Middel tegen vakantiemode abuse

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Beetje concreter jongens... jullie stellen allemaal mooie dingen voor wat betreft vmode hoppen voor de .nl servers... maar gaan die vmode regels niet op alle servers gelden?

    Zo ja, hoe zit het dan op de servers waar het niet dood is? Zoals ik heb aangegeven in het voorbeeld hierboven is geen enkele middelmatige vloot meer veilig en anders is het account onbespeelbaar.
    Zo nee, denk je dat GF specifiek iets gaat doen aan een ergernisje van een kleine server als .nl? Ik denk het niet.

    Allemaal leuk en aardig dit roepen, tieren en Bolder aanvallen, maar je schiet er niets mee op :)
  • JamesCameron wrote:

    Beetje concreter jongens... jullie stellen allemaal mooie dingen voor wat betreft vmode hoppen voor de .nl servers... maar gaan die vmode regels niet op alle servers gelden?

    Zo ja, hoe zit het dan op de servers waar het niet dood is? Zoals ik heb aangegeven in het voorbeeld hierboven is geen enkele middelmatige vloot meer veilig en anders is het account onbespeelbaar.
    Zo nee, denk je dat GF specifiek iets gaat doen aan een ergernisje van een kleine server als .nl? Ik denk het niet.

    Allemaal leuk en aardig dit roepen, tieren en Bolder aanvallen, maar je schiet er niets mee op :)

    Gameforge neemt toch nooit iets over van hier op dit forum of er moet iets veranderd zijn in de jaren dat ik weg was.

    Verder blijft het gewoon speelbaar met het idee wat we hebben, alleen moet je langer in vmode blijven als je gaat hoppen. Dus je kunt dan nog maar 1 keer per week of 2 weken spelen. Je geeft zelf aan dat je het gewoon gebruikt om te saven omdat anders spelen niet mogelijk is voor jou. Dit aangezien er door de hoge speed makkelijk maantjes opgeblazen worden. Een oplossing zou dan kunnen zijn niet in zo'n hoge speed of drukke uni spelen als je weet dat je dat speeltempo niet aan kunt. Als je van de ene kant zegt dat de uitdaging je wel aanspreekt, maar van de andere kant zegt ik ga wel vmode hoppen want anders is het niet te doen, dan vraag ik me af wat je nu precies wilt. De lagere speeduni's zijn wel verdomd schaars aan het worden, maar goed ik zou dan zoeken naar zo'n server.

    Overigens heb ik ook op .org gespeeld en lijkt mij jouw voorbeeld wel een beetje overtrokken. Ja er is daar meer activiteit en ja daar worden sneller manen gepopt. Maar ik weet niet wat voor persoonlijke vetes je uitgelokt hebt om letterlijk gehunt te worden zoals jij omschrijft. Wellicht moeten ze vmode hoppers met dikke vloot daar ook al niet :rolleyes: Tenzij .org in de afgelopen jaren actiever is geworden dan eerst... Maar goed ik ben het met je eens dat spelen in een 5x of 6x speed uni niet te doen is in een actieve uni. Ik wil waarschijnlijk in Oktober ofzo ook overstappen naar .org als ik het minder druk heb, hoop dan dat er wel een uni uitkomt niet hoger dan 3x speed, anders start ik niet eens. Ik zie er echter weinig heil in om als vmode hopper door het leven te gaan omdat ik gestart ben in een speed uni waarvan ik de speed niet aan kan, dan zou ik ook gewoon ermee stoppen en ergens anders een leuk nieuw accountje starten. Of de boel omzetten in een miner en wat def neerzetten om rustig te gaan turtlen :) Voor een vrachtervlootje zullen ze toch wel niet al je manen slopen, dus dat scheelt weer en dan kun je rustig slapen :P
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • JamesCameron wrote:

    Beetje concreter jongens... jullie stellen allemaal mooie dingen voor wat betreft vmode hoppen voor de .nl servers... maar gaan die vmode regels niet op alle servers gelden?

    Zo ja, hoe zit het dan op de servers waar het niet dood is? Zoals ik heb aangegeven in het voorbeeld hierboven is geen enkele middelmatige vloot meer veilig en anders is het account onbespeelbaar.
    Zo nee, denk je dat GF specifiek iets gaat doen aan een ergernisje van een kleine server als .nl? Ik denk het niet.

    Allemaal leuk en aardig dit roepen, tieren en Bolder aanvallen, maar je schiet er niets mee op :)

    Het gaat er niet om of een server dood is.
    Men wil dat er wat gebeurt tegen de kansloze speler die uit vm komt, raid/crashed en dan weer in vm verdwijnt.. let op, dit al jaren lang.

    Plus, bolder aanvallen, is toch alleen maar een pluspunt als dat erbij kan?
    Ex solo no1.NL
  • swami_dude wrote:

    Overigens heb ik ook op .org gespeeld en lijkt mij jouw voorbeeld wel een beetje overtrokken. Ja er is daar meer activiteit en ja daar worden sneller manen gepopt. Maar ik weet niet wat voor persoonlijke vetes je uitgelokt hebt om letterlijk gehunt te worden zoals jij omschrijft. Wellicht moeten ze vmode hoppers met dikke vloot daar ook al niet Tenzij .org in de afgelopen jaren actiever is geworden dan eerst...
    Hitje op quantum.org van afgelopen woensdag

    Wat ik zei is totaal niet overtrokken. Mind you, dit is een vlootje van 9mld. Geen vete, no nothing. Meerdere manen kaduuk over een meerder maanden tot het raak is, plaatsing saveje getimed en 9k rips op je dak. De gozer die gehit is zegt het letterlijk: "kan ik hier nog wel spelen?"

    Antwoord op dit moment: eigenlijk niet.

    Ik speelde een tijdje in quantum met wat "underdogs" die vlootjes hebben a 50-70mld. Hoe denk je dat het hun zal vergaan? Heeft NIETS met mieterigheid te maken. Je was gewoon lekker aan het gamen tot dr een nolifer als W4rmachine zich ff gaat inzetten en 50k rips spamt + 2 miljoen nietjes. Op dat moment ben je kansloos tenzij je 20uur+ on bent. En zelfs dan kan het in 2 uurtjes gedaan zijn a la ploffer inner en spronger afkopen.


    swami_dude wrote:

    Verder blijft het gewoon speelbaar met het idee wat we hebben, alleen moet je langer in vmode blijven als je gaat hoppen. Dus je kunt dan nog maar 1 keer per week of 2 weken spelen. Je geeft zelf aan dat je het gewoon gebruikt om te saven omdat anders spelen niet mogelijk is voor jou.

    Dat is al aangepast. In speed unis van 24 naar 48 uur. Wie denk je dat hier het meeste profijt van heeft gehad? De big boys, aangezien de middelmatige vlootjes van 60 mld nog minder aan spelen toe kunnen komen. Saven is niet safe als we het over dit soort getallen hebben.


    Legend.bdr wrote:

    Men wil dat er wat gebeurt tegen de kansloze speler die uit vm komt, raid/crashed en dan weer in vm verdwijnt.. let op, dit al jaren lang.
    Natuurlijk, ik vind het ook irritant. Maar dr is nou eenmaal geen oplossing. De enige "oplossing" zal maar 1 ding doen: de sterken sterker maken. Bovendien is het geen oplossing, want iemand die constant in vmode zit zal niet met het aanscherpen van de regels ineens wel uit de blauwe modus blijven. Je subjes zullen hoogstens minder vaak om 3 uur 's nachts geprakt worden.
  • JamesCameron wrote:

    Natuurlijk, ik vind het ook irritant. Maar dr is nou eenmaal geen oplossing. De enige "oplossing" zal maar 1 ding doen: de sterken sterker maken. Bovendien is het geen oplossing, want iemand die constant in vmode zit zal niet met het aanscherpen van de regels ineens wel uit de blauwe modus blijven. Je subjes zullen hoogstens minder vaak om 3 uur 's nachts geprakt worden.
    Stel je krijgt dat de speler minimaal 24h uit de vm moet blijven dan heeft men daar juist profijt aan.

    BVB nu de vm hopper komt uit de vm ziets iets liggen pakt het en zodra zijn vloot terug is schuilt hij weer in de vm... die kan je haast niet terug pakken dus.

    Met die 24h blokkade op VM na dat je er uit bent gekomen heb je zat tijd om hem terug te pakken en raad eens wat de vm hopper heeft de keuze om zijn vloot idle te laten liggen of om zijn save skills te laten zien... in mijn ogen maakt dit alles eerlijk :D
    Bijna Weekend!
  • @JamesCameron ik zou niet eens willen spelen daar. Ik hou wel van een uitdaging, maar als dat betekend 2 keer per nacht een wekker zetten of vmode dan denk ik dat ik die uitdaging laat liggen.

    Daarom dat ik zeg dat je in zo'n drukke uni beter een lagere speed kunt kiezen. Overigens had iemand ergens hier op het forum het idee geopperd om de speed van sterren gewoon vast te leggen, zelfs bij hogere speeds. Hun zwakte hoort te zijn dat ze traag zijn. Bij 5 of 6 keer speed valt dat eigenlijk weg...
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • Laat ik het anders verwoorden. Jullie willen dus omdat in heel .nl een aantal vmode hoppers is die op 2 handen te tellen zijn de speelmogelijkheden van honderden spelers in veel drukkere en voor GF veel lucreatievere domeinen onmogelijk maken?

    Bovendien, zoals ik al meerdere keren laat zien maken save skills in sommige gevallen niet meer uit. Kan je mooi laten zien hoe je maan - maan plaatsing teruggetimed is door duizenden rips. Mag je mooi op het board onder je geposte hitje posten hoe goed je wel niet gesaved had...... Nou, die save "skills" heb je dan laten zien hoor! Maar het vlootje is alsnog weg.

    En swami, je zegt het al, daar zou je niet meer willen spelen.. Maar let op! Je kiest niet voor deze situatie!!! Je begint gewoon in een drukke uni met een hogere speelsnelheid omdat je daarvan houdt en op een gegeven moment heb je zoveel vloot gemaakt dat elke maan knallen en je terugtimen gewoon altijd winstgevend is waardoor je noodgedwongen je heil moet zoeken in het blauwe schild.

    Je kiest er niet voor, je speelt een spel en GF heeft een ongebalanceerd spel gemaakt. Je oppert nu allerlei ideeen om een klein irritatiepuntje maar opgelost te laten worden, terwijl dat een gigantische invloed heeft op honderden accounts die elk vele honderden euro's in het spel gestoken hebben. Vind je dat niet een beetje overkill?

    Het is een irritatie, maar guess what? Sommige mensen haten turtles en daar zijn er veel meer van. Het is een manier om het spel te spelen en als het je niet zint kun je altijd stoppen of creatief worden en een leuke counter opzetten. Niemand kan een ander opleggen op een vangbare manier te spelen. Sterker nog, niemand kan een ander opleggen zijn speelstijl aan te passen. Het is een spel, en niet iedereen speelt op een manier dat het de ander zint.
  • Een turtle kun je nog als uitdaging zien om hem uiteindelijk te pakken. Maar goed je hebt misschien een punt. Overigens waarom save je niet gewoon op plaatsing van planeet naar maan en met verschillende waves, deel hem op in 10 stukken bijv? Dan kan nooit je hele vloot in één keer worden getimed, als je manen geblazen worden keert je vloot niet ongecontroleerd terug en je houd zelf controle wanneer je je plaatsing terug trekt als je op tijd on bent. Dan moet die aanvaller constant lanxen op meerdere locaties om te weten wanneer al je vloten terug getrokken worden. Moet die 10 verschillende vloten timen en bovendien heeft de verdediger dan, 7 tot 10 uur om de hele uni in te lichten wat er gaat gebeuren.

    Ik zeg niet dat je dan veilig bent, maar de kans dat je alles verliest wordt wel kleiner. Wat is de cooldown van een spronger in 5x speed? 12 min? Deel je vloot in 2, dan in 4, dan in 8 en daarna de helft eventueel nog een keer zodat je vanaf alle coords kunt saven (12 planeten of al meer?) dat kost je dan s avond 36 min tot 48 min om op te delen en s morgens 36 tot 48 min om weer samen te voegen. Dan netjes op plaatsing saven vanaf planeet naar maan en lekker gaan slapen :)

    Ik heb geen idee hoezeer de top bijeen geklit zit, maar je moet in zon drukke uni in 8 tot 10 uur toch wel behoorlijk wat vloot bijeen kunnen halen van buiten die alliantie om hun vlootjes terug te timen of om te halten bij jou?
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • Misschien een beetje offtopic maar zou het geen idee zijn dat spelers in vakantiemodus die toch na 5 weken verwijderd eerst weer actief te zetten? ZO kunnen de actieve spelers nog wat gsjes meepakken.

    Ik zie nu steeds vaker dat een itje weer inlogt en hem vervolgens in vakmode gooit om er vervolgens nooit meer iets mee te doen. Like WTF
  • Robbendinho wrote:

    Misschien een beetje offtopic maar zou het geen idee zijn dat spelers in vakantiemodus die toch na 5 weken verwijderd eerst weer actief te zetten? ZO kunnen de actieve spelers nog wat gsjes meepakken.

    Ik zie nu steeds vaker dat een itje weer inlogt en hem vervolgens in vakmode gooit om er vervolgens nooit meer iets mee te doen. Like WTF
    Of als je te vaak in uit vakantie mode gaat bijvoorbeeld 5 keer per maand dat je automatisch gebanned word voor 12 uur zonder Vakantie mode en het inloggen je een bericht stuurt van "Niemand gaat 5 keer per maand op vakantie als je spelers wilt ontlopen kan je er op vertrouwen dat het niet werkt"

    De snelle link van Ogniter Trolololen.ogniter.eu/
  • Het spel is niet on-gebalanceerd, maar spelers en ally's in de uni.
    Maanknallen hoort bij het spelletje en als men daar niet tegen kan, dan kan er beter geen aanvals vloot gebouwd worden.

    Er kan een systeem in het leven geroepen worden dat je 3x in vm kan gaan nadat je net uit vm ben gekomen.
    Komt beurt nummer 3 aan de beurt, dan ontvang je een bericht dat je op moet letten dat je niet weer in vm kan omdat je er 24 of 48 uur moet uit blijven.

    Het idee moet gewoon uit gewerkt worden en als meerdere mensen input geven moet er vast wel iets uit kunnen komen rollen waar iedereen mee kan leven (behalve de vm schuiler, hopper op zijn chopper)
    Ex solo no1.NL
  • Legend.bdr wrote:


    Het idee moet gewoon uit gewerkt worden en als meerdere mensen input geven moet er vast wel iets uit kunnen komen rollen waar iedereen mee kan leven (behalve de vm schuiler, hopper op zijn chopper)
    Input.. uitrollen, iedereen mee leven...
    Ik zit diep in je hoofd gezien de tekst :thumbsup:
    Maar het idee is waardeloos, puur en alleen omdat je op mij gericht bent, retired??
    Laat er gewoon voor betalen met dm als je vmode wilt gebruiken binnen en door GF aangegeven periode.
  • Jij moet in de spiegel kijken.. Jij zegt "baby" tegen mij op mn dashboard, wall of hoe dat ook heet en dan zeg jij dat ik op jou gericht ben.. :uhhm:

    hahaha.. :WS:

    Jou inbreng in dit topic is dat je liever niet wil hebben dat vm abuse wordt aangepakt.
    Logisch met jou speelwijze, maar je bent niet de enige vm hopper, dus denk maar niet dat het alleen om jou draait. :paniek:
    Ex solo no1.NL
  • 4 pagina's terug lezen is niet zo mijn ding maar als toevoeging als idee dacht ik zelf, in de game tribal wars heb je ook een Vmode maar dan voor max 45 dagen per jaar dat houd ik dat je vakantie dus goed moet plannen. je kan dus niet een half jaar denken op een andere server hangen en dan weer komen kijken. ik moet er wel bij zeggen dat ze daar wel account sharing doen dus je kan met meerdere op 1 accounts spelen niet tegenlijk natuurlijk.

    geen idee of dat tussen al die pagina's staat maar ik dacht weer ff wat discussie voer neer te zetten voor degene die vmode staan en niets te doen hebben :thumbsup:
  • Dat is opzich ook een oplossing en dan voor de uitzondering dat je bijv. een langere periode wel kunt aanvragen bij de GO, stel je gaat op een paar maanden op reis dan moet er wel een mogelijkheid blijven om je account veilig te houden vind ik.
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • Deze topic heeft toch aardig wat ter weeg gebracht, ik denk dat het veilig is om te zeggen dat de meeste mensen mensen wel iets tegen het VM abuse willen.

    Een maximale aantal dagen daar zal je gelijk een hoop problemen mee aanpakken!!

    BVB mensen die account(s) van gestopte spelers in de VM houden dat mocht die vloot ooit nodig zijn, de vloot er kan zijn... die kan dan dus niet de hele jaar in de VM staan :D.

    Maar zelf denk ik dat 45x dagen voor veel spelers te weinig zou zijn, en het spel moet nog wel voor iedereen aantrekkelijk blijven.
    Bijna Weekend!
  • Iedereen maakt van de regels gebruik waar ze zelf het wijste van worden.
    De een koopt zijn grondstoffen in en koopt alles af en de ander schiet gewoon redelijk vaak de vmode in,aanvallen met 1 lg op 10% ook zo'n lekkere irritante.
    Dat niet iedereen er blij mee is,das dan jammer zo zijn de regels nu een maal.
    Dus ik zou zeggen,leer er maar mee leven,of je kan altijd stoppen als het je niet bevalt.