Middel tegen vakantiemode abuse

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Middel tegen vakantiemode abuse

    Hoi, zijn jullie het ook zat dat bepaalde spelers alleen online komen om jou aan te vallen? Dat je niet de mogelijkheid om wraak te nemen op deze spelers omdat ze alweer in vakantiemodus zitten nog voordat jij online bent? Dat je iemand zijn/haar maan ploft en dat er meteen vijf mensen uit vakantiemodus komen om te halten en weer in vakantiemodus springen als de kust weer veilig is?

    Ik stel voor, zoals misschien velen voor mij, om vakantiemodus DM te laten kosten voor mensen die veel gebruik maken van vakantiemodus.
    Bijvoorbeeld: Wanneer een speler in v-mode gaat, en na 48u v-mode weer verlaat zat het de eerste 24 uur (ik noem maar wat) 40k DM kosten om weer in v-mode te gaan. De volgende dag zal dat 25k DM zijn. En op deze manier worden de kosten voor v-mode na één week weer 0 en kan de speler weer gratis in v-mode. Op deze manier zullen er nog steeds een aantal v-mode hoppers zijn, maar tegen een prijs. Dus GF verdiend eraan en het zal veel spelers tegenhouden om te v-hoppen.

    Ik noem maar gewoon een prijs want ik zou eerlijk gezegd niet weten wat de waarde van DM is op dit moment, dus wordt aub niet kwaad op me om de prijs. Het punt is wel dat het wat moet gaan kosten.


    ][Lord][ [12-07-18 rond 20:10 uur] Let op! In dit topic is een algemene waarschuwing van kracht om de discussie zuiver en on-topic te houden. Waarschuwing staat in de LINK

    The post was edited 1 time, last by Lord ().

  • Tegen het abuse van vakantiemodus kan worden opgetreden, echter zijn de gevallen die je noemt niet te rekenen als abuse.
    Als je weet dat de tegenpartij een aantal mensen in vm heeft die vloten hebben, hou er rekening mee.
    Waarom zouden die mensen de vloten niet mogen gebruiken om een alliantiegenoot te helpen en vervolgens weer in vm gaan omdat ze geen tijd/zin hebben in het spel?
    Daarnaast is de wraak optie er zeker wel, maar als je halters niet terugtimed is het lastig.

    Voor dit soort gevallen is vm hoppen gewoon toegestaan, ieder heeft zijn of haar eigen playstyle en vm hoort erbij.
  • Ik snap het idee van Takeoff. Alleen vind ik de uitvoering niet ietjes te.

    Ik zat er meer aan te denken om spelers een aanvals/halt blok op te zetten voor 6/12 uur. Uiteraard kunnen alleen doen met hun vloot behalve de voorgenoemde vloot missies.
    Zo verminder je spelers die puur uit vk mode komen om iemand in de nacht aantevalen om vervolgens weer in vk mode te gaan. Zelfde voor een halt.
    Dit zorgt er voor dat het spel langzaam verloopt. Want je moet denken aan jantje, piejte en klaasje die veilig in vk mode zitten. en pas hun vloot gebruiken als ze veilig iets kunnen doen.
  • Ik zie meer iets in het feit dat naast dat vmode een minimale tijd heeft dat je erin moet zitten, geloof 48 uur? Dat als je eruit komt je dezelfde tijd er minimaal uit moet zijn, dus ook 48 uur. Vmode is voor vakantie, als je 's morgens eruit komt en weet dat je er s middags weer in moet dan moet je maar gewoon in vmode blijven imo.
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • swami_dude wrote:

    Ik zie meer iets in het feit dat naast dat vmode een minimale tijd heeft dat je erin moet zitten, geloof 48 uur? Dat als je eruit komt je dezelfde tijd er minimaal uit moet zijn, dus ook 48 uur. Vmode is voor vakantie, als je 's morgens eruit komt en weet dat je er s middags weer in moet dan moet je maar gewoon in vmode blijven imo.

    Gewoon een dikke +1

    Alleen is het voor iedereen anders waarom in vmode te gaan naast de reden van vakantie zelf. Wat wel een optie is tegen vmode abuse is als volgt:

    Speler komt uit vmode. Na dezelfde tijd in vmode uit vmode zal er geen penalty zijn ( 48 uur erin, 48 uur eruit )
    Mocht je binnen de termijn na je vmode gedeactiveerd te hebben er weer inhoppen, dan volgt er een penalty ( bijvoorbeeld het verlengen van de vmode met 24 uur ). Elke v-hop-streak die je maakt wordt dit verlengd met 24 uur.
    Hoe gaat dat in de praktijk.

    10 juli 5.00 ga je uit vmode.
    11 juli 12.00 ga je in vmode. Vmode is hierbij 72 uur.

    14 juli 21.00 ga je uit vmode
    14 juli 23.00 ga je in vmode. Vmode is hierbij 96 uur.

    max van 120 uur ( 5 dagen )

    Hierbij volgt ook de penalty met de combinatie van de tijd dat je eruit moet zijn. Heb je een streak opgebouwd dat je op een gegeven moment 72 uur in vmodus moet verblijven, dan is het ook een soort van verplichting om er dan 72 uur uit te blijven om die penalty niet te laten oplopen. Een dag langer uit vmode dan dat je verplicht erin had moeten zijn, zet de penalty een dag terug. Bijvoorbeeld; als je 96 uur in vmode hebt moeten verblijven en je bent 120+ uur uit vmode, voordat je er weer ingaat, dan gaat er een dag van de streak af. Het wordt dus niet in 1 keer geschrapt terug naar 48 uur. Na een week of langer uit vmode zet de penalty wél terug naar 48 uur


    10 juli 21.00 uit vmode waarbij je een penalty had van 96 uur
    1) 14 juli 21.05 erin blijft penalty van 96 uur staan
    2) 15 juli 21.05 erin zet de penalty van 96 uur terug naar 72 uur
    3) 17 juli 21.05 erin zet de penalty op null, zodat je weer van voor af aan begint bij 48 uur

    Hierbij geef je de optie aan spelers nog steeds hun v-hop-speelwijze te kunnen gebruiken, maar geef je een kleine beperking aan ze met een bepaalde penalty. Andere spelers die vmode wél gebruiken waarvoor het is, zullen hier ( haast ) nooit last aan ondervinden.

    The post was edited 1 time, last by Hitsugaya Toushiro ().

  • Ja en je kunt gewoon een pop-up maken als ze uit vmode willen komen met:

    Pas op! Als je nu uit de vakantiemodus komt kun je de komende 48 uur vakantiemodus niet terug activeren. Indien je binnen deze tijd niet kunt spelen wordt het aangeraden om in vakantiemodus te blijven. In geval van nood neem contact op met je GO of SGO zodat zij eventueel jouw account in vakantie modus kunnen plaatsen.

    Weet je zeker dat je dit account uit vakantiemodus wilt halen?

    Ja / nee

    Overigens ben ik wellicht pessimistisch maar geef ik het weinig kans dat enig idee hier ooit wordt geïmplementeerd. Dus tja.
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • Denk ook wat Takeoff probeert aan te geven is van die accounts die we allemaal wel kunnen....

    Je weet wel die accounts die maanden in de VM liggen soms zelfs jaren, en wanneer zijn team genoten zijn vloot nodig hebben die er op eens is om bvb te halten of of aan te vallen....

    Dit heb ik vaak zien gebeuren (niet als team lid zijnde), en zelf vind ik dit ook niet kunnen, en dus steun ik Swami 100%.

    BTW we hadden in Draco ooit een geniale oorlogsverklaring gehad, die gast kwam uit de vm en viel leden dan de andere alliantie aan en schuilde zodra zijn vloot terug was gelijk weer in de vm..... hier was zoiets echt heerlijk geweest.

    Had de link nog gevonden ook XD

    oorlogje spelen. 300 VS 301

    ( hier was ik nog geen team lid)
    Bijna Weekend!
  • Bolder wrote:

    Jongens ( lees vmode haters) dit gaat niet lukken, Gforce gaat daar nooit mee akkoord.
    En, er zijn meerdere redenen om vmode te gebruiken om NOG te kunnen spelen !
    En of je nu een aanval krijgt, en je wilt of moet wraak nemen? dan heb je niet goed opgelet, of de aanval nu kwam van een vmode speler of niet!!
    ben het met je eens dat het waarschijnlijk niets gaat worden met dit idee. Verder zijn vmode hoppers natuurlijk wel het uitschot van de community en kun je er weinig tegen doen, hoogstens zo hard mogelijk bashen terwijl ze on zijn.
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • swami_dude wrote:

    ben het met je eens dat het waarschijnlijk niets gaat worden met dit idee. Verder zijn vmode hoppers natuurlijk wel het uitschot van de community en kun je er weinig tegen doen, hoogstens zo hard mogelijk bashen terwijl ze on zijn.
    Mss zijn de swamidude's wel het uitschot, mja, je moet ook enige hersencellen meer hebben als een swami om te begrijpen dat vmode ook een ander doel heeft :thumbsup:
  • Bolder wrote:

    swami_dude wrote:

    ben het met je eens dat het waarschijnlijk niets gaat worden met dit idee. Verder zijn vmode hoppers natuurlijk wel het uitschot van de community en kun je er weinig tegen doen, hoogstens zo hard mogelijk bashen terwijl ze on zijn.
    Mss zijn de swamidude's wel het uitschot, mja, je moet ook enige hersencellen meer hebben als een swami om te begrijpen dat vmode ook een ander doel heeft :thumbsup:
    Het heeft zeker een ander doel en met mijn voorstel kun je het daarvoor nog steeds gebruiken. Maar goed wij mochten elkaar 6 jaar terug toen ik stopte al niet en ik denk ook niet dat dat verandert is in die jaren. Ik ben niet de enige persoon waarmee je overhoop ligt, dus het lijkt mij ook vrij duidelijk bij wie het probleem ligt ;)
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • Bolder wrote:

    swami_dude wrote:

    ben het met je eens dat het waarschijnlijk niets gaat worden met dit idee. Verder zijn vmode hoppers natuurlijk wel het uitschot van de community en kun je er weinig tegen doen, hoogstens zo hard mogelijk bashen terwijl ze on zijn.
    Mss zijn de swamidude's wel het uitschot, mja, je moet ook enige hersencellen meer hebben als een swami om te begrijpen dat vmode ook een ander doel heeft :thumbsup:
    Zo man shots fired, waar is dat voor nodig ?(
    Gewone 20%: 42
    Gevorderde 20%: 12
    Expert 20%: 2
    Top 10: 1
    RIP counter: 167
  • Kijk Swami, in jouw opinie zijn vmode hoppers uitschot... dat bestrijd ik dus. terecht vind ik !!
    Ik kan wel begrijpen dat het altijd een hekel punt blijft maar om nu de term "uitschot" te gebruiken en als remedie 'zo hard mogelijk bashen"
    kom ik er op terug, simpel, dus leg niet de schuld bij onze , volgens jouw, slechte verstandhouding.
    Als de vmode aangepast gaat worden leg ik mij daar uiteraard bij neer, maar vooralsnog maak ik daar dankbaar gebruik van, anders is er voor mij geen mogelijkheid om te spelen.
    No hard feelings Swami <3
  • Vmode gebruiken om te saven bedoel ik dan. Ik heb zelfs geen probleem met mensen die in het weekend niet kunnen spelen. Als je letterlijk alleen maar eruit komt om een paar uurtjes te spelen en er dan weer in springt en in de tussentijd constant online bent dan is het inderdaad een heel smerige manier van spelen en misbruik je vmode, daarvoor is het niet bedoeld en naar mijn mening mag GF daar tegen optreden.

    Wil je zo'n speler terug pakken moet je dus wel gewoon bashen terwijl die online is, er zijn verder geen opties omdat die constant in vmode zit.

    Doen ze uiteraard niet, maar dat is een andere zaak.
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • Bolder wrote:

    swami_dude wrote:

    ben het met je eens dat het waarschijnlijk niets gaat worden met dit idee. Verder zijn vmode hoppers natuurlijk wel het uitschot van de community en kun je er weinig tegen doen, hoogstens zo hard mogelijk bashen terwijl ze on zijn.
    Mss zijn de swamidude's wel het uitschot, mja, je moet ook enige hersencellen meer hebben als een swami om te begrijpen dat vmode ook een ander doel heeft :thumbsup:

    Welk ander doel?
    Spelers die een paar uur uit vm blijven en daarna er weer in springen, de volgende dag weer een paar uur spelen en daarna weer.. welk doel.. ?

    Daar kan je aan zien dat die vm hoppers bang zijn om te worden aangepakt.
    Wel zelf schade aanrichten bij anderen, maar dan snel weer in smurfen modus verdwijnen.. Heeft niets met werk te maken of situaties.. Zo iemand is een lafaard..

    De 1 begrijpt het en de ander heeft een bord voor zijn kop.

    Een ander doel... meestal moet je daar scoren.. :huh: :blink: :biggrin:

    2 of 3 dagen uit vm blijven en de echte hoppers spelen niet meer.
    Ex solo no1.NL

    The post was edited 1 time, last by Legend.bdr ().