ingame waarschuwing bij overtreding spelregels

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Ik vind regels goed, een waarschuwing kunnen we het best over hebben toch?
      Er wordt gereageerd bij continu fouten dat je geen administratief medewerker bent van de spelers.
      dat klopt je bent support. Ik vind dat je best mag waarschuwen voordat je een ban uitdeelt. heeft diegene een kans het recht te zetten is het opgelost en diegene let de volgende keer wel op.

      waarschuw je niet en deel je direct een ban uit, bestaat er onbegrip van beide kanten.
      Daarnaast vind ik dat je best bepaalde discussies mag voeren, en dat er best serieus naar gekeken mag worden wat laten we toe en wat niet.

      Het spel spelen is voor fun, als je als GO alleen maar contact krijgt met spelers na een ban denk ik dat je meer je werkgever support dan je klanten.
      Uiteindelijk komt iedereen voor entertainment, en ben het zeker eens dat er iets als een ban moet bestaan. maar ga in gesprek met de spelers, ipv. te zeggen ik heb het druk..
    • Er zijn altijd zaken waar je direct een ban voor zal krijgen en andere waar er eerst een warn komt.
      Dit is iets wat vast staat. Wat er wel gebeurt dat met veel zaken er eerst een bericht vanuit de GO gaat om de speler om uitleg te vragen of deze ergens op te wijzen.
      Het erop wijzen gebeurt standaard, waar het hier om gaat en dat wij niet blijven herinneren is dat op een gegeven moment dat houdt het waarschuwen op.
      Dan wordt er ook voor de zaken waar eerst gewarnd voor wordt een ban gezet. Dus wat je zegt dat er direct geband wordt klopt over het algemeen niet, ja als je dus een multi hebt dan zal je direct een ban om je oren krijgen.
    • Laat ik mezelf even verduidelijken in mijn standpunt.

      1) Een speler is ten alle tijden verantwoordelijk voor zijn eigen administratie en niet de GO
      2) GO's hanteren verschillende mate's waarin ze eerst een bericht sturen of direct bannen

      Dat er redenen zijn om direct te bannen (multi, doodsbedreigingen), dat lijkt me duidelijk. Dat er soms zonder enige intentie om ergens voordeel uit te halen fouten worden gemaakt, is menselijk ( van beide kanten )

      Vanuit het team wordt nu aangegeven dat er vaak berichten worden gestuurd, uit eigen ervaring weet ik dat de ene GO voor hetzelfde vergrijp (voor de 1e keer) wel direct een ban zet en de ander niet. Kortom, er wordt geen eenduidig beleid gehanteerd.

      Zou dit wel het geval zijn, kunnen we nog discussiëren in de mate waarin een waarschuwing wordt gestuurd. Eerder in dit draadje wordt er aangegeven dat bij een 2e of 3e keer hetzelfde vergrijp er direct een ban komt. Maar wat nu als daar tussenpozen van 1 of zelfs meerdere jaren van zitten? Zoals ik eerder schrijf zijn fouten nu eenmaal menselijk en het gebeurd vaak genoeg dat er een nul wordt vergeten, of te veel wordt gedaan.

      Maar mijn belangrijkste punt is dus dat er vanuit het team geen eenduidig beleid op bans wordt gehanteerd.
    • Ik weet het is een 'kut' antwoord deurwaarder maar ik weet niet of ik in mag gaan op bepaalde delen..

      Een GO is een mens en we hebben stuk voor stuk een andere grens, zoals terecht aangegeven wordt zal de ene 2x waarschuwen en de ander 3x.
      Als je denkt dat een warn beter past dan is het altijd verstandig om met de GO in gesprek te gaan.
      Het probleem zit hem er in dat de ene bashing de ander niet is. Stuur jij 7x een aanval ergens op en haal je met die laatste 1k gs op dan zal je sneller een warn krijgen (indien eerste keer en alle andere variabelen) Stuur jij 7x een aanval en je haalt nog eens een 100m op dan lijkt het minder op een foutje gezien de hoeveelheid. Met zo'n geval kan altijd alsnog een warn komen maar het kan natuurlijk ook een ban worden. Wat ik zelf doe is in het begin ben ik voor relatief veel overtredingen coulant, na mate een uni ouder wordt is dat minder. Dat heeft onder andere te maken met feit dat spelers beter moeten weten en dat wij zoals al vaker genoemd wij niet hun achter de broek aan hoeven zitten. We zouden het wel kunnen doen ofcourse maar als je GO 2 uni's hebt of als SGO 5 uni's, ja sorry het blijft vrijwilligerswerk.

      Voordat ik echt te veel ga ratelen, kort gezegd.
      Warnen of bannen hangt af van het geval we kunnen niet specifiek zeggen wanneer we wat doen want geen enkel geval is hetzelfde en geen enkele GO.
      Als je denkt dat er iets anders beter past ga in gesprek met degene die je een ban gegeven heeft, pro tip doe dat met normaal taalgebruik we komen vaak genoeg schreeuwers tegen en spoiler daar bereik je alleen het tegenovergestelde mee.

      Als je er dan nog steeds niet uitkomt dan kan je altijd naar de SGO gaan of Admin. Het heeft geen zin om een GO of SGO dingen te vragen die de uni niet beheerd, deze heeft er gewoon niks mee te maken en zal inhoudelijk geen antwoord kunnen geven.

      Edit: Oja jillian qua paar m, een fout is een fout maar het wordt wel gewogen, daarvoor wordt niet alleen naar de ontvanger gekeken maar ook naar degene die het stuurt. Daarna neem je al het bovenstaande in acht en dan kan het licht of zwaar meewegen.
    • Deurwaarder wrote:

      De ene GO doet dit namelijk wel en de andere niet. Kortom er is geen eenduidig beleid vanuit het kant van het team. Mocht dit er wel zijn, is dit niet bij iedere GO duidelijk.

      Jullie zijn er toch voor de spelers en niet voor jezelf?
      Ik had begrepen dat GO's dit vooral deden voor die hele hoop DM bonnen waarmee ze in nieuwe uni's makkelijk bovenaan kunnen beginnen.

      Ik heb al tijden geen handelsinteracties meer met andere spelers, dus ik weet niet of ze recent nog wel zo snel op een ban springen. Maar een jaar of 8 geleden ben ik wel zomaar geband en moest ik mailen om erachter te komen wat er allemaal aan de hand was, een simpele PM had toen zeker geholpen om de situatie te begrijpen.

      Maar het lijkt er nu op dat GameForge helemaal geen tegenspraak meer wil hebben, omdat laatst de mogelijkheid om te PMen met GO's volledig weggehaald is. Terwijl ik vroeger toch best wel een paar nuttige/leuke gesprekken met GO's gehouden heb(complimenten aan MiniMe, het kan best wel goed lopen). Dus ik geloof er niet echt in dat het beleid veranderd is, bij een onbewuste fout moet je de gevolgen maar slikken. Ja ik sta er wat negatief in, maar dat komt dus vooral door het gedrag van GO's zelf.
    • @Knigge

      zeker geen 'kut' antwoord :)
      Het ene geval is inderdaad het andere niet, maar ook in dezelfde gevallen, of nagenoeg hetzelfde, wordt er door GO's anders opgetreden. Ik denk dat daar wel een kwalijke puntje zit om binnen het team te bespreken.

      dat wij als spelers verantwoordelijk zijn voor ons eigen 'administratie' lijkt me duidelijk. Dat het voor jullie vrijwilligerswerk is waar ook grenzen aanzitten qua tijdsinvestering, lijkt mij ook duidelijk voor iedereen.

      Zoals je aangeeft met een GO in gesprek te gaan, een enkeling kan dat helaas niet op een normale manier, maar dat is dan al wel op een moment dat en ban staat. Kortom dat kost gs, eventueel een grote slag omdat er net op dat moment een gaatje is etc. Natuurlijk zijn een aantal overtredingen direct een ban, maar ook genoeg die in eerste instantie kunnen worden nagevraagd bij desbetreffende spelers, mits het niet het zoveelste 'foutje' van de week is ;)

      Kortom, het meten met 2 maten in het team gebeurd, al dan niet opzettelijk.
    • 2e pagina heb ik niet eens gelezen lol.

      Oke wat ik even wou Zeggen, zoals velen weten doe ik gezamenlijk in de 2 uni's waar ik speel minimaal het dubbele van TDR aan deut transports, en ja ik vergeet het ook wel eens door drukte.... wat dan het geval is dat de leverancier mij een bericht stuurt van hey makker iets vergeten?

      Het is een algemeen bekent dat je 72h krijgt om trades af te ronden, dus dat betekend dat je leverancier genoeg tijd heeft om jou te vragen waar de gs blijft...

      Team leden die dit doen voor macht positie lijkt mij een beetje overdreven zoveel macht heb je niet,en in je speel uni's al helemaal niets! dus wat heb je er aan?
      Bijna Weekend!
    • Deurwaarder wrote:

      @Knigge

      zeker geen 'kut' antwoord :)
      Het ene geval is inderdaad het andere niet, maar ook in dezelfde gevallen, of nagenoeg hetzelfde, wordt er door GO's anders opgetreden. Ik denk dat daar wel een kwalijke puntje zit om binnen het team te bespreken.

      dat wij als spelers verantwoordelijk zijn voor ons eigen 'administratie' lijkt me duidelijk. Dat het voor jullie vrijwilligerswerk is waar ook grenzen aanzitten qua tijdsinvestering, lijkt mij ook duidelijk voor iedereen.

      Zoals je aangeeft met een GO in gesprek te gaan, een enkeling kan dat helaas niet op een normale manier, maar dat is dan al wel op een moment dat en ban staat. Kortom dat kost gs, eventueel een grote slag omdat er net op dat moment een gaatje is etc. Natuurlijk zijn een aantal overtredingen direct een ban, maar ook genoeg die in eerste instantie kunnen worden nagevraagd bij desbetreffende spelers, mits het niet het zoveelste 'foutje' van de week is ;)

      Kortom, het meten met 2 maten in het team gebeurd, al dan niet opzettelijk.
      Ik ben het met je eens dat je wel eens een nulletje kan vergeten, en zoals ik al eerder zei kan ik niet voorstellen dat men daarbij meteen een ban om je oren gooit, al ben je nog steeds met twee om te handelen en kun je elkaar erop wijzen. Ik bedoel als ik jou als speler 1.000.000 deut zou sturen en krijg maar 200.000 metaal terug, ga ik daar niet mee akkoord en zal ik je er op wijzen.

      Maar ik snap je punt wel. Ik denk als je echt denkt dat je bent geband om een friemeltje zoals een nul vergeten, dat je dan eerst even met de go in gesprek moet en wijs er dan een sgo (of admin in een go-loze uni) ook even op. Een SGO of admins kan niet elke stap van een go of sgo controleren en die kan dan een eventuele go of sgo erop aanspreken mocht er echt sprake zijn en geen andere redenen waarom er een ban is geplaatst. Waarmee ik overigens niet zeg dat het nog steeds geen administratie foutje is van de speler zelf :P
    • Deurwaarder wrote:

      1) Een speler is ten alle tijden verantwoordelijk voor zijn eigen administratie en niet de GO
      2) GO's hanteren verschillende mate's waarin ze eerst een bericht sturen of direct bannen
      Dit was meer mij punt met de verhaal van eerst.

      Maar waar ik vooral bang voor ben is dat de volgende keer als ik vergeet een deut boer te betalen. Ik een perma kan krijgen. Dit is voor mij een zeer beangstigend beeld.
      Hoewel het word gezien als Pushing. Zit er geen kwade intenties achter voor zelfverrijking. *insert argumenten die ik al hier boven al gebruikt zijn* is het geen idee om hier een aparte regeling of beleid voor in te voeren?
    • TheDutchRitual wrote:

      Deurwaarder wrote:

      1) Een speler is ten alle tijden verantwoordelijk voor zijn eigen administratie en niet de GO
      2) GO's hanteren verschillende mate's waarin ze eerst een bericht sturen of direct bannen
      Dit was meer mij punt met de verhaal van eerst.
      Maar waar ik vooral bang voor ben is dat de volgende keer als ik vergeet een deut boer te betalen. Ik een perma kan krijgen. Dit is voor mij een zeer beangstigend beeld.
      Hoewel het word gezien als Pushing. Zit er geen kwade intenties achter voor zelfverrijking. *insert argumenten die ik al hier boven al gebruikt zijn* is het geen idee om hier een aparte regeling of beleid voor in te voeren?
      Aangezien De technologie hoogtij viert in het jaar 2018, kan je jezelf meerdere reminders noteren, door deze in te voeren in je telefoon en een keurig het alarm af te laten gaan.
      Op deze manier kan je voorkomen dat je niet vergeet gs te verhandelen welke nog moest.
      Om hier een regel voor in te voeren is natuurlijk niet nodig.
      Het is niet voor niets dat debiel en beleid uit dezelfde letters bestaan :thumbsup:
    • Wel grappig om te zien dat Deurwaarder een topic opent wat binnen een uur tijd in het straatje van TDR past wat betreft zijn eigen ban. Vervolgens is TDR vanaf begin af aan zowat het hoofdonderwerp wat betreft zijn situatie.
      Kunnen we in ieder geval concluderen dat het gewoon dom is als je hedendaags nog (naar horen zeggen) regelmatig fouten maakt binnen je transporten. Hoe die ban van hem en om het breder te trekken die 7 anderen in Quantum tegerlijkertijd precies in elkaar zit weet ik ook niet. Het viel me natuurlijk wel op dat de hele ranking in de war was geschopt als er ineens 7 man op hetzelfde moment worden gebanned.

      Conclusie wat mij betreft is dan ook dat je echt wel kunt voorkomen dat je binnen 72 uur je gemaakte fout hersteld.

      - Gebruik technische hulpmiddelen om je transporten binnen het tijdsvak te versturen,
      - Gebruik Excel of een simpele desnoods mobiele rekenmachine om even uit te rekenen wat je moet sturen, als je vervolgens dan berekend hoeveel vrachters je nodig hebt dan lijkt het me logisch dat je vraagtekens gaat neerzetten als je ineens 30 miljoen ''vrij'' hebt in je vrachters,
      - Daarnaast heb je ook nog de personen waarmee je handelt, die houden ook bij wat je berekend
      - Als je 350 of desnoods 1000 transacties per jaar hebt moet je ook zorgen dat je dit goed doet, in het echte leven controleer je betalingen ook lijkt mij...zo niet dan wil ik best zaken met je doen!

      Zo dan kunnen we nu het hoofdonderwerp weer oppakken en dat is dus dat er een standaard pakket komt waar een mogelijke verdachte situatie doorheen moet alvorens er een ban wordt uitgedeeld of eerst 1,2 of 3 waarschuwingen.
      Want naar horen zeggen schijnt iedere vrijwillige persoon nu maar wat te doen, al kan ik dit niet bevestigen want ik ben nog nooit getroffen door de banhamer/verdachte situaties of andere speloverschrijdende situaties.
    • Om op @fearlessz.
      Wat je zegt daar heb je helemaal gelijk in.
      Je hebt het over technologie in 2018. Wat helaas altijd een risico factor is zijn mensen. technologie is namelijk afhankelijk van mensen op te kunnen opereren zoals data entry.
      Daar gaat het juist over. Plus het beleid wat ik voorstel voor inogame, bestaat al zelfs op het forum :thumbsup: .

      Fabje wrote:

      2 - Waarschuwingen ouder dan 18 maanden zijn 'verouderd', over het algemeen tellen deze niet mee voor een ban met open eind, echter is het aan de boardadmins en de supermods om te bepalen of een waarschuwing na anderhalf jaar wel of niet mee telt.
      (nu is dit uiteraard een heel kort stukje uit alle regels). Hier kan je alles zelf na lezen: Forumregels

      Stel je speel ogame voor 7 jaar op het zelfde account. Ik jaar 1 en jaar 4 ben je vergeten om terug te betalen. Als we alles technisch opvlogen, betekent dat je een perma krijgt op je 3de keer. Al zit er 1 of 5 jaar tussen. Met deze invoeren voorkom je dat.

      Ik neem aan dat het kan worden ingevoerd met interne overleg van het Go-team. Zie het als een Quality of Life Update :P .


      @insert argumenten die hier boven gebruikt zijn.
    • TheDutchRitual wrote:

      Om op @fearlessz.
      Wat je zegt daar heb je helemaal gelijk in.
      Je hebt het over technologie in 2018. Wat helaas altijd een risico factor is zijn mensen. technologie is namelijk afhankelijk van mensen op te kunnen opereren zoals data entry.
      Daar gaat het juist over. Plus het beleid wat ik voorstel voor inogame, bestaat al zelfs op het forum :thumbsup: .

      Fabje wrote:

      2 - Waarschuwingen ouder dan 18 maanden zijn 'verouderd', over het algemeen tellen deze niet mee voor een ban met open eind, echter is het aan de boardadmins en de supermods om te bepalen of een waarschuwing na anderhalf jaar wel of niet mee telt.
      (nu is dit uiteraard een heel kort stukje uit alle regels). Hier kan je alles zelf na lezen: Forumregels
      Stel je speel ogame voor 7 jaar op het zelfde account. Ik jaar 1 en jaar 4 ben je vergeten om terug te betalen. Als we alles technisch opvlogen, betekent dat je een perma krijgt op je 3de keer. Al zit er 1 of 5 jaar tussen. Met deze invoeren voorkom je dat.

      Ik neem aan dat het kan worden ingevoerd met interne overleg van het Go-team. Zie het als een Quality of Life Update :P .


      @insert argumenten die hier boven gebruikt zijn.
      Ik heb nog nooit een perma of ban gehad met gs ruil!
      Dus ik begrijp het nog steeds niet maar
      Ik heb nog nooit een afspraak die ik in mijn phone gezet heb gemist, zegt denk wel wat.
      Netjes timen en alarm op tijd laten afgaan( 1 dag van te voren en op de dag zelf)

      Jullie jongere generatie zijn ook zo handig met die technologie weet ik uit ervaring..
      Het is niet voor niets dat debiel en beleid uit dezelfde letters bestaan :thumbsup:
    • fearlessz wrote:

      Ik heb nog nooit een perma of ban gehad met gs ruil!
      Dus ik begrijp het nog steeds niet maar
      Ik heb nog nooit een afspraak die ik in mijn phone gezet heb gemist, zegt denk wel wat.
      Netjes timen en alarm op tijd laten afgaan( 1 dag van te voren en op de dag zelf)

      Jullie jongere generatie zijn ook zo handig met die technologie weet ik uit ervaring..
      Ik ben wel gebanned voor dat. Dat het bij jou nog nooit is overkomen is juist goed:).

      Je komt nu terug op het zelfde punt waar ik al antwoord op heb gegeven. Dat jij goed georganiseerd bent en niks vergeet is prima. Maar ik durf te wedden dat niet iedereen zo netjes in zijn papier werk is.

      Daarom dus het bovenstaande idee:)
    • StewieGriffin wrote:

      Wat ik me afvraag is of de spelers die de GS missen zelf niet een PM sturen naar de speler met wie ze deut ruilen?
      Af en toe wel natuurlijk, maar niet iedereen let erop wat er binnenkomt en uitgaat. Bij mij zit het wel in mijn kop met wat ik voorheen had aan gs en erna, maar niet iedereen is daarmee bezig.
    • Eens een ban aan iemand anders gevenen terwijl ik mn eigen maanpoging bij iemand anders ging ruimen..Niet dat het pushing was aangezien de GSjes in het puinveld verdwijnen en gedeelte aan het spel oke als defender is het niet handig om te ruimen..Maar tegenwoordig vind gameforge dat een maan gsjes waard is terwijl het eigenlijk puur maankans is en het puinveld en gsjes hier los van staan...Beide partijen kunnen hun werk dus beter doen.

      De snelle link van Ogniter Trolololen.ogniter.eu/