Alternatief voorstel merges Ogame.nl

    • Denk als dit doorgevoerd wordt dat dit ernstig veel permanente vm's, account deletes of indd suicide hits zoals pietje juist al zegt op gaat leveren....

      Is dat wat we willen ???
      Denk t niet....

      Nogmaals kom dus met zinnige doelunis voor de unis die gaan verhuizen en nog veel belangrijker ;
      laat de nieuwe uni's zoals betelgeuze e.d. nog minimaal n half jaar gerust...
      Mortetori Te Salutem...!!!
    • Mighty-Me wrote:

      Denk als dit doorgevoerd wordt dat dit ernstig veel permanente vm's, account deletes of indd suicide hits zoals pietje juist al zegt op gaat leveren....

      Is dat wat we willen ???
      Denk t niet....

      Nogmaals kom dus met zinnige doelunis voor de unis die gaan verhuizen en nog veel belangrijker ;
      laat de nieuwe uni's zoals betelgeuze e.d. nog minimaal n half jaar gerust...
      Je kan wel zeggen dat je dit niet wilt. Want andere spelers/teamleden ideeën afkraken is gemakkelijk. Maar kom dan ook zelf met een oplossing.
    • TheDutchRitual wrote:

      Mighty-Me wrote:

      Denk als dit doorgevoerd wordt dat dit ernstig veel permanente vm's, account deletes of indd suicide hits zoals pietje juist al zegt op gaat leveren....

      Is dat wat we willen ???
      Denk t niet....

      Nogmaals kom dus met zinnige doelunis voor de unis die gaan verhuizen en nog veel belangrijker ;
      laat de nieuwe uni's zoals betelgeuze e.d. nog minimaal n half jaar gerust...
      Je kan wel zeggen dat je dit niet wilt. Want andere spelers/teamleden ideeën afkraken is gemakkelijk. Maar kom dan ook zelf met een oplossing.

      Daar ben ik ook wel benieuwd naar idd aangezien een merge zoals voorgesteld in dit topic al een stuk meer gebalanceerd is dan die van GF zelf..
      Op basis waarvan denk jij dan dat er 'ernstig' veel acc's in vm verdwijnen dan?
    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      Aan de hand van de specs per universum en de cijfers van spelers per universum kwamen we tijdens een draft hier op uit. Infuza bekeken voor de cijfers, daar Ogniter maar bleef laden en traag was. Aan de hand van de cijfers, met in het oog de specs van de uni, kan je kijken naar vloot, eco, totaal punten, activiteit algemeen in de uni en daaruit op een veel betere conclusie komen dan GF kwam.

      Er is keuze om naar een uni te gaan in huidige situatie, maar wat als alle 3 de keuzes tegenvallen? Maak dan geen keuze en drop gewoon een paar universa bij elkaar.




      Kijkende naar universa als doel met welke specs ze spelen kwamen mijn gedachten hierop uit. Met het oog op hoeveel spelers actief, hoeveel meedraaien met grote vloten e.d. was dit mijn logische insteek. Na deze draft is Reformed nog verder aan het werk gegaan om te kijken voor een andere mogelijkheid. Ben van mening dat dit er al een stuk beter uitziet voor de spelers dan het idee van GF, waar je in groep 1 maar 1 keuze hebt, naar Pegasus gaan. Groep 2 heb je eigenlijk ook weinig keuze. Xalynth en Wasat draaien al wat langer mee en zijn cijfers ook nadelig voor overige universa. Dan is de enige logische keuze Zagadra en hopen dat er meteen na de merge een poll komt. Eventueel de vlootspeed meteen teruggooien, zodat iedereen een beetje kans maakt. Is wel nadelig voor de spelers van Zagadra, maar we moeten allemaal compromissen sluiten.

      Mijn keuze om bij groep 4 Sirius te plaatsen is omdat Sirius eigenlijk maar 1 speler heeft. De nummer 2 heeft 16m punten en dat zal de top10 niet eens halen in Zagadra. Ik zie er niets in om Betelgeuse mee te laten doen aan de merge. 6m punten nr1 en nr2 heeft net de helft. De nieuwere universa krijgen de meeste klappen op de manier van GF, maar dat probeer ik hier nog wat beperkt te houden. Op de manier van GF is het gewoon voor alle Exodus om het zo rendabel mogelijk te houden, wat ervoor zal gaan zorgen dat de nieuwere spelers uit recentere universa nóg meer nadeel beleven en we over een jaar weer hier zitten voor een merge.
      Er zit echt werkelijk niemand, maar dan ook niemand uit Rigel, Taurus of Quantum te wachten om 5x vlootspeed in Vega te gaan spelen en ook wat de andere doeluni''s betreft vind ik het vreemde keuze qua vlootsnelheden. Natuurlijk, de merge die we krijgen is niet ideaal en ik had ook liever net iets anders gezien, maar geen enkele merge die hier wordt voorgesteld is ideaal.
    • NB4 wrote:

      Er zit echt werkelijk niemand, maar dan ook niemand uit Rigel, Taurus of Quantum te wachten om 5x vlootspeed in Vega te gaan spelen en ook wat de andere doeluni''s betreft vind ik het vreemde keuze qua vlootsnelheden. Natuurlijk, de merge die we krijgen is niet ideaal en ik had ook liever net iets anders gezien, maar geen enkele merge die hier wordt voorgesteld is ideaal.
      persoonlijk vind ik het niet zo erg om naar vega te gaan. Het is gewoon een groot probleem met gemini en uni 3. Dat zijn 2 zeer grote uitschieters.

      Plus met een uni zoals vega wat def naar puin is. Geef je spelers de kans om een def naar puin uni te spelen.
    • TheDutchRitual wrote:

      NB4 wrote:

      Er zit echt werkelijk niemand, maar dan ook niemand uit Rigel, Taurus of Quantum te wachten om 5x vlootspeed in Vega te gaan spelen en ook wat de andere doeluni''s betreft vind ik het vreemde keuze qua vlootsnelheden. Natuurlijk, de merge die we krijgen is niet ideaal en ik had ook liever net iets anders gezien, maar geen enkele merge die hier wordt voorgesteld is ideaal.
      persoonlijk vind ik het niet zo erg om naar vega te gaan. Het is gewoon een groot probleem met gemini en uni 3. Dat zijn 2 zeer grote uitschieters.
      Plus met een uni zoals vega wat def naar puin is. Geef je spelers de kans om een def naar puin uni te spelen.
      Misschien ben jij dan de uitzondering :) Het is gewoon niet logisch om 3 uni's met speed x3, x3 en x1 naar x5 te laten gaan. Def naar puin vind ik dan wel weer leuk, maar vlootspeed x5 is voor mij gewoon niet speelbaar. Maar dat is maar mijn bescheiden mening.
    • zowieso betelgeuze moet met rust gelaten worden...
      deze uni is nog veel te jong om te gaan mergen

      en draco zou n doeluni moeten zijn ipv dat deze ergens bij gezet wordt...
      pega met al zen genaai en net aan geen spelbederf is geen optie...
      u3 met single speed en de oudste (en dus ook grootste accs van nl) ook niet
      en gemini wat dan weer gelijk 2x zo snel is is ook geen optie.....
      Mortetori Te Salutem...!!!
    • NB4 wrote:

      Misschien ben jij dan de uitzondering Het is gewoon niet logisch om 3 uni's met speed x3, x3 en x1 naar x5 te laten gaan. Def naar puin vind ik dan wel weer leuk, maar vlootspeed x5 is voor mij gewoon niet speelbaar. Maar dat is maar mijn bescheiden mening.
      Ik ging er juist van uit dat je kan kiezen waar je naar toe kan gaan?

      Stel ik wil naar pega gaan dan kan dat. want ik zit in groep 2. dus ik kan naar een oudere uni gaan. Ik kan juist niet naar een jongere groep gaan zoals groep 3 en 4.
      Zo zie ik dit tenminste :P
    • paul-maximilianus wrote:

      Ik vind wat GF heeft voorgesteld best goed te doen. Wat hier in dit topic is voorgesteld is niet goed over nagedacht.
      mensen van een 1 speed uni naar een 6 speed uni laten mergen...
      Gemini en uni 3 blijven een issu.

      Deze 2 uni's hadden lang geleden samen gevoegd moeten worden. Want niemand wilt naar de 2 uni's toe omdat het met punten verschil te maken heeft.
      Niemand met zijn gezonde verstand gaat naar gemini. Dat houdt dus Pega en uni 3 over.

      De top van rigel pega en taurus zijn vrienden van elkaar. dus die gaan ook gezamenlijk in een alliantie zitten. Gezien er een paar leden zijn die wel heel hard spelen(om het zo netjes neer te leggen). Gaan spelers liever naar uni 3 waar het dan weer een stuk veiliger is. Helaas stoot je je dan tegen een muur aan van speed x 1 waar de meeste spelers geen zin in hebben. Dus stoppen ze er liever mee.(in mijn perspectief).

      Deze merg is een zeer lastig pakket. Vooral omdat het Go team het zelf niet in de hand heeft maar juist GF. al met al is veel ruimte voor verbetering. Maar we blijven afhankelijk van GF.
    • paul-maximilianus wrote:

      Ik heb even naar jullie voorstel gekeken... tja...slechter ken ik ze niet zo snel.
      Jullie zijn perfect in het tabellen maken, maar daar zou ik het er bij laten en anderen de doelunis en dergelijke afwegingen laten bepalen.

      Ogame is vooral kiezen voor welke vlootspeed je wilt spelen. De Eco maakt wel uit maar is een volstrekte bijzaak daarbij.
      Het grote verschil zit tussen vlootspeed 1 en 2 en voor de snelle spelers of je vlootspeed 5 aankan.
      ----
      Jullie 4 doelgroepenvoorstel komt neer op vlootspeed:
      1-2-4 wordt 2 Pega
      1-3-3 wordt 5 Vega hahahhaha dat je dit durft voor te stellen.... zucht.
      2-2-1 wordt 3 Wasat
      3-3-1 wordt 6 Zagadra zie hierboven maar dan nog meer erger.

      +++

      Mja, fijne tabel dat zeker, verder zinloos topic.

      ik draai al een tijdje mee in games, je hebt slechte voorstellen, hele slechte, en bovenstaande....

      groetjes, Dessa


      ------------------------------------------------------
      Ik vind wat GF heeft voorgesteld best goed te doen. Wat hier in dit topic is voorgesteld is niet goed over nagedacht.
      mensen van een 1 speed uni naar een 6 speed uni laten mergen...



      Volgens mij mis je het hele punt:
      -Na de Merge gaat er een Poll komen om de specs van de uni de vervangen. Dus de gedachte dat je gaat kiezen bij deze merge voor bepaalde specs is misschien naief.
      -Dit is een begin punt, om een beter alternatief te bieden dan wat er nu ligt, want voor een zeer grote groep is het huidige voorstel complete bullshit qua verhoudingen in militair. Ik zou zelf een stuk liever naar vlootspeed 2-3 terug gaan (vanaf mijn 5 in Vega) dan in een universum terecht komen waar iemand een factor 4-5 meer vloot heeft dan ik, die verhouding slaat nergens op.

      Er is dus wel degelijk over nagedacht, maar even iets buiten de klasieke box om, Misschien is het goed dat de klassiekere servers iets meer worden wakker geschud.


      EL CAPITAN wrote:

      Alle respect voor iedereen maar we zitten te roepen voor een merge, die komt er en is het wéér niet goed...

      Denk dat het probleem niet bij GF ligt maar bij ons...
      Dat is toch net het fijne? Terug wat uitdaging, targets,...
      De 'uitdaging' moet reeel zijn. Het is goed dat alles wat wordt wakker geschud, maar het voorstel wat vanuit GF is opgezet laat de 'sterkste' uni's allemaal doeluni's zijn. En dan mag je als nieuwere/zwakkere uni's kiezen in welke grote vijver je gegooit wil worden. Die gedachtegang vind ik absurt.


      NB4 wrote:

      Hitsugaya Toushiro wrote:

      Aan de hand van de specs per universum en de cijfers van spelers per universum kwamen we tijdens een draft hier op uit. Infuza bekeken voor de cijfers, daar Ogniter maar bleef laden en traag was. Aan de hand van de cijfers, met in het oog de specs van de uni, kan je kijken naar vloot, eco, totaal punten, activiteit algemeen in de uni en daaruit op een veel betere conclusie komen dan GF kwam.

      Er is keuze om naar een uni te gaan in huidige situatie, maar wat als alle 3 de keuzes tegenvallen? Maak dan geen keuze en drop gewoon een paar universa bij elkaar.




      Kijkende naar universa als doel met welke specs ze spelen kwamen mijn gedachten hierop uit. Met het oog op hoeveel spelers actief, hoeveel meedraaien met grote vloten e.d. was dit mijn logische insteek. Na deze draft is Reformed nog verder aan het werk gegaan om te kijken voor een andere mogelijkheid. Ben van mening dat dit er al een stuk beter uitziet voor de spelers dan het idee van GF, waar je in groep 1 maar 1 keuze hebt, naar Pegasus gaan. Groep 2 heb je eigenlijk ook weinig keuze. Xalynth en Wasat draaien al wat langer mee en zijn cijfers ook nadelig voor overige universa. Dan is de enige logische keuze Zagadra en hopen dat er meteen na de merge een poll komt. Eventueel de vlootspeed meteen teruggooien, zodat iedereen een beetje kans maakt. Is wel nadelig voor de spelers van Zagadra, maar we moeten allemaal compromissen sluiten.

      Mijn keuze om bij groep 4 Sirius te plaatsen is omdat Sirius eigenlijk maar 1 speler heeft. De nummer 2 heeft 16m punten en dat zal de top10 niet eens halen in Zagadra. Ik zie er niets in om Betelgeuse mee te laten doen aan de merge. 6m punten nr1 en nr2 heeft net de helft. De nieuwere universa krijgen de meeste klappen op de manier van GF, maar dat probeer ik hier nog wat beperkt te houden. Op de manier van GF is het gewoon voor alle Exodus om het zo rendabel mogelijk te houden, wat ervoor zal gaan zorgen dat de nieuwere spelers uit recentere universa nóg meer nadeel beleven en we over een jaar weer hier zitten voor een merge.
      Er zit echt werkelijk niemand, maar dan ook niemand uit Rigel, Taurus of Quantum te wachten om 5x vlootspeed in Vega te gaan spelen en ook wat de andere doeluni''s betreft vind ik het vreemde keuze qua vlootsnelheden. Natuurlijk, de merge die we krijgen is niet ideaal en ik had ook liever net iets anders gezien, maar geen enkele merge die hier wordt voorgesteld is ideaal.

      Ik denk dat je het voorstel iets anders moet bekijken, het gaat meer om welke spelers gooi ik bij elkaar dan welke server specs gaat het worden, want we zitten met die poll die gaat komen na de Merge waarin alle specs in princiepe veranderd kunnen worden.

      Beginspecs van doel uni's binnen de groepen kunnen aangepast worden en ik denk dat dat geen slecht idee is als mensen daar sterke meningen over hebben. Feit blijft dat er veel meer gekeken moet worden naar vloten die rondvliegen in de uni's, daar is naar mijn idee totaal geen rekening gehouden.

      The post was edited 1 time, last by ReformeD ().

    • ReformeD wrote:

      Ik denk dat je het voorstel iets anders moet bekijken, het gaat meer om welke spelers gooi ik bij elkaar dan welke server specs gaat het worden, want we zitten met die poll die gaat komen na de Merge waarin alle specs in princiepe veranderd kunnen worden.

      Beginspecs van doel uni's binnen de groepen kunnen aangepast worden en ik denk dat dat geen slecht idee is als mensen daar sterke meningen over hebben. Feit blijft dat er veel meer gekeken moet worden naar vloten die rondvliegen in de uni's, daar is naar mijn idee totaal geen rekening gehouden.

      Ik denk dat een heleboel dat kleine detail vergeten. Dat zegt niet dat de specs die gekozen gaan worden iedereen zal gaan bevallen maar dat zou je ook niet weten als de stemming in de eigen uni zou plaatsvinden voor de merge.
      Misschien is het ook handig dat mensen aangeven welke groep ze moeite hebben ik zit zelf in de eerste groep en vind dit voorstel echt 100x beter dan die van GF want zoals die van GF zal er bij uni 3 zo goed als niemand bijkomen terwijl de specs van die uni straks miss wel erg lekker zijn en de vlootspeed iets hoger is dan 1.

      Ik kan echter moeilijk spreken voor de overige groepen maar daar is vast wel een compromi in te vinden. Vergeet niet dat we allemaal dingen moeten aanpassen en zou het zou mooi zijn als we allemaal inzien dat voor de continuïteit van dit spel we in deze gevallen wat moeten inleveren, ik ben met de eerste merges van 4 naar 2 acc's gegaan en de merge daarna naar 1.. Sinds de eerste merge ook vast in uni 3 omdat ze daar steeds een doeluni van maken. Zo mooi zijn als dat ook eens veranderd :)
    • paul-maximilianus wrote:

      Ogame is vooral kiezen voor welke vlootspeed je wilt spelen. De Eco maakt wel uit maar is een volstrekte bijzaak daarbij.
      Het grote verschil zit tussen vlootspeed 1 en 2 en voor de snelle spelers of je vlootspeed 5 aankan.

      Binnen de groepen kan er nog gewoon geswitcht worden welke Exodus wordt en welke Doeluni er komt. Het is er meer om bekeken dat spelers per groep in de universa beter bij elkaar passen dan wat we nu voorgeschoteld krijgen.
      Zoals Reformed ook al aangeeft, en zoals in de nieuwspost te lezen is, zullen na de merge de polls weer komen voor nieuwe specs.
      Alles hebben we overwogen. Ook het feit met vlootspeed. Zagadra of Vega is niet per definitie dé keuze om als doeluni te hebben. We komen met een voorstel wat in ons opzicht meer kansen biedt voor 90% van alle spelers over alle universa.

      Mighty-Me wrote:

      Denk als dit doorgevoerd wordt dat dit ernstig veel permanente vm's, account deletes of indd suicide hits zoals pietje juist al zegt op gaat leveren....

      I smell bullshit. Heb je wel bekeken wat de huidige optie teweeg brengt met het idee van GF? Spelers met de nr1 6 miljoen punten in een universum kunnen kiezen uit universa Zagadra ( 7.3m militair ), Xalynth ( 24m militair ), Wasat ( 19.7m militair ). Wat is hier eerlijk aan? Antares, Betelgeuse en Cygnus hebben nu een slechte optie.


      TDR gaf al een dat het misschien nog zelfs een optie moet kunnen worden om de hogere groepen de kans te geven naar de lagere groepen te kunnen gaan, maar niet omgekeerd.


      NB4 wrote:

      Er zit echt werkelijk niemand, maar dan ook niemand uit Rigel, Taurus of Quantum te wachten om 5x vlootspeed in Vega te gaan spelen en ook wat de andere doeluni''s betreft vind ik het vreemde keuze qua vlootsnelheden. Natuurlijk, de merge die we krijgen is niet ideaal en ik had ook liever net iets anders gezien, maar geen enkele merge die hier wordt voorgesteld is ideaal.

      En de merge die GF door je neus heen zal boren volgende maand is wel ideaal? Zoals Reformed aangaf is het niet handig om nu puur te kijken naar specs, dat helpt voor geen enkele uni.
      Misschien is het wel beter om na de merge alle uni's normale specs te geven en dan een poll te houden voor de mogelijkheden per doeluni. Voor de merge polls houden zou beter zijn, maar daar zit nog minder kans in om door GF gehoor eraan te geven.
    • ReformeD wrote:

      Ik denk dat je het voorstel iets anders moet bekijken, het gaat meer om welke spelers gooi ik bij elkaar dan welke server specs gaat het worden, want we zitten met die poll die gaat komen na de Merge waarin alle specs in princiepe veranderd kunnen worden.

      Beginspecs van doel uni's binnen de groepen kunnen aangepast worden en ik denk dat dat geen slecht idee is als mensen daar sterke meningen over hebben. Feit blijft dat er veel meer gekeken moet worden naar vloten die rondvliegen in de uni's, daar is naar mijn idee totaal geen rekening gehouden.
      Ben het wel met je eens dat bijna niemand erop zit te wachten om naar bijv. Gemini te gaan. Maar je doet net alsof het verschil met Pegasus onoverkomelijk is. Ik ben eigenlijk best wel blij dat ik naar Pegasus kan gaan (al had ik miss liever Draco gezien). Ben allang blij dat ik niet alleen een keuze heb tussen uni 3 en Gemini. En wat betreft de poll met specs; daar kun je niet alles vanaf laten hangen. En ik verwacht ook geen drastische veranderingen mocht zo'n poll er uiteindelijk komen. Bovendien weet je ook niet hoe lang dat gaat duren voordat die komt.
    • NB4 wrote:

      ReformeD wrote:

      Ik denk dat je het voorstel iets anders moet bekijken, het gaat meer om welke spelers gooi ik bij elkaar dan welke server specs gaat het worden, want we zitten met die poll die gaat komen na de Merge waarin alle specs in princiepe veranderd kunnen worden.

      Beginspecs van doel uni's binnen de groepen kunnen aangepast worden en ik denk dat dat geen slecht idee is als mensen daar sterke meningen over hebben. Feit blijft dat er veel meer gekeken moet worden naar vloten die rondvliegen in de uni's, daar is naar mijn idee totaal geen rekening gehouden.
      Ben het wel met je eens dat bijna niemand erop zit te wachten om naar bijv. Gemini te gaan. Maar je doet net alsof het verschil met Pegasus onoverkomelijk is. Ik ben eigenlijk best wel blij dat ik naar Pegasus kan gaan (al had ik miss liever Draco gezien). Ben allang blij dat ik niet alleen een keuze heb tussen uni 3 en Gemini. En wat betreft de poll met specs; daar kun je niet alles vanaf laten hangen. En ik verwacht ook geen drastische veranderingen mocht zo'n poll er uiteindelijk komen. Bovendien weet je ook niet hoe lang dat gaat duren voordat die komt.

      De huidige nr1 in Pegasus heeft 3-4 keer meer militaire punten dan ik (de nr1 in Vega). Ik vind dat eerlijk gezegd een te groot verschil. Zelfs met een AGS met de top5 uit Vega zou je daar geen winst op kunnen behalen. Los daarvan, als we specs erbij pakken, Vega is een 5 eco en 5 vloot EN def naar puin uni, de enige topie is inderdaad Pegasus, waar een 4 eco en een 2 vlootspeed staat. Dus niet alleen zijn militaire verhouding scheef, ook de specs zijn vanuit dit perspectief te krom. (ik sluit hier naar Gemini gaan even uit, ondanks dat daar een 4 eco en 4 vlootspeed staat)

      Ik denk dat er bij een merge altijd mensen zijn die naar andere specs gaan, dat moet ook wel, want alle servers hebben andere specs, dus het verschil in specs vind ik een zeer slechts argument, zeker als je bedenkt dat die poll er gaat komen. En nee, ik weet niet wanneer die poll er komt, maar in de aankondiging staat dat die gaat komen, dus is dan zeker iets wat meegenomen kan worden in het bedenken van een alternatief.

      Al met al, ik ga dus zelf 2 flinke stappen maken, zowel qua specs ga ik er flink op achteruit en ik wordt als kleine vis in een vijver vol met haaien gegooit. Onoverkomelijk? Eerlijk gezegd, zou dit best wel eens onoverkomelijk kunnen zijn.
    • Scaapiee wrote:

      Ik vind het raar dat cygnus, dat nog geen 6 maanden oud is, nu al moet mergen, net zoals betelguese. Nu gooi je 95% van de spelers in deze uni's voor het blok en worden ze hoe dan ook in een uni gegooid waar ze niks te zoeken hebben nog
      Volkomen mee eens, en als er al een merge zou moeten zijn dan Cygnus met betelguese. dit licht namelijk niet ver uit elkaar denk ik
    • Ik ga echt niet alles lezen wat hiervoor staat. Veel teveel leesvoer xD
      Ik snap zelf alleen niet dat ze antares niet mergen met yakini. Die passen qua punten en specs veel beter bij elkaar. Alleen de spioraids niet.
      Op die andere unis is het verschil te groot. Slaat nergens op. Waardeloze merge opties.
      Ze kunnen beter naar de spelers luisteren en eerst voten/ stemmen met welke uni's er gemerged gaat worden.