan de aanvaller nog veilig voor Sterren Regens maar niet de mensen daar boven niet doel is ook dat je NR 1 word. Namate je dichter bij de NR 1 komt is iedereen die lager dan je is voorzien met de anti ster schild koepel effect. Dit maakt ogame interessant aangezien je target lijst van actieve spelers kleiner word namate je hoger in rang komt. Vanaf de top 50 of afhankelijk van het aantal mensen dat je houden zou de regel moeten gelden. Het is een pure block die Spelbederf door Sterren Regens op een zeker lvl onmogelijk maakt tenzij je dit doet tegen een speler die hoger staat dan jou. De NR 1 word wel Cool want dan ben je Alleen Heerser en kan je niemand Sterren Regenen omdat hun schild koepels dan alles bouncen. In ieder geval daar zouden schild koepels voor kunnen dienen in balancerende vorm.

      De snelle link van Ogniter Trolololen.ogniter.eu/
    • Jillian wrote:

      Of het hele onderzoek is om het met weinig energie toe te kunnen passen :rolleyes
      Mindblown!

      ontopic: Toevallig in de allie discord hier een discussie over gehad. De 'realistische' implementatie van laser en ion techniek vind ik ook wat slecht uitgevoerd.

      Met name Ion techniek, dat is een straal die door alle elektronische apparatuur heen zou gaan, en het zou slopen. Waarin de koepels natuurlijk elektronisch geladen velden zijn, lijkt het mij dat ION stralen daar dus door heen gaan. Daarom zouden kruisers dus direct op de verdediging schieten. Daarnaast zou de def (niet logisch maar oke) terug kunnen schieten door eigen koepel met de ION kanonnen. Dit geeft ook een groter nut aan het hebben van ION wapens.

      Dit is natuurlijk minimalistisch uitgewerkt, maar misschien leuk om een discussie over op te zetten.
      Retired.

      - Seek Discomfort -