Laptop

• Hey allemaal de laptop is weer aan vervanging toe.

Ik speel op de moment een game die je kunt vergelijken met rs3 of wow.

Nu vroeg ik mij af welke laptop beste is?

Naar welke graphic kaart moet ik zoeken? Of zoek ik toch beter naar een met snelle processor? Zoja welke?

Budget ligt niet super rond de 800 max 1000.

Heb momenteel een i5 maar die is al wel van 2012.
    • Als je echt een beetje wil gamen enzo zou ik gewoon opzoek gaan naar game laptops. Veel merken hebben ze tegenwoordig wel (ASUS ROG, MSI, Acer). Op zich zijn er wel gamelaptops van onder de 1000 euro, je kunt het zo duur en goed maken als je zelf wil. Dan zou ik kijken naar eentje met een i5 (nieuwere generatie dan je nu hebt), een GTX 1060 grafische kaart ongeveer en een SSD schijf. Let wel op bij het uitzoeken van de harde schijven dat je graag je games op de SSD wil zodat ze snel runnen. Een SSD van 128 gb + hdd van 500 gb is nice, maar je SSD zit dan zo vol (want Windows moet er ook nog op)
    • vernal wrote:

zou je deze aanraden?

mediamarkt.be/nl/product/_leno…q-80wk00kumb-1720180.html

I7 en grapische kaart ziet er oke uit denk ik?
      Merk is niet zo goed/bekend?
      Lenovo is opzich wel een bekend merk tegenwoordig. Wel nice laptop, goeie grafische kaart, goeie processor. Geheugen is goed maar kon meer. Alleen je zit wel met de kleine ssd + grote hdd. dus als je veel wil installeren zullen programma's op je hdd moeten waardoor ze trager zullen runnen. Van de 128 gb ssd zal zo'n 90-100 gb overblijven als windows erop staat
    • vernal wrote:

hoe bedoel je installeren games etc?

Want ik speel enkel die browser mmorpg
      Speel eigenlijk niets op cd's of dat ik installeer soms eens rome total war ofzo.

Deze is dan aan te raden?
      Normaal installeer je al je programma's op dezelfde schijf als waar Windows op staat. Als dat een SSD is, is dat veel sneller dan de oude hdd. Maar als je browser games doet en verder niet veel games/programma's installeert dan is deze laptop zeker aan te raden. Dan kun je hier wel weer aan aantal jaar mee vooruit, omdat je ook genoeg opslag hebt met die extra 1 tb hdd :)
    • vernal wrote:

er is er nog 1 die is 100 euro goedkoper die heeft quadcore deze van 899 heeft maar intelcore maar die is wel i7

799: i5 quadcore gtx 1050
      899: i7 intelcore gtx 1050

Een collega vertelde me ook iets over megaherts snelheid?
      de i7 heeft ook 4 cores dus is ook Quadcore. En klopt, de processor snelheid is in mhz/ghz. de i7 heeft 2,8 ghz en met turbo boost tot 3,8 ghz. Bij laptops pakt hij energiebesparing die lage snelheid, gemiddelde energiestand alleen de hoge snelheid wanneer nodig, en op hoge energiestand draait ie constant op volle toeren. Deze i7 is met deze turbo boost wel snel