Middel tegen vakantiemode abuse

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Prima remedie Swami, als ze opeens zelf aangevallen worden raken ze compleet in paniek :thumbsup:
    Of het nou nut heeft of niet

    Anyway,
    Boel leuke ideeën en ben het er net zo hard mee eens hoor. Maar ik heb al tal van andere, soms zelfs betere ideeen langs zien komen over andere zaken, en er gebeurt toch niks mee door GF
    Dus kun je net zo goed de Swami-remedie toepassen
    14/15 Planeten
    Punten: 1.008.259.192 (plaats 1 van 1.695)
  • Legend.bdr wrote:

    Bolder wrote:

    swami_dude wrote:

    ben het met je eens dat het waarschijnlijk niets gaat worden met dit idee. Verder zijn vmode hoppers natuurlijk wel het uitschot van de community en kun je er weinig tegen doen, hoogstens zo hard mogelijk bashen terwijl ze on zijn.
    Mss zijn de swamidude's wel het uitschot, mja, je moet ook enige hersencellen meer hebben als een swami om te begrijpen dat vmode ook een ander doel heeft :thumbsup:
    Welk ander doel?
    Spelers die een paar uur uit vm blijven en daarna er weer in springen, de volgende dag weer een paar uur spelen en daarna weer.. welk doel.. ?

    Daar kan je aan zien dat die vm hoppers bang zijn om te worden aangepakt.
    Wel zelf schade aanrichten bij anderen, maar dan snel weer in smurfen modus verdwijnen.. Heeft niets met werk te maken of situaties.. Zo iemand is een lafaard..

    De 1 begrijpt het en de ander heeft een bord voor zijn kop.

    Een ander doel... meestal moet je daar scoren.. :huh: :blink: :biggrin:
    Ik had er op kunnen wachten dat jij weer eens je ongenuanceerd comment geeft.
    Zou het niet zo kunnen zijn dat er ook er spelers zijn die niet op hun pc kunnen op onverwachte tijden? Denk eens aan spelers die epilepsie hebben.Dialyse? En daarom vaak deze methode kunnen gebruiken om toch te kunnen spelen?
    We zijn niet allemaal hetzelfde en zeker niet allemaal nolifers..
    Wat Swami bedoeld kan ik begrijpen Maar wat weer uit jouw brein ontsnapt is gewoon zielig.
    I rest my case
    Bolder out en succes met jullie heksenjacht :D
  • Ik denk dat met alle maatregelen geldt dat je er ook mensen mee benadeelt die niet per se misbruik maken van de optie maar dat moeten doen uit noodzaak, om welke reden dan ook.

    Ik ben denk ik meer fan van HT's plan. Is misschien wat ingewikkeld, maar zo maak je het in ieder geval niet onmogelijk om snel weer v mode in te duiken als dat noodzakelijk is. Ik denk dat die mogelijkheid wel moet blijven. Bij "opties" hoeft dan ook niet uitgelegd te worden hoe het precies zit, als er maar iets staat als "als je nu in v mode gaat duurt die minstens 72 uur ipv 48 uur". In een forumpost zou het dan verder verduidelijkt kunnen worden.
    Gewone 20%: 42
    Gevorderde 20%: 12
    Expert 20%: 2
    Top 10: 1
    RIP counter: 167
  • Er zijn misschien mensen die maar weinig online kunnen zijn om bepaalde redenen, maar het is ogame. niet om mensen buiten te sluiten ofzo maar een groot deel van het spel is zorgen dat je vloot heel blijft en je spul niet gejat word. v-mode is als je een tijdje niet kunt/wil spelen, niet als soort manier om ogame rolstoel toegankelijk te maken. dat bedoel ik echt niet op een slechte manier ofzo
  • Ik ben nieuw hier op het forum, dus neem mij niet kwalijk als het niet helemaal goed gaat.

    Maar ik ben het mee eens dat V-Modus er is om even, of voor langere tijd het spel te verlaten.
    Een aantal spelers maken er zeker misbruik van.
    Ze vallen aan, om vervolgens snel daarna in V-Modus te duiken.

    Het is al eerder vernoemd hier, ik ben een voorstander om na een V-Modus minimaal 24 of 48 uur online te blijven.
    Zo leer je het wel af om een aanval te doen, en er dan als een haas vandoor te gaan.
  • Bolder wrote:

    spelers die epilepsie hebben.Dialyse?
    Lief dat je ook aan andere mensen dan je eigen denkt ;)

    Toen ik in yakini speelde was je in het begin zowat iedere dag online zonder vm, tot meer van je geliefden sterker werden en jij weer met regelmaat in en uit de vm ging.

    Hieruit blijkt dat jij inderdaad een vm abuser bent.

    Als je met alles en iedereen rekening houdt dan zeg je gewoon na dat je de VM uit bent gekomen moet je minimaal 24h wachten tot je terug in de vm kan.

    Dan heb ik in draco meer dan genoeg tijd om heel je vloot op te ruimen :love:
    Bijna Weekend!
  • Ik ben ook een fan van de vakantiemode. Duik er regelmatig in en uit, gewoon omdat het kan. Zou dat niet meer kunnen of ik zou er voor moeten betalen dan zou ik niet meer spelen en zo zijn er denk ik meer die niet alle tijd van de wereld hebben en soms gewoon eens een dagje zin en tijd hebben om te spelen.

    Wil je de spelers stoppen die uit de vm komen en een ander aanvallen, bashen of halten bij een maatje en er dan weer inspringen, kunnen ze beter iets doen als een aanvalsblok voor 24 uur naar aktieve spelers ofzoiets.
    Op deze manier worden de spelers zoals ik niet benadeeld.
  • dutchpride wrote:

    Bolder wrote:

    spelers die epilepsie hebben.Dialyse?
    Lief dat je ook aan andere mensen dan je eigen denkt ;)
    Toen ik in yakini speelde was je in het begin zowat iedere dag online zonder vm, tot meer van je geliefden sterker werden en jij weer met regelmaat in en uit de vm ging.

    Hieruit blijkt dat jij inderdaad een vm abuser bent.

    Als je met alles en iedereen rekening houdt dan zeg je gewoon na dat je de VM uit bent gekomen moet je minimaal 24h wachten tot je terug in de vm kan.

    Dan heb ik in draco meer dan genoeg tijd om heel je vloot op te ruimen :love:
    Weet je Dutchie, je lult uit je nek en je weet helemaal niets over spelers, aannames, meer weet je niet.
    Niemand zet hier zijn prive dingen op dit forum, dus FO.
    Probeer jij nu eens zonder dm en vals spel je ergens te handhaven, Draco is al heel lang dood, dat jij je daar heer en meester voelt, prima, be my guest.
    Maar laat andere spelers in hun waarde, val ze aan als je kunt, maar ga niet janken als het niet gaat zo als jij wilt.
    Wss komt onze leggert ook weer zijn woordje doen :)
    Gameforce bepaalt de regels, probeer ze te overtuigen en je hoort mij niet zeiken..
  • Bolder wrote:

    dutchpride wrote:

    Bolder wrote:

    spelers die epilepsie hebben.Dialyse?
    Lief dat je ook aan andere mensen dan je eigen denkt ;) Toen ik in yakini speelde was je in het begin zowat iedere dag online zonder vm, tot meer van je geliefden sterker werden en jij weer met regelmaat in en uit de vm ging.

    Hieruit blijkt dat jij inderdaad een vm abuser bent.

    Als je met alles en iedereen rekening houdt dan zeg je gewoon na dat je de VM uit bent gekomen moet je minimaal 24h wachten tot je terug in de vm kan.

    Dan heb ik in draco meer dan genoeg tijd om heel je vloot op te ruimen :love:
    Weet je Dutchie, je lult uit je nek en je weet helemaal niets over spelers, aannames, meer weet je niet.Niemand zet hier zijn prive dingen op dit forum, dus FO.
    Probeer jij nu eens zonder dm en vals spel je ergens te handhaven, Draco is al heel lang dood, dat jij je daar heer en meester voelt, prima, be my guest.
    Maar laat andere spelers in hun waarde, val ze aan als je kunt, maar ga niet janken als het niet gaat zo als jij wilt.
    Wss komt onze leggert ook weer zijn woordje doen :)
    Gameforce bepaalt de regels, probeer ze te overtuigen en je hoort mij niet zeiken..
    De bedoeling van dit topic was niet om persoonlijke discussies of aanvallen uit te lokken. ik ben geen board admin ofzo maar toch wil ik jullie vragen om alleen te reageren op het onderwerp van het topic en niet om haantjesgedrag op andere spelers te vertonen. Als je het mij vraagt is dit namelijk zeer kinderachtig gedrag, op een random topic jaren-oude frustraties omhoog te halen. Er gaat geen winnaar komen uit deze discussies en het dwaalt alleen maar verder af van het hele punt van het topic..
  • Bolder wrote:

    Weet je Dutchie, je lult uit je nek en je weet helemaal niets over spelers, aannames, meer weet je niet.
    Niemand zet hier zijn prive dingen op dit forum, dus FO.
    Probeer jij nu eens zonder dm en vals spel je ergens te handhaven, Draco is al heel lang dood, dat jij je daar heer en meester voelt, prima, be my guest.
    Maar laat andere spelers in hun waarde, val ze aan als je kunt, maar ga niet janken als het niet gaat zo als jij wilt.
    Wss komt onze leggert ook weer zijn woordje doen
    Gameforce bepaalt de regels, probeer ze te overtuigen en je hoort mij niet zeiken..
    Jouw reacties zijn altijd heel erg leuk ik zal het niet persoonlijk op proberen te nemen.

    Weet je nog Yakini waar je volgens mij vanaf het begin in zat? en ik een poos later ? zonder dm had ik je in no time ingehaald en toen begon onze bolderina bang te worden en school ze in de VM.... en over dm gesproken iedere top speler die ik daar sprak zei dat jij daar flink geïnvesteerd had omdat je in eens enorm sprong....

    Nou ben ik idd niet vies van wat dm te kopen, maar gelukkig besteed ik het beter ;)

    on topic @Hysteria die 24h aanvalsblokkade als je de vm uit komt klinkt ook goed.

    Ik snap eigenlijk helemaal het probleem niet wat mensen hebben om minimaal 24h te moeten wachten voor je weer in de vm kan.... zo moeilijk is saven niet XD
    Bijna Weekend!
  • Mijn zegje doen?

    hahhaa.. :RR:

    Aanvalsblokkade is ook wel nice, maar dan moet er ook ingesteld worden dat de blokkade niet meer geldt als er rips zijn langs geweest om maantjes te slopen.
    Dat is wel zo eerlijk als men uit vm moet blijven en niet mag aanvallen voor 1 a 2 dagen.

    Dutch :thumbsup:
    Ex solo no1.NL
  • Een aanvalsblokkade heeft de normale gebruiker dan weer te veel last van vind ik... Als ik dan uit vmode kom kan ik gewoon 2 dagen niet spelen, wat heeft dat voor zin. Als ik dadelijk 2 weken op vakantie ga gebruik ik de vmode waarvoor die in het spel zit. Beetje vreemd om mij dan ook te straffen als ik terug kom.

    Ik vind niet dat vmode gestraft hoeft te worden, slechts de abusers, van mijn part met tussenkomst van de GO. Neem in de regels op dat als je bijvoorbeeld 10 keer binnen 24 uur terug in vmode springt de GO je account gewoon eruit trekt :thumbsup: hebben GF niet eens nodig, alleen het team, dat is een veel kortere link :P
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • swami_dude wrote:

    Een aanvalsblokkade heeft de normale gebruiker dan weer te veel last van vind ik... Als ik dan uit vmode kom kan ik gewoon 2 dagen niet spelen, wat heeft dat voor zin. Als ik dadelijk 2 weken op vakantie ga gebruik ik de vmode waarvoor die in het spel zit. Beetje vreemd om mij dan ook te straffen als ik terug kom.

    Ik vind niet dat vmode gestraft hoeft te worden, slechts de abusers, van mijn part met tussenkomst van de GO. Neem in de regels op dat als je bijvoorbeeld 10 keer binnen 24 uur terug in vmode springt de GO je account gewoon eruit trekt :thumbsup: hebben GF niet eens nodig, alleen het team, dat is een veel kortere link :P
    10x in 24 uur dat kan niet:P
  • Als je 10 keren binnen 24 uur nadat je uit vmode bent gesprongen er terug in springt bedoel ik en natuurlijk was het geen serieus voorstel. Ik denk dat we gewoon gefrustreerd moeten blijven op die enkele speler die hier echt misbruik van maakt...
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • swami_dude wrote:

    Een aanvalsblokkade heeft de normale gebruiker dan weer te veel last van vind ik... Als ik dan uit vmode kom kan ik gewoon 2 dagen niet spelen, wat heeft dat voor zin. Als ik dadelijk 2 weken op vakantie ga gebruik ik de vmode waarvoor die in het spel zit. Beetje vreemd om mij dan ook te straffen als ik terug kom.

    Ik vind niet dat vmode gestraft hoeft te worden, slechts de abusers, van mijn part met tussenkomst van de GO. Neem in de regels op dat als je bijvoorbeeld 10 keer binnen 24 uur terug in vmode springt de GO je account gewoon eruit trekt :thumbsup: hebben GF niet eens nodig, alleen het team, dat is een veel kortere link :P
    Swami, Hysteria zegt het al, vmode duurt 24 uur.
    Maar een vraagje, hoe kun je iets misbruiken als het simpel binnen de regels valt.. dm gebruikers kopen in de laatste sec def bij.. is dat ook misbruik??
    Volgens mij denken jullie dat als iemand je aanvalt en je vlootje sloopt meteen aan wraak !! en vlieg je dus meteen terug om je aanvaller af te straffen.. right..!
    Allereerst, als iemand zijn vloot laat slopen en zijn gs laat stelen, zoals jij wel weet in je vorige ogame leven :D is dat zijn fout, of de aanvaller nu meteen in vmode gaat of niet, je vloot en gs zijn foetsie..
    Als iemand speelt en diegene heeft je vloot gesloopt, meteen daarop zo stom is om jou de kans te geven om terug te vliegen? filantropie!!
    Als ik de kans heb om te spelen dan ben ik online, in een beginnende unie is het nog niet zo noodzakelijk om continu on te zijn zoals Dutchie zo fijntjes opmerkt over het on zijn..en kun je makkelijker een dag zonder vmode of zijn.
    Nogmaals, no hard feelings en als Gforce iets aan het vmode veranderd, prima, dan schik ik mij daar in.. maar nu dus nog niet!!
  • Bolder wrote:

    swami_dude wrote:

    Een aanvalsblokkade heeft de normale gebruiker dan weer te veel last van vind ik... Als ik dan uit vmode kom kan ik gewoon 2 dagen niet spelen, wat heeft dat voor zin. Als ik dadelijk 2 weken op vakantie ga gebruik ik de vmode waarvoor die in het spel zit. Beetje vreemd om mij dan ook te straffen als ik terug kom.

    Ik vind niet dat vmode gestraft hoeft te worden, slechts de abusers, van mijn part met tussenkomst van de GO. Neem in de regels op dat als je bijvoorbeeld 10 keer binnen 24 uur terug in vmode springt de GO je account gewoon eruit trekt :thumbsup: hebben GF niet eens nodig, alleen het team, dat is een veel kortere link :P
    Swami, Hysteria zegt het al, vmode duurt 24 uur.Maar een vraagje, hoe kun je iets misbruiken als het simpel binnen de regels valt.. dm gebruikers kopen in de laatste sec def bij.. is dat ook misbruik??
    Volgens mij denken jullie dat als iemand je aanvalt en je vlootje sloopt meteen aan wraak !! en vlieg je dus meteen terug om je aanvaller af te straffen.. right..!
    Allereerst, als iemand zijn vloot laat slopen en zijn gs laat stelen, zoals jij wel weet in je vorige ogame leven :D is dat zijn fout, of de aanvaller nu meteen in vmode gaat of niet, je vloot en gs zijn foetsie..
    Als iemand speelt en diegene heeft je vloot gesloopt, meteen daarop zo stom is om jou de kans te geven om terug te vliegen? filantropie!!
    Als ik de kans heb om te spelen dan ben ik online, in een beginnende unie is het nog niet zo noodzakelijk om continu on te zijn zoals Dutchie zo fijntjes opmerkt over het on zijn..en kun je makkelijker een dag zonder vmode of zijn.
    Nogmaals, no hard feelings en als Gforce iets aan het vmode veranderd, prima, dan schik ik mij daar in.. maar nu dus nog niet!!

    De oorsprong van Ogame vind zich in de tijd dat je alleen kon inloggen op een computer, zonder telefoons, zonder elke 10 minuten verversen. Natuurlijk was het toen ook alleen maar speed x1 en zijn met versnellingen een counter balans gebracht voor de mogelijkheid veel online te zijn.

    Echter in essentie is Ogame een 24/7 game. Omdat vroeger als je in het buitenland op vakantie ging je geen toegang had voor het internet en dat een einde zou betekenen voor je account is denk ik de vakantie modus toegevoegd. Dus om Ogame op pauze te zetten wanneer je echt niet in staat bent te spelen. Ik denk dat door de minimale duur van 24 uur naar 48 uur te verlengen dat GF dit in essentie bevestigd en op zoek is naar een methode om het 'V-mode hoppen' zo minder efficient te maken. Want wederom, dit zou een escape hatch moeten zijn voor als je niet kunt spelen en niet onderdeel van dagelijkse routine. Het "abuse" komt voort uit snel V-mode deactiveren, je slag slaan en snel weer V-mode in voor je gepakt kan worden, dit haalt de hele spanning uit Ogame natuurlijk en kan nooit de bedoeling zijn.

    Uitzonderingen daar gelaten zoals Hysteria ook aangeeft vind ik dat het mogelijk moet zijn ten alle tijden in gevallen van nood of extreme demotivatie V-modes in te kunnen. Een goede suggestie zou ik vinden een aanvalsblock voor mensen die net uit V-modes komen. (eventueel ook een tijdelijke deactivatie van mines) Dit om het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken.

    Afrondend.. Bolder.. ik denk dat jij je enorm aangevallen voelt gezien je reactie.. :p
    Misschien naar de V-mode hop afkickcliniek?