Spelbederf

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • In Pegasus staat Queen Elsa 1e met 245 milj punten en Browney staat 18e met 24 milj punten.
      een factor 10 schelend dus.
      Het is jammer voor je dat je def weggeRIPped wordt maar spelbederf...neeuh.
      Moet je maar geen def bouwen lijkt me.

      Spelbederf is meer als een 250 milj account een noobje met 5000 punten zijn 2000 punten waarde def weg ipprred...
      omdat het kan.
      tja.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • paul-maximilianus wrote:

      In Pegasus staat Queen Elsa 1e met 245 milj punten en Browney staat 18e met 24 milj punten.
      een factor 10 schelend dus.
      Het is jammer voor je dat je def weggeRIPped wordt maar spelbederf...neeuh.
      Moet je maar geen def bouwen lijkt me.

      Spelbederf is meer als een 250 milj account een noobje met 5000 punten zijn 2000 punten waarde def weg ipprred...
      omdat het kan.
      tja.
      Precies, dat is dus het probleem tegenwoordig. Zeker in oude uni's waar verschillen groot lijken, kruipen mensen al heel snel in hun slachtoffersrol. De regels schrijven heel duidelijk dat spelbederf het lastig vallen van spelers op een langere termijn is, met het doel om hun speelplezier te ontnemen. 99/100 keer kan er iets in speel stijl veranderd worden waardoor dit soort situaties voorkomen kunnen worden, kwestie van goed en strategisch spelen.

      Zijn dit soort aanvallen bevordelijk voor relaties en sfeer in de uni? Nee.
      Is ogame een oorlogsspel? Ja.

      Kan je hier niet tegen kan je misschien beter mijnenveger gaan spelen op je pc.
    • Maar volgens mij ging het duidelijk om aanvallen zonder winstoogmerk. In dat geval ben ik ook slachtoffer geweest van spelbederf, maar ik heb gewoon mn aanvaller geprakt :)
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Malle PietJe wrote:

      Knigge wrote:

      Nick ik ga er niet op in omdat ik mij niet tot jouw niveau ga verlagen, immers hoef ik geen forum ban en dan ga ik geen nieuw account aanmaken.

      Daarnaast zou het offtopic zijn.

      Voor de rest swami en voor de overige geïnteresseerden, het gaat zoals wish aangeeft om extremen. Heb je er twijfels over is het verstandig om je go/sgo om advies te vragen.
      ow ja heb nog veel meer van jullie opmerkingen van irc deze bull slaat alles op!
      Het zal je misschien verbazen, maar wij als GO's/SGO's zijn ook gewoon spelers. Dat betekent dat wij in onze speeluni's niet als (S)GO's actief zijn en ook gewoon gecontroleerd worden. En ja, ook wij kunnen soms dus wel eens wat harder spel spelen :)

      En dat je in jaren spelen een keer een paar onaardige uitlatingen van me hebt gevonden op IRC, knap hoor!
      ~ Ex-Mod ~ Ex-SGO ~

      ~ Pegasus ~ Punten 372.573.250 (Plaats 4 van 1.004) ~
    • Denk dat spelbederf erg moeilijk is als iemand continue in v staat om er af en toe midden in de nacht uit te komen om knigge te stangen. Speelstijl is natuurlijk volledig volgens de regels, maar dan mag knigge ook terugslaan als ie eens de kans heeft lijkt me. En dat soort puntenverschillen ontstaan natuurlijk ook snel als de een wel doorlopend speelt over langere tijd en de ander bijna niet, is daarmee beetje slap excuus imo


      Rips Killed: 5k+

      Ex #1 Solo Ogame.nl
    • Ik ken maar 1 voorbeeld eigenlijk en dat is verbal.
      Deze man zag je kleintjes slopen met IPR en dan met vn eroverheen gaan en dan nog vliegen voor 75k.

      De kleintjes kunnen niets doen en na een aantal x zo te zijn geraid stoppen zij ermee en dat is het doel van sommige spelers.

      Gelukkig, maar uiteraard te laat voor sommige heeft 1 ally ervoor gezorgd dat zijn def wat minder werd en alles wat hij er voor moest doen om het te laten stoppen is kleintjes met rust laten, althans.. niet IPR'n en raiden voor 75k..

      Gelukkig deed hij dat natuurlijk niet en verloor hij heel veel def, maar niet in elke uni zitten slopers die gevoelig zijn en kleintjes helpen.

      En verder.. ach.. wat spelers moeten doen is rips bouwen ervoor zorgen dat wanneer je geraid wordt door een kansloze, jij die rips gaat versturen en maantjes gaat blazen.

      Deut voor 2-1-1 verkopen.. Nooit doen tenzij je zelf echt wil, maar via handelaar of opkopers die wel een normale ratio geven krijg je meer.. tegenwoordig wil iedereen maar 2-1-1 opkopen en de miner die hier hard voor moet sparen en mines bouwen, daar denkt niemand aan..

      Spelbederf is er zeker, maar niet in elke uni wordt er wat tegen gedaan.
      Ex solo no1.NL
    • Ik zeg niet dat je voor 2-1-1 moet verkopen, maar het is een makkelijk uitweg om je vrij te kopen van mijn raids dag in, dag uit. Ik zou zeggen de beste manier is gewoon je activiteit opschroeven, vloot bouwen of idd rips zoals jij zegt en mij terug pakken.

      Maar niet iedereen wil actief mensen terug pakken, als je op een laag pitje wilt spelen is het vaak slim om deutboer te worden. Volgens mij staat het zelfs in de beginnershandleiding op .org als een tactiek.

      - By trading regularly with highly ranked players in his area, a miner can acquire NAPs (non attacking pact) with potential attackers as well as gaining their protection.

      Zoals ik al zeg voor een fleeter is er niets te halen in een NAP met een miner, miners doen geen spiorondes dus leveren geen targets, je kunt niet in ags vliegen met hun en ze zullen jou ook niet raiden of subs pakken oid. Wil je als miner een NAP met een top fleeter securen dan zul je dus gewoon iets moeten meenemen aan de onderhandelingstafel.

      Als jij merkt dat het slechts 1 of 2 mensen zijn die jou regelmatig raiden dan zou ik gewoon zeggen ik word deutboer van die actieve spelers voor een goedkoop prijsje met als ruil dat ik 80% van m'n aanvallen kwijt ben en één of twee actieve spelers aan mijn zijde heb die ik dus kan roepen en zeggen 'hey die ene persoon valt mij de hele tijd lastig'. Het bied een stukje veiligheid zonder dat je ineens 4 keer zo vaak moet inloggen en je hoeft ook niet je best te doen om mensen terug te pakken.

      Ik handel normaal gewoon voor normale ratio's. Ik zeg alleen, als je een NAP wilt en dat ik je met rust laat, dan dient daar iets tegenover te staan. Voor mij hoef je niet perse akkoord daarmee te gaan, maar als je mij voorstelt een NAP aan te gaan en dat je mij dan deut verkoopt voor 2.5-1.5-1 oid dan zeg ik daar nee tegen en dat recht heb ik ook. Ik wil best regelmatig met je handelen voor die prijs, maar als ik de dag erop iets bij je zie liggen kom ik het gewoon halen :) NAP is alleen voor mensen die goedkoop deut verkopen :P

      Edit: bijna de belangrijkste reden vergeten om een NAP aan te gaan, namelijk als je aardig en gezellig bent. Wat dat betreft als je vriendjes wordt met mij dan kun je zelfs een NAP zijn zonder dat ik er enig voordeel aan heb :rolleyes: :love: Maar goed vrienden maak ik door samen te vliegen of op elkaar te vliegen over het algemeen, dus niet zo vaak miners XD
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Knigge wrote:

      Swami het is ongeveer hoe het gezegd is, het gaat om extreme gevallen.
      Als jij in een tig eco uni speelt zal er sneller weer een mooie raid liggen, in dat opzicht ben je dus gewoon veilig.
      Daarnaast als je twijfelt over iets dan kan je de go/sgo van die uni vragen hoe die er naar kijkt omdat wij elk geval afzonderlijk moeten beoordelen.

      Volgens mij speel je in 1 of meerdere van mijn uni's en ik heb tot nu toe geen problemen gezien met je manier van spelen ;) .

      punt is, dat als je de regels en verduidelijking leest, het gezien kan worden als spelbederf.

      Waar is het tijdperk dat je nog gewoon kon aanvallen om verdediging klein te houden, zodat raids winstgevend bleven?

      en de opmerkingen die ik nu al meermaals voorbij heb zien komen dat deze regels slaan op "de meest extreme gevallen" is ook kul, ik heb spelbederf waarschuwingen/bans zien vallen nadat een speler letterlijk 1 dag uit vmodes kwam, en die gene toen aangevallen was door anderen...

      Casper, jouw manier van spelen is ook een vorm van spelbederf. niet meer dan 1-2 dagen uit vmodes komen, als een soort guerilla strijder steeds weer de vmodes in duiken.

      Met dit soort speelstijl verstoor je juist de speelbalans die er is, en ga niet roepen dat "reformed zoveel groter is dan de rest" dat slaat nergens op, zodra spelers de 5 mil punten voorbij zijn zijn ze vrijwel zeker in een positie om van zich af te bijten. ongeacht hoe groot de Boeman wel niet is. De boeman zal ook voornamelijk zijn slag slaan als jij offline bent, dus dat kan jij ook terug doen.

      :love: Thanks Syrabi
    • WaZ wrote:

      Denk dat spelbederf erg moeilijk is als iemand continue in v staat om er af en toe midden in de nacht uit te komen om knigge te stangen. Speelstijl is natuurlijk volledig volgens de regels, maar dan mag knigge ook terugslaan als ie eens de kans heeft lijkt me. En dat soort puntenverschillen ontstaan natuurlijk ook snel als de een wel doorlopend speelt over langere tijd en de ander bijna niet, is daarmee beetje slap excuus imo

      En wat als diegene continu in vmode staat ómdat 'ie gebashed word ('volgens de regels')? Mag het 'terug'slaan dan alsnog?

      RoadRunner wrote:

      Het zal je misschien verbazen, maar wij als GO's/SGO's zijn ook gewoon spelers. Dat betekent dat wij in onze speeluni's niet als (S)GO's actief zijn en ook gewoon gecontroleerd worden. En ja, ook wij kunnen soms dus wel eens wat harder spel spelen :)
      En dat je in jaren spelen een keer een paar onaardige uitlatingen van me hebt gevonden op IRC, knap hoor!

      Het zou jullie staan om kritisch op elkaar te zijn (en objectief) i.p.v. elkaar de hand boven het hoofd te houden...kritisch zijn op mede-teamlers en objectief naar klachten kijken is tenslotte het minste wat je van het team mag verwachten. Jammer dat het team nu een eilandje is geworden met een groepje vriendjes die elkaar steunen.

      O, en het gaat hier niet om onaardigheden, het gaat hier om een SGO die zegt dat hijzelf bezig is met praktijken die gezien kunnen worden als randje spelbederf. Bravo, wat kan het team trots zijn op zo'n teamlid, wat een aanwinst. Schaamteloos.

      Leuk dat er laatst een topic is geopend dat wat meer duidelijkheid moet geven over spelbederf. Het enige jammerlijke hieraan is dat diegene die een professionele inschatting moet maken van je spelbederf situatie zomaar eens een teamlid kan zijn die dus zelf loopt op te scheppen over het feit dat 'ie randje spelbederf bezig is geweest. Of een teamlid die dus inderdaad defbashes doet zonder winst. Het valt dan allemaal nét binnen de geschreven regels of in het grijze gebied, maar het is wel spelbederf voor degene die aan de andere kant van de streep staat...

      Hoe serieus kun je dit team dan nog nemen?
      The Hitchhiker's Guide!
      424.242.424 (Plaats 4 van 1.704)
    • Zaphod zo te horen ben je ook net als meneer zelf de originele reden vergeten aangezien hij al hopte voordat wij aan de stok kregen.

      Voor de rest als jij het team wilt veranderen kan je solliciteren voor het go-schap. Ik zie er naar uit om je te verwelkomen en dan zal je zien hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat.
      Of staan de beste stuurlui aan wal?

      Je mail mag naar Wish2die@ogame.nl en Queen_sylvia@ogame.nl.
    • Ik weet niet wat er allemaal gebeurd is, 4 keer een verdediging met RIPS bashen en 0.0 winst maken zou ik zelf persoonlijk niet doen tenzij iemand nutteloos mijn manen heeft geblazen of een vergelijkbare actie met RIPS of IPR's heeft gedaan...

      Als hij uit vmode hopt en vliegt voor normale winst dan vind ik de reactie een beetje buiten proportioneel, zelfs terwijl ik vmode hoppers verafschuw zie ik niet in waarom je zonder winst oogmerk zou vliegen...

      Maar goed ik ben er relatief neutraal in, doel van dit topic is onder andere bepalen wat nu wel en niet spelbederf is. Want stel ik doe dit bij een random speler, mag het dan ook? Dan kun je in principe stellen dat alle bashes zonder winstoogmerk mogen of spelbederf zijn. Of moet je dadelijk een reden aanleveren en gaat een GO bepalen wat wel een legitieme regel is tot onnodig defbashen en wat niet. Lijkt me wel handig om gewoon iets meer duidelijkheid maken, wanneer het dan wel mag?

      - vmode hoppers mogen nutteloos gebashed worden
      - ...
      - ...
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Knigge wrote:

      Zaphod zo te horen ben je ook net als meneer zelf de originele reden vergeten aangezien hij al hopte voordat wij aan de stok kregen.

      Voor de rest als jij het team wilt veranderen kan je solliciteren voor het go-schap. Ik zie er naar uit om je te verwelkomen en dan zal je zien hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat.
      Of staan de beste stuurlui aan wal?

      Je mail mag naar Wish2die@ogame.nl en Queen_sylvia@ogame.nl.
      @ knigge daarvoor speelde ik actief mee hoor toen kon je me main nog prakken maar om dat je iemand niet mag
      ga je 2 jaar lang al lopen schieten met je overkill waar wij niks tegen kunnen en ohhja je kan een ninja in lopen he heb je van geleerd bij mord maar blijkbaar boeit het je allemaal niks dat de uni leeg loopt! spel bederf is hierr zeker gaande!

      @swami_dude dit is al 2 jaar aan de gang heb echt niet alles gepost en mijn ali leden ook niet maar ze blijven aan de gang!zo dra je uit vm ben komen de rips op je dak tenzij je een x terug slaat laat in de nacht dan slapen ze kennen ze mekaar niet wakker bellen en dan durfen ze mij vm hopper te noemen en pern ban aan te smeren maar ik ga in vm om hun die lol niet te laten hebben stelletje dat het er zijn!
    • Het gaat er niet om of je vm hoppers nodeloos mag bashen, in extreme gevallen (daar is het woord weer extreem) mag het niet. Het gaat er om heel veel zaken die vaak een combinatie zijn van raiden, bedreigingen, maanblazen, ipr ect. Ook wordt meegewogen of de aangevallen persoon zelf een aandeel heeft in alle ongein. Als ik me niet vergis is dat wat je bij reformed ziet en waar hij op doelt. Tevens is dat ook het geval tussen nick en mij en daar lag de aanloop in het feit dat hij alliantie genoten bedreigde en daardoor ik hem ging aanvallen. Sindsdien is hij een hopper die tussen 01-03 in de nacht uit vm komt om mensen aan te vallen. Heel simpel als ik hem zie dan pak ik mijn kans.

      Dat met rips is ver van spelbederf af, om het maar weer te herhalen de clue is extreem. Denk jij dat jouw geval extreem is dan kan je een ticket aanmaken voor spelbederf of als jij dus denkt dat jij extreem mensen dwars zit dan kan je navraag doen.
    • Zaphod Beeblebrox wrote:

      En wat als diegene continu in vmode staat ómdat 'ie gebashed word ('volgens de regels')? Mag het 'terug'slaan dan alsnog?
      Het zou jullie staan om kritisch op elkaar te zijn (en objectief) i.p.v. elkaar de hand boven het hoofd te houden...kritisch zijn op mede-teamlers en objectief naar klachten kijken is tenslotte het minste wat je van het team mag verwachten. Jammer dat het team nu een eilandje is geworden met een groepje vriendjes die elkaar steunen.

      O, en het gaat hier niet om onaardigheden, het gaat hier om een SGO die zegt dat hijzelf bezig is met praktijken die gezien kunnen worden als randje spelbederf. Bravo, wat kan het team trots zijn op zo'n teamlid, wat een aanwinst. Schaamteloos.

      Leuk dat er laatst een topic is geopend dat wat meer duidelijkheid moet geven over spelbederf. Het enige jammerlijke hieraan is dat diegene die een professionele inschatting moet maken van je spelbederf situatie zomaar eens een teamlid kan zijn die dus zelf loopt op te scheppen over het feit dat 'ie randje spelbederf bezig is geweest. Of een teamlid die dus inderdaad defbashes doet zonder winst. Het valt dan allemaal nét binnen de geschreven regels of in het grijze gebied, maar het is wel spelbederf voor degene die aan de andere kant van de streep staat...

      Hoe serieus kun je dit team dan nog nemen?
      Op het randje van spelbederf is prima toch? net als net niet door rood rijden ook geen boette opleverd.. Net goed, is niet fout.

      Over het algemeen is mijn ervaring dat er wel een fouten gemaakt worden door teamleden, maar dat wanneer je dan escaleerd het netjes opgelost wordt. We zijn allemaal mensen, en onthoud dat we hier te maken hebben met vrijwilligers.

      we

      Knigge wrote:

      Zaphod zo te horen ben je ook net als meneer zelf de originele reden vergeten aangezien hij al hopte voordat wij aan de stok kregen.

      Voor de rest als jij het team wilt veranderen kan je solliciteren voor het go-schap. Ik zie er naar uit om je te verwelkomen en dan zal je zien hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat.
      Of staan de beste stuurlui aan wal?

      Je mail mag naar Wish2die@ogame.nl en Queen_sylvia@ogame.nl.
      Ik sluit me volledig aan bij wat je hier zegt Knigge, de beste stuurlui staan aan wal.

      Op een persoonlijk level, toen jij nog GO in Vega was heb je naar mijn idee een scherpe kijk gehad op het stuk spelbederf en was jou (onofficiele) waarschuwing tzt richting mij terecht, pluim daarvoor :thumbsup:

      Dus voor iedereen doe denkt dat er niks mee gedaan wordt of dat het niet serieus wordt opgenomen.. daar ben ik het niet mee eens.
    • discordia wrote:

      het aanvallen op 10% uit een ander stelsel met 1 rec of doelloos iprs gooien zonder het doel te hebben om er winst mee te halen,vind ik ook een vorm van spelbederf maar helaas valt dat er ook niet onder
      idd disc

      das ook spel bederf aanvallen niet zien aan komen om dat je al een rood lampje heb! maar met een overkill komen en waar niks ligt 5 waves sturen met 500 rips om een defje in te korten is gewoon triest zijn spelers die hebben hen acc verweidert door deze meneer! maar ach het is een go kan je niks aan doen of sgo zoals hij zich noemt
    • discordia wrote:

      het aanvallen op 10% uit een ander stelsel met 1 rec of doelloos iprs gooien zonder het doel te hebben om er winst mee te halen,vind ik ook een vorm van spelbederf maar helaas valt dat er ook niet onder
      1 rec aanvallen valt niet onder noemer spelbederf, maar is wel 'strafbaar'. Recent nog meegemaakt met Kreela die in Vega puur kwam om 10% rec aanvallen te doen, Recs zijn door GO gepulld en na een waarschuwing te hebben genegeerd heeft hij een ban gehad.

      Doelloos IPR'en is wel degelijk spelbederf wanneer dit over een lange termijn, structureel plaatsvind. Sterker nog daar heb ik specifiek een keer een waarschuwing voor gehad. Dit valt wel degenlijk onder de noemer spelbederf.

      Kan iedereen die het niet lijkt te snappen nog eens kritisch de post van Wish2Die doorlezen? Want dit nuttenloos klagen over wat jullie allemaal schandalig vinden slaat nergens op. Noemer spelbederf is alleen een issue als er iets structureels plaatsvind waardoor een speler niet kan groeien. Het is en blijft een oorlogsspel.
    • ReformeD wrote:

      discordia wrote:

      het aanvallen op 10% uit een ander stelsel met 1 rec of doelloos iprs gooien zonder het doel te hebben om er winst mee te halen,vind ik ook een vorm van spelbederf maar helaas valt dat er ook niet onder
      1 rec aanvallen valt niet onder noemer spelbederf, maar is wel 'strafbaar'. Recent nog meegemaakt met Kreela die in Vega puur kwam om 10% rec aanvallen te doen, Recs zijn door GO gepulld en na een waarschuwing te hebben genegeerd heeft hij een ban gehad.
      Doelloos IPR'en is wel degelijk spelbederf wanneer dit over een lange termijn, structureel plaatsvind. Sterker nog daar heb ik specifiek een keer een waarschuwing voor gehad. Dit valt wel degenlijk onder de noemer spelbederf.

      Kan iedereen die het niet lijkt te snappen nog eens kritisch de post van Wish2Die doorlezen? Want dit nuttenloos klagen over wat jullie allemaal schandalig vinden slaat nergens op. Noemer spelbederf is alleen een issue als er iets structureels plaatsvind waardoor een speler niet kan groeien. Het is en blijft een oorlogsspel.
      dus rips sturen 4 waves waar je niks tegen kan doen om dat alle fleeters troll zijn valt er niet onder
      btw alle fleeter vrienden zijn al weg gepest door deff loos te maken en hier blijft het aan de gang
      ik noem al 2 jaar dit gedoe door go leden! lelouch knigge en waz voorheen fluggel de hoog geleerde helaas waz geen teamler mar die zie ik ook nohg wel een x Go worden!
    • Malle PietJe wrote:

      ReformeD wrote:

      discordia wrote:

      het aanvallen op 10% uit een ander stelsel met 1 rec of doelloos iprs gooien zonder het doel te hebben om er winst mee te halen,vind ik ook een vorm van spelbederf maar helaas valt dat er ook niet onder
      1 rec aanvallen valt niet onder noemer spelbederf, maar is wel 'strafbaar'. Recent nog meegemaakt met Kreela die in Vega puur kwam om 10% rec aanvallen te doen, Recs zijn door GO gepulld en na een waarschuwing te hebben genegeerd heeft hij een ban gehad.Doelloos IPR'en is wel degelijk spelbederf wanneer dit over een lange termijn, structureel plaatsvind. Sterker nog daar heb ik specifiek een keer een waarschuwing voor gehad. Dit valt wel degenlijk onder de noemer spelbederf.

      Kan iedereen die het niet lijkt te snappen nog eens kritisch de post van Wish2Die doorlezen? Want dit nuttenloos klagen over wat jullie allemaal schandalig vinden slaat nergens op. Noemer spelbederf is alleen een issue als er iets structureels plaatsvind waardoor een speler niet kan groeien. Het is en blijft een oorlogsspel.
      dus rips sturen 4 waves waar je niks tegen kan doen om dat alle fleeters troll zijn valt er niet onderbtw alle fleeter vrienden zijn al weg gepest door deff loos te maken en hier blijft het aan de gang
      ik noem al 2 jaar dit gedoe door go leden! lelouch knigge en waz voorheen fluggel de hoog geleerde helaas waz geen teamler mar die zie ik ook nohg wel een x Go worden!
      Waarom bouw je dan dusdanige defence dat het bashen de moeite waard is?

      Kijk nu eerst eens naar je eigen speelstijl en vraag je dan af wat je er tegen kan doen.. Ik denk dat iedereen ondertussen weet dat turtlen geen speelstijl is die op lange termijn werkt.

      Plus, je maakt mij niet wijs dat er niks gebeurd is dat het bashen van de defence af heeft geroepen. Misschien naar jou mening buiten proportioneel, mja er zijn wel pekorders in universums.
      Heel makkelijk om gelijk weer in de slachtoffers rol te kruipen.
    • ReformeD wrote:

      Malle PietJe wrote:

      ReformeD wrote:

      discordia wrote:

      het aanvallen op 10% uit een ander stelsel met 1 rec of doelloos iprs gooien zonder het doel te hebben om er winst mee te halen,vind ik ook een vorm van spelbederf maar helaas valt dat er ook niet onder
      1 rec aanvallen valt niet onder noemer spelbederf, maar is wel 'strafbaar'. Recent nog meegemaakt met Kreela die in Vega puur kwam om 10% rec aanvallen te doen, Recs zijn door GO gepulld en na een waarschuwing te hebben genegeerd heeft hij een ban gehad.Doelloos IPR'en is wel degelijk spelbederf wanneer dit over een lange termijn, structureel plaatsvind. Sterker nog daar heb ik specifiek een keer een waarschuwing voor gehad. Dit valt wel degenlijk onder de noemer spelbederf.
      Kan iedereen die het niet lijkt te snappen nog eens kritisch de post van Wish2Die doorlezen? Want dit nuttenloos klagen over wat jullie allemaal schandalig vinden slaat nergens op. Noemer spelbederf is alleen een issue als er iets structureels plaatsvind waardoor een speler niet kan groeien. Het is en blijft een oorlogsspel.
      dus rips sturen 4 waves waar je niks tegen kan doen om dat alle fleeters troll zijn valt er niet onderbtw alle fleeter vrienden zijn al weg gepest door deff loos te maken en hier blijft het aan de gangik noem al 2 jaar dit gedoe door go leden! lelouch knigge en waz voorheen fluggel de hoog geleerde helaas waz geen teamler mar die zie ik ook nohg wel een x Go worden!
      Waarom bouw je dan dusdanige defence dat het bashen de moeite waard is?
      Kijk nu eerst eens naar je eigen speelstijl en vraag je dan af wat je er tegen kan doen.. Ik denk dat iedereen ondertussen weet dat turtlen geen speelstijl is die op lange termijn werkt.

      Plus, je maakt mij niet wijs dat er niks gebeurd is dat het bashen van de defence af heeft geroepen. Misschien naar jou mening buiten proportioneel, mja er zijn wel pekorders in universums.
      Heel makkelijk om gelijk weer in de slachtoffers rol te kruipen.
      ik bouw geen deff om dat het gesloopt word door deze gasten weg is weg heb al meerdre planeten geen deff staan

      waarom schieten ze die rips niet op mijn main maar op een planeet ?


      btw dankje voor deze vraag!