Merges en specs doel unis

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Merges en specs doel unis

      Leuk dat we gaan mergen. Scheelt weer wat. Ben het er alleen niet mee eens dat we eens na de merge naar de specs van een uni gaan kijken. Dat is echt de grootste onzin.

      Ik wil graag van tevoren weten waar ik in terecht kom, kan op basis van de huidige specs een keuze maken, maar dan blijkt iets wat ik niet graag wil wel te worden doorgevoerd in een uni... lijkt me niet heel handig.

      Beter gaan we eerst de specs van de unis bepalen. Dat de mensen die er spelen een pool vormen, en exodus universa eventueel input kunnen leveren. Want dit slaat natuurlijk nergens op...

      eens een addict, ALTIJD een addict
      Space: Ogame addict, weerwolf addict board.ogame.nl/board38-algemee…rn/board553-rp-ww-corner/
    • Spacefighter wrote:

      Leuk dat we gaan mergen. Scheelt weer wat. Ben het er alleen niet mee eens dat we eens na de merge naar de specs van een uni gaan kijken. Dat is echt de grootste onzin.

      Ik wil graag van tevoren weten waar ik in terecht kom, kan op basis van de huidige specs een keuze maken, maar dan blijkt iets wat ik niet graag wil wel te worden doorgevoerd in een uni... lijkt me niet heel handig.

      Beter gaan we eerst de specs van de unis bepalen. Dat de mensen die er spelen een pool vormen, en exodus universa eventueel input kunnen leveren. Want dit slaat natuurlijk nergens op...
      +1

      Niks aan toe te voegen
    • Misschien als mensen eerst alles hadden gelezen van de nieuwspost. Er zijn 2 groepen. Eerste groep heeft 3 doeluniversa, tweede groep ook 3 doeluniversa.
      Ná de merge komen de polls weer om specs aan te passen voor de overgebleven universa. Als een doeluni ( gemini bijv. ) 4x speed heeft en de poll komt er, dan zal het echt niet ineens naar 1x speed gaan. De spelers uit Gemini zullen dan wel iets hoger stemmen of misschien hetzelfde houden als dat ze gewend zijn. Hetzelfde geldt voor alle andere doeluni.

      Als je nu een poll houdt voor de doeluniversa, dan geef je grootste macht aan de spelers in de doeluni om te bepalen wat ze willen, maar dan kunnen ze ook kijken naar wat de competitie mee zal nemen of niet. Gaat iedereen uit de exodus uni mee kunnen stemmen op voorhand. Welke uni stem je dan op? Op alle 3 of op maar 1? Dat wordt een complete chaos en zal ook een beeld geven waar niemand wat aan heeft. Beste is eerst naar de uni waar je je arrows op hebt, meteen de poll erachteraan die dan binnen een week of 2 veranderd dient te worden.

      Merge komt eraan, of we het willen of niet. Polls zullen niet veel anders zijn dan de polls die er al waren.


      Groep 1:

      Wijzigen specificaties van bestaande universa - Discussiedraadje Uni 3


      Wijzigen specificaties van bestaande universa - Discussiedraadje Gemini


      Wijzigen specificaties van bestaande universa - Discussiedraadje Pegasus





      Groep 2:

      Wijzigen specificaties van bestaande universa - Discussiedraadje Xalynth

      Wijzigen specificaties van bestaande universa - Discussiedraadje Wasat

      Alleen Zagadra heeft geen eerdere poll gehad. Lijkt me ook niet nodig, want specs zijn al redelijk through the roof. Kan na de merge beetje bijgetuned worden, maar zal niet veel verandering brengen in alle opties.
    • Ik zit op mijn werk dus kan helaas niet een lange, inhoudelijke post maken. Maar ik vind het wel erg spijtig om te zien dat er na zoveel gedoe en vragen over wanneer er nou eindelijk eens een merge komt, het eerste draadje dat gemaakt wordt wanneer deze merges eindelijk echt aangekondigt worden direct zo'n negatieve insteek en bijsmaak heeft. Dat is niet bepaald motiverend voor degenen die (geheel op vrijwilligersbasis) proberen zaken op .NL in goede banen te leiden.

      Laat ik heel kort en eerlijk zijn, de merges zijn wellicht niet voor iedereen ideaal, dat begrijp ik maar al te goed. Maar realistisch gezien is het gewoon niet mogelijk om een merge te hebben waar iedereen tevreden over is, daar er veel 'bijzondere' universa op .NL zijn die eigenlijk nergens anders terecht zouden kunnen. Denk aan bijvoorbeeld def naar puin uni's, spioraid uni's, non-AGS universa, bizar hoge speed uni's, etc., die in de meeste gevallen niet meer spelers bevatten dan menig ander in de volksmond genoemde 'dode' uni. Als er met al deze uitzonderingen rekening gehouden zou moeten houden, zou er na een merge bijna geen enkel universum samengevoegd kunnen worden en houden we erna dezelfde problemen: inactieve universa met wellicht 20 spelers erin die allemaal graag een merge zien want de uni's zijn dood. En bijkomend is dat GameForge nu eenmaal de uiteindelijke beslissing maakt en liever zo min mogelijk doeluniversa overhoudt.

      Ik snap ook wel dat je voordat je een keuze moet maken je graag zou willen weten welke wijzigingen er dan na de merge nog doorgevoerd zouden kunnen worden. Uit de discussiedraadjes haalde ik dat in alle universa er wel vraag was naar meer eco, dus ik zou sowieso uitgaan van een verhoging naar 6x eco minimaal in elk doeluniversum. Bijzondere specs zoals spioraid, def naar puin en dergelijke zullen niet zomaar toegevoegd worden aan doeluniversa. Als ik eerlijk moet zijn zou ik dan ook deze 'bijzondere' specs en de vlootspeed voornamelijk aanhouden als de leidende draad voor je keuze, deze zullen namelijk het minst snel door 80% van een uni goedgekeurd worden als wijziging.

      Wat betreft het mergeproces, deze zullen we wanneer we meer informatie hebben natuurlijk in meer detail beschrijven. @L3ct3r, je zult sowieso een keuze kunnen maken uit de verschillende doeluniversa afhankelijk van de groep waarin je huidige speeluniversum zich bevindt, je wordt niet 'zomaar' verplaatst, behalve dan als je nooit een keuze maakt. Maar dit wordt allemaal ingame ook beschreven wanneer de merges daadwerkelijk op gang komen.

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Wish2Die wrote:

      Ik zit op mijn werk dus kan helaas niet een lange, inhoudelijke post maken. Maar ik vind het wel erg spijtig om te zien dat er na zoveel gedoe en vragen over wanneer er nou eindelijk eens een merge komt, het eerste draadje dat gemaakt wordt wanneer deze merges eindelijk echt aangekondigt worden direct zo'n negatieve insteek en bijsmaak heeft. Dat is niet bepaald motiverend voor degenen die (geheel op vrijwilligersbasis) proberen zaken op .NL in goede banen te leiden.

      Ik snap ook wel dat je voordat je een keuze moet maken je graag zou willen weten welke wijzigingen er dan na de merge nog doorgevoerd zouden kunnen worden. Uit de discussiedraadjes haalde ik dat in alle universa er wel vraag was naar meer eco, dus ik zou sowieso uitgaan van een verhoging naar 6x eco minimaal in elk doeluniversum. Bijzondere specs zoals spioraid, def naar puin en dergelijke zullen niet zomaar toegevoegd worden aan doeluniversa. Als ik eerlijk moet zijn zou ik dan ook deze 'bijzondere' specs en de vlootspeed voornamelijk aanhouden als de leidende draad voor je keuze, deze zullen namelijk het minst snel door 80% van een uni goedgekeurd worden als wijziging.
      Betreffende alinea 1, zo denken er ook veel spelers over teamler's (zo noemen jullie jezelf toch?) die altijd lopen te zeuren over hoe moeilijk en zwaar het wel niet is terwijl het toch echt een vrijwillige keuze was. Das bepaald niet motiverend om het ook te gaan doen, laat staan begrip te hebben voor de gemaakte keuzes, Gameforge enforced of niet.

      Betreffende alinea 2, wanneer de bijzondere specs zo bepalend zijn (wat ik met je eens ben, def naar puin is de reden om voor Vega te kiezen), waarom zijn deze bijzondere specs dat niet terug te vinden in de doeluniversa? Althans, niet overeenkomend.

      Ik wil er geen discussie van maken, ik begrijp ook wel dat Gameforge dit bepaald en that's it. Ik vind het alleen de zoveelste wanprestatie en dat laat ik dan ook graag even blijken.
    • Cryptus wrote:

      Betreffende alinea 1, zo denken er ook veel spelers over teamler's (zo noemen jullie jezelf toch?) die altijd lopen te zeuren over hoe moeilijk en zwaar het wel niet is terwijl het toch echt een vrijwillige keuze was. Das bepaald niet motiverend om het ook te gaan doen, laat staan begrip te hebben voor de gemaakte keuzes, Gameforge enforced of niet.

      Ik ben de beroerdste niet om toe te geven dat de sfeer de laatste tijd beide kanten op niet bepaald ideaal is. ;) Maar mijn insteek is dat daar geen verbetering inkomt door negativiteit van welke kant dan ook. Wij allen, zowel team en spelers, zitten in hetzelfde schuitje en moeten er met zijn allen het beste van maken, ook van deze merge. Constructieve kritiek verwelkomen we ook altijd, ik heb het al meerdere malen aangegeven, maar onze mailboxen staan in principe daar altijd voor open. ;)

      Cryptus wrote:

      Betreffende alinea 2, wanneer de bijzondere specs zo bepalend zijn (wat ik met je eens ben, def naar puin is de reden om voor Vega te kiezen), waarom zijn deze bijzondere specs dat niet terug te vinden in de doeluniversa? Althans, niet overeenkomend.

      In mijn oorspronkelijke post (toevallig alinea 2) staat de reden hiervoor juist uitgelegd. :) Of deze aansluit bij je eigen mening is een tweede, maar de beredenering staat er wel. :P

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Top dat we eindelijk weer gaan mergen, maar ik vind de doel universa wel wat onhandig gekozen.
      Waarom kiezen ze in groep 2 niet voor Ursa als doeluni?

      Dan behoudt je in ieder geval een uni met een unieke instellingen ( Non-ags ) en een 1x vloot speed uni.

      Nu zijn er 2 uni's die zowat identiek zijn kwa instellingen ( Xalynth & Wasat )
    • Atoompje wrote:

      Top dat we eindelijk weer gaan mergen, maar ik vind de doel universa wel wat onhandig gekozen.
      Waarom kiezen ze in groep 2 niet voor Ursa als doeluni?

      Dan behoudt je in ieder geval een uni met een unieke instellingen ( Non-ags ) en een 1x vloot speed uni.

      Nu zijn er 2 uni's die zowat identiek zijn kwa instellingen ( Xalynth & Wasat )
      Hier geef ik jou gelijk in. Enkel de Eco is een beetje anders tussen deze 2 doelunies. Yakini heeft dezelfde spec's als Xalynth, alleen kunnen deze spelers spio-raiden en dat moeten ze dan afgeven. Dat zou dus ook een goede doeluni geweest zijn. Helaas vrees ik dat het team hier niets meer aan kan veranderen, GF zal dit beslist hebben op statistieken zeker?
    • Legend.bdr wrote:

      Waarom wordt een server die net open is zoals cygnus verhuist naar een server zonder dezelfde specs?
      Iets goed plannen zit er ook echt niet tussen...
      naar wasat en dan spec veranderingen eco naar 7? heb je letterlijk dezelfde specs
      Edit: over eco/fleet speed heb ik het met specs
      Yoshi


      Ex SGO
      Board Moderator
      Yoshi@ogame.nl

      The post was edited 1 time, last by Yoshi ().

    • Ik vraag me af waarom Sirius naar de nieuwere uni's komt, de nummer 1 daar met 110 miljoen punten kan in elke doel uni de nummer 1 worden met een nummer 2 met slechts maximaal de helft van zijn punten. Dat lijkt mij wel een beetje een exobitant groot verschil om ooit nog in te halen? Ik heb op infuza rond gekeken, maar met 60 mil houdt het volgens mij zo'n beetje op in alle uni's die verder in groep 2 zitten.

      Is er een reden om Sirius naar voren te halen terwijl deze duidelijk al veel langer loopt? Kan mij niet voorstellen dat de overige 7 actieve spelers volgens infuza in die uni opwegen tegen het feit dat 1 speler dadelijk een bepaalde doeluni kan domineren zonder dat iemand maar in de buurt komt van zijn capaciteiten.

      In mijn uni zagadra heeft de nummer 1 momenteel 32 mil punten. Kan toch niet dat daar iemand met meer dan 110 miljoen punten bij komt? Dan kun je de 5 zwaarste vloten in een ags samenhangen en nog haal je helemaal niets uit. Gezien alleen in economische punten deze speler het dubbele heeft dan de huidige nummer 1 lijkt het mij behoorlijk belachelijk dat je zoiets met elkaar gaat mergen.

      Overigens heb ik verder alle uni's gecheckt en lijkt het mij verder relatief in orde alleen heb ik ook mijn bedenkingen bij Betelgeus, die uni heeft naar mijn mening ook een top 5 die nergens echt iets voorstelt. Dat lijkt mij ook niet erg leuk. Ik speel er niet, maar kan me voorstellen dat die spelers hier ook niet blij van worden. Cygnus is ook te nieuwe in mijn ogen.

      Rest van de uni's zit in zoverre wel bij elkaar in de buurt dat je nog kunt stellen dat je op elkaar kunt in lopen.


      Maar goed ik ben mijn ei weer kwijt, ik weet toch dat dit niets uit gaat halen :P
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~