Merges en specs doel unis

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Vind het zelf ook te vroeg voor een merge van Cygnus, spelers uit Betelgeuse zijn al helemaal kansloos

      Als er dan toch een merge voor deze unis moest plaatsvinden had ik liever een derde group gehad met yakini, Antares, betelgeuse en Cygnus ofzo

      Maar goed, merges zijn nooit perfect, weinig aan te doen waarschijnlijk
    • Ben blij dat ze gaan mergen maar met de keuzes niet zozeer. Vind het wel vaag want uni 3, gemini en pegasus zijn juist de uni's die ze hadden moeten mergen, die ontlopen elkaar tenminste niet teveel en had het nog interessant kunnen worden :P Dat zegt niet dat die andere er niet bij konden of dat ze gewoon een aantal nieuwe uni's aanmaken als doeluni en iedereen in de groep daaruit kan kiezen.

      Maar ik moet toegeven dat het probleem die de starter van het topic aankaart in principe een legitieme zorg betreft aangezien de stemmingen straks heel anders gaan verlopen dan wanneer het gedaan zou worden voor de merge kijkend naar het feit dat er nu spelers uit andere servers mee gaan stemmen en je inderdaad achteraf niet meer kan switchen mocht een andere uni beter bij jou passen. Dus ik snap enigszins wel dat er wat wenkbrauwen fronsen.

      Ben in ieder geval benieuwd hoe het zal lopen en welke uni's er veel of weinig bij krijgen :)
    • Wat ik niet begrijp is dat ze 3 doel unies kiezen:

      Uni 3 (1x speed)
      Pegasus (2x speed)
      Gemini (4x speed)

      Om vervolgens 5 exodus unies kiezen waarvan er 4 minimaal (2x speed) hebben.
      Draco (2x speed)
      Quantum (1x speed)
      Rigel (3x speed)
      Taurus (5x speed)
      Vega (5x speed)

      Je raadt het al van deze 4 genoemde exodus unies zal niemand voor uni 3 gaan met een (1x speed).

      Maarja nadenken blijkt ook maar weer iets aparts te zijn X/
    • Als nou eerst de specs etc worden aangepast en daarna pas gekeken wordt naar een eventuele merge.. welke uni's passen goed bij elkaar, waar zijn de verhouding niet al te scheef..
      Hoe moeilijk kan het zijn.. er wordt gezeurd en gezeurd om een merge en dan komt die er niet.. spelers stoppen en geven de hoop op en dan ineens komt er een verandering in specs voor alle uni's (gaat in feite ook nergens over) en nog voordat het geregeld is, komt er een merge..

      Een uni die nog geen half jaar open is moet mergen..
      Hoe eerlijk is dat?

      Is het te moeilijk om het in goede banen te leiden en te kijken waar men om vraagt?

      Maak een paar doeluni's waar de specs vast staan (x1, x2, x ?) en zorg dat uni's die net open zijn niet worden germerged.

      Het lijkt er nu op dat er een hoop gezeur komt van spelers die iets willen en dan wordt er iets in het leven geroepen waar naar mijn mening wel ff naar gekeken mag worden voordat het bekend wordt gemaakt..

      Ik wil niet teveel zeuren want een merge is gewoon goed en moet eens in de zoveel jaar, maar aub check wel even hoe dit wordt uitgevoerd..
      Ex solo no1.NL
    • dyrax wrote:

      Wat ik niet begrijp is dat ze 3 doel unies kiezen:

      Uni 3 (1x speed)
      Pegasus (2x speed)
      Gemini (4x speed)

      Om vervolgens 5 exodus unies kiezen waarvan er 4 minimaal (2x speed) hebben.
      Draco (2x speed)
      Quantum (1x speed)
      Rigel (3x speed)
      Taurus (5x speed)
      Vega (5x speed)

      Je raadt het al van deze 4 genoemde exodus unies zal niemand voor uni 3 gaan met een (1x speed).

      Maarja nadenken blijkt ook maar weer iets aparts te zijn X/
      *met vinger wijzen doet*
      Hier ga ik je corrigeren!
      Je kijkt hier alleen naar de vlootsnelheden, en niet de de economiesnelheden. Uni 3 heeft bijvoorbeeld 3x eco.
      En zeg nou zelf, niemand zit toch te wachten op vlootsnelheden boven de 1x? Dat geeft fleeters alleen maar onnodige voordelen.
    • Atoompje wrote:

      En dan nog iets om me een beetje zorgen om te maken.

      Ik heb momenteel een account in Xalynth, maar hier speel ik niet meer op.
      Maar is het dan nog wel mogelijk om mijn ''Ursa'' account te mergen naar Xalynth toe?
      Speelt er wel iemand anders op?
      Zo nee, dan gewoon deleten.
      Zo ja dan tzt vanuit vakmode de GO inlichten, die kan eea in orde brengen.

      Ja Pegasus als doeluni is geen beste. Ik speel in Pega (sta in vakmode) maar zie elke dag dat er wel 1 en heel soms 2 accounts "actief" zijn. Vaak ook 0...
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • blaargh wrote:

      dyrax wrote:

      Wat ik niet begrijp is dat ze 3 doel unies kiezen:

      Uni 3 (1x speed)
      Pegasus (2x speed)
      Gemini (4x speed)

      Om vervolgens 5 exodus unies kiezen waarvan er 4 minimaal (2x speed) hebben.
      Draco (2x speed)
      Quantum (1x speed)
      Rigel (3x speed)
      Taurus (5x speed)
      Vega (5x speed)

      Je raadt het al van deze 4 genoemde exodus unies zal niemand voor uni 3 gaan met een (1x speed).

      Maarja nadenken blijkt ook maar weer iets aparts te zijn X/
      *met vinger wijzen doet*Hier ga ik je corrigeren!
      Je kijkt hier alleen naar de vlootsnelheden, en niet de de economiesnelheden. Uni 3 heeft bijvoorbeeld 3x eco.
      En zeg nou zelf, niemand zit toch te wachten op vlootsnelheden boven de 1x? Dat geeft fleeters alleen maar onnodige voordelen.
      Klopt helemaal.
      In groep 2 heb je zelfs helemaal geen doeluni die op 1x vloot snelheid draait.
      Terwijl 2 uni's dit wel hebben ( Ursa & Antares )

      Nu is je account aanpassen naar een hogere eco snelheid goed te doen, dus daar maak ik me niet druk om.
      Maar vlootsnelheid word lastiger, vooral met saven en tijden die ik beschikbaar ben om de uni te spelen.

      Kortom vind ik de doeluniversa maar onlogisch gekozen, maar GF kennende zullen we het hiermee moeten doen.
      Tevens zijn polls houden na de merge hier ook geen oplossing voor. Dus we kunnen een 1x vloot speed uni wel vergeten in groep 2.


      paul-maximilianus wrote:

      Atoompje wrote:

      En dan nog iets om me een beetje zorgen om te maken.

      Ik heb momenteel een account in Xalynth, maar hier speel ik niet meer op.
      Maar is het dan nog wel mogelijk om mijn ''Ursa'' account te mergen naar Xalynth toe?
      Speelt er wel iemand anders op?Zo nee, dan gewoon deleten.
      Zo ja dan tzt vanuit vakmode de GO inlichten, die kan eea in orde brengen.

      Ja Pegasus als doeluni is geen beste. Ik speel in Pega (sta in vakmode) maar zie elke dag dat er wel 1 en heel soms 2 accounts "actief" zijn. Vaak ook 0...
      Mijn huidige Xalynth account staat permantent in v mode.
      Maar mijn vraag is alleen of het dan wel mogelijk is om een ander account naar dit doel universum te verplaatsen.

      Deleten van een account kan altijd nog, maar ik hoop nog steeds dat men bij GF nou eindelijk eens met een oplossing komen om accounts te kunnen traden/weggeven.
      Dit zou natuurlijk alleen maar goed zijn voor de activiteit in de uni.

      The post was edited 2 times, last by Atoompje ().

    • Ik speel in Cygrus, top 30, en moet dus gaan kiezen uit een andere uni waarvan de account punten totaal niet te vergelijken zijn. daarbij komt nog eens kijken dat de nieuwe specs nog niet bekend zijn.. hoe wil ik dan in godsnaam een goede keuze kunnen maken?

      Verders komt er nog inzage van de unis en de punten die bijv de top 50 heeft?