Alternatief voorstel merges Ogame.nl

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Lijkt mij vrij logisch dat je niet gaat beginnen aan een merge voordat je een bug opgelost hebt die een dergelijk grote impact heeft op de accounts van mensen. Het gaat hier om jaren werk dat gewoon op verwijderen moet worden gezet. Hoe lang heeft GF nodig om de lobby te fixen? Een maand moet dat toch wel lukken? Doe je de merge dan maar eind November van mijn part.

      Ik snap eerlijk gezegd niet hoe de gedachtegang bij GF loopt soms, ofja bijna altijd... ?(

      Verder vind ik het sowieso vreemd dat die hele lobby is ingevoerd en nu niet gefixed wordt. Ik heb hier het gevoel alsof een stagair het heeft geimplementeerd als afstudeerproject en nu die weg is niemand zich er mee bezig houdt...
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Ik snap ook niet dat eerst het 1 gezegd wordt ( accounts kunnen gewoon naar doeluni, ook al heb je daar al een account ) en daarna gaan ze het testen en komen ze erachter dat het dus niet kan. Ipv het op te lossen pakken ze gewoon het oude idee weer tevoorschijn van voorgaande merges, want dat heeft al die keren zó goed gewerkt.... NOT!

      Op discord zit iedereen ook al te huilen over dit. Dat accounts nu al op verwijderen worden gezet, want anders kan je niet eens mergen. GF is blijkbaar vergeten dat veel spelers al accounts naar uni3 en Gemini hebben moeten mergen voorgaande keren en daar dus al geforceerd een account hebben. Krijgen spelers dan al de DM terug dat aangeschaft is op de accounts? Mijn mail mogen ze hebben voor de coupons.

      The post was edited 1 time, last by Hitsugaya Toushiro ().

    • Ik vind dit laatste dus echt drama.... Ook maar een account op verwijderen gezet. Anders kom je in een uni terecht waar je helemaal niet wilt komen. Ik baal wel van de DM op dat account. :(
      Overigens heb ik in de twee uni's waar ik niet in wil komen een account aangemaakt. Just to be sure....
    • gambit wrote:

      Hitsige, dit geld niet voor Zagadra, maar alleen voor unies die langer dan een jaar zijn, dus Zagadra kan met die actie
      niet verder uitlopen. Maar begrijp je helemaal, voor andere doel unies.

      Daar ging mijn post ook om. Spelers in Wasat en Xalynth kunnen nu nog meer verschil maken ( niet dat er veel zijn die er gebruik van zullen maken met die belachelijke prijzen ) tussen hun uni en die van Zagadra, waardoor spelers straks in een exodus uni meer de neiging hebben om naar Zagadra te gaan, wat ze misschien niet willen.
    • @Wish2Die even over die dubbele accounts in een uni. Is het nu verboden om meerdere accounts per uni te hebben of om op meerdere accounts per uni te spelen? Want stel je speelt niet tegelijk maar bijvoorbeeld een maand op het ene account en een maand op het andere?

      Als je bijvoorbeeld een fleeter en een turtle hebt kan het zijn dat je een paar weken in vmode moet omdat je te weinig tijd hebt om te fleeten. Dan zou je eventueel wel kunnen zeggen, achja klik ik wel een paar mijntjes op die turtle :)

      Of moet je dan echt bij de merge kiezen welk account je 'permanent' in vmode gaat zetten? Het lijkt mij namelijk logisch dat je niet tegelijk mag spelen, maar vroeg mij af of tussentijds switchen tussen accounts wel toegestaan zou zijn.

      Andere implicaties, stel je hebt een RIP account oid die eeuwig in vmode staat. Je hebt alliantiegenoten die een grote slag plannen die boven je staan. Je switcht één week van account om voor hun manen te blazen, ze pullen je later op het andere account als je weer terug geswitched bent.

      Gewoon wat voorbeelden van situaties die ik mij zou kunnen voorstellen :P
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Ik denk dat dubbele accounts verboden zijn te bezitten op je account.
      Ook al mag je er maar 1 tegelijk spelen maak ik dan 9 aparte IPR accounts om de zaak voor te weken en 1 hoofdaccount die de GS ophaalt na met de juiste accas de zooi te hebben platgewalst...

      waarom 9 accas? om mooi in een 9 mw uni per MW dan een account over die Mw te spreiden die die MW afdekt met intensief IPR.

      daarom denk ik dat je maar 1 acca op je Lobby mag hebben.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Ja ok maar 9 IPR accounts opbouwen terwijl je niet tegelijkertijd erop speelt lijkt mij niet echt de moeite waard. Normaliter als je je hoofdaccount in vmode zou moeten zetten om een 2de op te bouwen lijkt het mij niet eens waard :P

      Maar basically als je nu een account in vmode zet mag je er nooit meer op spelen denk ik dan idd ^^
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Je kunt straks toch niet mergen naar een uni waar je al speelt. Ruilen en weggeven kan ook niet. Enige wat kan gebeuren is dat je account geforceerd wordt naar een uni te gaan als je in alledrie de doeluni's al een account hebt. Dan is het nog random ook.
      Heb je acc in uni3 en Gemini bijvoorbeeld, dan krijg je alleen de optie om Pegasus aan te vinken.

      Sowieso was het al een tijd lang mogelijk om meerdere accounts in een universum te hebben, zolang je er maar 1 tegelijk bespeelt. Eén account in vmode hebben en op de ander spelen. En houd ruime tijd tussen activeren van vmode op het ene account om dan... laten we zeggen, na een goed 24 uur het andere uit vmode te halen om daar op te gaan spelen, met een berichtje naar de GO dat dat je plan is, dan kan ik me er niet in vinden dat een GO gaat zeggen: "Nee, dat kan niet."

      Sowieso zou het niet echt rendabel zijn om 2 accounts apart van elkaar op te bouwen in 1 uni. De tijd die je in het ene account stopt kan je gebruiken om bijvoorbeeld def verder te pompen als je toch wilt turtlen. Of even geen vloot pompen, maar wat in mijntjes te stoppen. Zie het nut niet echt van 2 accounts in 1 uni te hebben. Dat het straks wel voor gaat komen dat mensen uiteindelijk 2 accounts in een uni kunnen hebben, kunnen we helaas niets aan veranderen.
    • Baksmurfje wrote:

      dutch ,
      1. het is niet zeuren , het is ontvangen informatie delen ,
      2. iedere keer een pm in je (IRC)mailbox met probeer discord eens uit dat is pas zeuren
      3. het is een dikke 2u geleden aangekondigd
      4. doe is wat aan je zins opbouw
      Als we toch grammarnazi spelen, "eens" i.p.v. "is".

      Een beetje geduld kan geen kwaad. Die paar uur eerder of later maken echt geen verschil op je keuze of mogelijkheid om deze aan te geven bij de merge. Op .org is het pas over 3 dagen, lijkt me sterk dat de polls dan hier ineens morgen al open gaan.
      A bowl without a path
    • Vergeet niet dat .org vaak een testsubject is. Bij updates of merges zijn ze vaak eerder aan de beurt gekomen om eventuele fouten eruit te halen. En dan was het bij ons ook aangekondigd, om dan later datum aan te passen, omdat ze de bugs die meekwamen weer moesten verhelpen. Als het Admin team van Ogame.nl de informatie krijgt en het zal kort dag zijn, dan zal het direct ( wanneer mogelijk voor de admin ) gemeld worden op het forum onder nieuwsbericht.

      Momenteel is Wish2Die op vakantie, zoals te lezen was in zijn eigen topic, dus zullen we even geduld moeten hebben tot Queen Sylvia online is, mits er überhaupt een bericht is afgeleverd door GF.
    • Baksmurfje wrote:

      dutch ,
      1. het is niet zeuren , het is ontvangen informatie delen ,
      2. iedere keer een pm in je (IRC)mailbox met probeer discord eens uit dat is pas zeuren
      3. het is een dikke 2u geleden aangekondigd
      4. doe is wat aan je zins opbouw
      Het gaat er meer om dat je maar op het team aan het zeiken bent.
      Effe om het duidelijk te maken in het team werken is 'VRIJWILLIG'. Dus dat ze niet werken in het weekend is heel erg begrijpelijk.
      Ipv begrip tonen aan het team dat je de situatie begrijp en dat ze hun best doen ben je alleen aan het klagen.