Global Chat

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Global Chat

      Ik heb even snel gezocht door dit forum om te kijken of dit idee al geopperd was, maar kon zo niks vinden.

      Maar een global chat functie in de uni, lijkt meer mensen dit wat?
      Als uni's wat ouder zijn worden ze zo leeg dat wat aanspraak soms wel gezellig is.

      Mensen kunnen feliciteren met een overwinning op de veiling, roepen of er iemand online is om te vliegen, ik noem maar wat.
      of gaat dit tegen het idee van het spel in dat het dan te makkelijk is mee vliegers te vinden?
      Post Merge
      1 Solo Top 10

      Pre Merge
      3 Solo Top 10
      16 AGS Top 10
      RIP count: 432

      The post was edited 1 time, last by Vuurbal ().

    • Misschien ook handig om een beperking in te stellen voor aantal berichten wat je achter elkaar mag sturen.
      Ik heb geen idee wat gangbaar is voor dit soort zaken maar maximaal 1 per minuut of 5 berichten per 10 minuten oid?
      Post Merge
      1 Solo Top 10

      Pre Merge
      3 Solo Top 10
      16 AGS Top 10
      RIP count: 432
    • Of de mogelijkheid ingame 'chatgroepen' aan te maken, dan is die dus niet global, maar kun je wel gewoon mensen inviten.

      Belangrijkste is dan wel dat je niet kunt zien of mensen on zijn via die chat (duh...)

      Maar we hebben ook een spelersinitiatief dat voorziet in een soort global chat, namelijk een discordserver.

      Ogame.nl Discord ( Door de spelers, voor de spelers )

      Ik zou zeggen kom daar eens kijken, ikzelf heb discord niet eens gedownload, gebruik gewoon de webversie

      discordapp.com/


      edit: Overigens wil het niet zeggen dat ik tegen het idee ben omdat er een spelersinitiatief is, ik ben voorstander van zoveel mogelijk dingen integreren ingame, bijv converters en puinverdelers is laatst ook al eens voorgesteld. Dus wat mij betreft prima, als het tenminste fatsoenlijk wordt gedaan xD
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Ik ken de discord maar dat is wel iets anders. Discord is (voor zover ik weet) voor alle uni's samen, en het gaat nooit gebeuren dat alle spelers uit een uni de discord joinen.

      Chatgroepen zijn ook interessant maar vereisen wel wat aanpassingen aan de chat functie zoals deze nu is. Ik denk dat er opzich genoeg manieren zijn om buiten de game om een groep aan te maken als je graag met een bepaalde groep mensen vaak wil praten (zoals de discord). Zou misschien leuk zijn om toe te voegen maar dit hoeft van mij niet persé.

      De optie om een bericht te sturen naar alle spelers in een AGS aanval zou trouwens wel erg prettig zijn, dit is vaak veel gedoe om iedereen persoonlijk een PM te sturen als je niet samen in de alliantie zit. Hiervoor een chatgroep hebben ingame zou ik wel waarderen.
      Post Merge
      1 Solo Top 10

      Pre Merge
      3 Solo Top 10
      16 AGS Top 10
      RIP count: 432
    • Skpye is ook erg handig voor gesprekken, de meeste mensen hebben wel skype en een chat groep (typen, msn) is zo aangemaakt..
      Er is discord, door de spelers, voor de spelers... als je dat wilt, maar skype is toch wel het handigst (voor mij dan)
      Ex solo no1.NL
    • Vuurbal wrote:

      Ik ken de discord maar dat is wel iets anders. Discord is (voor zover ik weet) voor alle uni's samen, en het gaat nooit gebeuren dat alle spelers uit een uni de discord joinen.

      Chatgroepen zijn ook interessant maar vereisen wel wat aanpassingen aan de chat functie zoals deze nu is. Ik denk dat er opzich genoeg manieren zijn om buiten de game om een groep aan te maken als je graag met een bepaalde groep mensen vaak wil praten (zoals de discord). Zou misschien leuk zijn om toe te voegen maar dit hoeft van mij niet persé.

      De optie om een bericht te sturen naar alle spelers in een AGS aanval zou trouwens wel erg prettig zijn, dit is vaak veel gedoe om iedereen persoonlijk een PM te sturen als je niet samen in de alliantie zit. Hiervoor een chatgroep hebben ingame zou ik wel waarderen.
      Bro heeft een eigen discord. Stel ik zou jou uitnodigen voor een aanval dan zou jij bij Discord kunnen en dan kan ik jou een rank geven en een channel maken zodat jij alleen die channel voor de attack zou kunnen zien. Tevens is er voor elke uni in de Discord groep een chat, je geeft aan in welke uni je zit en dan krijg je toegang tot de chat van die uni. Alleen die van Zaga word niet veel gebruikt atm
    • Boys ik snap dat er allemaal mogelijkheden buiten ogame om zijn.
      Maar feit blijft dat nooit iedereen al deze mogelijkheden kan/wil gebruiken.

      Graag de discussie daarom beperkt houden tot het voorstel voor een global chat systeem ingame

      Edit: Het idee om een bericht binnen een AGS groep te kunnen sturen vind ik ook intressant. Dit gaat echter beetje buiten het idee om in de OP en start ik misschien ooit nog eens een nieuw topic over op.
      Post Merge
      1 Solo Top 10

      Pre Merge
      3 Solo Top 10
      16 AGS Top 10
      RIP count: 432

      The post was edited 2 times, last by Vuurbal ().

    • Ingame hoef ik niet een chat te hebben dat je met iedereen kan chaten, dat is mijn standpunt dan.

      Voor groep chatten moet je naar discords (of anders) gaan, dat hebben ze ervoor op gezet en kan je makkelijk met al je ags partners praten..
      Ex solo no1.NL

      The post was edited 1 time, last by Legend.bdr ().