Feature: Wormgat

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Feature: Wormgat

      In de discussie over vmode abuse voerde ik als argument aan dat het onmogelijk is om te saven wanneer een speeduni een bepaald stadium heeft bereikt. Een plaatsing van maan naar maan kan immers redelijk makkelijk teruggetimed worden.

      Mijn idee is dus om de plaatsings save weer vrijwel 100% veilig te maken door middel van een feature. Net als dat bij hyper motor 15 je recs sneller worden, krijg je de optie een wormgat te activeren bij een plaatsingsmissie. Dit zou dan een 'vinkje' zijn dat je kan aanklikken naas de 'terugtrek' knop van een plaatsingsmissie. Deze optie wordt beschikbaar vanaf hyperruimte techniek 19 (kosten ~1.000.000.000 kristal en 500.000.000 deut) en laat je plaatsingsmissie terugkeren naar de vertreklocatie op een tijd die net wat anders is dan de 'normale' terugkeertijd. Hierbij wil ik een spreiding voorstellen van 5 minuten.

      Voorbeeld:
      Je hebt hyperruimte techniek 19 onderzocht en plaatst een vloot van planeet a naar planeet b. De vlucht start om 13:00, duurt 1 uur, en zou dus aankomen om 14:00 op planeet b. De vloot is onderweg en een andere speler phalanxt je en laat een aanvalsvloot 2 secondes nadat je plaatsing aankomt op planeet b aankomen. Je klikt het 'vinkje' naast de recall vloot knop aan wat het wormgat activeert en roept je vloot terug wanneer deze precies 30 minuten onderweg was. Een snelle rekenaar ziet dat de vloot normaliter dus om 14:00 precies terug zal keren op planeet A. Echter door het wormgat wordt de snelheid van de terugkerende vloot aangepast en komt deze op een willekeurig moment terug ergens tussen 13:55 en 14:05. Een teruggetrokken plaatsing is onzichtbaar op de phalanx en dus kan je veilig je vlootje zien terugkeren.

      Deze feature is onbruikbaar in de beginstadia vanwege de mega hoge kosten. Plaatsingsmissies zullen dus zeer lang nog teruggerekend kunnen worden. Een speler die liever uit vmode blijft maar toch goed voor zn vlootje wil kunnen zorgen kan dus deze investering maken om 'onpakbaar' te zijn. Ook al zijn je manen kaduuk, je kan door deze feature vrijwel onpakbaar zijn. Behalve als je zelf een fout maakt, of jezelf laat counteren. Er zijn dus nog zeker mogelijkheden om de verdediger te pakken ;)

      Thoughts? :)
    • Je maakt het hierbij onmogelijk om een plaatsing terug te timen. Een beetje nolifen hoeft dus niet eens meer. Ik save mijn vloot dan bijvoorbeeld en een speler B blaast mijn maan, ik pull vervolgens en dan mag hij gaan gokken op 1/600 op welke seconde hij nou weer gaat terugkomen. ... hiermee ga je geen enkele fleeter blij maken.
      Yoshi


      Ex SGO
      Board Moderator
      Yoshi@ogame.nl
    • Nee, dan kan men dus niet meer terug timen.
      Leuk idee voor miners en spelers die niet aanvallen, maar spelers die wel aanvallen en de tijd nemen om andere spelers te bekijken hoe zij het spel spelen en saven, voor die groep wordt het onmogelijk gemaakt om iemand te timen.

      Er zijn veel manieren om te saven en veilig ben je nooit, maar je kan het risico verkleinen.
      Ex solo no1.NL
    • GameForge is bezig met het aanpassen van de sprongpoorten. Dus ze geven iets terug aan de fleeters die al jaren verwaarloosd worden. Dit zal er alleen maar voor zorgen dat ook die optie gelijk in het niet komt.
      Ik ben erop tegen. Mochten ze dat serieus een keer ooit doorvoeren, dan stopt er naar mijn idee een grote groep spelers die het spel eigenlijk nog overeind houden ( verplaatsingen, afkopen van recs na een crash en vloot afkopen ).
    • @Tymur nee slecht idee.

      het kost veel tijd en moeite om terug te timen (om de 3 sec herplaxen) soms voor uren lang. Daar moet je geen variabel in zijn.

      Er zijn genoeg manieren om veilig te saven. gooi er een beetje variatie in en je saved wel goed:)
    • Enige manier waarop dit erin komt is als je het op deze manier inschiet:

      Onze wetenschappers hebben een nieuwe doorbraak gerealiseerd in het onderzoek naar donkere materie, door kernfusie van donkerematerie kan een gat in de de ruimtetijd gecreeërd worden waardoor er een wormgat ontstaat. Hierdoor kunnen we de vliegtijd van vloten per direct halveren. Voor dit proces zijn er echter zeer grote hoeveelheden donkere materie nodig.

      Kosten: 5.000.000 Donkere materie


      Kijk zo'n idee zou GF wel leuk vinden, biedt ook mogelijkheden voor fleeters om heel snel hun slag te slaan, want die mogen het dan ook gebruiken :) Het erge is dat er best nog wel wat mensen zullen zijn die dit t.w.v. 200 euro zullen kopen om hun vloot te redden of een snel top 10 hitje te scoren :P
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~