Alternatief voorstel merges Ogame.nl

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • User wrote:

      Ik ga echt niet alles lezen wat hiervoor staat. Veel teveel leesvoer xD
      Ik snap zelf alleen niet dat ze antares niet mergen met yakini. Die passen qua punten en specs veel beter bij elkaar. Alleen de spioraids niet.
      Op die andere unis is het verschil te groot. Slaat nergens op. Waardeloze merge opties.
      Ze kunnen beter naar de spelers luisteren en eerst voten/ stemmen met welke uni's er gemerged gaat worden.
      Je komt zelf met een mening zonder eerst te lezen wat er gezegd is. Dat is narcistisch joh XD.

      je een een TLDR te geven. game forge komt met deze merg aan. Het go team heeft er weinig wat over te zeggen maar doen hun best.

      Als je met een idee komt. Doe het dan aub goed.
    • De discussie wordt vertroubeld omdat er eerder door GF een Poll is besproken waarna men WELLICHT de specs van de unis wat aanpast.
      Jullie missen de ezel aan het touwtje die het rad ronddraait en de wortel Poll die voor jullie neusjes wordt gehouden.
      Je moet nu alleen kiezen naar een uni te gaan waar de huidige specs je het meest aanstaan (jaja pech voor uni3 met 1 speed waar ik ook zo nooit ga willen komen).
      Als die Polls en die aanpassingen helemaal niet komen blijk je opeens vast te zitten in een uni waar je beter anders had kunnen kiezen.

      had dat suffe GF nu maar nooit die Polls genoemd dan had de discussie naar welke doeluni je moet gaan veel duidelijker voor iedereen geweest.

      mja.
      dan nog even dit.... ReformeD, je praat veel te veel vanuit je eigen standpunt: ik wil master of the universe op militair blijven. Leuk maar lagere schoolstuf wat mij betreft. Slagers die hun eigen doeluni-vlees keuren.
      Leer saven alvast voordat je opeens wakker wordt als 4e in een of andere uni. Zucht. Of 50e, wat maakt het uit.
      ----
      Ooit hadden we U 1 tot en met U 18 geloof ik, dat zit ook allemaal op een grote U3 hoop, alsof daar de U18 militaire leider ging zeuren dattie nu opeens ging zakken. grrr.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • DJ Tiësto wrote:

      paul-maximilianus wrote:

      Ooit hadden we U 1 tot en met U 18 geloof ik, dat zit ook allemaal op een grote U3 hoop, alsof daar de U18 militaire leider ging zeuren dattie nu opeens ging zakken. grrr.
      lol? Er is toen zeker wel weerstand en gezeur geweest(begrijpelijk) van jongere/kleinere unis die naar uni 3 moesten dus weet niet echt hoe je hierbij komt..
      als jij trooper niet had overgenomen was je ook een kleine man in u3! wel met minens maar had je geen vloot gehad!

      en zodra ik hier aan kom maak ik weer iemand blij om in een schild pad te vliegen pegasus hoef niet heb ik een acc en gemini ook daar speel ik ook al :D dus 1 iemand denk idunno die krihgt een gift op zijn deff te versterken!
    • Malle PietJe wrote:

      DJ Tiësto wrote:

      paul-maximilianus wrote:

      Ooit hadden we U 1 tot en met U 18 geloof ik, dat zit ook allemaal op een grote U3 hoop, alsof daar de U18 militaire leider ging zeuren dattie nu opeens ging zakken. grrr.
      lol? Er is toen zeker wel weerstand en gezeur geweest(begrijpelijk) van jongere/kleinere unis die naar uni 3 moesten dus weet niet echt hoe je hierbij komt..
      als jij trooper niet had overgenomen was je ook een kleine man in u3! wel met minens maar had je geen vloot gehad!
      en zodra ik hier aan kom maak ik weer iemand blij om in een schild pad te vliegen pegasus hoef niet heb ik een acc en gemini ook daar speel ik ook al :D dus 1 iemand denk idunno die krihgt een gift op zijn deff te versterken!

      Haha Ik weet niet of je het weet maar mijn eigen account liep toen de tijd maar iets van 20 mil punten achter star :P ik had mijn eigen 'dikke' account iclusief militair(=waar dutchpride nu op speelt, rang 7). Alle militaire punten van mijn acc nu zijn ook door mijzelf gebouwd dus begrijp je post niet helemaal en wat het hier mee te maken heeft ^^
    • paul-maximilianus wrote:

      De discussie wordt vertroubeld omdat er eerder door GF een Poll is besproken waarna men WELLICHT de specs van de unis wat aanpast.
      Jullie missen de ezel aan het touwtje die het rad ronddraait en de wortel Poll die voor jullie neusjes wordt gehouden.
      Je moet nu alleen kiezen naar een uni te gaan waar de huidige specs je het meest aanstaan (jaja pech voor uni3 met 1 speed waar ik ook zo nooit ga willen komen).
      Als die Polls en die aanpassingen helemaal niet komen blijk je opeens vast te zitten in een uni waar je beter anders had kunnen kiezen.

      had dat suffe GF nu maar nooit die Polls genoemd dan had de discussie naar welke doeluni je moet gaan veel duidelijker voor iedereen geweest.

      mja.
      dan nog even dit.... ReformeD, je praat veel te veel vanuit je eigen standpunt: ik wil master of the universe op militair blijven. Leuk maar lagere schoolstuf wat mij betreft. Slagers die hun eigen doeluni-vlees keuren.
      Leer saven alvast voordat je opeens wakker wordt als 4e in een of andere uni. Zucht. Of 50e, wat maakt het uit.
      ----
      Ooit hadden we U 1 tot en met U 18 geloof ik, dat zit ook allemaal op een grote U3 hoop, alsof daar de U18 militaire leider ging zeuren dattie nu opeens ging zakken. grrr.
      De discussie wordt niet vertroebeld doordat er polls zijn aangekondigd, dit moet juist worden meegenomen in een juiste beslissing. Het negeren hiervan is je kop in het zand steken voor zaken die gaan komen.

      Welke uni speel jij zelf? Ik ben hier transparant over, om juist aan te geven dat ik niet puur vanuit mijn eigen perspectief aan het kijken ben, zou ik dat wel doen had ik wel een topic gemaakt om te vragen of Vega niet een exodus in groep 2 kan worden (wat overigens beter aan zou sluiten dan in groep 1, maar dat terzijde).

      En wederom, je mist het hele punt. Als er dingen fout zijn gegaan in het verleden, is dat een argument om het nu ook maar slecht te laten verlopen? Want tja.. laten we maar niks veranderen.

      Het feit dat je nu begint met persoonlijk aanvallen zoals:"leer saven alvast" is voor mij een heel duidelijk kenmerk dat je een inhoudelijke discussie uit te weg wil lopen. Wat dacht je, dat ik als ik niet kon saven ooit op nr1 terecht zou komen? Ik ben zelf 1-2 maanden na de launch van Vega begonnen, ik had een enorme achterstand maar heb me omhoog weten te werken.

      Echter een achterstand van meerdere jaren vind ik een oneerlijk voordeel voor andere fleeters en dit heeft helemaal niks te maken met zelf 'master' of nr1 te willen blijven. Wel heeft het alles te maken met proberen een balans te vinden. met de top5 fleeters in Vega zouden wij de Nr1 in Gemini of pegasus niet aankunnen. Voelt dat als een goed voorstel? Ik dacht het niet. Er zijn alternatieven, waarom zouden die niet onderzocht worden?

      Er zijn mogelijkheden om op een veel gebalanseerdere manier vanuit een militair perspectief groepen te maken. Ik denk dat het een gemiste kans is als daar niet naar gekeken wordt. Het doel van een Merge moet zijn om voor alle spelers weer wat leven in de brouwerij te brengen, dat is alleen mogelijk als er enige balans zit in de vloten die in een server gemerged gaat worden. Dit zal uiteindelijk de fleeter dynamiek ten goede komen, want iedereen kan dan jagen en gejaagd worden. Dit is dan veel meer op skill gebaseerd dan op wie de mazzel had in een oudere uni te spelen en al een buiten proportionelere grote vloot had.
    • Wat ik bedoel ReformeD is dat je alleen vanuit je eigen standpunt: "ik ben fleeter en bekijk alles alleen vanuit fleet oogpunt beredeneerd". Je bent topicstarter en je main concern was dat je vanuit een rank 1 positie in een rank 15 ? zou gaan komen. Dat vind ik kortzichtig. Je moet voor iedereen nadenken bij een merge, dus juist ook voor die talrijke miners, def bouwers, meelopers etectec die nooit hier op een forum komen., maar wel de body van ogame vormen.
      Ik bekijk het gewoon vanuit speed, de belangrijkste faktor waarom je een uni wel of niet bent gestart.
      Daarnaast geeft GF je bij de merges een mogelijkheden je speel-speed aan te passen aan je huidige wensen door naar een iets andere speed te gaan.
      GF wil 11 unis opheffen en doorduwen naar 6 blijvende unis. Dat is krap werk en ook niet helemaal mijn ideale keuze, en met 11 opheffers wringt er altijd wel wat.

      GF voorstel qua speed vloot is als volgt:
      in de 1e merggroep zitten:
      draco 2
      quantum 1
      rigel 3
      taurus 3
      vega 5

      naar doeluni:
      uni3 1 speed
      gemini 4
      pegasus 2

      te doen lijkt me al mis ik een fijne 3 speed uni en moet ik zeggen dat quantum met 160 HOF slagen in 2018 op het forum een eigen uni nog zou mogen behouden.
      Zelf had ik Pegasus 2 speed opgeheven en Draco laten bestaan met 2 speed.
      Pega heeft in 2018 een 4tal HoFjes gehad en Draco dan nog 20 stuks
      (Unie3 een 60 HoFs en gemini een 50 Hofs om het af te maken)
      (Rigel 2, Taurus 5 en Vega 5)

      ++++

      In de 2e merggroep zitten:
      sirus 3 speed
      ursa 1
      yakini 2
      antares 1
      betelgeuze 2
      cygnus 3

      naar doeluini
      xalynth 2
      wasat 3
      en buitenbeentje zagadra 6 speed

      mja. Hier hebben de 1 speed unis pech omdat ze naar een 2 speed moeten. Had Antares niet opgeheven worden dan was dat een fijne doeluni geweest. Actief gezien de 160 HOFs en 1 speed ook.
      Maar verder is dit prima te doen de rest gaat fijn naar 2 of 3 speed uni en een exoot zal misschien naar Zagadra 6 speed gaan.

      ++++
      Zoals je ziet interesseert het me geen bal wat de fleeters met hun militaire ranking en defjes en wat ook doen.
      Hier en daar in een uni heb ik ook fleet en hier en daar veel mines.

      Ik vind het voorstel van GF nog altijd ver te verkiezen boven jullie voorstel in deze draad.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!

      The post was edited 1 time, last by paul-maximilianus ().

    • Je zit nu dingen op te schrijven, maar je spreekt jezelf alleen maar tegen.


      paul-maximilianus wrote:

      Je moet voor iedereen nadenken bij een merge, dus juist ook voor die talrijke miners, def bouwers, meelopers etectec die nooit hier op een forum komen., maar wel de body van ogame vormen.

      Maar is het niet zo dat je nu eigenlijk ook kijkt naar de fleeters?


      paul-maximilianus wrote:

      dat quantum met 160 HOF slagen in 2018 op het forum

      paul-maximilianus wrote:

      Pega heeft in 2018 een 4tal HoFjes gehad en Draco dan nog 20 stuks


      Je gaat uit van de activiteit in de HOF secties, dus je hecht eigenlijk meer waarde aan de activiteiten in de uni door de fleeters. En zo bekijken wij het ook. Als we in elke uni de cijfers erbij pakken zijn het vooral degenen met een beetje vloot die 80% van alle activiteit behouden in een uni. Je hebt overal miners zitten, overal turtles, overal fleeters. Als de fleeters allemaal zouden stoppen met fleeten, dan krijg je alleen spelers over die af en toe een itje raiden en de rest moet maar komen uit de mijnopbrengsten. Hierdoor loopt GF een grote inkomstenbron mis.

      Ik zeg niet dat onze ideeën ideaal zijn, maar dat is het hele idee van GF ook niet. We hebben het in voorgaande merges ook al meegemaakt. Gemini en Uni3 blijken steeds weer de doeluni's te zijn en worden dus niet meer wakker geschut, want deze zullen veelal vermijd worden, juist door de grote vloten en puntenaantallen die deze uni's hebben ten opzichte van de eventuele derde mogelijkheid. Ook blijven veel rotzooi accounts bestaan waar nog gekochte dm op staat en zal dit nooit op deze manier opgeschoond worden. Gooi je de grootste uni's bij elkaar, dan krijg je geen alleenrechten meer op de itjes, alleenrechten op veiling etc, want er is concurrentie op die manier -> activiteit wordt aangespoord.

      Nieuw voorstel, want ja, 1x naar 3x is te dwazig, maar 6x vloot omlaag mag wel?



      Hiermee geef je iedereen van hoge snelheid weer een nadeel om naar lage snelheid te gaan, maar te zien aan je posts is dat dus de enige keuze. Hiermee, met het aankomen van eventuele Polls, kunnen dan wel de keuzes gemaakt worden om vlootsnelheid weer op te krikken, maar dan niet met een max van 1 naar 3, maar dan 1 naar 5, dan ga je meer waarde kunnen hechten aan de spelers' mening.
    • Maar zo heel gek is deze merge toch helemaal niet? Stel je voor dat alles uit de exodusuni's naar Pega komt (want u3 en gemini hebben wel grotere verschillen, so be it) krijg je zoiets als nieuwe top 20 (totale punten en militaire punten, heb op verzoek compleet overzicht met alle spelers uit exo uni's+pega die meer dan 40mio punten of meer dan 10mio militair hebben). Ik vind het helemaal zo gek niet hoor, ja er zijn een aantal uitschieters die er duidelijk bovenvallen (flugel, knigge, dutchpride). Maar de kleinste #1 (Vega) staat boven elke #3 en bijna elke #2 (en staat op 12mln punten na 4e). Huidige #2 & #3 uit Vega staat nagenoeg gelijk aan de huidige #2 & #3 uit Quantum en vallen net buiten de top 20 (maar staan wel op een puntenaantal waarmee ze zichzelf absoluut kunnen verweren en door kunnen groeien). Ik denk dat we weinig kunnen doen behalve accepteren dat GF een hoop servers samen wil voegen en dat het daarbij nooit helemaal eerlijk kan zijn (maar puntenaantallen staan heel wat dichter bij elkaar dan het verschil tussen topalliantie en de rest in zo ongeveer elke uni). Ik kan prima begrijpen dat je liever met een set spelers terecht komt waar je mooi bovenaan kan blijven staan, maar dat is onmogelijk om te doen voor iedereen.

      Militair gebied zie je dat met name een Draco en Quantum veel spelers met relatief veel militaire punten hebben, houd er wel even rekening mee dat een hoop van die spelers simpelweg een groot deel van hun punten in militair hebben zitten en dat, om even een voorbeeld te pakken, een ReformeD hier prima tegenaan zou moeten kunnen bouwen. Je zal niet de grootste zijn en met een aantal mede vega spelers direct de toppers in ags aan kunnen pakken. Maar dat kunnen andere spelers in Vega op dit moment ook tegen jullie niet doen. Maar je kan wel met nieuwe medespelers ags'en tegen een dutchpride, een knigge of een TDR (die nu absoluut moeten gaan saven lijkt me). En anders moet je je vloot heel houden, bijbouwen en ze over een paar maanden pakken (niet anders dan zoals je ook nu aan de top bent gekomen lijkt me). Een merge is niet ideaal, specs zal (bijna) iedereen op inleveren omdat er simpelweg een te groot scala aan variaties is om alles in 2 of 3 uni's kwijt te kunnen, er zullen bepaalde spelers zijn die er meer voordeel aan hebben dan anderen op militair gebied. Ik ben zelf uberhaupt niet echt een voorstander van een merge omdat het op de lange termijn enkel de leegloop van oudere uni's bevordert, maar voor de eerste paar weken en maanden krijg je wel een uni waar alles in theorie weer mogelijk is, niemand veilig is en iedereen dus moet saven. Niet zeiken, gewoon saven en spelen, want ik ken er voldoende die nu bang zijn om nu weer kwetsbaar te worden die dat ook doodleuk tegen de kleinere spelers in hun speeluni zeggen. (ik oordeel hier maar even niet over groep 2, weet ik persoonlijk te weinig vanaf en vind ik niet interessant genoeg om ook in een spreadsheet te gooien en te kijken hoe dat uitpakt).



      Rips Killed: 5k+

      Ex #1 Solo Ogame.nl
    • WaZ wrote:

      Ik ben zelf uberhaupt niet echt een voorstander van een merge omdat het op de lange termijn enkel de leegloop van oudere uni's bevordert, maar voor de eerste paar weken en maanden krijg je wel een uni waar alles in theorie weer mogelijk is, niemand veilig is en iedereen dus moet saven. Niet zeiken, gewoon saven en spelen, want ik ken er voldoende die nu bang zijn om nu weer kwetsbaar te worden die dat ook doodleuk tegen de kleinere spelers in hun speeluni zeggen. (ik oordeel hier maar even niet over groep 2, weet ik persoonlijk te weinig vanaf en vind ik niet interessant genoeg om ook in een spreadsheet te gooien en te kijken hoe dat uitpakt).
      Ik ben wel benieuwd naar jouw spreadsheet voor groep 2,

      momenteel probeer ik zoveel mogelijk mijn acc op te bouwen tegen het geweld wat mij te wachten staat, dat met een eco snelheid van 3 momenteel.. tegen alle uni's die al 1jaar ouder zijn of even oud maar een eco snelheid hebben van 7...!

      Heb mijn alliantie leden al gemeld dat ik bang ben dat de meeste (vooral de miners) en straks mini turtle's de raid planeetjes worden van menig sterkere tegenstander, Ik heb het dan niet over de fleeters.. die behoren te saven, maar dan nog ben je kansloos als je aanvalt en je wordt gebacktimed, want dat kan met een overmachtige vloot. Natuurlijk ga ik er alles aan doen om dat te voorkomen, door de sterkere spelers om mij heen te krijgen die mij kunnen helpen met verdedigen, ik vind het verre van reëel momenteel om de spelers van Betelgeuze dit aan te doen...
    • the_mk wrote:

      WaZ wrote:

      Ik ben zelf uberhaupt niet echt een voorstander van een merge omdat het op de lange termijn enkel de leegloop van oudere uni's bevordert, maar voor de eerste paar weken en maanden krijg je wel een uni waar alles in theorie weer mogelijk is, niemand veilig is en iedereen dus moet saven. Niet zeiken, gewoon saven en spelen, want ik ken er voldoende die nu bang zijn om nu weer kwetsbaar te worden die dat ook doodleuk tegen de kleinere spelers in hun speeluni zeggen. (ik oordeel hier maar even niet over groep 2, weet ik persoonlijk te weinig vanaf en vind ik niet interessant genoeg om ook in een spreadsheet te gooien en te kijken hoe dat uitpakt).
      Ik ben wel benieuwd naar jouw spreadsheet voor groep 2,
      momenteel probeer ik zoveel mogelijk mijn acc op te bouwen tegen het geweld wat mij te wachten staat, dat met een eco snelheid van 3 momenteel.. tegen alle uni's die al 1jaar ouder zijn of even oud maar een eco snelheid hebben van 7...!

      Heb mijn alliantie leden al gemeld dat ik bang ben dat de meeste (vooral de miners) en straks mini turtle's de raid planeetjes worden van menig sterkere tegenstander, Ik heb het dan niet over de fleeters.. die behoren te saven, maar dan nog ben je kansloos als je aanvalt en je wordt gebacktimed, want dat kan met een overmachtige vloot. Natuurlijk ga ik er alles aan doen om dat te voorkomen, door de sterkere spelers om mij heen te krijgen die mij kunnen helpen met verdedigen, ik vind het verre van reëel momenteel om de spelers van Betelgeuze dit aan te doen...
      Heb op dit moment nog geen sheet voor groep 2, kan die als hier veel vraag naar is op zich nog wel in elkaar zetten denk ik. En van wat ik gezien heb (te weinig om goed over te kunnen oordelen imo) lijkt betelgeuze redelijk de underdog te zijn in groep 2 (eventueel samen met cygnus). De situaties die je daar benoemd zijn simpelweg k*t, maar kunnen in elke uni voorkomen met de kleinere spelers. Is moeilijk tegen te spelen, maar is met hulp van een paar andere grotere spelers of simpelweg een berichtje vaak wel iets tegen te doen (want je moet ervan uitgaan dat de spelers die bij elkaar komen lang niet allemaal vriendjes van elkaar zijn ipv een ik tegen de wereld situatie). Maar goed, we kunnen het zo oneerlijk vinden als we willen, GF gaat er (denk ik) toch niks mee doen.


      Rips Killed: 5k+

      Ex #1 Solo Ogame.nl
    • WaZ, mooie tabel wederom, maar ik kan er nu niet op ingaan, noch de consequenties zelf goed begrijpen.
      Lijkt me ooit heerlijk als Ogame besluit alles in 1 uni te gooien als voorbereiding erop.
      Wat ik echter zelf denk en dat is in meeste games zo dat de spellenmaker juist mensen laat kiezen en die keuzes ook zo lang mogelijk cultiveert. in dit geval op speed, ja vloot speed voor fleeters is dat van belang, maar ook voor miners die moeten saven is dezelfde speed hun keuze geweest om juist daar te gaan spelen.
      Uni 3 als samenraapsel van ooit U-1 tm 20 of waren altijd 1 speed unis op U10 na. Dat zijn dus spelers die daar al maximaal 15 jaar mee spelen met die 1 speed. En die willen jullie nu opeens naar een dooie uni Pega met 2 speed overzetten.
      Hoe kom je erop.
      Ik bedoel, hoe weinig denk je over zaken na.
      Bovenstaand heeft niet zozeer met WaZ zijn post te maken maar is een overloop naar HT zijn post.

      HT je bent een veel betere speler met vloot dan ik maar met dit soort dingen maak je geen goede sier.

      Alleen even over speed:
      1+4+2 naar een dooie Pega 2 speed, gewoon 15 jaar ogame proppen in een 2 speed uni.... zucht

      groep2:
      een 1 een 5 en een 3 speed in een doeluni 3 speed doen, Rigel was vanaf het begin een dooie uni, maar de 3 speed Taurus zal het ok vinden...

      groep3:
      een 3, een 2 en een 2 speed mergen naar een 1 speed. hoe verzin je het.

      groep 4
      een 3 een 3 en een 6 naar 1 speed.

      +++
      Max Verstappen 6 speed forceren een jaar mee te doen aan een 1 speed rollator formule 1 is dat.

      en ja ik probeer ook natuurlijk voor fleeters, miners, etecetc na te denken, maar niemand specifiek.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • @WaZ je hebt zeer mooi werk gedaan met de tabel gratz!

      Alleen zijn er 2 dingen die je bent vergeten Cross-uni-naps en potentiële groei.

      Zo ver ik weet gaat niemand met een gezond verstand naar uni gemini(tenzij je vrienden bent met de top 10).
      De top spelers van Taurus, Rigel en Pegaus vrienden met elkaar. De kans is zeer groot dat ze samen in een alliantie gaan. Omdat ze alle 3(behalve rigel) een hoge eco hebben. Hebben ze genoeg tijd(rond de 1/2 maand). Om een zeer gevaarlijke vloot te maken. Als je in tegenoverstelling kijkt naar Draco of naar Qauntum(de server waar ik in zit). Is onze potentiële groei een stuk lager. Met de speel styl die de top spelers van pega. taurus en rigel hebben. Heb ik persoonlijk een vermoeden dat Pegasus een 2de versie van Gemini word. Met de keuze die je spelers dus bied forceer je ze om naar uni 3 te gaan.

      Dus als korte samenvatting:
      Gemini, zelfmoord
      Pegasus. zelfmoord
      Uni 3, veilig
    • paul-maximilianus wrote:

      1+4+2 naar een dooie Pega 2 speed, gewoon 15 jaar ogame proppen in een 2 speed uni.... zucht

      Dus uni3 zal dan in jouw opzicht nooit een exodus worden, maar ook als doeluni zal het weinig opleveren, juist omdat iedereen daar al zo'n 10 tot 15 jaar zit.


      paul-maximilianus wrote:

      een 1 een 5 en een 3 speed in een doeluni 3 speed doen, Rigel was vanaf het begin een dooie uni, maar de 3 speed Taurus zal het ok vinden...

      Van laag naar hoog vind je gek, van hoog naar laag ook gek. Dan is een tussenweg een betere oplossing.

      paul-maximilianus wrote:

      een 3, een 2 en een 2 speed mergen naar een 1 speed. hoe verzin je het.

      Met het uitzicht op een specs poll


      paul-maximilianus wrote:

      een 3 een 3 en een 6 naar 1 speed.

      Je weet niet wat je wilt. Gaan ze naar 3, dan heb je daar wat over te zeiken, gaan ze naar 6 of gaan ze naar 1, dan is er ook wel weer wat.


      Maar denk je dat het volgende dan beter oplost?


      Groep 1:
      Exodus Universa 1:
      • Draco 2x speed
      • Quantum 1x speed
      • Rigel 3x speed
      • Taurus 3x speed
      • Vega 5x speed


      Doel Universa 2:
      • Uni3 1x speed
      • Gemini 4x speed
      • Pegasus 2x speed

      Dus blijkbaar is het dan wel normaal om 1, 3, 3, 5 speed naar een 2 speed uni te knallen? Want check het volgende. Vega heeft zelf nog een nadeel erbij dat ze uit een def2puin uni komen.

      WaZ wrote:

      Maar zo heel gek is deze merge toch helemaal niet? Stel je voor dat alles uit de exodusuni's naar Pega komt (want u3 en gemini hebben wel grotere verschillen, so be it)

      Aan de ene kant niet zo gek, maar aan de andere kant krijgen ze dus maar 1 bewuste keuze voorgeschoteld? Precies mijn insteek en daarom ook mijn idee. Als GF je eigenlijk maar 1 keuze geeft, dan geef ik je ook maar 1 keuze. Maar dan wel meer lettend op de cijfers en de uni's en normaliteit wat het voor de toekomst brengt per uni.




      Groep 2:
      Exodus Universa 1:
      • Sirius 3x
      • Ursa 1x
      • Yakini 2x
      • Anatares 1x
      • Betelgeuse 2x
      • Cygnus 3x


      Doel Universa 2:
      • Xalynth 2x
      • Zagadra 6x
      • Wasat 3x



      Zelfde verhaal als groep 1.
    • heerlijk die discussies
      en prima hoor
      vooral de inspanning van reformed om te komen tot een eerlijke merge en hij zijn account die hij in 3 jaar heeft opgebouwd, niet afgeknald ziet worden in een nieuwe unie.
      Want dan staat hij ineens aan de andere kant van de medaille.

      Ik waardeer zijn inzet om de speelbaarheid ook na de merges voor iedereen leuk te houden.
      Zou hij deze inspanning nu ook hebben gehad binnen zijn eigen unie, hadden we daar ook gewoon een leuke actieve unie in plaats van 95% die slaapt.
      Maar nee, alles en iedereen moest daar kapot....en zelfs nu nog die paar die er wel wat van proberen te maken, worden tot op ziekelijk niveau gebasht.

      Laat die merge er maar komen, in welke hoedanigheid ook....en dan zien we wel weer
    • Achja. In eerste instantie zit ik helemaal niet op een merge te wachten. Domineren in een dode uni went snel plus in de loop der jaren verandert je leven toch iets waardoor je minder tijd hebt om echt maximaal gas te geven. Zolang ik vanuit Taurus niet naar u3/Gemini hoef te mergen zal elke andere uni op lange termijn toch weer een zelfde dominant spelbeeld gaan geven. Ben wat dat betreft zeer content dat Pegasus is toegevoegd aan de doeluniversa.

      Ik hoop wel dat GF asap meer duidelijkheid kan geven over deze merge. Wat mij betreft duurt het nog minimaal een maand voordat we daadwerkelijk over gaan maar gezien de eerste berichten lijkt het er op dat het allemaal vrij snel kan gaan. We gaan het allemaal wel zien. Elke merge heeft op voorhand weer hetzelfde gezeik met ontevreden spelers. Dat gezeik verstomt toch vanzelf weer zodra de merge daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      Het idee startte eigenlijk een beetje aan de hand van forumposts en whatsapp berichten. Het vreemdste is nog dat uni Betelgeuse een merge moet krijgen, want die heeft het meeste nadeel imho.



      Aan de hand van de specs per universum en de cijfers van spelers per universum kwamen we tijdens een draft hier op uit. Infuza bekeken voor de cijfers, daar Ogniter maar bleef laden en traag was. Aan de hand van de cijfers, met in het oog de specs van de uni, kan je kijken naar vloot, eco, totaal punten, activiteit algemeen in de uni en daaruit op een veel betere conclusie komen dan GF kwam.
      Er is keuze om naar een uni te gaan in huidige situatie, maar wat als alle 3 de keuzes tegenvallen? Maak dan geen keuze en drop gewoon een paar universa bij elkaar.




      Kijkende naar universa als doel met welke specs ze spelen kwamen mijn gedachten hierop uit. Met het oog op hoeveel spelers actief, hoeveel meedraaien met grote vloten e.d. was dit mijn logische insteek. Na deze draft is Reformed nog verder aan het werk gegaan om te kijken voor een andere mogelijkheid. Ben van mening dat dit er al een stuk beter uitziet voor de spelers dan het idee van GF, waar je in groep 1 maar 1 keuze hebt, naar Pegasus gaan. Groep 2 heb je eigenlijk ook weinig keuze. Xalynth en Wasat draaien al wat langer mee en zijn cijfers ook nadelig voor overige universa. Dan is de enige logische keuze Zagadra en hopen dat er meteen na de merge een poll komt. Eventueel de vlootspeed meteen teruggooien, zodat iedereen een beetje kans maakt. Is wel nadelig voor de spelers van Zagadra, maar we moeten allemaal compromissen sluiten.

      Mijn keuze om bij groep 4 Sirius te plaatsen is omdat Sirius eigenlijk maar 1 speler heeft. De nummer 2 heeft 16m punten en dat zal de top10 niet eens halen in Zagadra. Ik zie er niets in om Betelgeuse mee te laten doen aan de merge. 6m punten nr1 en nr2 heeft net de helft. De nieuwere universa krijgen de meeste klappen op de manier van GF, maar dat probeer ik hier nog wat beperkt te houden. Op de manier van GF is het gewoon voor alle Exodus om het zo rendabel mogelijk te houden, wat ervoor zal gaan zorgen dat de nieuwere spelers uit recentere universa nóg meer nadeel beleven en we over een jaar weer hier zitten voor een merge.

      Ik zou Sirius al helemaal niet in groep 3 gooien met dit voorstel. De nummer 1 daar heeft nu al 3.5 keer zoveel punten als de huidige nummer 1 in Zagrada. Hij heeft meer vloot dan de nummer 1 in Zagrada in totaal aan punten heeft. Hiermee haal je alleen exodus universums weg uit Zagrada die nog spelers hebben die daar wellicht iets tegen kunnen beginnen. Lijkt mij dus logischer om Sirius dan ook daarbij te gooien in groep 2 en Xalyntha of Yakini naar groep 3 te halen. Ursa, Sirius en Wasat zitten allemaal ver boven Zagrada in de top.

      Aangezien Sirius maar 1 belangrijke speler heeft lijkt het mij logisch om de impact daarvan zwaarder te laten wegen dan de andere 7 spelers die actief waren de laatste week. Hem in groep 3 gooien betekend dat er dus niemand ook maar in de buurt komt van de nummer 1 daar bij een fractie van meer dan 3. Als je Sirius in groep 3 laat dan heb ik liever dat ook andere sterkere uni's mergen met Zagrada zodat er tenminste meerdere grote vloten bij komen zodat de uitdaging nog een beetje blijft.

      Verder vind ik specs omlaag gooien eigenlijk gewoon not done. Het lijkt mij beter om gewoon een limiet te stellen waar je heen kan betreft de nieuwere servers maar niet de oudere. Mij lijkt het logisch dat je altijd vrij mag zijn om naar een oudere uni te gaan die duidelijk sterker is als jou als die specs je beter bevallen. Waarom zou iemand uit Betelgeuse oid niet kunnen kiezen om naar uni 3 te mergen? Daar lijkt mij geen nadeel aan te zitten voor die uni, alleen voor de speler, maar als het zijn keuze is lijkt het mij vrij om zo iemand te laten gaan naar een uni die hem beter bevalt.


      Zelf vind ik het mooi dat momenteel de top 10 in Zagrada vrij dicht op elkaar zit, geen grote gaten en de afgelopen weken hebben volgens mij al 4 verschillende personen op nummer 1 gestaan. Iedereen in de top kan elkaar in principe crashen met een AGS en dit houd de rivaliteit open. Iemand met een belachelijk grote niet meer in te halen voorsprong die iedereen kan bashen zonder bang te zijn voor enige weerwoord is naar mijn mening funest voor een uni. Uni's die geen gezonde top hebben sterven nog sneller uit dan daar waar iedereen op z'n vlootje moet passen en NAPs sluiten om andere te pakken belangrijk zijn.

      Dus wat er merged met Zagrada maakt mij niet zo veel uit, zolang het maar een gebalanceerde top oplevert. Iemand met 3.5x zoveel punten als de rest van de top 10 zie ik daarin niet als goed voor de uni. Helaas zie ik in verschillende exodus uni's gewoon een eenzame nummer 1 en daarna gewoon in de verste verte niets meer. Dat motiveert niet echt vind ik, dus voor mij mogen de uni's met zulke grote spelers liever mergen met oudere uni's.


      Maar goed mijn voorstel:

      Xalynth past heel goed bij Zagrada vind ik zelf. Bijna identieke top 10's, dat is gewoon een hele goede match.
      Wasat vind ik daarna gewoon het beste bij Zagrada passen kwa top 10
      Daarna de jongere uni's die helaas niet perse goed passen en waarschijnlijk eenzelfde bezwaar hebben als ik hier zeg. Maar wel gewoon netjes in de top 30/50 zouden vallen in zagrada dus Yakini, Antares en Cygnus kunnen erbij, zouden ook hun eigen merge met Betelgeuse kunnen hebben.


      edit: Met de openingspost ben ik het best eens, maar Wasat en Xalyth kunnen ook goed mergen met Zagrada naar mijn mening, heb even de top 10's op een rijtje gezet van mijn voorstel, volgens mij merged dat best goed en kan iedereen ook wel iedereen het vuur aan de schenen leggen dan:

      Wasat




      Xalynth




      Zagrada



      En dan komen de uni's die iets zwakker zijn, maar wat wellicht wel gaat omdat er niet hele grote verschillen zijn

      Yakini



      Antares


      Persoonlijk lijkt het mij niet dat hier ergens echt problemen in zitten en dat iedereen in de nieuwe top 50 elkaar met AGS het leven zuur kan maken. Gooi hier mensen bij met +100 mil punten en ze zijn onaantastbaar voor de rest van de uni.

      Verder zie je hier ook dat de top van Zagrada het dichtste op elkaar zit, iets wat ik zelf een gezonde top 10 vind, de uiteindelijke winnaar is daar echt nog niet bepaald. Graag hou ik die spanning waarin iedereen uiteindelijk aan de top kan komen er nog een tijdje in :)
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~

      The post was edited 3 times, last by swami_dude ().

    • Laatste post van mij denk ik in deze draad:
      Ik vind het GF voorstel best te doen en de logische stappen zullen zijn:

      Draco speed 2 gaat naar Pegasus speed 2
      Quantum speed 1 gaat naar Uni3 speed 1
      Rigel en Taurus beide speed 3 kunnen kiezen uit Pegasus 2 of Gemini 4 speed
      Vega 5 speed gaat naar Gemini 4 speed.
      +++
      Sirius 3 speed en Cygnus 3 speed gaan naar Wasat 3 speed.
      Ursa 1 speed en Antares 1 speed en Betelgeuse 2 speed en Yakini 2 speed gaan naar Xalynth 2 speed.
      Vrijwel niemand gaat naar Zagadra 6 speed.

      prima idee van GF hoor.
      En ja ik moet van Taurus 3 speed weer terug naar Gemini 4 speed... prima hoor. (heb al een Pega acca) 1 speed is te traag.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!

      The post was edited 1 time, last by paul-maximilianus ().

    • paul-maximilianus wrote:

      Laatste post van mij denk ik in deze draad:
      Ik vind het GF voorstel best te doen en de logische stappen zullen zijn:

      Draco speed 2 gaat naar Pegasus speed 2
      Quantum speed 1 gaat naar Uni3 speed 1
      Rigel en Taurus beide speed 3 kunnen kiezen uit Pegasus 2 of Gemini 4 speed
      Vega 5 speed gaat naar Gemini 4 speed.
      +++
      Sirius 3 speed en Cygnus 3 speed gaan naar Wasat 3 speed.
      Ursa 1 speed en Antares 1 speed en Betelgeuse 2 speed en Yakini 2 speed gaan naar Xalynth 2 speed.
      Vrijwel niemand gaat naar Zagadra 6 speed.

      prima idee van GF hoor.
      En ja ik moet van Taurus 3 speed weer terug naar Gemini 4 speed... prima hoor. (heb al een Pega acca) 1 speed is te traag.

      Had ik dit maar geweten. Dat de keuze voor iedereen gelijk zou zijn aan de speed factor van een uni. Ben blij dat het je laatste post zal zijn in dit topic, want het slaat nergens op. Ik speel in Cygnus als fleeter, maar ik ga dan zeker niet naar een uni als Wasat of Xalynth.

      Er spelen veel factoren mee in het overwegen van je keuze.

      Punten tellen mee: Veel spelers hebben een waanidee dat punten alles is in het spel. Dat hoe hoger je staat, je minder snel aangevallen zou worden ofzo? Dit zal voor spelers een overweging zijn om een uni te kiezen die meer aansluit bij hun puntenaantal.
      Militair: Net als bij punten is militair eigenlijk een grote factor waarom er spelers niet snel overstappen naar een uni waarbij er 20 man zullen zijn die zoveel meer vloot hebben dan jij, waarbij jouw vlootje net een vrachtersvlootje lijkt.
      Vriendjespolitiek: Er zijn een aantal universa waarbij er spelers zijn die domineren in de hele uni. Deze universa zullen een bewuste keuze maken om in een zo klein mogelijke uni te gaan plaatsvinden ( is al zelfs verteld door meerdere spelers waar ze heen gaan en waarom ). Waarbij het op dit moment 1 tot 4 spelers per uni zijn, zullen het er na de merge gauw 10 - 15 worden die samen gaan werken om die nieuwe uni naar de klote te helpen. Aangemaakte i-tjes accounts zullen met ze meegaan, want dan blijven ze gewoon de targets behouden die ze soms jarenlang hebben opgebouwd.
      Speedfactor vloot: Dit heeft er deels mee te maken. Natuurlijk zullen er een paar spelers zijn uit Quantum die naar uni3 gaan om de 1x speed, maar dat zullen de paar miners zijn die dikke def hebben liggen en niks anders doen dan wat transploften en mijntjes aanklikken zo nu en dan. De polls waren al gekomen voor een aantal universa, juist omdat spelers niet tevreden waren met hun huidige specs en ze zouden graag verandering zien hierin.


      paul-maximilianus wrote:

      Eco 7x, vlootsnelheid 4x, puin op 60%, deutverbruik 70%
      Voor Taurus, waarbij dit nu de specs zijn: 5x eco, 3x vloot, 6 mw, 40% vloot en def puin, +25 velden
      En zo zie je in elke nieuwere uni dat de spelers die de activiteit van een uni bepalen ( juist, de fleeters en meestal daarbij ook de spelers die het forum regelmatig bezoeken ), juist kiezen voor een verhoging van vlootspeed en hogere vloot naar puin percentage.

      De oude uni's ( Uni3, Draco, Gemini ) zijn meningen verdeeld tussen spelers die de uni hebben gekozen voor het mergeconcept bestond in Ogame en de spelers die ernaartoe zijn gemerged for lack of a better option. Allee nieuwere uni's zijn juist voor een verhoging van snelheid, sommigen opperen zelfs dat ze nog sneller willen zien in hun eigen uni dan de max van de specs waren in de poll. Maar nu moet men drastisch omlaag of een klein stapje omhoog. Fair enough?

      Wijzigen specificaties van bestaande universa - Discussiedraadje Uni 3



      Daarnaast zegt deze post ook heel veel hierover.

      Uni3 en Gemini lachen zich rot op dit moment, want die hebben nog steeds het simpelste wat er is. Nooit een keuze hoeven maken met het uitzoeken voor nieuwe mogelijkheden ( zo zie je maar met de poll. Laat maar bij hetzelfde is wat er vaak gezegd wordt ) en elke paar dagen gs transploften om dan volgende week 1 mijntje aan te kunnen klikken. Dit betekent dat mensen in juist die universa laks zijn geworden en dat zijn dé Ogamers in mijn ogen die het spel al hebben opgegeven, maar geen andere hobby hebben. Klinkt krot, maar om alle officieren voor 3 maanden aan te hebben staan, zodat je 2% extra inkomsten hebt, zegt niet dat je actief bent. Ook in uni3 is hooguit 10% van de 1000 accounts nog uit vmode of niet inactief, maar speelgedrag toont al jaren inactiviteit aan. Die gaat het echt niet uitmaken om een jaartje in vmode te staan om dan niet gecrashed te hoeven worden.