Alternatief voorstel merges Ogame.nl

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Alternatief voorstel merges Ogame.nl

      Openingswoord
      De merge is net aangekondigd, ik zie heel veel reacties op het forum wat er allemaal niet goed is, ik kan me in veel van deze kritiek vinden. In dit topic heb ik een uitgedacht countervoorstel gemaakt in plaats van te zeuren over hoe slecht het voorstel van GF is.

      Aanleiding
      De aanleiding voor dit topic is dat ik mijzelf absoluut niet kan vinden in het voorstel vanuit GF om universums te gaan mergen. Ik zie geen logica en de verschillen worden naar mijn mening te groot. Ik speel zelf in Vega en heb als nr1 27m militaire punten. Ik zou moeten kiezen om in een uni te stappen waar het kleinste verschil met de andere nummer 1 een factor 3 is (Pegasus). Mijn verwachting is echter dat een grote meerderheid voor Pegasus zal kiezen om de enorme vloten uit Gemini en uni3 te ontlopen. Dit zou voor mij als nu nr1 betekenen dat ik hoogst waarschijnlijk niet eens meer in de top15 ga staan qua vlootkracht betreft, laat staan voor mijn mede universum genoten. Ik las in het andere toptic ook veel andere klachten, die zijn over het algemeen ook valide, maar daar wil ik in eerste instantie niet teveel op ingaan.

      Legenda
      Aantallen vermeld in de tabel zijn in miljoenen punten, afgerond op hele aantallen voor de leesbaarheid (muv van hele kleine cijfers, daar 1 cijfer decimaal).
      Voor de leesbaarheid van de tabel hier een korte legenda dat daar geen onduidelijkheid over is;
      top1 mil = nr1 militair, top5 mil = nr5 militair. Het gaat hier dus om punten aantallen van de speler die nr1 en nr5 staan.
      top1 = nr1 totaal aantal punten, top5 is = aantal punten van de nr5 op die server.
      Er staan ook gemiddelden in om het verloop van de nr1 naar de nr10 beter te illustreren en om in het overzicht een beter idee te krijgen van de verhouding van punten in die server.

      De tabel met data is eventueel ook beschikbaar in het merge-talk kanaal op discord, hij is daar gepinned door de MOD. discord.gg/4HTampd


      Sortering criteria & limitaties

      Ik heb een overzicht gemaakt van alle servers vanuit informatie van Infuza, dit is over het algemeen afgerond op miljoenen punten. (Dit heb ik met de hand gedaan, dus kan niet uitsluiten dat er misschien iets is misgegaan.)
      Op basis hiervan heb ik vanmiddag een uitgebreide brainstorm gedaan met Hitsugaya Toushiro, hieruit kwam naar voren dat ik denk dat het allerbelangrijkste criterium is dat er niet teveel verschil zit in militaire kracht van de spelers die bij elkaar gegooid worden. Ik heb de lijst dan ook gesorteerd op basis van de aantal militaire punten van de nr1 in elke server. Dat is naar mijn idee de beste predictor voor een zo goed mogelijk gebalanceerde server. Dit is niet perfect, want militaire punten is meer dan alleen vloot, maar ik denk dat militaire punten wel de beste voorspeller zijn van vlootpunten.

      Ik denk dat het belangrijk is om te proberen het grootste verschil tussen vloten van de nr1 in de regel niet groter te maken dan een factor 2; i.e. ik heb in Vega 27m militair, dan wil je Vega dus mergen met een universum tussen de 54m en de 13,5m militaire punten.

      Wish2Die heeft aangegeven dat er na de merge een poll gehouden gaat worden waarin de specs van de uni's veranderd gaan worden. Er zit dus nog veel variatie in de eindspecs van de doeluniversa, het kiezen op basis van vlootspeed en eco wat in het verleden dus gedaan. Mijn voorstel is dan ook eigenlijk beperkte doeluniversa maken, want specs gaan toch veranderd worden.

      Zelf zie ik de noodzaak niet zo goed in om de nieuwere uni's te mergen, zeker Cygnus en Betelgeus zijn nog dusdanig jong dat ze eigenlijk nergens bijpassen, mijn suggestie is dan ook deze uitsluiten of alleen bij elkaar doen.


      Het voorstel
      In de tabel hieronder staan de statistieken van de verschillende servers.

      Mijn voorstel voor de groepen is als volgt:

      1. De vier oudste uni's bij elkaar het verschil in top vloten is iets groter dan een factor

      1 of 2. Quantum hangt erg tussen de twee groepen in naar mijn idee, net de klein om goed met groep 1 mee te doen, maar eigenlijk ook te groot voor groep 2. Hier kan over gediscussieerd worden naar mijn idee. Als ik zou mogen kiezen zou ik toch voor groep 2 gaan.

      2.Dit is een grote groep van servers die qua militair heel mooi bij elkaar passen, In deze groep zou ik misschien toch 2 doeluni's maken. Gezien zowel Vega als Taurus nu def naar puin hebben en deze feature waarschijnlijk niet in een poll terug gaan komen. Dus 1 doeluni met def naar puin en 1 doeluni zonder def naar puin. Zelf heb ik persoonlijk namelijk ook gekozen voor een def naar puin uni, ik zou het zeer zonde vinden als dit met een merge verdwijnt, maar snap ook heel goed dat niet iedereen daar op zit te wachten.

      3. Deze servers passen qua alle specs Als hier een merge moet komen zou dit mijn voorstel zijn.

      4. Tja.. erg jonge servers.. Waarom mergen? Ik zie hier het nut van een merge totaal niet in.

      Ik ben erg benieuwd naar jullie feedback en suggesties, ik heb geprobeerd op een zo objectief mogelijke manier naar de cijfers en statistieken te kijken om met een stuk beter voorstel te komen dan dat er vanuit GF is doorgecommuniceerd.

    • Als alles 1x speed was en 1x eco had ik je volkomen gelijk gegeven.
      Maar aangezien we met speed spelen en de polls een mogelijke verandering kunnen zijn is het niet handig.

      Bij een merge heb je altijd spelers en accounts die er voordeel aan hebben en die er nadeel aan hebben, dit is kut maar helaas wel waar.
      Maar zelfs met jouw plan denk ik dat je als vega speler nog steeds in de problemen zou komen tegen uni's die nog veel doder waren dan vega.
      Ik kijk naar een taurus of een rigel, daarnaast wat ook in het andere topic genoemd heb ik ook mijn twijfels over sirius maarja niks aan te doen.

      Ook moet je je realiseren dat sommige uni's gemaakt zijn om heel snel en heel hard te branden en daarom het goed is dat die gemerged worden.

      Al met al ik snap je frustratie, maar wij kunnen het alleen doorgeven. Dat is ook iets wat wij altijd doen.
    • ReformeD wrote:




      Zelf zie ik de noodzaak niet zo goed in om de nieuwere uni's te mergen, zeker Cygnus en Betelgeus zijn nog dusdanig jong dat ze eigenlijk nergens bijpassen, mijn suggestie is dan ook deze uitsluiten of alleen bij elkaar doen.
      Ik als nummer 1 van Betelgeuze heb een beetje zitten pijlen in de uni hoe er tegen de merge aangekeken wordt.

      oke, de uni is wel leeg aan het lopen.
      Ik heb daar zeker deels aan bij gedragen, maar ook gepoogd spelers (concurrenten) te creëren en te trainen in fleatsaven e.d.

      Mijn bevinden zoals hier gequote wordt zijn juist. Niemand is er klaar voor/ aan toe om te gaan merge momenteel.
      Ik had nog eerder een herbeleving verwacht waarbij er marketing tegenaan gegooid wordt om nieuwe aanmeldingen te werven.
      de top10 is net 1m punten.... bedoel, welke uni we ook heengaan het is enorme scheefgroei.
      Destijds in de allereerste merge was ik ook actief in u5 ook nummer 1, toen waren de verschillen nog bij te werken, uit protest heb ik mijn acc, met vele met mij verwijderd..!

      Nu koers ik na 191 dagen weer op een merge af, dat die komt weet ik.. maar op dit moment met zo'n scheefgroei aan punten?! dit levert enkel v-mode op gok ik zomaar. vloten die gemiddeld 50x groter zijn als wat er nu rondzweeft in Betelgeuze bizar verschil...

      ik hoop snel op een meer aannemelijkere oplossing, die hierboven wordt beschreven zou ik al vele stukken beter vinden.
    • Het idee startte eigenlijk een beetje aan de hand van forumposts en whatsapp berichten. Het vreemdste is nog dat uni Betelgeuse een merge moet krijgen, want die heeft het meeste nadeel imho.



      Aan de hand van de specs per universum en de cijfers van spelers per universum kwamen we tijdens een draft hier op uit. Infuza bekeken voor de cijfers, daar Ogniter maar bleef laden en traag was. Aan de hand van de cijfers, met in het oog de specs van de uni, kan je kijken naar vloot, eco, totaal punten, activiteit algemeen in de uni en daaruit op een veel betere conclusie komen dan GF kwam.
      Er is keuze om naar een uni te gaan in huidige situatie, maar wat als alle 3 de keuzes tegenvallen? Maak dan geen keuze en drop gewoon een paar universa bij elkaar.




      Kijkende naar universa als doel met welke specs ze spelen kwamen mijn gedachten hierop uit. Met het oog op hoeveel spelers actief, hoeveel meedraaien met grote vloten e.d. was dit mijn logische insteek. Na deze draft is Reformed nog verder aan het werk gegaan om te kijken voor een andere mogelijkheid. Ben van mening dat dit er al een stuk beter uitziet voor de spelers dan het idee van GF, waar je in groep 1 maar 1 keuze hebt, naar Pegasus gaan. Groep 2 heb je eigenlijk ook weinig keuze. Xalynth en Wasat draaien al wat langer mee en zijn cijfers ook nadelig voor overige universa. Dan is de enige logische keuze Zagadra en hopen dat er meteen na de merge een poll komt. Eventueel de vlootspeed meteen teruggooien, zodat iedereen een beetje kans maakt. Is wel nadelig voor de spelers van Zagadra, maar we moeten allemaal compromissen sluiten.

      Mijn keuze om bij groep 4 Sirius te plaatsen is omdat Sirius eigenlijk maar 1 speler heeft. De nummer 2 heeft 16m punten en dat zal de top10 niet eens halen in Zagadra. Ik zie er niets in om Betelgeuse mee te laten doen aan de merge. 6m punten nr1 en nr2 heeft net de helft. De nieuwere universa krijgen de meeste klappen op de manier van GF, maar dat probeer ik hier nog wat beperkt te houden. Op de manier van GF is het gewoon voor alle Exodus om het zo rendabel mogelijk te houden, wat ervoor zal gaan zorgen dat de nieuwere spelers uit recentere universa nóg meer nadeel beleven en we over een jaar weer hier zitten voor een merge.
    • Nee, 3 exodus per groep en 1 doeluni. GF geeft ons allemaal een 'keuze' om te kiezen tussen 3 universa, maar in beide groepen is er simpelweg gezien, kijkend naar cijfers, specs en de universa van waar naar waar, eigenlijk maar 1 keuze. Ze hebben het eigenlijk al gemaakt voor je en de doeluniversa die bijna niet gekozen zullen worden sukkelen rustig door, terwijl juist daar verandering in moet komen denk ik. Groep 3 zou ipv Wasat, Xalynth als doeluni kunnen worden gekozen, 2x vlootspeed ipv 3x vlootspeed en dan Wasat als Exodus.

      De reden dat we meteen gingen brainstormen en mogelijkheden bekijken en écht kijken naar het hoe of wat, is dat je met dit er beter vroeg bij kan zijn. Misschien is GF met 16-jarig bestaan wel in een gullere bui. En dit geeft misschien ook meer een mogelijkheid voor spelers om een betere mening te geven dan: "Ja, maar ik wil niet mergen."

      Natuurlijk hebben we gedacht aan het feit dat sommige spelers meerdere accounts hebben. Dat was in voorgaande jaren ook zo en toen hebben veel spelers hun account zelfs verwijderd of weggegeven. Je mag meerdere accounts in 1 universum hebben, alleen dan moet je alle overige accounts in vmode hebben.
    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      Aan de hand van de specs per universum en de cijfers van spelers per universum kwamen we tijdens een draft hier op uit. Infuza bekeken voor de cijfers, daar Ogniter maar bleef laden en traag was. Aan de hand van de cijfers, met in het oog de specs van de uni, kan je kijken naar vloot, eco, totaal punten, activiteit algemeen in de uni en daaruit op een veel betere conclusie komen dan GF kwam.
      Er is keuze om naar een uni te gaan in huidige situatie, maar wat als alle 3 de keuzes tegenvallen? Maak dan geen keuze en drop gewoon een paar universa bij elkaar.




      In mijn ogen en ik denk een heleboel zouden deze merges veel logischer zijn alhoewel de uni taurus ook nog wel met de eerste groep mee zou kunnen.
      Ik zou er in ieder geval niet op tegen zijn als deze unis samen gaan. wat ook al is aangegeven zitten deze groepen dichterbij elkaar en zal dat het algemene spelplezier wel verhogen. Voor rank spelen snap ik sws niet echt, op .org kun je ook een dik account hebben van 280 mil punten en alsnog niet in de top 100 staan :P


      En HT wat je al zegt ik denk dat mensen van voornamelijk uni 3 en miss ook wel gemini bedrogen uitkomen bij een merge zoals GF die voorstelt dus als dat aangepast kan worden graag :thumbsup:
    • DJ Tiësto wrote:

      In mijn ogen en ik denk een heleboel zouden deze merges veel logischer zijn alhoewel de uni taurus ook nog wel met de eerste groep mee zou kunnen.

      Ben ik het niet mee eens. Het is alleen Flugel die dan kwa punten in de buurt komt van groep 1 universa, maar vloot van Flugel in Taurus is voor Gemini, Uni3 en Draco eigenlijk een vrachtersvlootje. Verder zit de rest van Taurus dmeer in de buurt van groep 2. En je hebt verder wel gelijk over het punt van welke rang je staat. Tegenwoordig is dat voor spelers blijkbaar meer van waarde dan de prestaties die niet geleverd worden.
    • Voor mij hoeft die hele merge niet... tenminste niet zo...
      Speel in 2uni's, Draco en Betel, deze gaan beiden ergens anders heen verhuizen..... :S
      Betel is een net opgestarte uni zoals The_Mk ook al eerder aangaf, waarom moet deze uberhaubt gemerged worden???
      Met dusdanige verschillen dat spelen na de merge iig voor het meerendeel van de betelspelers onmogelijk wordt...
      Verder is voor draco eigenlijk geen reeele doeluni gesteld...
      Enige wat enigszins een optie zou kunnen zijn is naar u3 maar daar zitten ook dusdanige verschillen dat is gewoon niet eerlijk meer....
      Bovendien zit daar ook nog eens het verschil van speed... aangezien u3 single speed is.......


      Kortom GF ga je huiswerk opnieuw maken want dit zit vol met fouten!!!!
      Mortetori Te Salutem...!!!
    • Knigge wrote:

      Als alles 1x speed was en 1x eco had ik je volkomen gelijk gegeven.
      Maar aangezien we met speed spelen en de polls een mogelijke verandering kunnen zijn is het niet handig.
      In het voorstel van GF wordt er gedaan alsof er een keuze wordt aangeboden. Ik verwacht echt dat iedereen naar Pegasus gaat, dus wat betekend dat voor Gemini en Uni3? Die blijven gewoon zoals ze zijn, dus ondanks dat er gemerged wordt zullen deze grotendeels hetzelfde blijven.

      De vraag is natuurlijk wat vinden de spelers in die groep belangrijker, een merge, of vasthouden aan 1x speed. Dat zou eventueel gepolled kunnen worden naar mijn mening.. Want als ze daar 1x speed willen houden kan je uni3 net zo goed uitsluiten van deze merge, niemand die nu in speed gespeeld heeft zal terug willen naar langzamere speed (uitzondering daargelaten).

      Als je in 'groep 1' 2 doeluni's wil aanbieden dan zou ik Quantum zeker in groep 1 toevoegen, en dan 2 gloednieuwe doeluni's maken. Zodat ook de spelers uit uni3 de keuze hebben een speedupgrade te doen als ze daar behoefte aan hebben. Beetje buiten de box omdenken, dus alle huidige uni's worden exodus uni's en er komen 2 compleet nieuwe uni's zodat alle spelers een keus hebben.

      Dit zelfde princiepe zou je dan kunnen toepassen in groep 2, en een def naar puin doel uni creeren en een 'normale' uni. Dan krijgt iedereen een keuze voorgelegd. Ik weet bijvoorbeeld dat in mijn universum sommige spelers def naar puin beu zijn. Als je keuzes aanbied, maak er dan echte keuzes van. Of kijk veel meer naar punten en sorteer op basis daarvan, en ga vervolgens pollen wat de meerhederheid van de mensen wil aan speelsnelheden.

      En gefrustreerd? Ja, klopt. Zeer zeker. Ik heb bijna 3 jaar aan mijn account gewerkt in Vega en zou nu naar een universum gaan waar we de top speler nog niet eens aan zouden kunnen als we de top5 van Vega in een AGS organiseren. Dat geeft een zeer machteloos gevoel.

      ps. Al mijn zinnen zijn absoluut niet bedoeld als verwijten richting het team hier in nederland, dat wil ik wel even heel duidelijk gezegd hebben. Ik snap dat er iets vanuit GF wordt opgelegd, ik probeer mee te denken in alternatieve oplossingen om met een goed, inhoudelijk tegenbod te komen.
    • Reformed, wees niet bang we weten dat het frustratie richting GF is. Zoals gezegd en zoals de meeste die een tijdje meedraaien weten, we kunnen helaas alleen doorgeven en hopen dat er iets mee gedaan wordt. Daarnaast ik weet als voormalig go uit vega hoeveel tijd je in dat account gestopt hebt, ik snap het gevoel.
      Ik weet niet zeker of het technisch mogelijk zou zijn om bij u3 als exodus en doel te hebben voor degene die een hogere speed willen. Als dat mogelijk is dan kan er misschien nog wel iets geschoven worden al kan je dan ook bij de mannen uit gemini komen als die hetzelfde behandeld worden en laten we eerlijk zijn dat wil jij en ik niet :P

      Het is even afwachten maar ik kan niet zeggen of je er hoop aan moet verbinden.
    • Malle PietJe wrote:

      pas dan nu snel heden aan dat we kennen inlopen ?
      ook geen optie zeker kon bij u3 voor de merge wel wij willen nu 6x ecco
      in draco!
      snelheid voor een paar weken zorgt er niet voor dat je opeens 5x je punten krijgt.

      Ik wil wederom vragen om een heroverweging. Betelgeuse past hier gewoon nergens bij, snelheden e.d. maakt mij geen drolletje uit het gaat om het bizar punten verschil.
    • the_mk wrote:

      Malle PietJe wrote:

      pas dan nu snel heden aan dat we kennen inlopen ?
      ook geen optie zeker kon bij u3 voor de merge wel wij willen nu 6x ecco
      in draco!
      snelheid voor een paar weken zorgt er niet voor dat je opeens 5x je punten krijgt.
      Ik wil wederom vragen om een heroverweging. Betelgeuse past hier gewoon nergens bij, snelheden e.d. maakt mij geen drolletje uit het gaat om het bizar punten verschil.
      als je ziet dat ze na een paar maanden al miljarden deut hebben is dit eeen klene vraag rondom de merge ik vraag niet om miljarden maar om de meeste inkomsten deze weken nog!

      btw draco tijd in dagen



      2.718 rank top 10 is

      1 - 100

      Punten

      Positie Spelersnaam (Erepunten) Actie Punten
      1[300] Dutchpride (-1.175.289) 219.961.227
      2[300] CoopRab (678.776) 169.696.427
      3pom (2.025.698) 134.499.183
      4[PSYCHO] xtroken (1.170.035) 118.123.407
      5[300] Paragon (90.083) 105.814.999
      6[The Game] krent (129.120) 100.246.416
      7[SrG] mordecai (390.591) 99.089.086
      8[PSYCHO] Demon (7.084.252) 87.744.928
      9[300] Kevin87 (796.215) 83.662.161
      10[300] Rumplesti... (4.333) 80.653.501

      btw pegasus in dagen is
      1.393

      top 10 is in die dagen is gewoon oneerlijk!
      1 - 100 Punten
      PositieSpelersnaam (Erepunten) Actie Punten
      1 stay[TROL] Queen Elsa (2.523.318) 255.060.669
      2 stay [TROL] Lelouch (1.124.967) 170.704.150
      3 stay[TROL] WaZ (4.466.685)128.685.474
      4 stay[TROL] The Script (941.241) 124.733.485
      5 stay[LIGAS] teletubbi... (10.443) 100.892.029
      6 stay[BoS] Desdemona (55.449) 98.181.694
      7 stay[TROL] Dravik2 (550.003) 88.484.180
      8 stay[BoS] Elder Max... (66.728) 85.628.303
      9 stay[D_S] Deniandu (-163.770) 0.091.027

      10 stay [TROL] Road Runner (458.093) 4.309.548
      pegasus tijd in dagen is


      dus join pegasus en je gaat het mee makeh met de go's die randje spel bederf gaan!

      The post was edited 4 times, last by Malle PietJe ().

    • Ik heb even naar jullie voorstel gekeken... tja...slechter ken ik ze niet zo snel.
      Jullie zijn perfect in het tabellen maken, maar daar zou ik het er bij laten en anderen de doelunis en dergelijke afwegingen laten bepalen.

      Ogame is vooral kiezen voor welke vlootspeed je wilt spelen. De Eco maakt wel uit maar is een volstrekte bijzaak daarbij.
      Het grote verschil zit tussen vlootspeed 1 en 2 en voor de snelle spelers of je vlootspeed 5 aankan.
      ----
      Jullie 4 doelgroepenvoorstel komt neer op vlootspeed:
      1-2-4 wordt 2 Pega
      1-3-3 wordt 5 Vega hahahhaha dat je dit durft voor te stellen.... zucht.
      2-2-1 wordt 3 Wasat
      3-3-1 wordt 6 Zagadra zie hierboven maar dan nog meer erger.

      +++

      Mja, fijne tabel dat zeker, verder zinloos topic.

      ik draai al een tijdje mee in games, je hebt slechte voorstellen, hele slechte, en bovenstaande....

      groetjes, Dessa
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!