Middel tegen vakantiemode abuse

  • ReformeD wrote:

    Bolder wrote:

    swami_dude wrote:

    Afrondend.. Bolder.. ik denk dat jij je enorm aangevallen voelt gezien je reactie.. :P

    Misschien naar de V-mode hop afkickcliniek?
    Lol.. aannames ? Waarom zou ik mij aangevallen voelen? Het is een ding wat ik gebruik om te kunnen spelen.
    Maar de haters.. tja. gelukkig zijn er meer spelers die zo spelen ( noodzaak of niet)
    Ik heb stiekem wel wat lol hoe enkele spelers zich hier erg druk om maken :thumbsup:
    Game Force wikt en beschikt.
    Ciao
  • Bolder wrote:

    Het is een ding wat ik gebruik om te kunnen spelen.
    Je bedoeld dat je zonder V-mode hoppen niet kan spelen? Misschien een snelcursus fleetsaven? Zo moeilijk is het niet hoor.. ;x
    Ik speel nu 2 jaar in Vega, geen enkele keer ben ik V-mode ingeweest. Ook niet met een zomervakantie in China, kwestie van goed plannen. Dat is het spel, goed kunnen plannen, kan je dat niet kan je beter stoppen.

    Uiteraard moet het altijd beschikbaar zijn voor onvoorziene omstandigheden, maar in principe zou V-modes onnodig moeten zijn.
  • Ik heb minder een probleem met Hysteria haar case hoor. Maar er zijn mensen die letterlijk na de minimale vmode periode er meteen weer uit hoppen. Dus niet omdat ze toevallig tijd hebben, maar gewoon om de 48 uur een paar uur spelen. Dit is overduidelijk het abusen van een feature waarvoor het niet gemaakt is. Het lijkt mij dan ook wenselijk om anders gewoon v-mode te laten verlengen hoe vaker je het gebruikt.

    Het mag echter niet mensen die vmode gebruiken waar het voor is belemmeren vind ik. Als jij echt maar af en toe kan spelen mag het geen invloed hebben, als jij het sporadisch gebruikt ook niet. Een aanvalsblock doet dit wel en zeker als je met enige regelmaat vmode moet gebruiken, maar het niet abused haalt het veel fun weg om je account weer uit vmode te halen. Met name als je bijv. een tijdje gestopt bent door motivatie gebrek. 2 dagen saven zonder iets te kunnen doen helpt dan niet om je weer terug in het spel te krijgen :P

    Ik stel dan voor dat het anders is, in plaats van je kunt 48 uur na vmode er niet in de regel opnemen dat je er wel in kan, maar dat dit een penalty geeft. Een soort soft restrictie dus.

    Binnen 48 uur na deactiveren opnieuw in vmode duiken betekend een verdubbeling van de vmode tijd naar 96 uur
    Binnen 96 uur na deactiveren weer op opnieuw in vmode duiken betekend een verdubbeling van de vmode tijd naar 192 uur
    Binnen 192 uur na deactiveren weer op opnieuw in vmode duiken betekend een verdubbeling van de vmode tijd naar 284 uur

    etc. etc.

    Volgens mij kom ik hiermee overigens vrij dicht in de buurt van een eerder voorgesteld plan van HT, ik stel dan wel voor dat er bij het activeren een duidelijke pop-up komt die waarschuwt hiervoor en inzicht biedt en wat je doet zoals ik eerder voorstelde. Ik sluit me bij deze dus aan bij team HT :D

    Hiermee hebben we een plan zodat iedereen behalve Bolder kan blijven spelen en dat lijkt mij een mooi resultaat :)
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • @swami_dude: Hear hear.
    Leukste is nog dat ie ( Bolder ) aangeeft dat hij vmode nodig vind voor bepaalde zaken, maar in uni10 ging hij steeds hoppen, terwijl in nieuwe universa hij gewoon 2 weken eruit kon blijven om dan spelers aan te kunnen vallen, waar het overigens een stuk drukker is. Na een crash was hij dan ook niet meer te bekennen in de nieuwere universa ( Cygnus is daar weer een recente uni van ). Uni10 kwam het zelfs vaak voor dat ik voor mijn werk hem in vmode zag, tijdens mijn werk krijg ik spio van hem, maar als ik dan weer in mw kijk dan was hij er weer in. In uni10 had hij gewoon een redelijk vlootje, maar niet genoeg deutproductie om ermee te kunnen fleetsaven. Daarom dat gehop erin binnen soms wel een 2 uur tijdsbestek en er dan 2 dagen later weer hetzelfde te doen. En dan toch nog even in die korte momenten heb ik hem wat schade toe kunnen brengen.

    Zoals Swami en anderen verder zeggen om een aanvalsblock toe te passen. Maak deze niet te lang als het toegevoegd wordt. Geef een tijdsbestek aan van bijvoorbeeld 8 uur ofzo aanvalsblokkade waarin alleen jij niet anderen kunt aanvallen, maar anderen jou uiteraard wel. Dit geeft dus een mogelijkheid om niet alleen te gaan hunten, maar ook te plannen wanneer je uit vmode komt. Ben je een echte hopper, dan is 8 uur een flinke steek. 24 uur is te lang om spelers die vmode wel sporadisch nodig zouden kunnen hebben dit niet direct de speelstijl van deze speler te belemmeren. Tevens blijf ik bij mijn standpunt over de tijden verlengen het hoppen van vmode zodanig te beïnvloeden dat dit gewoon niet meer te doen zal zijn voor deze 'klasse' van Ogame.
  • Hitsugaya Toushiro wrote:

    @swami_dude: Hear hear.
    Leukste is nog dat ie ( Bolder ) aangeeft dat hij vmode nodig vind voor bepaalde zaken, maar in uni10 ging hij steeds hoppen, terwijl in nieuwe universa hij gewoon 2 weken eruit kon blijven om dan spelers aan te kunnen vallen, waar het overigens een stuk drukker is. Na een crash was hij dan ook niet meer te bekennen in de nieuwere universa ( Cygnus is daar weer een recente uni van ). Uni10 kwam het zelfs vaak voor dat ik voor mijn werk hem in vmode zag, tijdens mijn werk krijg ik spio van hem, maar als ik dan weer in mw kijk dan was hij er weer in. In uni10 had hij gewoon een redelijk vlootje, maar niet genoeg deutproductie om ermee te kunnen fleetsaven. Daarom dat gehop erin binnen soms wel een 2 uur tijdsbestek en er dan 2 dagen later weer hetzelfde te doen. En dan toch nog even in die korte momenten heb ik hem wat schade toe kunnen brengen.

    Zoals Swami en anderen verder zeggen om een aanvalsblock toe te passen. Maak deze niet te lang als het toegevoegd wordt. Geef een tijdsbestek aan van bijvoorbeeld 8 uur ofzo aanvalsblokkade waarin alleen jij niet anderen kunt aanvallen, maar anderen jou uiteraard wel. Dit geeft dus een mogelijkheid om niet alleen te gaan hunten, maar ook te plannen wanneer je uit vmode komt. Ben je een echte hopper, dan is 8 uur een flinke steek. 24 uur is te lang om spelers die vmode wel sporadisch nodig zouden kunnen hebben dit niet direct de speelstijl van deze speler te belemmeren. Tevens blijf ik bij mijn standpunt over de tijden verlengen het hoppen van vmode zodanig te beïnvloeden dat dit gewoon niet meer te doen zal zijn voor deze 'klasse' van Ogame.
    Je schrijft het precies als je zelf wilt 8o net als een chinees restaurant beginnen he Hitsu??
    Cygnus is nog steeds actief tussen het hoppen door :P Dus niet zo hypocriet zijn ventje, we kennen je nog uit uni 10 idd.
    Kijk, er zijn veel spelers die spelen zo als ik, alleen ik ga niet terug staan voor randdebielen en heksenjagers.
    Leuk idee overigens..
  • Ik denk dat vmode hoppen in .nl inderdaad aangepakt kan worden omdat het daar niet nodig is.

    Echter als je een beetje fleet acc hebt in, ik noem maar, quantum.org (5x speed) kijk je al snel naar 10-20-30-40mld aan vloot. Een behoorlijke vloot, waar flink wat tijd in heeft gezeten. Stel je hebt 2 save locaties waar je op plaatsing kan saven met een flinke turtle op elke save maan + raket silo 10 of whatever op elke bijbehorende planeet, een behoorlijke investering. Dan klapt de nr 30 van die uni 1000 ipr op elke maan (4x 1000 = 50mil metaal, 10mil kristal en 40mil deut). Vervolgens stuurt die 6x 15 rips op elke maan af om die te knallen. (stel elke maan is 8944km, 20% kans per ronde dat de maan knalt, rips gaan in 50% van de gevallen kaduuk)
    Worst case scenario dat de maan steeds in de laatste ronde kaduuk gaat en dus 180 rips kapot gaan, kosten: 900mil metaal 720mil kristal en 180mil deut.

    We nemen een vloot ter waarde van 29mld van de verdediger: 250k kv, 50k gv, 750k lg, 150kxx, 40k ss, 150k recs, 50k nietjes, 250 rips en 75k ic.

    Een behoorlijke vloot, daarmee sta je in quantum.org krap top 100 militair als je weinig def hebt.

    Als aanvaller trommel je als het nodig is 1-2 vriendjes op, kom je al snel aan 20k rips. En er vliegen er veeeeel meer rond in die uni.

    Gaan we even uit van gelijke techs, 40% def -> ruim 6mld metaal en ruim 4mld kristal winst. Halen 1mld metaal, 750mld kristal en 450mil deut van de winst af omdat de 500k recs een eindje moeten vliegen en je ziet al waar dit heen gaat. Een winst van jewelste voor een avondje werk. Rips vliegen met hyper 15 en 5x speed in een waanzinnig tempo naar je toe zodat je 's nachts 2x je bed uit moet om je veilig te wanen. Laat staan dat het super makkelijk is om een kolo inner te smijten, een maantje daar neer te zetten met spio's en een spronger af te kopen zodat je bij wijze van 6x je nest uit moet om dat voor te zijn mocht de aanvaller er zin in hebben. Terugtimen is dagelijkse kost voor deze heren dus zeg maar dag dag tegen je 'oh zo veilige plaatsing van maan naar maan'. Je vloot is WEG zodra je maantjes kaduuk zijn.

    Dit voorbeeld laat maar zien dat iemand die behoorlijk voorzichtig is met een redelijke vloot vmode nou eenmaal nodig heeft. Het is de enige manier in buitenlandse speed unis om je vloot heel te houden als je niet het sterkste vlootje als vriendje hebt. De heren in .nl hebben makkelijk praten, lekker met 0 effort top 5 komen, in een leuke ally kruipen en zaniken over iemand die niet elke paar uur ogame wil checken om zn bootjes heel te houden. Vmode is verre van ideaal zoals het op deze manier is ingevoerd. Maar helaas is het kinderlijk makkelijk om maantjes te slopen als het spel in een vergevorderd stadium is waardoor vmode de enige realistische optie is.

    Enkele jaren geleden al las ik een save strategie van iemand die het zonder vmode op loste: elke dag op plaatsing saven van maan naar maan en hierna uren online blijven om vervolgens na de plaatsing gepulled te hebben te gaan slapen. Je moet er maar zin in hebben, elke dag. Note: dit is enkele jaren geleden. Op dit moment is de waarde van manen vs waarde van een gecrashte vloot nog meer uit balans.

    Kortom: vmode hoppen is niet verkeerd. Het is de enige oplossing om een fundamentele disbalans in het spel te overkomen. Dat dit in .nl niet of nauwelijks speelt komt puur door het ongelofelijk lage niveau van de unis. Ik zeg nee tegen het verder nerfen van vmode.
    Bovendien, het is een spel, iedereen speelt het op zijn manier.
  • Kreela wrote:

    Bekende abusers aka Pratjer hier zijn @Bolder en @3cl1ps3 als ze nou 1 week moeten wachten nadat hun 2 keer in korte tijd in v-mode hebben.Dan zullen ze moeten vliegen maar niet de deut der voor hebben. En voor de tussentijd gewoon een massale IPR aanval naar zn prat sturen heeft 1 maand negatief werk te doen en rebuilden als pratje is moeilijk.
    Jouw eigen v-mode gebruik liegt er ook niet om vriend, dus dit is een beetje een hypocriete opmerking. De rest van je bericht raakt ook weer eens kant noch wal X/

    OT: Ik gebruik de laatste maanden ook veel v-mode. Daarvoor heb ik als student wel een paar jaar dagelijks netjes gesaved met minimaal v-mode gebruik. Die tijd/luxe heb ik nu niet meer, zoals dat zo te lezen voor meerderen hier geldt. Maar op deze manier kan ik nog wel eens in de week/twee weken spelen tot ik ooit wellicht wel weer meer tijd/animo vind ;)

    Natuurlijk snap ik de frustratie van (erg) actieve spelers wel en zouden de regels omtrent v-mode wat mij betreft ook best aangescherpt mogen worden. Ik denk alleen dat dat uiteindelijk resulteert in nog meer spelers die stoppen.

    Verder sluit ik me aan bij wat JamesCameron zegt: ook netjes op plaatsing saven kan je makkelijk je vloot kosten. Zeker als je geen tijd hebt om met enige regelmaat te checken of er maanknallen onderweg zijn...
  • Algemene waarschuwing
    De discussie roept bij voor- en tegenstanders al jaren emoties op, dus laten we de discussie algemeen houden en geen vingertjes wijzen. Momenteel is de v-mode as is, dat betekend dat het huidige gebruik mag worden ingevuld zoals ieder dat wil/nodig acht.

    Indien de discussie doorgaat op persoonlijke gevallen, zal ik het topic moeten sluiten. Graag de discussie dus voortzetten op de inhoud van v-mode en hoe dit mogelijk kan worden bijgesteld naar een mode die functioneel blijft zoals deze nu is, maar voorkomt dat het een aantrekkelijk middel is om te saven.

    :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
    ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
  • Ik voel dan nog het meeste voor het idee van HT, mits fatsoenlijk gemeld dmv een pop-up. Als je binnen x - tijd na het deactiveren van vmode terug in vmode gaat dan wordt de vmode verlengt.

    Met name omdat een aanvalsblok ook mensen raakt die vmode af en toe gebruiken en na vakantie weer willen gaan spelen. Bovendien lijkt het mij niet handig om mensen die bijv. door demotivatie in vmode zijn gegaan vervolgens een hele tijd te beperken om te spelen. Ook zie ik niet eens het grootste probleem met mensen die echt maar heel af en toe spelen omdat ze geen tijd hebben. Ik denk dat dit plan met name het hoppen tegen gaat en mensen die letterlijk saven dmv vmode en er elke 48 uur gewoon weer uit komen en daarna terug erin springen. Dit zijn de meest ergelijke want daar heb je gewoon wekelijks 2 tot 3 keer last van en dat mag van mij best beperkt worden door ze langer in vmode te laten blijven. Eventueel kan het langer in vmode blijven ook vervangen worden door een aanvalsblok zodra je gaat hoppen, maar ik ben bang dat het dan weer ingewikkelder wordt. Ik zou in ieder geval niet gewone vmode een aanvalsblok geven, hoogstens bij de verlengde vmode.
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • Lord wrote:

    Algemene waarschuwing
    De discussie roept bij voor- en tegenstanders al jaren emoties op, dus laten we de discussie algemeen houden en geen vingertjes wijzen. Momenteel is de v-mode as is, dat betekend dat het huidige gebruik mag worden ingevuld zoals ieder dat wil/nodig acht.

    Indien de discussie doorgaat op persoonlijke gevallen, zal ik het topic moeten sluiten. Graag de discussie dus voortzetten op de inhoud van v-mode en hoe dit mogelijk kan worden bijgesteld naar een mode die functioneel blijft zoals deze nu is, maar voorkomt dat het een aantrekkelijk middel is om te saven.
    Enkele jaren geleden was er een openbare discussie op Mirc over het aanpassen van vmode... bijna geen deelnemers !
    Waarom zou dit, zoals Lord dit omschrijft, als aantrekkelijk save middel dan aangepast moeten worden?
    Vmode loopt al inkomsten mis,werf stopt, onderzoeken stoppen, dus aantrekkelijk is het als je een, laat ik het plastisch uitdrukken, een volwassen account hebt waar vloot en onderzoeken al op nivo zijn.
    Komt nog bij dat er spelers zijn die al heel lang spelen en waar de situatie in de loop der jaren sterk veranderd is.. denk aan samenwonen, kinderen, maar ook lichamelijk, maar toch graag willen blijven spelen.. dan is vmode een welkom iets om te kunnen 'blijven" spelen.
    Dat het dan weerstand oproept bij spelers die geen relatie hebben, geen werk, geen kids, en zeeen van tijd hebben om te spelen snap ik, maar om dan deze groep het spel te ontnemen???
    Dat zou betekenen dat er spelers noodgedwongen moeten stoppen.. ogame draait nog maar nauwelijks..

    Swami schrijft: daar heb je wekelijks last van en is ergerlijk... als iemand uit vmode komt en een target aanvalt dan kan deze speler toch ook aangevallen worden?? Als je niet op je vloot of gs let dan kan iedereen je aanvallen.. of je nu net uit vmode komt of gesaved hebt en je vloot is net terug,ik zie geen verschil..wss is het wraak om je eigen fout dan te proberen recht te zetten!!!

    The post was edited 1 time, last by Bolder ().

  • Bolder wrote:

    Lord wrote:

    Algemene waarschuwing
    De discussie roept bij voor- en tegenstanders al jaren emoties op, dus laten we de discussie algemeen houden en geen vingertjes wijzen. Momenteel is de v-mode as is, dat betekend dat het huidige gebruik mag worden ingevuld zoals ieder dat wil/nodig acht.

    Indien de discussie doorgaat op persoonlijke gevallen, zal ik het topic moeten sluiten. Graag de discussie dus voortzetten op de inhoud van v-mode en hoe dit mogelijk kan worden bijgesteld naar een mode die functioneel blijft zoals deze nu is, maar voorkomt dat het een aantrekkelijk middel is om te saven.
    Enkele jaren geleden was er een openbare discussie op Mirc over het aanpassen van vmode... bijna geen deelnemers !Waarom zou dit, zoals Lord dit omschrijft, als aantrekkelijk save middel dan aangepast moeten worden?
    Vmode loopt al inkomsten mis,werf stopt, onderzoeken stoppen, dus aantrekkelijk is het als je een, laat ik het plastisch uitdrukken, een volwassen account hebt waar vloot en onderzoeken al op nivo zijn.
    Komt nog bij dat er spelers zijn die al heel lang spelen en waar de situatie in de loop der jaren sterk veranderd is.. denk aan samenwonen, kinderen, maar ook lichamelijk, maar toch graag willen blijven spelen.. dan is vmode een welkom iets om te kunnen 'blijven" spelen.
    Dat het dan weerstand oproept bij spelers die geen relatie hebben, geen werk, geen kids, en zeeen van tijd hebben om te spelen snap ik, maar om dan deze groep het spel te ontnemen???
    Dat zou betekenen dat er spelers noodgedwongen moeten stoppen.. ogame draait nog maar nauwelijks..

    Swami schrijft: daar heb je wekelijks last van en is ergerlijk... als iemand uit vmode komt en een target aanvalt dan kan deze speler toch ook aangevallen worden?? Als je niet op je vloot of gs let dan kan iedereen je aanvallen.. of je nu net uit vmode komt of gesaved hebt en je vloot is net terug,ik zie geen verschil..wss is het wraak om je eigen fout dan te proberen recht te zetten!!!

    Kijk het leuke aan het spel is gewoon proberen dingen te pakken. En ik spioneer met mijn 4 weken oude accountje ook gewoon top 50 spelers en probeer subjes van hen te pakken. Als ik een fout maak dan maakt mij dat niets uit maar probeer ik het terug te pakken. Niet op een manier van wraak, ik ga echt niet nutteloos def bashen of andere onzin wat nergens op slaat. Echter de meeste vmode hoppers zijn dan ook nog eens van die misselijke mannetjes die juist wel def bashen zonder goede reden. Precies de reden waarom Takeoff dit topic aanmaakt. Te bang om zelf te vliegen op de top 50, te bang om zelfs maar uit de vmode te blijven, maar wel af en toe irritant de satjes weg bashen bij mensen op dingen waar normaal niemand op vliegt.

    Dat laatste maakt deze vmode hoppers helemaal irritant, buitenproportioneel veel van hen vliegen ook nog voor waardeloze dingen. En ik snap dat het makkelijk is andere dan te beschuldigen van no-lifen en de onschuld zelve te spelen maar goed ik ga daar niet meer op in om dit topic schoon te houden.

    Over het algemeen zie ik vmode hoppers geen gedurfde slagen maken of zelfs maar durven te vliegen op iemand die meer vloot heeft. Meestal durven ze alleen maar te vliegen op defjes waar amper winst te halen valt en dan duiken ze snel weer in vmode, want goh was dat even spannend zeg... Misschien als ze er eens uit bleven en gewoon het spel leerde, ik ben ook 200 keer gecrasht, valt echt reuze mee hoor, ogame gaat bij mij nooit voor rl dus ja dan moet je soms eens een subje oid laten liggen, maakt ook weer niet zoveel uit.

    En ik ga nu stoppen met reageren hierop, maar goed als jij gaat roepen dat mensen die uit vmode blijven geen relatie, werk en leven hebben basically dan mag daar nog wel op gereageerd worden vind ik. Overigens betwijfel ik het sterk of elke vmode hopper deze dingen wel heeft... Ik zie sowieso niet wat dat bijdraagt aan de discussie of er iets moet gedaan worden aan vmode hoppen.
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • swami_dude wrote:

    Echter de meeste vmode hoppers zijn dan ook nog eens van die misselijke mannetjes die juist wel def bashen zonder goede reden. Precies de reden waarom Takeoff dit topic aanmaakt. Te bang om zelf te vliegen op de top 50, te bang om zelfs maar uit de vmode te blijven, maar wel af en toe irritant de satjes weg bashen bij mensen op dingen waar normaal niemand op vliegt.

    Dat laatste maakt deze vmode hoppers helemaal irritant, buitenproportioneel veel van hen vliegen ook nog voor waardeloze dingen. En ik snap dat het makkelijk is andere dan te beschuldigen van no-lifen en de onschuld zelve te spelen maar goed ik ga daar niet meer op in om dit topic schoon te houden.

    Over het algemeen zie ik vmode hoppers geen gedurfde slagen maken of zelfs maar durven te vliegen op iemand die meer vloot heeft. Meestal durven ze alleen maar te vliegen op defjes waar amper winst te halen valt en dan duiken ze snel weer in vmode, want goh was dat even spannend zeg... Misschien als ze er eens uit bleven en gewoon het spel leerde, ik ben ook 200 keer gecrasht, valt echt reuze mee hoor, ogame gaat bij mij nooit voor rl dus ja dan moet je soms eens een subje oid laten liggen, maakt ook weer niet zoveel uit.

    Precies dit is de reden waarom Bolder en jijzelf beide een punt hebben.
    Als je een vm-hopper bent en je kan een mooie slag maken, dan had de ander moeten saven. Ik ben zelf ook niet de minste om te erkennen dat laatst er ook nog in mijn uni een hopper was waar ik minder vriendelijk tegenover sta die een sub pakte? Waarom pakte diegene een sub? Omdat ik ze niet save. Prima manier om dus als vm-hopper te spelen, ik maak een bewuste keuze en ik word afgestraft.

    Het geval dat jij noemt swami is zeker een probleem, maar daar hebben we simpel weg al dingen voor in de regels. Als iemand bewust alleen loopt te ipren of bashen en weer in vm duikt noem je dat spelbederf. Als dat voorkomt dan stuur je een ticket of een mailtje richting de GO. Om nu alle vm-hoppers af te straffen omdat er een aantal zijn die vm abusen vind ik heel ver gaan. Ik denk dat je dan ook eerder de middelen moet gebruiken die er nu al zijn en gewoon naar de GO stappen bij spelbederf door vm-hoppers, dan is deze hele discussie al direct irrelevant.
  • Bolder wrote:

    Lord wrote:

    Algemene waarschuwing
    De discussie roept bij voor- en tegenstanders al jaren emoties op, dus laten we de discussie algemeen houden en geen vingertjes wijzen. Momenteel is de v-mode as is, dat betekend dat het huidige gebruik mag worden ingevuld zoals ieder dat wil/nodig acht.

    Indien de discussie doorgaat op persoonlijke gevallen, zal ik het topic moeten sluiten. Graag de discussie dus voortzetten op de inhoud van v-mode en hoe dit mogelijk kan worden bijgesteld naar een mode die functioneel blijft zoals deze nu is, maar voorkomt dat het een aantrekkelijk middel is om te saven.
    Enkele jaren geleden was er een openbare discussie op Mirc over het aanpassen van vmode... bijna geen deelnemers !Waarom zou dit, zoals Lord dit omschrijft, als aantrekkelijk save middel dan aangepast moeten worden?
    Vmode loopt al inkomsten mis,werf stopt, onderzoeken stoppen, dus aantrekkelijk is het als je een, laat ik het plastisch uitdrukken, een volwassen account hebt waar vloot en onderzoeken al op nivo zijn.
    Komt nog bij dat er spelers zijn die al heel lang spelen en waar de situatie in de loop der jaren sterk veranderd is.. denk aan samenwonen, kinderen, maar ook lichamelijk, maar toch graag willen blijven spelen.. dan is vmode een welkom iets om te kunnen 'blijven" spelen.
    Dat het dan weerstand oproept bij spelers die geen relatie hebben, geen werk, geen kids, en zeeen van tijd hebben om te spelen snap ik, maar om dan deze groep het spel te ontnemen???
    Dat zou betekenen dat er spelers noodgedwongen moeten stoppen.. ogame draait nog maar nauwelijks..

    Swami schrijft: daar heb je wekelijks last van en is ergerlijk... als iemand uit vmode komt en een target aanvalt dan kan deze speler toch ook aangevallen worden?? Als je niet op je vloot of gs let dan kan iedereen je aanvallen.. of je nu net uit vmode komt of gesaved hebt en je vloot is net terug,ik zie geen verschil..wss is het wraak om je eigen fout dan te proberen recht te zetten!!!

    Jij kan schrijven wat je wil, maar ik negeer een algemene waarschuwing die bovenaan staat in de post die ik quote en krijg daarvoor een waarschuwing!

    Ik ben wel voor een aanvals blok van minimaal 24 uur (behalve de inactieve accounts) :thumbup:

    ][Lord][ [13-07-18 rond 21:20 uur] Het negeren van een algemene waarschuwing levert je een waarschuwing op. Op de man spelen en letterlijk een belediging posten nadat ik toch vrij duidelijk (zelf nog ge-quote!!!) heb aangegeven dat niet meer toen...
    Ex solo no1.NL

    The post was edited 1 time, last by Lord ().