Spelbederf

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Ach als je het bombardement van Dresden buiten het perspectief van WW ll ziet dan lijken de allies ook de bad guys, ik weet niet wat eraan vooraf gegaan is dat deze reactie heeft uitgelokt.

      Verder blijf ik erbij dat ondanks dat het bombardement van dresden en zo'n nutteloze bashes gewoon nooit helemaal goed te praten zijn :D
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Knigge wrote:

      Zaphod zo te horen ben je ook net als meneer zelf de originele reden vergeten aangezien hij al hopte voordat wij aan de stok kregen.

      Voor de rest als jij het team wilt veranderen kan je solliciteren voor het go-schap. Ik zie er naar uit om je te verwelkomen en dan zal je zien hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat.
      Of staan de beste stuurlui aan wal?

      Je mail mag naar Wish2die@ogame.nl en Queen_sylvia@ogame.nl.

      Ga je er nog inhoudelijk op in of laat je het hierbij? Ik wil niet bij het team, ik zeg alleen dat je mag verwachten dat er kritisch en objectief naar elkaar gekeken word binnen het team. Dat jullie goed werk leveren twijfel ik niet aan, het gaat mij alleen om het feit dat jullie de grenzen op zoeken terwijl juist jullie dit soort gedrag tegen moeten gaan. Dus dat stuurlui zinnetje om te kleineren kan je wel in de prullenbak gooien, dat slaat nergens op.

      En net goed is niet fout reformed? Door zulke acties stoppen spelers omdat het voor hun het spel compleet verziekt, spelbederf dus. Of ben jij er eentje die alles opgeschreven moet hebben? Kom op zeg... en dat stoplicht waar je het over hebt...door oranje rijden mag als je niet meer kán stoppen. Je kan wel degelijk een boete krijgen mocht je gas bijgeven en zo een niet wenselijke situatie veroorzaken...óók als je net niet door rood rijdt, dat je het even weet.
      The Hitchhiker's Guide!
      424.242.424 (Plaats 4 van 1.704)
    • Wild idee:

      Wat als er een GO/SGO/MOD/SMOD/COMA (wie dan ook) zich bereid stelt zijn postvak als verzamelpunt in te zetten.
      Een ieder die een mening heeft over wat in zijn/haar ogen spelbederf is stuurt naar dit teamlid een ticket die door dit desbetreffende teamlid verzameld worden.

      Na het verstrijken van de deadline worden deze antwoorden verzameld, gebundeld en hier ergens gepost.
      Dan is er een overzichtelijk beeld van wat wij als community onder spelbederf verstaan, welke door het team naast de officiele regels gelegd kan worden.

      Misschien dat er dan een gulden middenweg gevonden kan worden want dit moddergooien naar elkaar is in mijn ogen weinig constructief.. :whistling:

      Veel speelplezier allemaal! <3
    • Ik denk dat je nu er veelste makkelijk er van uit gaat dat het team elkaar het hand boven het hoofd houdt. Natuurlijk is communicatie binnen het team makkelijker dan een gemiddelde team speler communicatie. Maar om je geheugen te verfrissen heb ik ipv een waarschuwing gewoon een ban gehad toen ik mordecai meer dan 6x hitte na 23u van de eerste slag. Dit melde ik zelf overigens zelf bij de sgo. Als er een reden is om een teamlid aan te pakken dan wordt dat ook gedaan.

      Wat het wel is dat er harde spelers in het team zitten die ook weten wat wel en niet spelbederf is of althans dit erg goed kunnen aanvoelen. Daarnaast staat het aanbod zaphod, zodra je de een verse blik wilt stuur die mail.
    • Knigge wrote:

      Maar om je geheugen te verfrissen heb ik ipv een waarschuwing gewoon een ban gehad toen ik mordecai meer dan 6x hitte na 23u van de eerste slag. Dit melde ik zelf overigens zelf bij de sgo. Als er een reden is om een teamlid aan te pakken dan wordt dat ook gedaan.
      Wss had mordecai je er natuurlijk aangehangen via een ticket.
      Ik zal me zelf maar melden want ik sta toch herkenbaar op de camera.. zo iets..
      Maar ik lees een hoop ellende en kul en ..
      Het is een oorlogsspelletje, dat spelers het gaan zien als hun "bezit"als ze aangevallen worden krijg je wraak gevoelens en dan begint de ellende.
      Bekijk de regels zo strikt mogelijk en handel daar na.
      Waar zijn de echte redders in nood in dit spel.. Pendragon, Lu kooekjes. Lord.
      Dat zijn toch, in mijn ogen, de eerlijkste teamlers waar ik vertrouwen in zou hebben.
      Lu speelde ook in uni 10 en daar werden spelers ook wel eens 'aangepakt' maar wel op een eerlijke manier.
      Als je zelf niet meer kunt bepalen of je realistisch bezig bent met spelen...
    • Naatee wrote:

      Wild idee:

      Wat als er een GO/SGO/MOD/SMOD/COMA (wie dan ook) zich bereid stelt zijn postvak als verzamelpunt in te zetten.
      Een ieder die een mening heeft over wat in zijn/haar ogen spelbederf is stuurt naar dit teamlid een ticket die door dit desbetreffende teamlid verzameld worden.

      Na het verstrijken van de deadline worden deze antwoorden verzameld, gebundeld en hier ergens gepost.
      Dan is er een overzichtelijk beeld van wat wij als community onder spelbederf verstaan, welke door het team naast de officiele regels gelegd kan worden.

      Misschien dat er dan een gulden middenweg gevonden kan worden want dit moddergooien naar elkaar is in mijn ogen weinig constructief.. :whistling:

      Veel speelplezier allemaal! <3
      Het probleem hiermee is dat verschillende mensen verschillend denken over spelbederf. Waar de speler die gebashed wordt sneller naar spelbederf neigt doet de bashende speler dit niet. Daarom oordeelt de go/sgo/ga over de situatie of dit ook echt zo is. Als je hier dan een gulden middenweg zal nemen, zullen bans velen malen sneller gaan vallen, wat ook niet erg voor de community helpt imo. Het is namelijk of wel of niet spelbederf, niet een beetje of soms wel, soms niet.
      Yoshi


      Ex SGO
      Board Moderator
      Yoshi@ogame.nl
    • Kijk ik snap dat je iemand wilt bashen nutteloos omdat die jou lastig valt, echter ben je hierbij actief bezig een speler te laten stoppen zodat je er geen last meer van hebt, dit is dus wel spelbederf van betreffende speler. Of dat geoorloofd is is dan de vraag.

      Dus in principe moet je de vraag stellen is spelbederf soms toegestaan? Overigens heb ik oorlogsverklaringen altijd de grootste onzin gevonden dat de bash regels dan niet meer gelden. Mensen die dus in principe oorlog verklaren om iemand vaker dan die 6 keer aan te kunnen vallen zeggen in principe, ik ga jou het spel uit jagen. Dit zou dus al sowieso spelbederf zijn.

      Bashen zonder winstoogmerk is duidelijk gericht op de specifieke speler, je wilt zijn spel bederven, wat je redenen daar ook voor mogen zijn, misschien is het wel de grootste eikel die er rond loopt in het spel en vind je het legitiem dat je hem uit het spel mag jagen, maar het blijft in principe wel gewoon spelbederf, sterker nog dat is je hele doel met die aanvallen.
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Ik vind het Idee van Naatee wel een goed idee.

      +++

      Als je def geRipped of met Ipr beschoten wordt kun je hem beter zelf even scrappen en met de GS wat anders bouwen. Werkt prima hoor. Knigge deed dat ook bij mij dus scrapte ik de helft van mijn defjes en begreep hij de message goed en bleef verder weg met de rest van de Ipr, op een keurige vloot crash na.
      Omdat je zo piept over je defbashes blijft het een middel om tegen je te gebruiken, als je ze zelf even scrapped ben je immuun voor ze en ben je zelf nog steeds wel een bedreiging voor ze en laten ze je met rust.

      Satjes bashen? fusie bouwen en ze uitlachen.
      Middelen zat.

      Op 10% met 1 rec aanvallen is wel spelbederf trouwens toch. Buiten Onkunde, wat zou het anders moeten zijn.
      Toen ik noob in U4 was zelf ook eens gedaan (ucheuche).
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Over spelbederf;

      Iedereen vindt iets anders spelbederf. Wanneer het spelbederf is, is dus gewoon een mening. Overigens denk ik wel dat MOD's GO's noem ze maar op hier heel luchtig over doen en zich niet verdiepen in wat er daadwerkelijk gaande is.

      Spelbederf:
      1. Doelloos manen opblazen van mensen zonder enige winst eruit te halen.
      2. Doelloos IPR's gooien omdat iemand iets doet wat je niet aanstaat.
      3. Continue bashen zonder enige rendabele winst (afhankelijk van punten aantallen natuurlijk).

      In mijn ogen is dat spelbederf. Dit gebeurd vaak genoeg. Admins schuiven vrij snel af "ja maar ipr's horen bij het spel". Ja! Dat klopt, maar het was toch zo dat het met een winst moest zijn? En niet continue wat IPR'en om spelers te treiteren (wat vaak zat gebeurd waardoor men uiteindelijk stopt of V-modus blijft of gaat hoppen om hier onderuit te komen).

      In mijn ogen moeten er duidelijkere grenzen zijn wanneer iets spelbederf is, en moet er daadwerkelijk wat gebeuren als iemand zich hier niet aan houdt. Moeilijk te realiseren maar er zijn zat voorbeelden van spelbederf die met treiteren gepaard gaan omdat iemand bv. iemand overbieden op de veiling of in een raid gebied raid van iemand anders... Hier tegen kan men wel degelijk optreden. En dat moet ook gebeuren.
      Als iemand dan gaat zeggen, ja maar ik blijf toch onder de grens? Dan ben je gewoon een zielig persoon die doelbewust treitert maar niet de ballen heeft om er voor uit te komen.
    • Naja als GO heb je natuurlijk wel een voorbeeld functie en dus ligt het net wat anders in mijn ogen. Net dat als de acties van een politicus ook extra zwaar gewogen worden, ik vind dat integriteit belangrijk is binnen het team. Beschuldigingen dat mensen elkaar het hand boven het hoofd houden zou ik dan ook serieus nemen. Ook lijkt het mij lastig om in de toekomst te oordelen in zaken van spelbederf als je zelf op het randje gaat zitten. De volgende die een ban krijgt voor bijv. IPR's zonder doel sturen zal meteen erbij halen, ja maar zelf bash je ook met rips def weg, dus hypocriet.

      Laatste wat ik erover zeg, want ik weet de insides niet, zoals ik al zei zou ik daar gewoon zelf op letten. Ik zelf weet dat toen ik GO was er nog best hard gehamerd werd op die voorbeeldsfunctie, maar volgens mij ging dat meer over forum spammen XD
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Eersteklas onzin Swami. Een GO heeft geen enkele rechten in zijn speeluni en moet dus volledig beoordeelt worden als speler zonder dat zijn GO zijn in een andere uni uit moet maken. Zeker als je op een #1 positie speelt is het onmogelijk om iedereen te vriend te houden in je speeluni en daarmee een voorbeeldfunctie uit te dragen. Het blijft een oorlogsspel waarin niet iedereen je vriend kan zijn.

      Zaken als forum en zeker de algemene secties zijn een publiek iets waar een voorbeeldfunctie meer aan de orde komt. Maar een GO in zijn speeluni moet je echt volledig als speler zien.
    • Flugel25 wrote:

      Eersteklas onzin Swami. Een GO heeft geen enkele rechten in zijn speeluni en moet dus volledig beoordeelt worden als speler zonder dat zijn GO zijn in een andere uni uit moet maken. Zeker als je op een #1 positie speelt is het onmogelijk om iedereen te vriend te houden in je speeluni en daarmee een voorbeeldfunctie uit te dragen. Het blijft een oorlogsspel waarin niet iedereen je vriend kan zijn.

      Zaken als forum en zeker de algemene secties zijn een publiek iets waar een voorbeeldfunctie meer aan de orde komt. Maar een GO in zijn speeluni moet je echt volledig als speler zien.
      gaan ze lekker go spelen op ikariam en de ikariam go's komen naar ogame onpartijdig!
      en dan krijg je een heldere blik terug voor je coupons
      want vrijwillig is dit niet hoor als 15 euro aan coupons per maand krijgt!
    • Malle PietJe wrote:

      Flugel25 wrote:

      Eersteklas onzin Swami. Een GO heeft geen enkele rechten in zijn speeluni en moet dus volledig beoordeelt worden als speler zonder dat zijn GO zijn in een andere uni uit moet maken. Zeker als je op een #1 positie speelt is het onmogelijk om iedereen te vriend te houden in je speeluni en daarmee een voorbeeldfunctie uit te dragen. Het blijft een oorlogsspel waarin niet iedereen je vriend kan zijn.

      Zaken als forum en zeker de algemene secties zijn een publiek iets waar een voorbeeldfunctie meer aan de orde komt. Maar een GO in zijn speeluni moet je echt volledig als speler zien.
      gaan ze lekker go spelen op ikariam en de ikariam go's komen naar ogame onpartijdig!en dan krijg je een heldere blik terug voor je coupons
      want vrijwillig is dit niet hoor als 15 euro aan coupons per maand krijgt!
      lol 15 euro per maand noem ik vrijwilligers werk.

      Misschien moet je ophouden met zeuren, of zelf het 'niet vrijwilliger' werk gaan doen.. ;<
    • Malle PietJe wrote:

      want vrijwillig is dit niet hoor als 15 euro aan coupons per maand krijgt!
      Ik weet niet waar jij je info vandaan hebt, maar dat klopt dus al gewoon niet. 15 euro per maand zou al gul zijn van GF uit. En als het wel zo zou zijn dat het 15 euro per maand was? Voor al het werk dat gedaan moet worden is dat te vergelijken met een boterham met pindakaas als je 10 uur gewerkt hebt op een dag in de horeca.
    • Malle PietJe wrote:

      Flugel25 wrote:

      Eersteklas onzin Swami. Een GO heeft geen enkele rechten in zijn speeluni en moet dus volledig beoordeelt worden als speler zonder dat zijn GO zijn in een andere uni uit moet maken. Zeker als je op een #1 positie speelt is het onmogelijk om iedereen te vriend te houden in je speeluni en daarmee een voorbeeldfunctie uit te dragen. Het blijft een oorlogsspel waarin niet iedereen je vriend kan zijn.

      Zaken als forum en zeker de algemene secties zijn een publiek iets waar een voorbeeldfunctie meer aan de orde komt. Maar een GO in zijn speeluni moet je echt volledig als speler zien.
      gaan ze lekker go spelen op ikariam en de ikariam go's komen naar ogame onpartijdig!en dan krijg je een heldere blik terug voor je coupons
      want vrijwillig is dit niet hoor als 15 euro aan coupons per maand krijgt!
      Top idee dit. Geen enkele GO mag nog OGame spelen in een andere uni dan zijn speeluni. Kan je vertellen dat je dan de helft van je team kwijt bent.

      GO zijn is een vrijwilligersfunctie die je uitoefent in een uni waar je zelf niet speelt. Je speeluni staat daar compleet los van. De hoeveelheid coupons die je krijgt is echt verwaarloosbaar met de hoeveelheid tijd/moeite die je er in steekt. In plaats van enkel het slechtste in teamlers te zien kun je natuurlijk ook gewoon bedenken dat deze vrijwilligers ervoor zorgen dat jij je hobby kunt uitoefenen. Als je zelf nooit in het team hebt gezeten is dat wellicht ook niet voor te stellen. Maar alsnog zou iets meer inlevingsvermogen geen overbodige luxe zijn.
    • Flugel25 wrote:

      Eersteklas onzin Swami. Een GO heeft geen enkele rechten in zijn speeluni en moet dus volledig beoordeelt worden als speler zonder dat zijn GO zijn in een andere uni uit moet maken. Zeker als je op een #1 positie speelt is het onmogelijk om iedereen te vriend te houden in je speeluni en daarmee een voorbeeldfunctie uit te dragen. Het blijft een oorlogsspel waarin niet iedereen je vriend kan zijn.

      Zaken als forum en zeker de algemene secties zijn een publiek iets waar een voorbeeldfunctie meer aan de orde komt. Maar een GO in zijn speeluni moet je echt volledig als speler zien.

      Eerste klas onzin? Ik vind van niet hoor, ook al vlieg je er behoorlijk met gestrekt been in, maar zeg mij eens waarom het onzin is dat als je zelf op het randje gaat zitten van wat mag, het niet heel moeilijk wordt om te handhaven op zoiets als spelbederf?

      Er wordt zelf gezegd dat het een grijs gebied is en wil jij mij zeggen dat de volgende keer als jij iemand bant er niet de mogelijkheid bestaat dat deze persoon jouw eigen dingen erbij gaat halen die op het randje zaten en zegt: 'waarom mag dit dan wel?'.

      Verder is het team en ogame natuurlijk niet democratisch oid en kun je alles bannen en verwijderen wat je niet aanstaat, dus idd je hoeft geen rekening te houden met je integriteit en andere meningen. Naar mijn mening is het wel handig om als je zelf GO bent ook gewoon proberen netjes te spelen, al is het maar om je eigen autoriteit niet te schaden. Ik denk dat je als GO meer voorbeeldfunctie hebt ingame dan op het forum eerlijk gezegd, een mod moet zich dan weer voorbeeldig gedragen op het forum naar mijn mening. Je kunt toch ook geen MOD hebben die zegt 'op dit gedeelte van het board ben ik geen MOD, dus ga ik de grenzen opzoeken van wat mag'. Volgens mij is dat gewoon niet de bedoeling als je daarnaast een functie hebt om het spel speelbaar te houden.

      Ik keur de actie niet eens perse af, maar ik adviseer slechtst dat het als GO wellicht handiger is om je naam clean te houden. Maar goed aangezien spelers hier in principe niets tegen kunnen doen en vertrouwen in het team niet perse nodig is maakt het uiteindelijk natuurlijk geen fuck uit hoe de spelers het team zien. En volgens mij wordt dat ook wel duidelijk gemaakt hier...


      edit: En ik ben zelf teamler geweest en ik heb zelf domme dingen gedaan toen. Ik weet hoe spelers altijd het team bashen, dus ik doe hier niet graag aan mee. Maar in dit topic lijkt wel iedereen weer samen te klitten. Kijk het probleem hiervan is denk ik dat je nu niet meer serieus iemand kunt bannen voor het nutteloos bashen van verdediging of IPR'n daarvan. Aangezien hier een aantal GO's duidelijk zeggen: 'dan moet je maar geen verdediging bouwen'

      Dus ik vraag me serieus af wat dat betekend voor de regels en waarom het stukje spelbederf er uberhaupt in staat? Wat houdt dat nu eigenlijk precies in is wat ik me afvraag. Ik zou gewoon zeggen dan dat het echt om extreme gevallen gaat waarbij een turtle bashen er dus niet onder zou vallen.

      Stel voor ik maak morgen een paar honderd IPR's en ik bombardeer de dikste turtle kapot zonder reden, dan kan ik met dit topic gaan schermen dat ik op randje zit toch? Dat is precies het probleem wat je krijgt als de GO's zelf het randje gaan opzoeken. Behalve dan dat het niet perse een probleem is omdat een speler geen invloed heeft in het team. Je kunt mij dus gewon bannen. Als ik huil hier op het forum erover mijn forumaccount bannen omdat ik een ban op het forum bespreek en mij vervolgens op die manier laten verdwijnen in principe. Het is dus niet perse een probleem. Alleen zou ik persoonlijk liever hebben dat het beleid breed gedragen is en dat je jezelf kunt verdedigen zonder de oppositie het zwijgen op te leggen. (al is in het verleden gewoon iedereen met een andere mening opgeruimd....)

      Overigens vind ik dat team joinen een non-argument. Ik weet dat we toen ook dezelfde discussies hadden en het is niet als dat ik terug GO zou zijn ik iets kon veranderen buiten mijn uni. Als mensen je mening alleen serieus nemen omdat je ook GO bent dan weet ik het ook niet meer.

      edit2: ter verdediging, het is idd vrijwillig, want de coupons zijn een schijntje tegenover wat je moet doen ^^ Maar het is ook gewoon leuk vond ik, net als ogame spelen is het gewoon tijdverdrijf wat niet perse nuttig is :P
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~

      The post was edited 3 times, last by swami_dude ().