Alternatief voorstel merges Ogame.nl

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Wish2Die wrote:

      Hier staat al antwoorden op een paar vragen die ik voorbij heb zien komen: Server Merges


      paul-maximilianus wrote:

      Omdat Cygnus 30 velden heeft en de doelunis 25 neem ik aan dat alle doelunis in die groep er 5 velden bij krijgen?
      Al iets bekend van 9 mw gemergend worden naar 6 mw bv? Dat de spelers weten of al de 6-7-8-9 MW in die mw 6 gepropt worden? Of loop ik iets te ver vooruit nu?
      Zowel de vraag over planeetvelden als de vraag wat betreft het algoritme voor servers met meer melkwegen dan het doeluniversum heb ik bij GameForge neergelegd. Wanneer ik meer weet kom ik daar op terug, even geduld dus. :)
      Ik heb antwoorden. :) Wat betreft de planeetvelden, de doeluniversa zullen ook +30 velden krijgen wanneer een of meerdere van de exodusuniversa +30 velden ingesteld heeft staan. Wat betreft de locatie, in principe wordt je inderdaad gewoon in een ander universum geplaatst. Enkel bij overvolle universa worden mogelijk extra universa toegevoegd, maar het liefst natuurlijk niet.

      swami_dude wrote:

      Krijgen mensen in de doeluni ook de kans om te verplaatsen als er ineens een nieuwe nummer 1 in hun stelsel gedropt wordt? ;(
      Helaas, momenteel is dat niet de planning. We zijn bezig om GF zo ver te krijgen dit wel te doen, gezien het oneerlijke strategische voordeel die gemergde spelers anders kunnen hebben. Dus komen we nog op terug.

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Dan word mn Gemini pos 16 en pos 1 planeet nog groter XD(Was gegroeid met 25+) maar helaas gemini is een doeluni waar iemand met 600 mil punten.

      Als je gemini zo ziet en wat daar gebeurt is regelrecht een troll uni waar luiheid te hoofd emotie is en iedere dag alleen maar itjes worden geraid en als er turtle dreigt te sterk te worden die meestal door iedere actieve speler plat gebashed eerst met sterren en daarna IPRs.. Oke 1 groot voordeel Gemini heeft de meeste itjes van alle unis(Het systeem koos het eerste alphabet dus G voor iedereen die niet een keuze had en niet de U van uni3) dus daar zitten ze allemaal.

      De snelle link van Ogniter Trolololen.ogniter.eu/
    • misschien een stom idee (misschien is het idee er al, heb niet alles gelezen..), maar als je de lage unis voor de komende maanden tot aan de merge een eco boost geeft van eco x20 ofzo :P dan trek je de unis nog enigszins naar elkaar toe.

      Wanneer komen die merges eigenlijk? Ik zag dat t in oktober zou gebeuren, maar zie nergens meer iets ervan ?(
      :WS:
    • DutchGoD wrote:

      misschien een stom idee (misschien is het idee er al, heb niet alles gelezen..), maar als je de lage unis voor de komende maanden tot aan de merge een eco boost geeft van eco x20 ofzo :P dan trek je de unis nog enigszins naar elkaar toe.

      Wanneer komen die merges eigenlijk? Ik zag dat t in oktober zou gebeuren, maar zie nergens meer iets ervan ?(
      Als je het echt radicaal wilt balanceren waarom niet alle spelers hun astrofysica lvls gelijk trekken met die van de top 10?

      De snelle link van Ogniter Trolololen.ogniter.eu/
    • Kreela wrote:

      DutchGoD wrote:

      misschien een stom idee (misschien is het idee er al, heb niet alles gelezen..), maar als je de lage unis voor de komende maanden tot aan de merge een eco boost geeft van eco x20 ofzo :P dan trek je de unis nog enigszins naar elkaar toe.

      Wanneer komen die merges eigenlijk? Ik zag dat t in oktober zou gebeuren, maar zie nergens meer iets ervan ?(
      Als je het echt radicaal wilt balanceren waarom niet alle spelers hun astrofysica lvls gelijk trekken met die van de top 10?
      en dan? hebben ze nog steeds hogere mijnen en meer vloot dus 0 meer waarde
    • DutchGoD wrote:

      misschien een stom idee (misschien is het idee er al, heb niet alles gelezen..), maar als je de lage unis voor de komende maanden tot aan de merge een eco boost geeft van eco x20 ofzo :P dan trek je de unis nog enigszins naar elkaar toe.

      Wanneer komen die merges eigenlijk? Ik zag dat t in oktober zou gebeuren, maar zie nergens meer iets ervan ?(

      Prachtig dit. Nu beschik ik over één van de top accounts van .nl, maar dit soort ideeen zouden er echt voor zorgen dat ik dan over stoppen ga nadenken als dit er door komt.
      De reden dat ik een topaccount heb opgebouwd is doordat ik over meer spelkennis beschik en meer tijd in het spelletje steek dan andere spelers doen. Al die tijd en moeite betaalt zich dus uit in een dominant puntenaantal. Omdat andere dat niet doen zouden ze een tijdelijke boost moeten krijgen omdat dit 'eerlijker' is? Dit spel is niet eerlijk, anders is het geen competatief spel.
      Wie de meeste moeite neemt zal het hoogst komen te staan, niet de spelers die het meest gegund worden door de maker van het spel. Dat naar elkaar toetrekken is dan ook de grootst mogelijk onzin die je kan verzinnen en komt enkel voor uit 'Calimero-gedrag'. Wil je naar de top toe groeien dan zul je dat af moeten dwingen met slim en actief spelen, niet door gematst te worden.

      Wat betreft het tijdstip van de merges: oktober duurt nog een aantal weken natuurlijk. Als het aan mij ligt mag dit op 31 oktober pas bekend worden gemaakt.
    • Flugel25 wrote:

      DutchGoD wrote:

      misschien een stom idee (misschien is het idee er al, heb niet alles gelezen..), maar als je de lage unis voor de komende maanden tot aan de merge een eco boost geeft van eco x20 ofzo :P dan trek je de unis nog enigszins naar elkaar toe.

      Wanneer komen die merges eigenlijk? Ik zag dat t in oktober zou gebeuren, maar zie nergens meer iets ervan ?(
      Prachtig dit. Nu beschik ik over één van de top accounts van .nl, maar dit soort ideeen zouden er echt voor zorgen dat ik dan over stoppen ga nadenken als dit er door komt.
      De reden dat ik een topaccount heb opgebouwd is doordat ik over meer spelkennis beschik en meer tijd in het spelletje steek dan andere spelers doen. Al die tijd en moeite betaalt zich dus uit in een dominant puntenaantal. Omdat andere dat niet doen zouden ze een tijdelijke boost moeten krijgen omdat dit 'eerlijker' is? Dit spel is niet eerlijk, anders is het geen competatief spel.
      Wie de meeste moeite neemt zal het hoogst komen te staan, niet de spelers die het meest gegund worden door de maker van het spel. Dat naar elkaar toetrekken is dan ook de grootst mogelijk onzin die je kan verzinnen en komt enkel voor uit 'Calimero-gedrag'. Wil je naar de top toe groeien dan zul je dat af moeten dwingen met slim en actief spelen, niet door gematst te worden.

      Wat betreft het tijdstip van de merges: oktober duurt nog een aantal weken natuurlijk. Als het aan mij ligt mag dit op 31 oktober pas bekend worden gemaakt.
      daar heb je indd wel een goed punt. Ging me meer erom, omdat iedereen zeurt dat ze dan bij veel hogere spelers komen. Dit zou daar eventueel een oplossing op zijn geweest :P
      :WS:
    • Flugel25 wrote:

      DutchGoD wrote:

      misschien een stom idee (misschien is het idee er al, heb niet alles gelezen..), maar als je de lage unis voor de komende maanden tot aan de merge een eco boost geeft van eco x20 ofzo :P dan trek je de unis nog enigszins naar elkaar toe.

      Wanneer komen die merges eigenlijk? Ik zag dat t in oktober zou gebeuren, maar zie nergens meer iets ervan ?(
      Prachtig dit. Nu beschik ik over één van de top accounts van .nl, maar dit soort ideeen zouden er echt voor zorgen dat ik dan over stoppen ga nadenken als dit er door komt.
      De reden dat ik een topaccount heb opgebouwd is doordat ik over meer spelkennis beschik en meer tijd in het spelletje steek dan andere spelers doen. Al die tijd en moeite betaalt zich dus uit in een dominant puntenaantal. Omdat andere dat niet doen zouden ze een tijdelijke boost moeten krijgen omdat dit 'eerlijker' is? Dit spel is niet eerlijk, anders is het geen competatief spel.
      Wie de meeste moeite neemt zal het hoogst komen te staan, niet de spelers die het meest gegund worden door de maker van het spel. Dat naar elkaar toetrekken is dan ook de grootst mogelijk onzin die je kan verzinnen en komt enkel voor uit 'Calimero-gedrag'. Wil je naar de top toe groeien dan zul je dat af moeten dwingen met slim en actief spelen, niet door gematst te worden.

      Wat betreft het tijdstip van de merges: oktober duurt nog een aantal weken natuurlijk. Als het aan mij ligt mag dit op 31 oktober pas bekend worden gemaakt.
      Je logica is niet helemaal correct.

      Binnen een server heb je helemaal gelijk, iedereen is op hetzelfde moment begonnen en heeft dezelfde kansen gehad. Met de merge is dat niet zo, uni's hebben verschillende snelheden gehad, verschillende startdatums en dus zelfs met maximale inspanning en effort is er een scheefgroei. Nu was dit topic in eerste instantie bedoeld om hier met een alternatief voorstel meer rekening mee te houden, zodat aan het begin van de merge de kansen voor iedereen enigzinds weer hetzelfde zijn. Al vind ik een correctie zoals DutchGoD voorsteld ook een slecht idee, want dan maak je eerder geinvesteerde tijd en energie minder belangrijk.

      TLDR: ik ben het eens met je conclusie, alleen je logica klopt niet helemaal als je het mij vraagt.
    • Flugel25 wrote:

      DutchGoD wrote:

      misschien een stom idee (misschien is het idee er al, heb niet alles gelezen..), maar als je de lage unis voor de komende maanden tot aan de merge een eco boost geeft van eco x20 ofzo :P dan trek je de unis nog enigszins naar elkaar toe.

      Wanneer komen die merges eigenlijk? Ik zag dat t in oktober zou gebeuren, maar zie nergens meer iets ervan ?(
      Prachtig dit. Nu beschik ik over één van de top accounts van .nl, maar dit soort ideeen zouden er echt voor zorgen dat ik dan over stoppen ga nadenken als dit er door komt.
      De reden dat ik een topaccount heb opgebouwd is doordat ik over meer spelkennis beschik en meer tijd in het spelletje steek dan andere spelers doen. Al die tijd en moeite betaalt zich dus uit in een dominant puntenaantal. Omdat andere dat niet doen zouden ze een tijdelijke boost moeten krijgen omdat dit 'eerlijker' is? Dit spel is niet eerlijk, anders is het geen competatief spel.
      Wie de meeste moeite neemt zal het hoogst komen te staan, niet de spelers die het meest gegund worden door de maker van het spel. Dat naar elkaar toetrekken is dan ook de grootst mogelijk onzin die je kan verzinnen en komt enkel voor uit 'Calimero-gedrag'. Wil je naar de top toe groeien dan zul je dat af moeten dwingen met slim en actief spelen, niet door gematst te worden.

      Wat betreft het tijdstip van de merges: oktober duurt nog een aantal weken natuurlijk. Als het aan mij ligt mag dit op 31 oktober pas bekend worden gemaakt.

      Flugel nu wil ik jou toch even vragen hoe je denkt dit te doen als 1 persoon overduidelijk dominant is? :P Kijk wereld oorlog 1 was leuk omdat Engeland, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk-Hongarije en Rusland zich konden meten aan elkaar. Net als in wereld oorlog 2. In tegenstelling tot nu waar de VS overduidelijk dominant is.

      Ik vind een sterke top geen probleem. Dan kun je linksom en rechtsom met gelegenheidsallianties mensen pakken. Enige wat ik zeg dat de ongelijkheid in de top minder leuk is. Toen Jillian mijn maan blies kon ik bijv. heel goed in de gaten gaan houden wat hij deed, ik kon wraak nemen omdat ik sterkere spelers uit Psy, een andere alliantie, kon uitnodigen voor een AGS.

      Enige waar ik dus op doel is dat ik vind dat dat de competitie leuk houdt. Als je de nummer 2 t/m 6 vloot bijeen raapt in 1 ags en je kunt de nummer 1 vloot dan niet alleen niet aan, maar je wordt compleet vernietigd en de nummer 1 vloot komt er met dikke winst uit en amper losses, dan vraag ik mij af waar jij jouw skills vanaf gaat halen om er iets tegen te doen :D

      Zoals ik als zeg, drop 10 spelers met + 100 mil punten in mijn uni en ik heb daar geen probleem mee. Drop er eentje terwijl de rest rond de 30/ 40 mil zit en ik vraag me serieus af wat je kunt gaan doen :P

      Calimero gedrag vind ik het zelf niet, ik snap dat sommige dit denken, maar ik geef niet zoveel om rang en ik geef niet zoveel erom dat ik zelf lager sta omdat ik een hele tijd later gestart ben. Ik heb mezelf genoeg bewezen en een top account hebben is niet echt een lastige prestatie als je start aan de start van een uni. Zoals je zegt is een kwestie van het spel snappen en tijd erin steken.

      Ik zou zo'n ecoboost ook gewoon geen goed idee vinden, liever heb ik dat bij het kijken naar een merge er gewoon een beetje wordt nagedacht over wat goed bij elkaar past. Lijkt me niet te veel gevraagd om in ieder geval te zorgen dat er een gezonde competitie blijft bestaan. Het is voor niemand goed om geen uitdaging te hebben. Het gaat mij niet om de punten, het gaat om de balans in de uni.

      Overigens heb ik al lang opgegeven hier iets aan te kunnen doen, maar het blijft in m'n notificaties komen omdat ik eenmaal gereageerd heb :rolleyes: Dus ik trek me er nu ook niet meer zoveel over aan, gaat toch niet anders worden.
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • @swami_dude

      Als 1 persoon dominant is en dit heeft verkregen door dit zelf uit te bouwen in een bestaande uni dan maak je waarschijnlijk weinig kans. De reden dat de speler dit heeft kunnen doen is doordat hij simpelweg veel beter is dan de rest. Bij een merge wil een dominante #1 opeens een stuk minder zeggen. Ik kom zelf ook uit de echt dode servers van .nl en daar is een #1 halen echt geen prestatie. Dat zijn spelers die saven niet meer gewend zijn en dus echt wel fouten zullen maken. Bovendien zijn ze doorgaans niet zo goed als de #1's in de actieve servers die er wel echt moeite voor moeten doen. Als je dan met 5 man door bouwt ga je altijd harder dan die ene speler. Of je moet iets heel fout doen natuurlijk, maar daar ga ik niet van uit.

      Feit blijft dat als je het goed aanpakt niemand oncrashbaar is als je maar genoeg actieve spelers hebt. De vraag is of je de tijd/moeite erin wilt steken om dit voor elkaar te krijgen. Een simulatie spel is dan ook niet te vergelijken met WO's. Binnen dit spel kun je veel sneller de rollen omdraaien dan in het echt natuurlijk.
    • Flugel25 wrote:

      @swami_dude

      Als 1 persoon dominant is en dit heeft verkregen door dit zelf uit te bouwen in een bestaande uni dan maak je waarschijnlijk weinig kans. De reden dat de speler dit heeft kunnen doen is doordat hij simpelweg veel beter is dan de rest. Bij een merge wil een dominante #1 opeens een stuk minder zeggen. Ik kom zelf ook uit de echt dode servers van .nl en daar is een #1 halen echt geen prestatie. Dat zijn spelers die saven niet meer gewend zijn en dus echt wel fouten zullen maken. Bovendien zijn ze doorgaans niet zo goed als de #1's in de actieve servers die er wel echt moeite voor moeten doen. Als je dan met 5 man door bouwt ga je altijd harder dan die ene speler. Of je moet iets heel fout doen natuurlijk, maar daar ga ik niet van uit.

      Feit blijft dat als je het goed aanpakt niemand oncrashbaar is als je maar genoeg actieve spelers hebt. De vraag is of je de tijd/moeite erin wilt steken om dit voor elkaar te krijgen. Een simulatie spel is dan ook niet te vergelijken met WO's. Binnen dit spel kun je veel sneller de rollen omdraaien dan in het echt natuurlijk.
      Kerel wordt je argument nu letterlijk dat als je lang genoeg door speelt de ander het vanzelf moe wordt en je hem in kunt halen omdat die basically stopt met z'n best te doen? :P Ja als ik over 10 jaar speel dan ben ik waarschijnlijk nummer 1, want iedereen is dan gestopt xD

      Nee idd niemand is oncrashbaar als die stopt met spelen en de rest maar lang genoeg actiever is als hem, je hebt me, kan ik niets tegen in brengen ^^
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • swami_dude wrote:

      Flugel25 wrote:

      @swami_dude

      Als 1 persoon dominant is en dit heeft verkregen door dit zelf uit te bouwen in een bestaande uni dan maak je waarschijnlijk weinig kans. De reden dat de speler dit heeft kunnen doen is doordat hij simpelweg veel beter is dan de rest. Bij een merge wil een dominante #1 opeens een stuk minder zeggen. Ik kom zelf ook uit de echt dode servers van .nl en daar is een #1 halen echt geen prestatie. Dat zijn spelers die saven niet meer gewend zijn en dus echt wel fouten zullen maken. Bovendien zijn ze doorgaans niet zo goed als de #1's in de actieve servers die er wel echt moeite voor moeten doen. Als je dan met 5 man door bouwt ga je altijd harder dan die ene speler. Of je moet iets heel fout doen natuurlijk, maar daar ga ik niet van uit.

      Feit blijft dat als je het goed aanpakt niemand oncrashbaar is als je maar genoeg actieve spelers hebt. De vraag is of je de tijd/moeite erin wilt steken om dit voor elkaar te krijgen. Een simulatie spel is dan ook niet te vergelijken met WO's. Binnen dit spel kun je veel sneller de rollen omdraaien dan in het echt natuurlijk.
      Kerel wordt je argument nu letterlijk dat als je lang genoeg door speelt de ander het vanzelf moe wordt en je hem in kunt halen omdat die basically stopt met z'n best te doen? :P Ja als ik over 10 jaar speel dan ben ik waarschijnlijk nummer 1, want iedereen is dan gestopt xD
      Nee idd niemand is oncrashbaar als die stopt met spelen en de rest maar lang genoeg actiever is als hem, je hebt me, kan ik niets tegen in brengen ^^
      joh gast deze kerel moet je nie eens serieus nemen
      eerder met een zee voll zout een korrel is al teveel voor deze hoogbegaafde!
    • swami_dude wrote:

      Flugel25 wrote:

      @swami_dude

      Als 1 persoon dominant is en dit heeft verkregen door dit zelf uit te bouwen in een bestaande uni dan maak je waarschijnlijk weinig kans. De reden dat de speler dit heeft kunnen doen is doordat hij simpelweg veel beter is dan de rest. Bij een merge wil een dominante #1 opeens een stuk minder zeggen. Ik kom zelf ook uit de echt dode servers van .nl en daar is een #1 halen echt geen prestatie. Dat zijn spelers die saven niet meer gewend zijn en dus echt wel fouten zullen maken. Bovendien zijn ze doorgaans niet zo goed als de #1's in de actieve servers die er wel echt moeite voor moeten doen. Als je dan met 5 man door bouwt ga je altijd harder dan die ene speler. Of je moet iets heel fout doen natuurlijk, maar daar ga ik niet van uit.

      Feit blijft dat als je het goed aanpakt niemand oncrashbaar is als je maar genoeg actieve spelers hebt. De vraag is of je de tijd/moeite erin wilt steken om dit voor elkaar te krijgen. Een simulatie spel is dan ook niet te vergelijken met WO's. Binnen dit spel kun je veel sneller de rollen omdraaien dan in het echt natuurlijk.
      Kerel wordt je argument nu letterlijk dat als je lang genoeg door speelt de ander het vanzelf moe wordt en je hem in kunt halen omdat die basically stopt met z'n best te doen? :P Ja als ik over 10 jaar speel dan ben ik waarschijnlijk nummer 1, want iedereen is dan gestopt xD
      Nee idd niemand is oncrashbaar als die stopt met spelen en de rest maar lang genoeg actiever is als hem, je hebt me, kan ik niets tegen in brengen ^^
      Dat zeg ik niet Swami. Je doelt waarschijnlijk vooral over je eigen merge waar je te maken krijgt met een #1 uit Sirius die qua punten boven de rest uitsteekt. Met betrekking tot die #1 kan ik je vertellen dat je met 5 man echt geen maanden/jaren nodig gaat hebben om met 5 man daar iets tegen te kunnen doen. Punt blijft staan dat de vraag blijft hoeveel tijd/moeite je ervoor wilt vrijmaken. Voor één persoon is dat soms nog op te brengen, voor 5 man wordt dat lastiger. Mijn punt is vooral dat het alles behalve onmogelijk is.

      Nickjuh heeft teveel in de spiegel gekeken denk ik. Zijn reactie bevat eigenlijk precies hoe de rest van .nl tegen hem aankijkt denk ik. Zal er verder niet teveel aandacht aan besteden.
    • Ja enige wat ik vooral bedoel is dat zo'n gat betrekkelijk groot is en dus maanden werk gaat vereisen om dicht te maken. Maar stel dat diegene net zo actief is als die andere 5 en ook 10 to 15 uur per dag z'n raidjes doet en slagjes maakt. Dan ga je dat niet halen

      Kijk persoonlijk denk ik dat de makkelijkste oplossing is om gewoon de artificiële grens van maximaal 5 mensen in AGS weg te halen, misschien moet ik er een voorstel voor indienen. Want als je een nummer 1 hebt waar de hele top 10 voor nodig bij wijze van spreken, is het dan niet mooi als zo'n enorme samenwerking mag en dan ook werkt? Het is niet dat je ineens overal super grote AGSjes gaat zien, maar dat de mogelijkheid er is lijkt mij al nice. Ik kan soms echt wel 6 of 7 man bijeen krijgen bijv. maar met de 5 sterkste spelers in mijn alliantie kan ik de huidige nummer 1 echt niet aan, dan moeten we dus elders gaan vragen. Naast een gebalanceerde top maakt het dus ook leuker als je met een aantal mensen later in de uni start en nog niet zo sterk bent. Ik snap het doel van max 5 in een AGS ook niet helemaal.
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~