Forum dood maken??

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Forum dood maken??

      Dit is dus de realiteit..

      7 Mitglieder (davon 2 unsichtbar) und 12 Besucher -

      Waarom gaat een topic wat een beetje leuk is om te lezen meteen in de censuur molen ???
      Censuur,
      het gebruiken van macht van de staat( lees ogame.nl), een bepaalde groepering, of van bepaalde individuen, om informatie achter te houden of de expressie aan banden te leggen.
      Vooral dat laatste...
      Smerige taal, schelden, laster, ed, oke, not done.. maar om nu elk scheef antwoord wat niet helemaal aansluit op het topic te warnen???

      Jullie maken ogame zelf ook niet echt leuk !!!!

      The post was edited 3 times, last by Bolder ().

    • Takeoff wrote:

      Hoe heb je ooit dat Google resultaat voor het woord censuur gevonden als je het niet eens goed typt.. En het forum is geen publiekelijk eigendom, het is van Ogame. Dus het is aan hun om te bepalen wat wel en niet is toegestaan. Ook al is dat specifieke dingen een warning geven
      Sorry voor de schrijffout, oude stempel denk ik..
      Alles wat geschreven staat en toegankelijk is,is dus openbaar.
      Maar als je een wit voetje wilt halen, ga je gang :)
      Mij gaat het er om dat het forum bijna niet meer gebruikt word.
      Gaat het een klein beetje leuk worden, moet er meteen ingegrepen worden.
      Daar heb ik wat moeite mee soms, of censuur het juiste woord is voor dit fenomeen is mss, volgens enkele, niet het juiste woord.
    • Sommige mensen worden beesten andere worden trollen...Dan komen de bans vanzelf wel tussen de interacties.. Maar @Bolder je een bent een troll. Ik ben 10+ Troll als je de gok wetgeving nu eens ziet, Dan de zijn M.O.O.N.S en de knop voor omruilen bij import eigenlijk illegaal, Want je gokt uiteindenlijk…Ook al verzint Gameforge allerlei AGVs en Terms Of Use constructies het klapt als een kaarten huis in elkaar als je dat aan de kans spel autoirteit meld dat ze de gok wet hebben overtreden...Want als ogame perse nl klanten wilt hebben dan moeten zich ook aan de Nederlandse regels houden..De eerste troll die ze ook echt rapporteert bij de kansspelautoirteit.krijgt een gratis maan.Tja ja Maan-Kans en omgekeerde lootboxes. Maar uiteindenlijk gaat Ogame toch langzaam dood.

      De snelle link van Ogniter Trolololen.ogniter.eu/

      The post was edited 3 times, last by Kreela ().

    • Bolder heeft wel een punt.. Niet iedere go heeft dezelfde inhoud en geeft een warn terwijl er niets aan de hand is.
      Ik ben geen fan als het om dat constante getroll gaat en dan liggen we wel eens overhoop :whistling: :love: , maar het al zo lege forum waar soms normaal een lolletje wordt getrapt, zijn er bepaalde go's die direct warns uitdelen en vinden dat zij gelijk hebben omdat er een waarschuwing over het on topic blijven is geweest.. "on topic", 'off topic".. Als bolder en ik op de manier zoals wij vaak tegen elkaar opboksen, het forum bevuilen, snap ik volledig dat het afgekapt wordt, maar sommige go's moeten toch echt een beetje normaal blijven doen, lezen en misschien nog een keer lezen als je het niet snapt en mocht je het dan nog niet snappen, ga dan in discussie met die persoon.

      Maar deel niet direct een warn uit als iemand offtopic gaat, zeker als er normaal wordt gedaan. En kom nu niet vertellen dat het zo druk is om in discussie te gaan, want dat is het forum niet.

      Er zijn aardig wat onzichtbare ingelogde mensen, maar het aantal reacties daalt elk jaar weer. (ah onzichtbaar die zie je ook behalve namen)

      Lekker flamen en geinen met iemand, dat lijkt iets van het oud verleden te zijn.

      Gelukkig zijn er ook go's die lezen, nadenken, lachen, huilen, schelden en denken waarom zeg je da?? en dan nog zo professioneel zijn om een politiek correct antwoord te versturen met een oplossing waar iedereen wat aan heeft.
      Ex solo no1.NL

      The post was edited 2 times, last by Legend.bdr ().

    • GO's zijn niet verantwoordelijk voor de forums Legend, GO's gaan over ingame, MOD's zijn de verantwoordelijken voor het forum. :)

      Als je een specifiek geval hebt waar volgens jouw gevoel wellicht een andere manier van handelen beter had geweest Bolder, dan zou je altijd eens met de betreffende MOD of zelfds de SMOD in PM een gesprek aan kunnen gaan en dit op een volwassen manier met diegene kunnen bespreken, dat zou nog best eens wat op kunnen leveren. Een 'klachtentopic' zoals deze gaat ben ik bang weinig verandering teweeg brengen en zal waarschijnlijk een slotje krijgen omdat het beleid in principe niet publiekelijk besproken wordt, in ieder geval niet op deze manier.

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Bolder wrote:

      Alpatsjino wrote:

      Het forumgebruik lijkt me gelijk aan het spelgebruik.
      Daalt het aantal actieve spelers, dan daalt het aantal actieve forumgebruikers ook
      Daar doel ik dus op.Je zou verwachten dat 'ze' dan niet zo streng zouden zijn,,,,
      mja, trollen is dus nog steeds not done.
      Volgens mij zijn "we" ook wel redelijk wat milder geworden door de jaren heen. Ik kan mij herinneren dat ik een instant ban had omdat ik een van mijn eerste vijf posts in een CR-thread had geplaatst. Geen bericht, geen warn, meteen een ban.
      Dergelijke zaken zul je vandaag de dag niet snel meer zien en het streven is om een board team te hebben dat inderdaad op een menselijke manier de sfeer probeert te behouden.

      Het betreffende stukje is mij onder ogen gekomen en ik heb zelf betrokken individu gesproken. Daarmee is de kwestie inhoudelijk ook meteen af en verzoek ik dan ook om niet door te gaan op het specifieke geval of dat op te gaan zoeken en er een mening over te vormen.
      Mocht iemand toch een mening willen vormen, deel die dan gerust in mijn pm of mail, daar is het voor.

      Censuur? Nee, dat is niet het idee. Het punt is dat we willen voorkomen dat iets gaat escaleren naar een punt waar de grens vertroebelt en waar mensen naar elkaar gaan wijzen met de vraag waarom dat wel en dat niet mag. Redelijkerwijs word een ingreep met warn voorafgegaan door een pre-warn of een algemene waarschuwing.

      Wish geeft net al aan dat hij een slotje verwacht, ik doe gewoon koppig en laat dit board open onder de voorwaarde dat het een algemeen topic blijft en niet een specifiek geval gaat bespreken. Dat is meteen een voorbeeld denk ik, een specifiek geval bespreken we niet openbaar, dat zou een slotje, knipje, warn of weet ik het wat worden. Dat is volgens mij een transparant weergegeven regel. Een algemeen draadje over activiteit vind ik prima, wie weet komt er meer begrip over en weer :huggle: .

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • Lord wrote:

      Bolder wrote:

      Alpatsjino wrote:

      Het forumgebruik lijkt me gelijk aan het spelgebruik.
      Daalt het aantal actieve spelers, dan daalt het aantal actieve forumgebruikers ook
      Daar doel ik dus op.Je zou verwachten dat 'ze' dan niet zo streng zouden zijn,,,,mja, trollen is dus nog steeds not done.
      Volgens mij zijn "we" ook wel redelijk wat milder geworden door de jaren heen. Ik kan mij herinneren dat ik een instant ban had omdat ik een van mijn eerste vijf posts in een CR-thread had geplaatst. Geen bericht, geen warn, meteen een ban.Dergelijke zaken zul je vandaag de dag niet snel meer zien en het streven is om een board team te hebben dat inderdaad op een menselijke manier de sfeer probeert te behouden.

      Het betreffende stukje is mij onder ogen gekomen en ik heb zelf betrokken individu gesproken. Daarmee is de kwestie inhoudelijk ook meteen af en verzoek ik dan ook om niet door te gaan op het specifieke geval of dat op te gaan zoeken en er een mening over te vormen.
      Mocht iemand toch een mening willen vormen, deel die dan gerust in mijn pm of mail, daar is het voor.

      Censuur? Nee, dat is niet het idee. Het punt is dat we willen voorkomen dat iets gaat escaleren naar een punt waar de grens vertroebelt en waar mensen naar elkaar gaan wijzen met de vraag waarom dat wel en dat niet mag. Redelijkerwijs word een ingreep met warn voorafgegaan door een pre-warn of een algemene waarschuwing.

      Wish geeft net al aan dat hij een slotje verwacht, ik doe gewoon koppig en laat dit board open onder de voorwaarde dat het een algemeen topic blijft en niet een specifiek geval gaat bespreken. Dat is meteen een voorbeeld denk ik, een specifiek geval bespreken we niet openbaar, dat zou een slotje, knipje, warn of weet ik het wat worden. Dat is volgens mij een transparant weergegeven regel. Een algemeen draadje over activiteit vind ik prima, wie weet komt er meer begrip over en weer :huggle: .
      :thumbup:

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • deut aangeboden

      Dank voor het open laten Lord, ik zal dan ook respectvol reageren,
      Het gaat om bovenstaand topic als voorbeeld,
      Lelouch greep zo snel in dat ik eigenlijk wat gepikeerd raakte, echt slecht verliep het niet, volgens mij.
      Kijk, ik gaf ook aan dat er zeer zeker ingegrepen moet worden als het uit de hand loopt.
      Maar denk eens terug, 10 jaar ongeveer, hoe toen de topic's "belast werden"
      Het mag toch wel; stevig gezellig zijn?
      De waarden zijn veranderd, van negerzoen naar.... jodenvet zal ook wel in de ban gaan denk ik,
      Maar hier in ogame land zouden wij als spelers ons fatsoen moeten kunnen houden.
      Mochten jullie wat milder zijn in zulke gevallen doen wij ons best het netjes te houden, Toch Leg ??
      <3
      Greetz.
    • Het is nu in meerdere topics het geval dat ik zie dat Wish2Die aangesproken wordt op de 'fouten' op het forum en delen over ingame. Wish2Die is een GA ( Game Admin ), die veelal zijn rol goed vervult. Hij reageert op topics, hij geeft antwoord op de spelers, hij laat weten wanneer er wat belangrijks te melden is. Waarom is iedereen ineens gefixeerd op hem als er een 'probleem' is? We vergeten misschien allemaal dat mensen als Wish2Die, die overigens actiever is in zijn rol dan de meeste spelers hier, dit ook maar als vrijwilligerswerk doet om de community te helpen. En dat al zeker zo'n 6 jaar of meer. Toch laat ie veelal de shit over zich heen komen, terwijl hij degene is die meteen GameForge contact als er bepaalde universa eruit liggen om wat voor reden dan ook, terwijl hij misschien gewoon op zijn werk zit op dat moment.

      En laten we de teamlers als Lord, Lukoekjes, Hysteria, Minime, Queen Sylvia en uiteraard de rest in oud team en in huidig team niet vergeten.
      Lord is eind 2010 begonnen als teamler, momenteel nog degene die het forum overeind houdt. Nieuwe universa bijvoegen e.d. Degene waarbij je terecht kunt als je in de knoop ligt met een mod en sowieso een aanspreekpunt als je een Ogame gerelateerde vraag hebt.
      Lukoekjes is eind 2008 begonnen als teamler, heeft zich omhoog gewerkt tot SGO, vergeet ( haast ) nooit een verjaardag van alle teamlers of zelfs de dag dat ze in het team zijn gekomen. Mijn eigen familie feliciteert me niet eens met mijn verjaardag als ik niet eens facebook had. Onze strijdster (A) /me huggles Lu
      Hysteria, ook al 3,5 jaar bij het team, is een goede keuze geweest tot het maken van SGO. Gezellig om mee te praten of een dolletje, is 1 van de leukste Ogamers die weet wat vallen en opstaan is.
      Minime is op naar 6 jaar teamler, doet het ook niet verkeerd. Hoewel hij minder actief is op het forum dan sommige anderen, blijft hij wel zijn taken vervullen in het team en weet hij de nodige trials op te leiden tot full-GO.
      Queen Sylvia, lange tijd SGO geweest om daarna de GA rol te vervullen. Ze post toch ( bijna ) elke dag wel de nieuwe events die ingame plaats zullen vinden. Ook kan je met haar wel een babbeltje hebben op z'n tijd.

      Soms zie je ze niet. Sommigen zie je elke dag wel wat posten. Neemt niet weg dat er achter de schermen genoeg gebeurt om Ogame.nl nog een beetje draaiende te houden voor ons plezier. En wat doen wij als speler? Wanneer een mening tegenstrijdig is met het 'beleid' of niet hetzelfde is als een teamler, dan geven we ze genoeg shit waar iedereen op kan reageren om zoveel mogelijk spelers over te halen om jouw mening te delen...Er zijn dingen die besproken kunnen worden, er zijn dingen waarbij ook ik het niet eens ben. Ik houd wel in mijn achterhoofd dat er een bepaalde reden is voor het 'beleid' of bepaalde regels. Ik ben zelf ook 2 keer teamler geweest, ik weet wel hoe het is om degene te zijn die maar veel over zich heen moet laten gaan om de speler te plezieren. Toch zou ik het zo weer opnieuw doen.

      Aan alle teamlers, bedankt voor al jullie inzet. Zonder ze, speelden we al jaren geen Ogame.nl meer.

      * Ze zoeken nog steeds nieuwe GO's voor een helpende hand. Bekijk het eens van hun kant en solliciteer.
    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      Het is nu in meerdere topics het geval dat ik zie dat Wish2Die aangesproken wordt op de 'fouten' op het forum en delen over ingame. Wish2Die is een GA ( Game Admin ),
      Een prachtige ode aan het team schrijf je hier neer.
      Jammer dat je niet eerst de insteek van het openingstopic leest.
      Allereerst noem ik geen namen, later wel eentje, Lelouch, specifiek oom iets aan te duiden.
      Ik weet bijna zeker dat iedere speler de waarde van het team kent, zeker als je al lang speelt en het begin van heel wat teamlers hebt meegemaakt.
      Maar, nogmaals, lees en reageer dan.
      Als dit het beleid is van het hele team dan zul je mij niet meer horen.
      Het ging puur over het, in mijn ogen, zeer snel in grijpen met het rode pennetje in het betreffende topic... niets meer en niets minder.
      En nogmaals, het forum loopt op zijn achterste poten en dat wilde ik aan kaarten en bespreekbaar maken dat soms ingrijpen wat autonoom overkomt in deze.
    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      ''Lukoekjes is eind 2008 begonnen als teamler, heeft zich omhoog gewerkt tot SGO, vergeet ( haast ) nooit een verjaardag van alle teamlers of zelfs de dag dat ze in het team zijn gekomen. Mijn eigen familie feliciteert me niet eens met mijn verjaardag als ik niet eens facebook had. Onze strijdster (A) /me huggles Lu''

      Daarom is het forum dus dood :paniek:
      Ik en met mij vele andere gebruikers zijn nooit gefeliciteerd en daarom stoppen ze!






      #grapjenatuurlijk
      #geefmegeenban
      #vroegerwasikooklastigophetforum
      #offtopic
    • Onderwerp van het topic heb ik zeker gezien. Vanaf 20 minuten van posten volg ik het al. Niet eerder geantwoord, omdat ja...
      Het is persoonlijke kwestie van jou naar de MOD toe. Dan probeer je het hier te posten als iets algemeens, terwijl het in dit geval dat gewoon niet is. Dan kan je het nog met de SMOD bespreken dat er iets niet in de haak is of wat dan ook.
      Waarom ik nu wel reageer is het feit dat sommige members gewoon niet weten wat erbij komt kijken achter de schermen, die onzin blaten wanneer het ze uitkomt of wanneer ze eens iets hebben gehad met een bepaalde teamler en een topic als dit dan gebruiken om dan mee te kunnen praten. Dat het voor mij dan in dit topic gebeurt, is gewoon aan de post boven mij en andere posts in andere topics die ik de laatste dagen gezien heb. Mijn post ging niet zozeer over jouw mening over die ene MOD. Het onderwerp werd al gauw algemeen geplaatst, dus komt mijn algemene reactie ook aan bod.


      Bolder wrote:

      Het ging puur over het, in mijn ogen, zeer snel in grijpen met het rode pennetje in het betreffende topic... niets meer en niets minder.
      Zoals eerder aangegeven dus een persoonlijke kwestie met die ene MOD en daarmee proberen weer een 100ste topic te openen die over eigenlijk hetzelfde onderwerp gaat

      Bolder wrote:

      En nogmaals, het forum loopt op zijn achterste poten en dat wilde ik aan kaarten en bespreekbaar maken dat soms ingrijpen wat autonoom overkomt in deze.
      Klopt. De activiteit is weg. Maar das niet alleen op het forum hoor. Ingame ook wel. Dus gaan we dan ook pushingregel afschaffen, omdat we minder spelers hebben?
      Nogmaals was het een persoonlijke kwestie met die ene MOD. Ik word een beetje moe van de topics die onnodig geopend worden om het aan te kunnen vallen van of 1 teamler, of het beleid op forum of het beleid ingame... Velen zijn tijdig gesloten in het verleden. Het zegt ook weer wat dat deze nog open staat. Ze proberen echt wel meer ruimte te geven voor discussies wat ze kan helpen in hun beleid.

      Neemt niet weg dat het in dit geval misschien een onnodige waarschuwing was, maar dat is niet aan mij om te bepalen.

      Dit is niet om jou aan te vallen Bolder. Dit is gewoon mijn mening in het algemeen over dit soort zaken.