Extra planeetvelden verdienen?

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Extra planeetvelden verdienen?

      Misschien niet voor iedereen van belang, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat je later in een uni in de knel kan komen met je planeetvelden.

      Het idee is om na x-aantal punten ( score of economisch ) je op elke planeet extra velden erbij krijgt.

      Dit gaat zeker een dingetje worden als de specs 7x eco worden toegepast in universums.
      Ook met de boosters die je kunt aanschaffen zijn het aantal velden een dingetje, misschien een soort extra functie aan die boosters geven ofzo. Als je een x-aantal punten hebt bereikt en een booster geactiveerd hebt, een soort beloning van een x-aantal velden eraan toevoegen. Dus bovenop die je al van de booster krijgt. Om GF ook nog een extraatje te geven :)

      Hoor graag jullie meningen/ideeën! :D
      20% Hofs 158
      20% Gevorderde 21/ 7 AGS
      20% Experts 2
      297 Rips killed :cool:
    • De formule vind ik prima! En dan met boosters ofzo dat je bij elk aantal punten dan nog een aantal extra velden erbij krijgt.

      Vind sws dat wanneer je een x-aantal punten hebt bereikt je daar een beloning voor moet krijgen. Alleen maar op het plezier ook later in het universum te behouden. Dit is een leuke start :thumbsup:

      Thanks voor de reactie!
      20% Hofs 158
      20% Gevorderde 21/ 7 AGS
      20% Experts 2
      297 Rips killed :cool:
    • Terravormer 10 is prima betaalbaar en levert je zo uit het hoofd een 55 extra velden op, als je er gewoon voor zorgt dat je niet al te kleine planeten koloniseert zou je vrij eenvoudig genoeg ruimte moeten hebben. Niet het probleem van het spel als je als speler genoegen neemt met te kleine planeten (grote planeten zijn een investering voor de lange termijn waar je soms een paar pogingen voor moet doen). Meeste uni's hebben daarnaast al een bepaald aantal extra velden die je er al gratis bij krijgt. Hogere terra of planeetvelden kopen zijn daarna nog een mogelijke extra investering die je kan overwegen.


      Rips Killed: 5k+

      Ex #1 Solo Ogame.nl
    • Dank voor jullie reactie!

      Met een terra kan je een heel eind komen inderdaad. En misschien red je het er prima mee. Het lijkt mij wel interessant om niet alleen planeetvelden via die weg te kunnen verkrijgen.
      Dat je ook op een andere manier dus die velden erbij kunt verdienen.
      Het is misschien een idee op zich als er meer beloningen via het puntenaantal verkrijgbaar zijn. Alleen maar om een extra motivatie om te blijven spelen. Dit kan betekenen extra planeetvelden, maar bewijs van spreken ook extra expeditie sloten of iets dergelijks.
      20% Hofs 158
      20% Gevorderde 21/ 7 AGS
      20% Experts 2
      297 Rips killed :cool:
    • paul-maximilianus wrote:

      Terra 10 bouwen kost 25,6 M kristal en 51,2 M deut.

      Juist voor beginnende spelers die het allemaal nog niet zo doorhebben is dat best een strafkorting om 5 velden erbij te krijgen.

      Een (minder kostende?) aanmoedigingsbonus om extra velden te krijgen vind ik wel degelijk een goed idee.

      kun je altijd nog terra 10 even bouwen.
      Voor nieuwe spelers zijn meer planeetvelden als het goed is dus ook nog helemaal geen ding als ze voor een beetje degelijke planeten (zeg minstens een 200 a 220 velden) gaan. Je gaat mij iig niet vertellen dat iemand met minder dan 10mil punten daarmee al in de problemen komt (zeker als je rekening houd dat lager niveau terra echt cheap is, en niveau 10 is een totaal van 55 extra velden he, niveau 4 levert je al 22 op en kost bar weinig). Als dit voor beginnende spelers een probleem blijkt te zijn zou ik ze eerder uitleggen waarom ze voor grotere planeten moeten kiezen dan iedereen extra velden geven


      Rips Killed: 5k+

      Ex #1 Solo Ogame.nl
    • Je kan er meer dan genoeg maken met terravormer, en in geval van nood kun je er zelfs nog kopen dus acht de kans zeer zeer klein dat er wat mee gaat gebeuren.

      Wil niet zeggen dat ik het geen interessant idee vind, maar GF maakt het niet zoveel uit wat ik er van vind vermoed ik :whistling:
      14/15 Planeten
      Punten: 1.008.259.192 (plaats 1 van 1.695)

      The post was edited 2 times, last by Alpatsjino ().

    • Ik koop nooit velden erbij, dus ik vind het juist een prima idee en beloning voor
      het langdurige spelen die je toch doet als je er al jaren insteekt, dan mag GF daar
      best wel een beloning tegenover stellen, dus extra velden is altijd prima en vind het systeem
      met aantal punten dus een uitstekend idee.
      Of anders met tijd werken, als je 3 maanden al ogame actief speelt dan 1 veld erbij bij iedere planeet die je
      al hebt. dan een 3 maanden later etc.
      3 = 1 veld per planeet
      6 = 2 velden erbij per planeet
      12 = 3 velden erbij per planeet
      24 = 4 velden erbij per planeet
      en voor de die hards onder ons
      48 = 5 velden erbij per planeet (is toch wel 4 jaar al tijd in ogame investeren)
    • Extra planeetvelden achter gekochte dm velden zetten vind ik geen goed idee.

      Ik blijf het orginele idee prima vinden ook al kan dat wat mij betreft worden geintegreerd door de terraformer 6 extra velden te laten geven ipv 4/5
      Die aanpassing is ook vrij klein en vrij simpel in te voeren denk ik.

      +++
      @WaZ: ik zou graag hebben dat de tutorial bij kolonie stichten meer aandacht geeft (of zelfs een bonus) over het aantal velden van een planeet, de nieuwe kolonie stichten. Dit voor beginners ja. Dat ze gaan voor grote planeten en ook hun main bv vervangen. Nog steeds weten veel spelers niet dat je je main kan wegdoen voor een grotere planeet. Maar is ook wat oftopic. Al haalde ikzelf de beginners erbij om meer vliegen in 1 klap te treffen.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Gewoon planeten koloniseren met 220+ velden. Dan heb je niks te klagen en valt alles prima op te lossen met een terra.
      Als je dan nog te weinig ruimte hebt en geen zin hebt om planeetvelden te kopen, kun je ook gebouwen afbreken.

      Tegen de tijd dat je die planeten vol hebt met bijvoorbeeld een eco x7 valt een terra 10, zoals aangegeven, makkelijk te bouwen ;)

      Daarnaast wel een interessant idee, maar verwacht niet veel actie van GF hierin.
    • paul-maximilianus wrote:

      Extra planeetvelden achter gekochte dm velden zetten vind ik geen goed idee.

      Ik blijf het orginele idee prima vinden ook al kan dat wat mij betreft worden geintegreerd door de terraformer 6 extra velden te laten geven ipv 4/5
      Die aanpassing is ook vrij klein en vrij simpel in te voeren denk ik.

      +++
      @WaZ: ik zou graag hebben dat de tutorial bij kolonie stichten meer aandacht geeft (of zelfs een bonus) over het aantal velden van een planeet, de nieuwe kolonie stichten. Dit voor beginners ja. Dat ze gaan voor grote planeten en ook hun main bv vervangen. Nog steeds weten veel spelers niet dat je je main kan wegdoen voor een grotere planeet. Maar is ook wat oftopic. Al haalde ikzelf de beginners erbij om meer vliegen in 1 klap te treffen.
      Elk 2e niveau terra geeft je al een bonus veld. Je kan mooi speculeren over wat fair is omdat je al zolang speelt, maar daar gaat gameforge toch niks mee doen. Je kan voordelen halen door te betalen en als ze die voordelen gratis weggeven snijden ze zichzelf in de vingers omdat dan natuurlijk minder mensen voor de betaalde versie gaan.

      Erbij stilstaan in tutorial, al denk ik niet dat gf er iets mee doet, is iets wat ik alleen maar kan aanmoedigen omdat je spelers voorbereid op een spel wat vooral ook op de langere termijn gespeeld kan worden.


      Rips Killed: 5k+

      Ex #1 Solo Ogame.nl
    • Het Nederlandse gedeelte van de tutorial wordt toch gewoon de het Nederlandse team getypt? Normaliter is dit een vertaling vanuit het Engels, maar is het verboden er een extra zinnetje in op te nemen dat je het best voor grote planeten kunt kijken? Ik vind het sowieso al onzin dat wij 3th party tabellen moeten opzoeken om te weten wat de gemiddelde groottes zijn. Wat meer duidelijkheid hierin zou wel wenselijk zijn. Verder zijn naar mijn mening de kleinste planeten uberhaupt veel te klein ik zou zelf zeggen tussen de 180 en 250 alle planeten en gewoon de kans op een grote planeet op die andere plaatsen drastisch verkleinen. Dus dat je bijv. 20 pogingen moet doen om een 180+ planeet te vinden.

      Dus, zover bij mij bekend, kan het NL team zelf al zorgen dat de tekst in de tutorial duidelijker is zonder dat GF iets hiervoor hoeft te doen. Dit heeft mijn voorkeur, want hopen dat een idee van dit board ooit doorgang vind bij GF is ijdele hoop, tenzij de afgelopen jaren er iets verandert is. Gaarna dus even een reactie van een admin ofzo of dit mag of dat ze slechts strikt mogen vertalen. En als het is toegestaan of ze bereid zijn dit in te voeren of waarom het niet ingevoerd kan worden.

      @queen sylvia en @Wish2Die :)

      edit: Kijk zo'n plaatje ingame zou natuurlijk helemaal ideaal zijn:



      Overigens kom ik er net achter dat de velden op de lage en hoge posities al niet meer zo belabbert zijn als 6 jaar terug toen ik weg ging, ik had nog een oude tabel, again als die info ingame te vinden was waren daar ook geen misverstanden over.
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~

      The post was edited 2 times, last by swami_dude ().

    • Hmmm ja, niet helemaal mee eens @swami_dude

      Ik heb zelf 4 planeten op plek 15 liggen met allemaal 240+ velden ondertussen. Om dat voor elkaar te krijgen heb je wel een gigantische investering nodig qua tijd, gs en DM. Niet iedereen weet er daardoor van of vind het de moeite waard, maar op lange termijn zijn die plek 15's een enorme winst qua deutproductie.

      Als je alles op standaard 180 velden minimum gaat doen dan is het easy om alles zo koud mogelijk + fusies te leggen zodat het hele spel puur op een handelaar van deut naar met/kris gaat draaien. Zelf ben ik dan ook geen voorstander van dat soort grote veranderingen.

      Extra opties aan de hand van puntenaantal is natuurlijk ook niet logisch gezien de huidige werking van dit spel. Ik zou het dan eerder zoeken in het toevoegen van een onderzoek richting een gebouw toe. Wat te denken van elk 5e niveau hypertech geeft een extra veld per lvl terravormer? In dat geval zou hypertech 15 wellicht nog interessant worden om een keer te halen. Zo voeg je ook een extra nut toe aan een nutteloos onderzoek.
    • Hmm naja persoonlijk zou ik gewoon alle DM opties behalve commander uit het spel zien verdwijnen, maar goed...

      Zoals ik al zei in de edit dacht ik dat plek 15 en 1 nog steeds 93 velden maximum hadden oid, ik had een oude tabel namelijk :rolleyes: ze hebben mijn idee dus al een keer geimplementeerd kwam ik achter :P
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~