vloot vertragen lukt niet

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • vloot vertragen lukt niet

      Heel simpel, hoe vertraag je je eigen vloot?

      Ik speel voor de eerste keer in een ags uni, en het lukt me niet om mijn vloot te vertragen met een spio.
      De handleiding hier op het forum heb ik gelezen maar word ik niet veel wijzer van.

      Wat ik doe is:
      1 ik verstuur mijn aanvalsvloot
      2 in vloot overzicht maak ik er een federatieaanval van
      3 wanneer de impact nog bv 30 seconden duurt, verzend ik een nieuwe aanval met een spio die nog een minuut duurt
      4 wanneer ik die spio opstart klik ik in het eerste scherm op die dropdown, klik op de federatienaam van de eerste aanval
      5 en in het laatste scherm van vlootverzenden kan ik enkel maar op de opties spioneren of gewone aanval klikken.

      Eigenlijk is het me ook nog maar 1x gelukt om een gewone ags met mezelf op te zetten waar ik 2 vloten van verschillende manen samenvoeg.


      Alvast bedankt en ik weet dat het noobie is :whistling:
    • tnx voor de snelle reactie.

      Laatste vraag hoe zet je het dan in de praktijk om om een ninja te voorkomen?
      want bv 9 seconden vertragen je moet je inbox laden (en bij mij als ik op 0 sec naar inbox ga staat het spiorapport er vaak nog niet in), spio lezen, naar vlootoverzicht gaan en pullen..
      Denk niet dat me dat lukt in 9 seconden
    • L3ct3r wrote:

      Laatste vraag hoe zet je het dan in de praktijk om om een ninja te voorkomen?

      want bv 9 seconden vertragen je moet je inbox laden (en bij mij als ik op 0 sec naar inbox ga staat het spiorapport er vaak nog niet in), spio lezen, naar vlootoverzicht gaan en pullen..
      Denk niet dat me dat lukt in 9 seconden
      Je hoeft je vloot ook niet op 't laatste moment te vertragen hé,

      Als je je spio van je planeet wat verder weg stuurt op 'n laag % kun je makkelijk 5~10 minuten van tevoren je vertraging inzetten. Een eventuele ninja zal dan al onderweg zijn, dus die aanpassen lukt niet meer. Kun je aan de hand van hoe lang je denkt nodig te hebben zelf bepalen hoeveel je je bootjes wilt vertragen. Als 9 seconden je te weinig is doe je toch lekker 20? Die ninja ligt er toch wel.
      Vloot mag kapot en deut moet rollen.
      Ogame is toch al jaren dood.
    • Probeer het anders full fleet uit op mijn maan. Kan ik live meekijken wat er verkeerd gaat.

      Vertragen moet je gewoon een paar keer gedaan hebben. Als je nog 5 minuten moet vliegen, dan zullen eventuele haltende vloten al onderweg moeten zijn. Wat je kan doen is dan een minuut vertragen en 5-10 sec na originele impact je spiomissie hebben lopen. Hiermee heb je meer mogelijkheid dat je haltende vloten die verwachten dat je gaat vertragen ook ziet op de scan. Dan heb je nog ruim de tijd om te pullen.
    • Ephanduin wrote:

      L3ct3r wrote:

      Laatste vraag hoe zet je het dan in de praktijk om om een ninja te voorkomen?

      want bv 9 seconden vertragen je moet je inbox laden (en bij mij als ik op 0 sec naar inbox ga staat het spiorapport er vaak nog niet in), spio lezen, naar vlootoverzicht gaan en pullen..
      Denk niet dat me dat lukt in 9 seconden
      Je hoeft je vloot ook niet op 't laatste moment te vertragen hé,
      Als je je spio van je planeet wat verder weg stuurt op 'n laag % kun je makkelijk 5~10 minuten van tevoren je vertraging inzetten. Een eventuele ninja zal dan al onderweg zijn, dus die aanpassen lukt niet meer. Kun je aan de hand van hoe lang je denkt nodig te hebben zelf bepalen hoeveel je je bootjes wilt vertragen. Als 9 seconden je te weinig is doe je toch lekker 20? Die ninja ligt er toch wel.

      Deels waar. Als de speler te weinig militair/gs heeft om je te ninja'en dan heeft deze altijd een andere speler nodig. In dit geval zit je vrij safe als je 10 min van te voren al vertraagd. Je hebt echter ook spelers die er vanuit gaan dat je vertraagd en de ninja dus in eerste instantie al 10 sec achter de hit plaatsen ofzo. Dat blijft het spelletje waar je op gokt.

      Vlieg je op een sub van een topspeler die je vloot wel kan timen dan is er maar één manier om veilig te checken: activiteit.
      Als je timers/act klopt zit je altijd 99% safe wanneer je op een maan vliegt. Zeker met de middelen die we vandaag de dag hebben qua coords van spelers moet alle planeten checken geen probleem meer zijn.
    • Flugel25 wrote:

      Ephanduin wrote:

      L3ct3r wrote:

      Zeker met de middelen die we vandaag de dag hebben qua coords van spelers moet alle planeten checken geen probleem meer zijn.


      offtopic maar welke middelen?
      ouderwets waarschijnlijk maar als ik echt een target heb schrijf ik zn planeten die ik tijdens het spioneren tegenkom op een blaadje.
      En anders ga ik gwn heel het zonnestelsel af :rolleyes:
      Ik herinner me heel vroeger in uni1 dat we iets hadden in de alliantie waar je op naam kon zoeken en dan kreeg je een lijst maar das denk ik meer als 10j geleden, geen idee wat dat was
    • Je kunt ook bv met een spio op 10% speed vertragen, of van een verre planeet af vertragen.
      dan zit je niet in de laatste 30 sec te rommelen maar fijn 2 min voor tijd of zo.
      +++
      ja vroeger was dat een fijn programma waar je je database kon uploaden of hoe ook wat. naam ook vergeten.
      +++
      tegenwoordig kan je bij Ogniter kijken of via www. mmorpg-stat.eu eens kijken.
      selecteer uni -taal-land etcetc.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • L3ct3r wrote:

      Flugel25 wrote:

      Ephanduin wrote:

      L3ct3r wrote:

      Zeker met de middelen die we vandaag de dag hebben qua coords van spelers moet alle planeten checken geen probleem meer zijn.


      offtopic maar welke middelen?ouderwets waarschijnlijk maar als ik echt een target heb schrijf ik zn planeten die ik tijdens het spioneren tegenkom op een blaadje.
      En anders ga ik gwn heel het zonnestelsel af :rolleyes:
      Ik herinner me heel vroeger in uni1 dat we iets hadden in de alliantie waar je op naam kon zoeken en dan kreeg je een lijst maar das denk ik meer als 10j geleden, geen idee wat dat was
      Vroeger had je het fenomeen 'Galaxytool'. Tegenwoordig zitten coords van spelers standaard in AGO (AntiGame Origin) of UniverseView bijvoorbeeld.
      Zelf gebruik ik enkel AGO omdat daar tegenwoordig alles wel in zit. Gewoon even kijken of je de juiste tools kunt installeren.