ingame waarschuwing bij overtreding spelregels

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • ingame waarschuwing bij overtreding spelregels

      Teamlers, spelers en ander gespuis!

      Menig maal komt het voor dat er ingame iets niet helemaal volgens de regels gaat. De ene keer opzettelijk, dan andere keer een foutje of per ongeluk.
      Met het vele handelen wat er ingame gebeurt, wil er nog wel eens een transportje vergeten worden, of een nulletje te weinig ingetoets.
      Technisch gezien kom je dan al gauw uit bij pushing, waar in principe een ban op staat.

      De ene GO/SGO deelt hier direct een ban voor uit, terwijl een andere eerst ingame een bericht stuurt dat er iets niet in orde is en geeft dan een tijdspad om dat in orde te maken.
      Nu weten we allemaal dat er een aantal teamlers zijn die het beste met de community voor hebben en een aantal die er zitten om een machtspositie te gebruiken om hun eigen ego te strelen.

      Kan er geen standaard intern beleid komen, waarbij er ALTIJD een bericht naar een betreffende speler wordt gestuurd als er iets niet helemaal juist is gegaan? Dit voorkomt gedoe, gezeik met bans en voor sommige haalt het een deel spelplezier weg. Het gaat namelijk in veel gevallen niet opzettelijk.

      Ongetwijfeld dat dit iets meer werk met zich mee brengt, maar wees eerlijk met de huidige spelers aantallen valt dat reuze mee. Vroegâh waren er maar 2 GO's per uni waar dan 8000 spelers inzaten, nu 1 GO voor 200~500 spelers.
    • Deurwaarder wrote:

      Nu weten we allemaal dat er een aantal teamlers zijn die het beste met de community voor hebben en een aantal die er zitten om een machtspositie te gebruiken om hun eigen ego te strelen.
      Als je nou een inhoudelijke reactie van teamlers verwacht, hebben dit soort teksten natuurlijk niet echt een bevorderende werking.

      Om dan toch een poging te doen: in de regel zal een GO een pushing of bashing situatie altijd met een bericht en/of e-mail afdoen. Als er direct wordt gebanned, is hier een concrete reden voor.
      ~ Ex-Mod ~ Ex-SGO ~

      ~ Pegasus ~ Punten 372.573.250 (Plaats 4 van 1.004) ~
    • Hier mee moet ik toch meestemmen met Deurwaarder. Alhoewel hij het niet zo netjes verwoord:P.

      Persoonlijk heb ik een naar gevoel hier over. Vooral omdat ik nu ook een ban heb voor puching(deut boer vergeten te betalen). Nu mag je niet openbaar het over je ban hebben of het bespreken.
      Maar vind ik wel dat een GO/SGO naar de situatie kan kijken en menselijk kan bepalen of dit nou echt ban waardig is.
      Zit er een kwaad aardige intentie van zelf verrijking achter? Of is het een onbewuste fout?

      Je kan nu alles technisch gaan aan pakken en op alles een ban zetten wat de regels overtreed. Maar of dit de correcte manier van aanpak is, betwijfel ik. Meestal kan je als Team lid wel zien wanneer een actie met opzet is gebeurd of juist niet. Hebben hier spelers last van? Als het Bashing is, dat is het duidelijk. Of het nou bewust of onbewust is. Een speler heeft last van jou acties dus moet er een correcte ban komen. Als het om andere situaties gaat zoals een deutboer vergeten terug te betalen. Daar heeft een speler stukken minder last van dan met Bashing. Vooral omdat het met een bericht kan worden opgelost: ''Hallo speler ..... je bent speler ... geen grondstoffen terug gestuurd. is er wat aan de hand?''

      Nu is dit maar een voorbeeld. Maar het komt een stuk menselijker over dan gelijk een ban geven.

      Ik vind dat hier meer naar gekeken moet worden.
      Vooral in mijn situatie ben ik aardig bang. Want ik kreeg namelijk te horen dat wanneer ik nogmaals een deut boer vergeet terug te betalen. ik kans heb op een perma ban.

      Met deze comment wil ik juist geen drama maken of het GO team in slecht licht zetten.
      Ik wil graag dat jullie dit zien als een kans om te verbeteren.

      TDR
    • RoadRunner wrote:

      Deurwaarder wrote:

      Nu weten we allemaal dat er een aantal teamlers zijn die het beste met de community voor hebben en een aantal die er zitten om een machtspositie te gebruiken om hun eigen ego te strelen.
      Als je nou een inhoudelijke reactie van teamlers verwacht, hebben dit soort teksten natuurlijk niet echt een bevorderende werking.
      Om dan toch een poging te doen: in de regel zal een GO een pushing of bashing situatie altijd met een bericht en/of e-mail afdoen. Als er direct wordt gebanned, is hier een concrete reden voor.
      Ik zie het meer als de geest een beetje kietelen, want er zitten er toch echt een paar en daar speelt dit probleem ook meer.

      Die zien iets wat niet volgens de regels mag en gooien er direct een ban op in plaats van eerst een bericht zoals je aangeeft.
      Dus de reden van een aantal teamlers om teamler te zijn, heeft wel iets te maken met mijn verzoek/idee/vraag.
    • Deurwaarder wrote:



      De ene GO/SGO deelt hier direct een ban voor uit, terwijl een andere eerst ingame een bericht stuurt dat er iets niet in orde is en geeft dan een tijdspad om dat in orde te maken.
      Nu weten we allemaal dat er een aantal teamlers zijn die het beste met de community voor hebben en een aantal die er zitten om een machtspositie te gebruiken om hun eigen ego te strelen.

      Kan er geen standaard intern beleid komen, waarbij er ALTIJD een bericht naar een betreffende speler wordt gestuurd als er iets niet helemaal juist is gegaan? Dit voorkomt gedoe, gezeik met bans en voor sommige haalt het een deel spelplezier weg. Het gaat namelijk in veel gevallen niet opzettelijk.

      Een heel goed idee van je, maar laten we het dan wel vice versa maken en dat spelers een normaal bericht terug laten sturen als er gevraag word wat de bedoeling is van die transporten.
      Soms zijn de berichten echt intimiderend, terwijl voor mij persoonlijk en ik denk voor iedere ander GO( zoals Roadrunner meld) een ban is een ban als hij terecht is.
      Het is niet voor niets dat debiel en beleid uit dezelfde letters bestaan :thumbsup:
    • TheDutchRitual wrote:

      Hier mee moet ik toch meestemmen met Deurwaarder. Alhoewel hij het niet zo netjes verwoord:P.

      Persoonlijk heb ik een naar gevoel hier over. Vooral omdat ik nu ook een ban heb voor puching(deut boer vergeten te betalen). Nu mag je niet openbaar het over je ban hebben of het bespreken.
      Maar vind ik wel dat een GO/SGO naar de situatie kan kijken en menselijk kan bepalen of dit nou echt ban waardig is.
      Zit er een kwaad aardige intentie van zelf verrijking achter? Of is het een onbewuste fout?

      Je kan nu alles technisch gaan aan pakken en op alles een ban zetten wat de regels overtreed. Maar of dit de correcte manier van aanpak is, betwijfel ik. Meestal kan je als Team lid wel zien wanneer een actie met opzet is gebeurd of juist niet. Hebben hier spelers last van? Als het Bashing is, dat is het duidelijk. Of het nou bewust of onbewust is. Een speler heeft last van jou acties dus moet er een correcte ban komen. Als het om andere situaties gaat zoals een deutboer vergeten terug te betalen. Daar heeft een speler stukken minder last van dan met Bashing. Vooral omdat het met een bericht kan worden opgelost: ''Hallo speler ..... je bent speler ... geen grondstoffen terug gestuurd. is er wat aan de hand?''

      Nu is dit maar een voorbeeld. Maar het komt een stuk menselijker over dan gelijk een ban geven.

      Ik vind dat hier meer naar gekeken moet worden.
      Vooral in mijn situatie ben ik aardig bang. Want ik kreeg namelijk te horen dat wanneer ik nogmaals een deut boer vergeet terug te betalen. ik kans heb op een perma ban.

      Met deze comment wil ik juist geen drama maken of het GO team in slecht licht zetten.
      Ik wil graag dat jullie dit zien als een kans om te verbeteren.

      TDR

      Je bent zelf verantwoordelijk voor je zaken, dan moet je zorgen dat je je administratie op orde hebt. Als je tig keer een deutboer "vergeet" moet je er op een gegeven moment maar van leren? Wij zijn je persoonlijke assistent niet...zie het zelf als een kans te verbeteren.

      @Deurwaarder . Wat Roadrunner zegt klopt, over het algemeen word het afgedaan met een bericht. Indien er een ban is, is daar een reden voor. Je kunt dan contact opnemen met de betreffende go en kom je er dan niet uit kan je naar de sgo stappen.
    • Hysteria wrote:

      Je bent zelf verantwoordelijk voor je zaken, dan moet je zorgen dat je je administratie op orde hebt. Als je tig keer een deutboer "vergeet" moet je er op een gegeven moment maar van leren? Wij zijn je persoonlijke assistent niet...zie het zelf als een kans te verbeteren.
      Hier heb je helemaal gelijk in. Het is je eigen verantwoordelijkheid want je bent ook de gene die gaat ruilen.

      Alleen is het alsnog dwars in bepaalde situaties. Per jaar heb ik meer dan 350 deut transacties van deutboeren. Met als gevolg dat er vroeg of laat wel wat mis gaat. Je hebt werk/school of sociale verplichten als je vrienden hebt :P . Dus de kans is er dat iets over je hoofd schiet. Dat je er een ban voor krijgt zorgt er alleen maar voor dat spelers Paranoia worden en zich zelf beginnen te twijfelen(heb ik hem wel terug betaald? ik weet het niet meer zeker). Dit is vooral de zaak als er tegen je word verteld dat je een kans hebt op een perma als het mis gaat.

      Je kan zelf wel zeggen dat dit voor mij een kans is om het te verbeteren. Maar daar bij vergeet je wel dat jullie(team-leden) de functies hebben om dit overzichtelijk na te kijken(in de meeste gevallen). De spelers hebben dat helaas niet. (Nu wil ik niet alles opbaar zetten wat het Go-team allemaal kan zien).

      Nogmaals dit is niet een poging om het go team in slecht licht te zetten. Jullie zijn ook vrijwilligers.

      The post was edited 1 time, last by TheDutchRitual ().

    • @fearlessz
      Ben ik helemaal met je eens, maar helaas leven we in een wereld waarin veel mensen denken dat ze alles tegen iedereen kunnen zeggen.

      @Hysteria
      Ook duidelijk, alleen kan een reden van een ban zoiets simpels zijn als een 0 vergeten bij een transportje, waardoor er pushing ontstaat. Als speler denk je alles goed gedaan te hebben en plots een ban. Je bent je van geen kwaad bewust, maar zit er toch een aantal uren/dagen in, terwijl je contact zoekt. Voor sommige kan het hun zoveelste keer zijn een een Perm ban opleveren, terwijl er geen bewuste actie tot overtreding van de regels is.

      Zoals ik eerder aangaf is het met de huidige spelers aantallen prima te managen als GO. Vrijwilligers werk is helaas niet vrijblijvend. En ja ik ben ooit in een ver verleden GO geweest en weet hoeveel er gebeurd in een uni met 4 a 5 duizend spelers.
    • Deurwaarder wrote:

      @fearlessz
      Ben ik helemaal met je eens, maar helaas leven we in een wereld waarin veel mensen denken dat ze alles tegen iedereen kunnen zeggen.

      @Hysteria
      Ook duidelijk, alleen kan een reden van een ban zoiets simpels zijn als een 0 vergeten bij een transportje, waardoor er pushing ontstaat. Als speler denk je alles goed gedaan te hebben en plots een ban. Je bent je van geen kwaad bewust, maar zit er toch een aantal uren/dagen in, terwijl je contact zoekt. Voor sommige kan het hun zoveelste keer zijn een een Perm ban opleveren, terwijl er geen bewuste actie tot overtreding van de regels is.

      Zoals ik eerder aangaf is het met de huidige spelers aantallen prima te managen als GO. Vrijwilligers werk is helaas niet vrijblijvend. En ja ik ben ooit in een ver verleden GO geweest en weet hoeveel er gebeurd in een uni met 4 a 5 duizend spelers.
      Sorry ben in een opstandige bui.

      Als wij als go een uni prima kunnen managen dan moet het voor jou toch helemaal makkelijk zijn om een account te managen?

      Als je een nulletje vergeet kan ik me niet voorstellen dat er een go is die een perma geeft als jij gewoon netjes de situatie aangeeft of het laat blijven tellen na het contact.
      Bij Tdr zijn voorbeeld is gewoon een kwestie van je transporten goed bijhouden en bijhouden wat je krijgt, dat ligt toch bij de speler zelf denk ik.
    • Het managen van 2 uni's die ieder GO heeft + al het werk van SGO in de overige lege uni's is niet altijd makkelijk !
      Oke als ze eens tijd over hebben willen ze je best helpen door eerst te vragen hoe het zit maar over het algemeen heeft iedereen het mega druk met zijn uni's en kun je dus een ban verwachten als je niet goed oplet. Zij hoeven het spel niet voor je te spelen. Dit is geheel je eigen verantwoording.
      Ben je iemand die veel handelt dan moet je dus meer/beter blijven opletten en niet de verantwoording leggen bij de GO of SGO (als die uni geen GO heeft)
      ADMIN
    • Hysteria wrote:

      Bij Tdr zijn voorbeeld is gewoon een kwestie van je transporten goed bijhouden en bijhouden wat je krijgt, dat ligt toch bij de speler zelf denk ik.
      Hier heb je technisch helemaal gelijk in. Alleen is het niet menselijk.

      Zoals ik hier voor al heb aangeven heb ik meer dan 350 deut transacties met deurboeren per jaar. Hier komt vroeg of laat een fout in. Dat gebeurt nou eenmaal.

      Hysteria wrote:

      Als wij als go een uni prima kunnen managen dan moet het voor jou toch helemaal makkelijk zijn om een account te managen?
      De mogelijkheden die jullie(go leden) hebben, en de mogelijkheden die wij hebben(spelers) om alles bij te houden zit dag en nacht verschil in.


      queen sylvia wrote:

      Het managen van 2 uni's die ieder GO heeft + al het werk van SGO in de overige lege uni's is niet altijd makkelijk !
      Oke als ze eens tijd over hebben willen ze je best helpen door eerst te vragen hoe het zit maar over het algemeen heeft iedereen het mega druk met zijn uni's en kun je dus een ban verwachten als je niet goed oplet. Zij hoeven het spel niet voor je te spelen. Dit is geheel je eigen verantwoording.
      Ben je iemand die veel handelt dan moet je dus meer/beter blijven opletten en niet de verantwoording leggen bij de GO of SGO (als die uni geen GO heeft)
      Als team lid ben je er om spelers te begeleiden en te ondersteunen. Je bent support medewerker, geen ban bot.

      Ik zeg niet dat GO zijn gemakkelijk is. Wel wil ik er bij zeggen dat GO zijn je eigen keuze is. Vooral als je meerdere uni's onder je riem wilt hebben.
      Er word veel van je gevraagd en er word vaak kritisch gekeken naar je werk. Nogmaals go zijn is niet gemakkelijk.

      The post was edited 1 time, last by Red Dragon ().

    • TheDutchritual wrote:

      Hier heb je technisch helemaal gelijk in. Alleen is het niet menselijk.

      Zoals ik hier voor al heb aangeven heb ik meer dan 350 deut transacties met deurboeren per jaar. Hier komt vroeg of laat een fout in. Dat gebeurt nou eenmaal.
      Waarom is het niet menselijk? Je krijgt toch rapporten en berichten? En als je dat niet kunt bijhouden dan moet je het op een andere manier gaan doen. Je kunt vast wel een excelletje maken of een of ander kladje? Als jij de zoveelste deutboer bent vergeten iets terug te sturen dan ga je neem ik aan zelf ook wel bedenken hoe dat beter kan?

      The post was edited 1 time, last by Hysteria ().

    • Hysteria wrote:

      Waarom is het niet menselijk? Je krijgt toch rapporten en berichten? En als je dat niet kunt bijhouden dan moet je het op een andere manier gaan doen. Je kunt vast wel een excelletje maken of een of ander kladje? Als jij de zoveelste deutboer bent vergeten iets terug te sturen dan ga je neem ik aan zelf ook wel bedenken hoe dat beter kan?
      Als je een actieve speler bent die bezig is met de veiling, itjes raid. bezig is met zijn eigen en andere transporten dan moet er iets vroeg of laat mis gaan.(dat ik dit meerdere keren moet uitleggen verbaast mij). Laten we eens een rekensom doen. Ik doe rond de 350+ deut transactie per jaar. In de laatste paar jaar heb je mij er 4/6 keer er op geattendeerd dat ik te bijna te laat zou zijn met deut transactie(waar ik nog steeds heel dankbaar voor ben). Van al mijn deut transactie vergeet ik er dus +/- % 5. dat verspreid over het jaar is dus 1x per 2 maand. Dat vind ik een prima marge om in te werken.

      ~Red Dragon @11-09\20:11 - Het bespreken van het functioneren van teamleden in het openbaar is niet toegestaan. Mocht je ergens meezitten, dan kun je de desbetreffende persoon in pm aan spreken of contact opnemen met zijn/haar super

      The post was edited 2 times, last by Red Dragon ().

    • Hysteria wrote:

      Deurwaarder wrote:

      @fearlessz
      Ben ik helemaal met je eens, maar helaas leven we in een wereld waarin veel mensen denken dat ze alles tegen iedereen kunnen zeggen.

      @Hysteria
      Ook duidelijk, alleen kan een reden van een ban zoiets simpels zijn als een 0 vergeten bij een transportje, waardoor er pushing ontstaat. Als speler denk je alles goed gedaan te hebben en plots een ban. Je bent je van geen kwaad bewust, maar zit er toch een aantal uren/dagen in, terwijl je contact zoekt. Voor sommige kan het hun zoveelste keer zijn een een Perm ban opleveren, terwijl er geen bewuste actie tot overtreding van de regels is.

      Zoals ik eerder aangaf is het met de huidige spelers aantallen prima te managen als GO. Vrijwilligers werk is helaas niet vrijblijvend. En ja ik ben ooit in een ver verleden GO geweest en weet hoeveel er gebeurd in een uni met 4 a 5 duizend spelers.
      Sorry ben in een opstandige bui.
      Als wij als go een uni prima kunnen managen dan moet het voor jou toch helemaal makkelijk zijn om een account te managen?

      Als je een nulletje vergeet kan ik me niet voorstellen dat er een go is die een perma geeft als jij gewoon netjes de situatie aangeeft of het laat blijven tellen na het contact.
      Bij Tdr zijn voorbeeld is gewoon een kwestie van je transporten goed bijhouden en bijhouden wat je krijgt, dat ligt toch bij de speler zelf denk ik.
      en toch zijn er GO's die om dat extra nulletje direct een ban opleggen.

      Ik pleit er niet voor dat een SGO/GO alle transporten van spelers moet managen, dat is inderdaad de verantwoordelijkheid die bij de speler ligt.
      Ik pleit er voor dat bij elke overtreding die door een speler wordt begaan, en dan zal dit met name in de pushingbans zitten, er in eerste instantie een bericht gestuurd kan worden naar de betreffende speler.

      De ene GO doet dit namelijk wel en de andere niet. Kortom er is geen eenduidig beleid vanuit het kant van het team. Mocht dit er wel zijn, is dit niet bij iedere GO duidelijk.

      Jullie zijn er toch voor de spelers en niet voor jezelf?
    • Het lijkt mij dat het punt van beide kanten is benaderd en ik ben erg bang dat we bij het uitbreiden van argumenten in de knoop gaan zitten met de board regels.
      Ik spreek niet namens het game team, maar ik denk dat de geboden verbetering is gelezen. En hier zal vast en zeker intern naar gekeken worden.
      Ook voor spelers kan ik niet spreken, maar ik neem aan dat "jullie" ook het advies van eigen administratie en eigen verantwoordelijkheid ter harte nemen.

      Mijn verzoek is om de discussie nu niet hier voort te zetten, ik verwacht niet dat het veel toe gaat voegen.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • Lord wrote:

      Het lijkt mij dat het punt van beide kanten is benaderd en ik ben erg bang dat we bij het uitbreiden van argumenten in de knoop gaan zitten met de board regels.
      Ik spreek niet namens het game team, maar ik denk dat de geboden verbetering is gelezen. En hier zal vast en zeker intern naar gekeken worden.
      Ook voor spelers kan ik niet spreken, maar ik neem aan dat "jullie" ook het advies van eigen administratie en eigen verantwoordelijkheid ter harte nemen.

      Mijn verzoek is om de discussie nu niet hier voort te zetten, ik verwacht niet dat het veel toe gaat voegen.

      Toch ga ik er nog iets aan toevoegen. Sawwy. Hit me up in pm?

      TheDutchRitual wrote:

      Als je een actieve speler bent die bezig is met de veiling, itjes raid. bezig is met zijn eigen en andere transporten dan moet er iets vroeg of laat mis gaan.(dat ik dit meerdere keren moet uitleggen verbaast mij). Laten we eens een rekensom doen. Ik doe rond de 350+ deut transactie per jaar. In de laatste paar jaar heb je mij er 4/6 keer er op geattendeerd dat ik te bijna te laat zou zijn met deut transactie(waar ik nog steeds heel dankbaar voor ben). Van al mijn deut transactie vergeet ik er dus +/- % 5. dat verspreid over het jaar is dus 1x per 2 maand. Dat vind ik een prima marge om in te werken.

      Mweh. In feite ligt de fout bij jezelf. Je hebt 72 uur de tijd om te handelen. Zorg ervoor dat je dit in een 24 uur doet, dan ben je gauw klaar. Heeft iemand niet genoeg deut liggen en moet ie het verspreid leveren, lever dan ook niet voor 5 dagen metaal en/of kristal. Je moet er niet zomaar vanuit kunnen gaan dat het team je wel even komt 'helpen' als je wat vergeet of niet juist doet. Klinkt heel makkelijk op papier, maar in de praktijk is het voor het game team ook niet gemakkelijk. Ik weet zelf nog wel dat ik denk om 12 uur ( nacht ) naar bed te gaan en je bent nog om half 4 ( nacht ) bezig met wat dingen nakijken. Soms zelfs gecrashed te worden hierdoor.
      Over een ban zijn natuurlijk de normale wegen te vinden. GO contact -> SGO contact -> GA contact.

      Deurwaarder wrote:

      Kan er geen standaard intern beleid komen, waarbij er ALTIJD een bericht naar een betreffende speler wordt gestuurd als er iets niet helemaal juist is gegaan? Dit voorkomt gedoe, gezeik met bans en voor sommige haalt het een deel spelplezier weg. Het gaat namelijk in veel gevallen niet opzettelijk.

      Hear hear. Het streven van het team is ook om als 'team' naar buiten te komen. Dus in elke universa moet je vrijwel hetzelfde beleid kunnen verwachten. Toch is dit nochtans vrij verschillend van elkaar. Goed onderwerp om aan te kaarten. Kan nooit kwaad om te gaan kijken hoe of wat. Af en toe een opfrisser kan nooit kwaad.

      Hysteria wrote:

      Sorry ben in een opstandige bui.

      Als wij als go een uni prima kunnen managen dan moet het voor jou toch helemaal makkelijk zijn om een account te managen?

      Als je een nulletje vergeet kan ik me niet voorstellen dat er een go is die een perma geeft als jij gewoon netjes de situatie aangeeft of het laat blijven tellen na het contact.
      Bij Tdr zijn voorbeeld is gewoon een kwestie van je transporten goed bijhouden en bijhouden wat je krijgt, dat ligt toch bij de speler zelf denk ik.

      /me huggles @Hysteria
      Vele situaties lijken niet eens op elkaar, dus ook niet altijd te vergelijken. Toch wil ik wel zeggen dat een (S)GO toch 'redelijk makkelijk' moet in kunnen schatten dat er iets niet in de haak is met de info die ze hebben. Een ban op de plaats voor deze Conjo is dan misschien ook wel te hoog gegrepen / te makkelijk gegeven.



      fearlessz wrote:

      Een heel goed idee van je, maar laten we het dan wel vice versa maken en dat spelers een normaal bericht terug laten sturen als er gevraag word wat de bedoeling is van die transporten.
      Soms zijn de berichten echt intimiderend, terwijl voor mij persoonlijk en ik denk voor iedere ander GO( zoals Roadrunner meld) een ban is een ban als hij terecht is.

      Veelal heb ik wel meegekregen dat ik normale berichten terugkrijg. Ligt er ook aan hoe je jezelf tegenover de spelers neerzet in de mail waarin je ze iets vraagt of iets verzoekt. Ik zeg niet dat je dit niet juist doet, heb er alle vertrouwen in dat je dit wel doet namelijk. Het komt idd wel eens voor dat je wat berichten terugkrijgt waarbij je denkt....srsly? En je probeert ze dan zelfs nog wel te helpen. Toch is dit dan key om neutraal te blijven in je rol en niet te zeggen van....hmmmm, ik mag deze speler niet. Ipv een waarschuwing of gewoon een heads up via mail zetten we gewoon meteen een ban die ik bij de andere speler niet zou zetten. Dit is overigens geen verwijt naar wat eventueel voorgevallen zou zijn of niet of ban of niet. Dit zijn wel de momenten waarin je je kan tonen dat je respect kan krijgen van die speler. Die intimiderende gastjes zijn vaker nog de jongere generatie met Guççi pet en Brada schoenen.

      Ik heb in de periodes dat ik GO was ook wel hele leuke berichten weten te wisselen met vele spelers. Dit overtreft die paar negatieve shizzles natuurlijk. Dat maakt het ook leuk om 'the job' te blijven doen en ervoor te gaan.

      Ik ben zelf van mening dat wanneer je zulke 'banden' krijgt met spelers, je ze ook makkelijker over kunt halen om ze je toch die ags verdeling op te sturen vanuit hunzelf ( 90% weet nog steeds niet dat ze dit moeten doen vermoed ik ). Of ze melden het je gewoon ff luchtig dat ze rechulp hebben gedaan, zelf aankomen met bashing of dat ze een foutje zijn begaan. Door direct te bannen zonder heads up of waarschuwing zorg je er dus ook voor dat spelers niet meer bij je gaan komen met meldingen, want ach... vorige keer...



      Voor iedereen die denkt dat GO-en zo 'makkelijk' te doen is en die niet weten waar ze eigenlijk over praten: Nieuwe GO's gezocht
      Ook met 200 - 500 spelers zal je toch gauw verkijken op de dingen die je krijgt voorgeschoteld in het tijdperk met mobiel Ogamen en andere vormen van activiteit. Neemt niet weg dat het op zich leuk werk is om te doen. Probeer het uit en bekijk het door de ogen van het team achter de schermen.
    • Zwart wit gezien zijn regels regels en zodra je die overtreedt zit je fout.
      Heb je zaken inderdaad op orde, ruim je berichten met transporten op wanneer je de zaken hebt afgehandeld dan kun je de ''bedragen'' controleren en wegvinken.
      Even concreet ingaande op TDR en deels de voorbeelden van Deurwaarder.

      Ik zal wel makkelijk praten hebben daar ik zover ik weet nog nooit een ban heb gehad, m.a.w. het is dus prima mogelijk om je zaken goed te regelen.

      Een agent zal je wellicht ook één keer matsen als je iets te hard hebt gereden maar zodra die ziet dat je naam vaker voorkomt in het bestand dan denk ik ook dat het over is met de pret.
    • Sorry maar de verantwoordelijk ligt bij de speler niet bij de GO. Als je je niet aan de regels houdt mogen ze je een ban geven. Zeker als het vaker gebeurd is dit gewoon terecht.
      Ik heb vroeger vaak zat deutboeren gehad maar nooit een ban gekregen omdat ik niet op tijd was. Ik handelde direct. Ik ging niet zeggen stuur maar en ik stuur het wel na. Gewoon direct. Als het niet kan wacht het wel.

      Ga gewoon secuur te werk en je hebt deze problemen niet. Ja, ik vind dat een GO eerst moet waarschuwen. Nee een GO hoeft niet te waarschuwen als het herhaaldelijk gebeurd. De ene GO banned bij 2x een ander bij 3x. Maar Zie het maar als een gift als je aangesproken wordt. Tenslotte blijf je zelf verantwoordelijk voor wat jij in het spel doet. Je houdt je wel netjes aan de regels als het gaat om spelers aanvallen dan kun je het ook doen met deut versturen.
    • Gezien GO's spelers hun handje niet hoeven vast te houden voor het volgen van de spelregels,

      Kunnen we dan dat hele verhaal van spelbederf niet gewoon shift-deleten uit de regels?

      Dan hebben we weer een forumthreadje minder waarin Spelers klagen over Teamlers, en Teamlers klagen over de toon van spelers.

      Alvast bedankt,


      OT.

      Verder snap ik de frustratie van "uit het niets gebanned worden terwijl er normaal gewoon een waarschuwing is".

      punt is alleen; als er gezegd wordt dat GO's MOETEN waarschuwen dat je wat "vergeet" Menig speler wacht tot de waarschuwing van de go tot zij grondstoffen gaan sturen.

      Want elke keer dat de GO er niet over begint, is natuurlijk weer wat gepushde gsjes,

      :love: Thanks Syrabi