Oude gezichten?

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Jillian wrote:

      nieuwe servers = geld
      minder servers = geen geld
      Dat is wat kort door de bocht, maar bevat natuurlijk wel een kern van waarheid. Net als een boer die door te intensief gebruik van zijn land de vruchtbaarheid vermindert, of een heroïnejunk die steeds meer gaat gebruiken om het gevoel van zijn eerste high terug te krijgen, lijkt ook GF vooral zichzelf een spaak in het wiel te hebben gestoken.

      Bij teruglopende spelersaantallen geven nieuwe servers en een stortvloed aan Pay To Win mogelijkheden de overgebleven spelers voor korte tijd het gevoel dat ook zij op 1 kunnen komen te staan. Zodra blijkt dat dat niet voor iedereen weggelegd is stopt een groot deel in teleurstelling. Dit geldt overigens niet alleen voor OGame, maar voor 90% van de MMO's, en GF blijkt dezelfde weg ingeslagen te zijn. Leuk voor de kassa, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

      rcthans wrote:

      Ik ben hier eigenlijk altijd wel een beetje actief geweest, sinds 2006. Waar ik als 14 jarige begon bij GoT en Section 5. Met 10k spelers :P wat een tijden.
      Universum 2 toch? Daar ben ik ook het leeuwendeel van mijn Ogame tijd in kwijt geraakt. :D Weliswaar als je tegenstander, want wij hadden het stiekem niet zo op die verkapte massa-alliantie van de Tweakers. Of misschien waren we toch een beetje jaloers op al het talent wat bij S5 rond vloog? :huh:

      Maar de dagen van hoogtij in 2 waren spannend als maar zijn kon. Skimo die na zijn hit op de nr 2 tot onofficiële koning van Uni 2 gekroond werd, tot FKP langs kwam en liet zien dat je met een zak knikkers ook een hele grote vuist kon maken. Crashes links, oorlogen rechts. Ploffers, gepofte maantjes en zwetende vingers als je onder die phalanx van 5 seconden uit probeerde te komen. Ach ach, nostalgie ten top.
      Vloot mag kapot en deut moet rollen.
      Ogame is toch al jaren dood.

      The post was edited 2 times, last by Ephanduin ().

    • Ephanduin wrote:

      Universum 2 toch? Daar ben ik ook het leeuwendeel van mijn Ogame tijd in kwijt geraakt. :D Weliswaar als je tegenstander, want wij hadden het stiekem niet zo op die verkapte massa-alliantie van de Tweakers. Of misschien waren we toch een beetje jaloers op al het talent wat bij S5 rond vloog? :huh:
      Maar de dagen van hoogtij in 2 waren spannend als maar zijn kon. Skimo die na zijn hit op de nr 2 tot onofficiële koning van Uni 2 gekroond werd, tot FKP langs kwam en liet zien dat je met een zak knikkers ook een hele grote vuist kon maken. Crashes links, oorlogen rechts. Ploffers, gepofte maantjes en zwetende vingers als je onder die phalanx van 5 seconden uit probeerde te komen. Ach ach, nostalgie ten top.
      Ach ja, dat waren geweldige tijden :D

      Ik was zelf ook onderdeel van T.N.T. in uni 2, dit werd later de alliantie Survivor. Ik heb daar jaren gespeeld als Meurtrier NL en later Stinkzwam.
      De rips van FKP namen inderdaad het universum op een gegeven moment over.

      De oorlogen met _ONE_ en P.G. staan mij nog het meeste bij. Maar Section 5 kon er af en toe ook wat van!
    • Meurtrier NL wrote:

      Ephanduin wrote:

      Universum 2 toch? Daar ben ik ook het leeuwendeel van mijn Ogame tijd in kwijt geraakt. :D Weliswaar als je tegenstander, want wij hadden het stiekem niet zo op die verkapte massa-alliantie van de Tweakers. Of misschien waren we toch een beetje jaloers op al het talent wat bij S5 rond vloog? :huh: Maar de dagen van hoogtij in 2 waren spannend als maar zijn kon. Skimo die na zijn hit op de nr 2 tot onofficiële koning van Uni 2 gekroond werd, tot FKP langs kwam en liet zien dat je met een zak knikkers ook een hele grote vuist kon maken. Crashes links, oorlogen rechts. Ploffers, gepofte maantjes en zwetende vingers als je onder die phalanx van 5 seconden uit probeerde te komen. Ach ach, nostalgie ten top.
      Ach ja, dat waren geweldige tijden :D
      Ik was zelf ook onderdeel van T.N.T. in uni 2, dit werd later de alliantie Survivor. Ik heb daar jaren gespeeld als Meurtrier NL en later Stinkzwam.
      De rips van FKP namen inderdaad het universum op een gegeven moment over.

      De oorlogen met _ONE_ en P.G. staan mij nog het meeste bij. Maar Section 5 kon er af en toe ook wat van!
      @Ephanduin alles ok daar!! Kun jij nog op ons forum?

      @Meurtrier NL oorlog tegen WeEd biet te vereten he lolzzz


      620 HOF jes Andro waarvan 29 Top 10 / 20 solo Top 10/ 9 AGS Top 10
    • Meurtrier NL wrote:

      Ach ja, dat waren geweldige tijden :D
      Ik was zelf ook onderdeel van T.N.T. in uni 2, dit werd later de alliantie Survivor. Ik heb daar jaren gespeeld als Meurtrier NL en later Stinkzwam.
      De rips van FKP namen inderdaad het universum op een gegeven moment over.

      De oorlogen met _ONE_ en P.G. staan mij nog het meeste bij. Maar Section 5 kon er af en toe ook wat van!
      Dan zijn wij elkaar ook nog tegen gekomen, naam doet wel een belletje rinkelen in ieder geval. Volgens mij is 't zoals Balaban zegt, en hebben wij van WeEd ook nog een keer bonje gehad met T.N.T.. De fora van destijds zijn volgens mij helaas opgeschoond, maar zou leuk zijn om het nog een keertje na te kunnen lezen.

      Balaban wrote:

      @Ephanduin alles ok daar!! Kun jij nog op ons forum?
      @Meurtrier NL oorlog tegen WeEd biet te vereten he lolzzz
      Hey Balban! Leuk om zo nog 'n oude bekende tegen te komen. Ik kan nog op 't forum ja, zal 'ns een berichtje plaatsen.
      Vloot mag kapot en deut moet rollen.
      Ogame is toch al jaren dood.
    • Ephanduin wrote:

      Meurtrier NL wrote:

      Ach ja, dat waren geweldige tijden :D
      Ik was zelf ook onderdeel van T.N.T. in uni 2, dit werd later de alliantie Survivor. Ik heb daar jaren gespeeld als Meurtrier NL en later Stinkzwam.
      De rips van FKP namen inderdaad het universum op een gegeven moment over.

      De oorlogen met _ONE_ en P.G. staan mij nog het meeste bij. Maar Section 5 kon er af en toe ook wat van!
      Dan zijn wij elkaar ook nog tegen gekomen, naam doet wel een belletje rinkelen in ieder geval. Volgens mij is 't zoals Balaban zegt, en hebben wij van WeEd ook nog een keer bonje gehad met T.N.T.. De fora van destijds zijn volgens mij helaas opgeschoond, maar zou leuk zijn om het nog een keertje na te kunnen lezen.

      Balaban wrote:

      @Ephanduin alles ok daar!! Kun jij nog op ons forum?
      @Meurtrier NL oorlog tegen WeEd biet te vereten he lolzzz
      Hey Balban! Leuk om zo nog 'n oude bekende tegen te komen. Ik kan nog op 't forum ja, zal 'ns een berichtje plaatsen.
      We hebben met WeEd inderdaad ook nog een robbertje gevochten, er gebeurde eigenlijk een hoop die tijd.
      Die oude forums terug lezen zou inderdaad leuk zijn! Maar ik ben bang dat alles kwijt is..
    • Meurtrier NL wrote:

      We hebben met WeEd inderdaad ook nog een robbertje gevochten, er gebeurde eigenlijk een hoop die tijd.Die oude forums terug lezen zou inderdaad leuk zijn! Maar ik ben bang dat alles kwijt is..
      Jammer maar helaas.
      Was dat in de periode dat we elkaar als allianties de oorlog verklaarden, en dan de wings ook aan elkaar? Of hadden jullie geen wing? Ik kan me herinneren dat we op gegeven moment voor een oorlog een paar grote vlootjes van de wing naar de main verplaatst hebben, maar ik vraag me af of dat tegen jullie was.

      Ik kan bij ons op het oude WeEd forum trouwens nog wel berichten terug lezen van die periode (2007/2008) en daar staan een paar leuke tussen.

      Alliance wrote:

      Alliance schrikt opeens wakker in zijn luie stoel ,en roept ............
      "Ik weet nu wat TNT betekend!!!!"
      "The Noob Team"

      Heb ook nog een topic gevonden wat Alliance destijds heeft aangemaakt op het publiek deel van ons forum waar jullie je ook voor konden registreren, staan ook nog een paar berichtjes van jou tussen. Als je 't leuk vindt stuur ik het je even door.

      Balaban wrote:

      @Ephanduin heb jij de link nog?
      Heb 'm op je wall gegooit.
      Vloot mag kapot en deut moet rollen.
      Ogame is toch al jaren dood.
    • Ephanduin wrote:

      Meurtrier NL wrote:

      We hebben met WeEd inderdaad ook nog een robbertje gevochten, er gebeurde eigenlijk een hoop die tijd.Die oude forums terug lezen zou inderdaad leuk zijn! Maar ik ben bang dat alles kwijt is..
      Jammer maar helaas.Was dat in de periode dat we elkaar als allianties de oorlog verklaarden, en dan de wings ook aan elkaar? Of hadden jullie geen wing? Ik kan me herinneren dat we op gegeven moment voor een oorlog een paar grote vlootjes van de wing naar de main verplaatst hebben, maar ik vraag me af of dat tegen jullie was.

      Ik kan bij ons op het oude WeEd forum trouwens nog wel berichten terug lezen van die periode (2007/2008) en daar staan een paar leuke tussen.

      Alliance wrote:

      Alliance schrikt opeens wakker in zijn luie stoel ,en roept ............
      "Ik weet nu wat TNT betekend!!!!"
      "The Noob Team"
      Heb ook nog een topic gevonden wat Alliance destijds heeft aangemaakt op het publiek deel van ons forum waar jullie je ook voor konden registreren, staan ook nog een paar berichtjes van jou tussen. Als je 't leuk vindt stuur ik het je even door.

      Balaban wrote:

      @Ephanduin heb jij de link nog?
      Heb 'm op je wall gegooit.
      Ja klopt dat was inderdaad toen onze Wings ook in oorlog gingen. Wij hadden de T.N.T. en de T.N.T. Wing.
      Maar er zijn ook periodes geweest dat alleen de Main op oorlogspad ging. Op dat moment ging ik als leider van de Wing toch maar even naar de Main toe om mee te kunnen vechten :P

      Het teruglezen van die oude berichten moet trouwens wel leuk zijn. Als je wilt, stuur die link maar door ;)

      Het oude T.N.T. forum is bij mijn weten helemaal plat. Helaas.
      Daar waren ook nog veel slagen te vinden.
    • Chuckles wrote:

      Ephanduin? was jij niet die gast die ogame had uitgevonden ;)
      ¿Que?
      Dan moeten er nog een hoop royalty checks mijn kant op komen, maar tot vandaag nog geen stuiver gezien. Allemaal flink DM kopen dus, schip met geld komt vanzelf een keertje binnen. :thumbup:
      Zeker weten dat je niet Legor bedoelt?

      Meurtrier NL wrote:

      Ja klopt dat was inderdaad toen onze Wings ook in oorlog gingen. Wij hadden de T.N.T. en de T.N.T. Wing.Maar er zijn ook periodes geweest dat alleen de Main op oorlogspad ging. Op dat moment ging ik als leider van de Wing toch maar even naar de Main toe om mee te kunnen vechten :P

      Het teruglezen van die oude berichten moet trouwens wel leuk zijn. Als je wilt, stuur die link maar door ;)

      Het oude T.N.T. forum is bij mijn weten helemaal plat. Helaas.
      Daar waren ook nog veel slagen te vinden.
      Precies. Ik heb bij WeEd ook nog een tijdje de wing geleid, en dat was toen hetzelfde idee. Tot ik het stokje over gaf aan psychicstandy en zelf weer gewoon in de main ging zitten.

      Overigens kan ik uit een aantal intern gearchiveerde topics opmaken dat we de oorlog destijds in remise hebben beëindigd en samen ten strijde zijn getrokken tegen TN (The Newborns denk ik dat het was).

      Net als bij Balaban, zal ook bij jou de link naar 't forum op je wall plaatsen. Weet niet hoe de moderators vandaag de dag zijn maar 10 jaar geleden werd er driftig geknipt en gebanned voor het posten van externe links... Good times :cool:
      Vloot mag kapot en deut moet rollen.
      Ogame is toch al jaren dood.
    • Meurtrier NL wrote:

      Ephanduin wrote:

      Universum 2 toch? Daar ben ik ook het leeuwendeel van mijn Ogame tijd in kwijt geraakt. :D Weliswaar als je tegenstander, want wij hadden het stiekem niet zo op die verkapte massa-alliantie van de Tweakers. Of misschien waren we toch een beetje jaloers op al het talent wat bij S5 rond vloog? :huh: Maar de dagen van hoogtij in 2 waren spannend als maar zijn kon. Skimo die na zijn hit op de nr 2 tot onofficiële koning van Uni 2 gekroond werd, tot FKP langs kwam en liet zien dat je met een zak knikkers ook een hele grote vuist kon maken. Crashes links, oorlogen rechts. Ploffers, gepofte maantjes en zwetende vingers als je onder die phalanx van 5 seconden uit probeerde te komen. Ach ach, nostalgie ten top.
      Ach ja, dat waren geweldige tijden :D
      Ik was zelf ook onderdeel van T.N.T. in uni 2, dit werd later de alliantie Survivor. Ik heb daar jaren gespeeld als Meurtrier NL en later Stinkzwam.
      De rips van FKP namen inderdaad het universum op een gegeven moment over.

      De oorlogen met _ONE_ en P.G. staan mij nog het meeste bij. Maar Section 5 kon er af en toe ook wat van!
      Welke rips? Ow die ripjes ^^
      In die goede oude tijd kon je nog echt ogamen...

      @Meurtrier NL nog even om dat gevoel naar boven te brengen, de rips van FKP en de lijstje gedichtjes van ons Loedertje: Para vs Sort

      Illuminati wrote:

      Of mensen nog bekend met T.N.T. uit uni2?
      Komt me vaag bekend voor...

      ^.^

      Paradise

    • Paradise City wrote:

      Welke rips? Ow die ripjes ^^
      In die goede oude tijd kon je nog echt ogamen...

      @Meurtrier NL nog even om dat gevoel naar boven te brengen, de rips van FKP en de lijstje gedichtjes van ons Loedertje: Para vs Sort
      Ja! Precies die knikkerzak. Leuk om zo nog oude posts te bekijken, maar jij bent wel blijven hangen zo te zien.

      Toen er eenmaal een paar dozijn rondvlogen was het voor velen toch even wakker worden en leren fleetsaven, want achter je verdediging was je niet meer veilig. Betekende ook meteen het einde voor de vele voltooide gravi projectjes die nog achter een berg verdediging stonden. Zeker in een uni zonder AGS was daar verdomd weinig aan te doen.

      Het "echte ogamen" van destijds. Wat een belevenis.
      Vloot mag kapot en deut moet rollen.
      Ogame is toch al jaren dood.