Alternatief voorstel merges Ogame.nl

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Wish2Die wrote:


      En wat betreft het 'team zou zich harder moeten maken', dat soort uitspraken kan ik moeilijk serieus nemen als men niet eens weet wat er op de achtergrond tussen het team en GameForge precies besproken is/wordt. :P
      Vertel dan in een periodieke 'nieuwsbrief' wat er besproken wordt. Op deze manier blijft er vanuit de spelers een negatief beeld richting het team bestaan.

      Maar om alvast antwoord te geven: dat mag niet van GF

      dikke #carebear van GF naar hun klanten (de spelers) toe.
    • Ik vind niet dat je kunt schuilen achter dingen die wij niet weten. Ten slotte hou je zelf bewust die info buiten de discussie, dus logisch dat wij de discussie voeren op basis van de informatie die wij hebben. Maar goed we weten allemaal hoe GF werkt door de jaren heen, ik denk echt dat ogame zoveel potentie had die is blijven liggen door de jaren heen. Toch zonde...
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • swami_dude wrote:

      Ik zou zeggen per planeet dat je niet dezelfde mw en stelsel krijgt als dat je nu hebt je een planeetverplaatsing krijgt die 48 uur geldig is na login
      Weet nog dat bij de eerste of tweede merge je een verplaatsing kreeg voor elke planeet die minstens zoveel (20ish) stelsels was verplaatst, die verplaatsingen zat bij mijn weten iig geen verloopdatum op (bleven geldig tot wanneer je hem wilde gebruiken). Of dat nog steeds zo is weet ik niet, maar kans dat je minstens zoveel stelsels verplaatst wordt is tegenwoordig iig wel veel kleiner aangezien er minder spelers zijn en daarmee dus meer ruimte is (behalve wanneer bijvoorbeeld aantal melkwegen wordt ingekort).


      Rips Killed: 5k+

      Ex #1 Solo Ogame.nl
    • Persoonlijk lijkt het mij logisch dat die beperkt geldig is zodat je na de merge je ligging kunt kiezen en het niet een jaar later alsnog kunt gebruiken om bij iemand te ploffen, bij wijze van spreken :P 48 uur is misschien kort, een week of twee weken lijkt mij wel schappelijk genoeg om tegen die tijd te weten waar je wilt gaan liggen.

      Maar goed ik ben wel voor een compensatie als je al 1 stelsel verplaatst, voor miners die bijv al hun planeten in 1 stelsel hebben gelegd is het toch wel een beetje vervelend als hun planeten ineens gespreid worden over 20 stelsels, ook al liggen ze dan nog dicht bij elkaar.
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • paul-maximilianus wrote:

      Omdat Cygnus 30 velden heeft en de doelunis 25 neem ik aan dat alle doelunis in die groep er 5 velden bij krijgen?
      Al iets bekend van 9 mw gemergend worden naar 6 mw bv? Dat de spelers weten of al de 6-7-8-9 MW in die mw 6 gepropt worden? Of loop ik iets te ver vooruit nu?

      Uitstekend punt. Al denk ik dat GF hier ook al over heeft besloten.

      Ga er maar van uit dat je gewoon naar het max aantal mw gaat wat voor de doeluni van toepassing is. Voor pega dus 8 mw uit mijn hoofd. Voor u3 en Gemini 9 stuks.
      Het argument: meer spelers dus meer mw is haalbaar zal hier wel opgaan. Al gaat mijn voorkeur uit naar een max 6 mw natuurlijk. Zelfs bij een merge haal je de spelers niet om 9 mw fatsoenlijk te vullen.

      Planeetvelden ophogen zou erg welkom zijn. Zit zelfs met terra 8 op max aantal velden. 5 erbij zou een enorm goedkope oplossing zijn om weer een paar maanden mines te kunnen maken. Aangezien je van +30 niet naar +25 terug kan lijkt me dat alle uni's dit dan krijgen.

      Een verder bericht op de merge kan elk moment komen. Ik gok dat ze daar dit soort info in mee zullen gaan nemen.
    • Hier staat al antwoorden op een paar vragen die ik voorbij heb zien komen: Server Merges


      paul-maximilianus wrote:

      Omdat Cygnus 30 velden heeft en de doelunis 25 neem ik aan dat alle doelunis in die groep er 5 velden bij krijgen?
      Al iets bekend van 9 mw gemergend worden naar 6 mw bv? Dat de spelers weten of al de 6-7-8-9 MW in die mw 6 gepropt worden? Of loop ik iets te ver vooruit nu?

      Zowel de vraag over planeetvelden als de vraag wat betreft het algoritme voor servers met meer melkwegen dan het doeluniversum heb ik bij GameForge neergelegd. Wanneer ik meer weet kom ik daar op terug, even geduld dus. :)

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Nah je kunt altijd 1 van de GF ICT savanten de opdracht geven om een AI te maken die gewoon alle unis merged op basis van punten..Dit kan een speler met 16mil punten uit Zagadra zijn waar daarna een aantal spelers met 16 mil of afdalend vanuit Gemini aan de uni worden toegevoegd. Of elke combonatie maar dat je nooit een merge uni kan kiezen waar je sterker bent dan de unis NR 1...Uni 3 kan direct bij Gemini toevoegen oke de NR 1 is een gast met 100% meer het aantal punten van de NR2..Uni 3 bezit trouwens een aantal beruchte fleeters van heel Ogame die Gemini wel aan kunnen.

      De snelle link van Ogniter Trolololen.ogniter.eu/
    • Tools die 'getolereerd' worden, zijn door GameForge getest en als niet conflicterend met de huidige regelgeving aangemerkt en worden daarom ook geaccepteerd als ondersteuning bij het spelen. Wanneer een tool niet meer als 'getolereerd' is aangemerkt, betekent het dat GameForge niet meer kan garanderen dat dit voor deze tool altijd het geval zal blijven en dus is het gebruik ervan volledig op eigen risico.

      In principe raden wij altijd aan om enkel de door GameForge getolereerde tools te gebruiken bij het spelen. Met die tools heb je altijd de garantie dat de tools functionaliteit bieden die niet tegen de spelregels indruisen. Gezien het hier gaat om een puur juridische kwestie, kan het gebruik van de reeds bestaande versie van AGO in theorie geen kwaad. Maar let er wel op, dat het gebruik op eigen risisco is. Mochten er functionaliteiten in worden gebouwd die wel indruisen tegen de spelregels en het gebruik hiervan wordt bij jou als speler geconstateerd, dan kan dit een ban op je speelaccount opleveren.

      bericht van @Wish2Die
      is het gewoon je eigen keuze
      en geen duidelijke taal!

      i
    • L3ct3r wrote:

      Voor de geïnteresseerden, daar gaat het over virgo die het hebben kunnen regelen.

      Ik meld het ook alleen maar omdat er hier al een paar keer gesuggereerd wordt dat er helemaal geen inspraak mogelijk is, terwijl dit blijkbaar wel het geval is.
      Houd er svp even rekening mee dat virgo nauwelijks minder actieve spelers (die volgens infuza in de laatste week gegroeid zijn) heeft als heel ogame.nl en daarmee een heel wat sterker punt maakt.

      Edit; ff globale telling op infuza gedaan. Virgo zit op 365 spelers die in de laatste weke gegroeid zijn, .nl heeft toch wel beduidend meer (800, kan deimos en eridanus niet zien dus maybe 950ish max), maar dat houd nog geen rekening met dubbele of zelfs driedubbele accounts van spelers in .nl. Daarnaast tikt naast u3 geen enkele .nl uni de 100 actieve spelers aan (dat noem ik niet uitermate actief). Virgo heeft een vergelijkbaar aantal spelers als 4 van de meest recente .nl uni's bij elkaar (zaga, antares, yakini en cygnus) en die uni's hebben, met een handjevol andere uni's maarliefst 3 doeluni's om uit te kiezen.


      Rips Killed: 5k+

      Ex #1 Solo Ogame.nl

      The post was edited 1 time, last by WaZ ().

    • Ja wist dat een een grote server was.

      Als een server met 50 spelers iets echt niet ziet zitten (met goede argumenten), hebben deze wel evenveel recht om te proberen zoals een server met 1000 spelers.
      Vind ik persoonlijk dan.

      Uiteindelijk ga ik niet moeilijk doen over de merge, vind wat ik aanhaal ook niet super negatief verwoord, al heb ik het liever niet omdat dit vrij jonge uni's zijn.
      Wou gewoon duidelijk maken dat er wel mogelijkheden waren om iets te ondernemen.