Alternatief voorstel merges Ogame.nl

    • Dat er spelers zijn die 5 keer zo sterk zijn als mij maakt mij geen bal uit. Als ik zonder moeite 2 of 3 ander top 10 spelers kan pm'n om samen mee in ags te vliegen :D

      Het probleem zit hem als je 1 speler hebt die zo belachelijk hoog staat ten opzichte van de rest dat die in principe ongestraft al je manen zou kunnen blazen en het onmogelijk is om genoeg vloot bijeen te trekken om er iets aan te doen. Dat iemand zo ver voor ligt dat zelfs als je het onmogelijk voor mekaar krijgt om met 5 man in ags te vliegen en dan nog eens een 5 mans ags achteraan en dan nog eens 5 man daarachteraan om eindelijk de vloot kapot te krijgen of gewoon sub na sub te slopen, deze speler simpelweg terug een vloot bouwt in notime door factor 3 hogere mines.

      Ik ben nog een noobje in Zagrada, maar ik zou iedereen in de top 10 kunnen spotten en neer kunnen halen in principe door gewoon gelegenheidsvliegers te zoeken in diezelfde top 10. Voor mij zit daar de fun in fleeten. Dat niemand save is. Dit drijft mensen ook om actief te blijven.

      Ik ben dus slechts voorstander ervan om uni's te mergen waarvan de top 10 niet meer dan een factor 1.5 tot 2 max verschilt. Zagrada zit op dit moment de nummer 1 op iets meer als 30 mil punten, dus alles tot aan 60 mil punten vind ik acceptable. Verder zou ik eigenlijk ook liever geen uni's erbij hebben waarbij de top echt minder dan 15 - 20 mil punten heeft.

      Het lijkt mij ook normaal dat je niet de specs van de uni omlaag gaat doen. Persoonlijk vind ik het vreemd dat Zagrada, Xalynth en Wasat doel uni's zijn, terwijl die het meest logische zijn om te mergen kwa score en vloten die er rond vliegen.
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Nu ben ik wel nog steeds benieuwd waarom er gekozen is om de jongste uni's mee te nemen in de merge? Betel en cygnus komen beide allen in een uni terecht waarin ze dik het onderspit delven.. en dan spreek ik eigenlijk alleen over de top 20.. Laat staan de lager gerankte spelers.. enige "logische" zou zijn om deze uni's samen te laten mergen kijkend naar puntenaantal, maar dan zit je weer met uni specs
    • swami_dude wrote:

      Het probleem zit hem als je 1 speler hebt die zo belachelijk hoog staat ten opzichte van de rest dat die in principe ongestraft al je manen zou kunnen blazen en het onmogelijk is om genoeg vloot bijeen te trekken om er iets aan te doen. Dat iemand zo ver voor ligt dat zelfs als je het onmogelijk voor mekaar krijgt om met 5 man in ags te vliegen en dan nog eens een 5 mans ags achteraan en dan nog eens 5 man daarachteraan om eindelijk de vloot kapot te krijgen of gewoon sub na sub te slopen, deze speler simpelweg terug een vloot bouwt in notime door factor 3 hogere mines.
      Daarnaast heeft de nr. 1 in Sirius zo'n ongelooflijk grote eco (bijna 80M punten, no. 1 in Zaga nu 24M) dat die echt nooit meer bij te halen is. Zijn vloot is nu ongeveer zo groot als de top 5 in Zaga bij elkaar (~35M), dus meteen AGS'en zou in principe mogelijk moeten zijn, maar naarmate de tijd verstrijkt gaat hij gewoon 2x zo hard als de rest. Daar is geen houden aan en lijkt me een slecht plan.

      Ik ben hier uiteraard nogal biased aangezien ik in Zaga speel, maar het lijkt me op z'n minst wenselijk wanneer GF deze thread leest en de doel- en exodusuni's heroverweegt. Als ze dan beslissen dat ze er op deze manier mee doorgaan is dat maar zo, dan hebben ze er tenminste over nagedacht.
      Gewone 20%: 42
      Gevorderde 20%: 12
      Expert 20%: 2
      Top 10: 1
      RIP counter: 167
    • GeneralDuke wrote:

      swami_dude wrote:

      Het probleem zit hem als je 1 speler hebt die zo belachelijk hoog staat ten opzichte van de rest dat die in principe ongestraft al je manen zou kunnen blazen en het onmogelijk is om genoeg vloot bijeen te trekken om er iets aan te doen. Dat iemand zo ver voor ligt dat zelfs als je het onmogelijk voor mekaar krijgt om met 5 man in ags te vliegen en dan nog eens een 5 mans ags achteraan en dan nog eens 5 man daarachteraan om eindelijk de vloot kapot te krijgen of gewoon sub na sub te slopen, deze speler simpelweg terug een vloot bouwt in notime door factor 3 hogere mines.
      Daarnaast heeft de nr. 1 in Sirius zo'n ongelooflijk grote eco (bijna 80M punten, no. 1 in Zaga nu 24M) dat die echt nooit meer bij te halen is. Zijn vloot is nu ongeveer zo groot als de top 5 in Zaga bij elkaar (~35M), dus meteen AGS'en zou in principe mogelijk moeten zijn, maar naarmate de tijd verstrijkt gaat hij gewoon 2x zo hard als de rest. Daar is geen houden aan en lijkt me een slecht plan.
      Ik ben hier uiteraard nogal biased aangezien ik in Zaga speel, maar het lijkt me op z'n minst wenselijk wanneer GF deze thread leest en de doel- en exodusuni's heroverweegt. Als ze dan beslissen dat ze er op deze manier mee doorgaan is dat maar zo, dan hebben ze er tenminste over nagedacht.
      Als je uberhaupt bang bent voor de #1 van Sirius dan moet je je eens gaan afvragen waarom. Truckie is in alle servers waar ik tegen hem heb gespeeld een nummer 1 farm. Reteactief, maar echt veel spelkennis heeftie niet. Vlootopbouw gruwelijk uit balans, enorm voorspelbaar save ritme, mines heeftie nog nooit van gehoord etc. Het is dat er in Sirius maar één actieve speler is geloof ik doordat die server niemand wat boeit. Maar met een beetje spelkennis en 5 man in AGS moet je daar ook echt wel wat tegen kunnen doen. Dat je die op termijn nooit zou kunnen inhalen is dus klinkklare onzin.

      Mensen staren zich enkel blind op punten en kruipen al snel in een calimerorol. Begrijpelijk, ik zou ook niet verplicht naar u3/Gemini willen met mijn Taurus. Maar mocht dat wel het geval zijn dan is het niet dat je op voorhand kansloos bent. Kijk eens verder dan enkel je eigen server. Werk samen met mensen uit andere servers om de gevestigde orde het lastiger te maken. Leer van elkaar en pas je speelstijl aan aan wat komen gaat. OGame is geen spel waar je maar statisch in je eigen straatje moet blijven kijken. Je kunnen aanpassen aan elke omstandigheid is gewoon een must als je dit spel goed wilt spelen.
    • Dit is natuurlijk de grootste onzin, ik ben mijzelf gewoon van onderop aan het opwerken. Ik sta net top 30 in Zagrada nu en ik kan de nummer 1 denk ik ook nooit meer inhalen, maar dat hoeft niet ook. Enige waar ik voor pleit is een gezonde top. Waarbij iedereen elkaar het vuur aan de schenen kan leggen. Waar ik met mijn amper top 50 vlootje gewoon een pm kan sturen naar de nummer 3 en 4 vloot en zeggen, hey ik heb de nummer 1 gespot, laten we hem pakken.

      Mag jij eens kijken met wie wij samen zouden moeten gaan werken, want buiten Ursa is er niets wat vergelijkbaar is. Factor 3 op de nummer 2 voor staan is natuurlijk onmogelijk recht te trekken.

      Bovendien wat jij zegt dat je zou moeten doen heb ik gedaan in de eerste 10 weken dat ik in Zagrada speelde :) Ik ben echt niet bang voor sterkere mensen en als er 10 Truckers naar onze uni kwamen zou ik daar minder problemen mee hebben, want dan zocht ik gewoon naar AGS partners om er iets aan te doen. Ik heb me om eenzelfde reden uitgesproken tegen startershulp omdat zolang je een gezonde top hebt in de uni je je weg wel omhoog kunt klauwen als het moet.

      Maar goed onze nummer 1 heeft 32 miljoen punten, Sirius nummer 1 heeft 37,5 miljoen in vloot alleen. +64 miljoen in eco.

      Volgens mij moet je wel erg slecht zijn wil je dat gaan verklooien. Een gezonde top 10 waarbij mensen elkaar kunnen crashen vind ik een logisch vereiste.

      Zoals ik al zeg, als er meer hogere spelers komen met vergelijkbare punten heb ik daar minder problemen mee. Het gaat mij om het gat wat in de top ontstaat.


      Edit: Overigens ben ik ook tegen de arbitraire limiet van 5 personen in AGS. Naar mijn mening als dit onbeperkt zou worden is het probleem ook gewoon opgelost. Dan kun je idd doen zoals jij zegt en samen pakken met een aantal spelers :)
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~

      The post was edited 2 times, last by swami_dude ().

    • Jongens, ik waardeer echt jullie moeite om mee te denken over de merge en jullie voorstellen en gedachtegangen lees ik graag en ik zie op veel vlakken wel goede punten voorbijkomen. Maar ik ben bang dat de merge simpelweg zo gaat zijn zoals in de nieuwspost is aangegeven. Iets beters kunnen we er voorlopig niet van maken, dus ik raad aan om je dan ook vooral alvast voor te bereiden op de merge zoals aangegeven, hoe vervelend die ook eventueel voor je uitpakt.

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Wish2Die wrote:

      Jongens, ik waardeer echt jullie moeite om mee te denken over de merge en jullie voorstellen en gedachtegangen lees ik graag en ik zie op veel vlakken wel goede punten voorbijkomen. Maar ik ben bang dat de merge simpelweg zo gaat zijn zoals in de nieuwspost is aangegeven. Iets beters kunnen we er voorlopig niet van maken, dus ik raad aan om je dan ook vooral alvast voor te bereiden op de merge zoals aangegeven, hoe vervelend die ook eventueel voor je uitpakt.

      hahahahahah wat slecht ook, ik gun die pauper duisters ook he-le-maal niks meer.. Het was ook te verwachten dat wat fatsoenlijk maatwerk teveel gevraagd zou zijn voor hun. Nou laten we dan die 4 nieuwe spelers maar verwelkomen in uni 3, wat een grap he.. Weer jaren gewacht voor een merge die weer vrij weinig zal toevoegen en straks met de specswijziging verwacht ik ook weinig goeds van uni 3 met al die oude slakken, mooi dat we daar ook eens uitkonden pfff.. :thumbsup:

      Niks richting het team van NL hoor, alhoewel ik mijzelf misschien wat harder had gemaakt richting GF om ze te attenderen op de dringendheid van de zaak. Met deze merges kun je over een week weer(wat natuurlijk jaaaaren gaat worden), het is toch werkelijk waar te triest voor woorden dat ze de drie uni's die in groep 1 JUIST samen zouden moeten gaan nu ALWEER doeluni's zijn. ||
      nja einde oefening dan maar, ogame had ik al wat minder tijd aan besteed totdat de uitkomst hiervan bekend was maar dat wordt dus nog minder en die tijd mooi investeren in andere zaken dit is het namelijk niet meer waard. Nu wel klaar mee om constant droog zonder liefde te worden genomen door die duitsers, stelletje geldwolven.

      En wish het is niet dat hij vervelend uitpakt, je gaat er gewoon bijna niks van merken dus er gaat weer een merge voorbij zonder enige noemenswaardige verandering, toch best wel knap!
    • Wish2Die wrote:

      Jongens, ik waardeer echt jullie moeite om mee te denken over de merge en jullie voorstellen en gedachtegangen lees ik graag en ik zie op veel vlakken wel goede punten voorbijkomen. Maar ik ben bang dat de merge simpelweg zo gaat zijn zoals in de nieuwspost is aangegeven. Iets beters kunnen we er voorlopig niet van maken, dus ik raad aan om je dan ook vooral alvast voor te bereiden op de merge zoals aangegeven, hoe vervelend die ook eventueel voor je uitpakt.

      No offence Wish, maar das gewoon ruk.. een uni die net een half jaar open is gaat mergen.. wie dat plan heeft bedacht is wel van de pot gerukt..

      Plan 1 was speed en eco aanpassen, wanneer wordt dat actief en wat gaat het worden?
      Het lijkt me dat plan 1 eerst geregeld gaat worden voordat de merge actief wordt aangezien spelers die nog geen half jaar bezig zijn in een uni met lekkere specs moeten verhuizen naar een uni met mindere specs zoals het er nu uit ziet.

      Je moet nu kiezen en je gaat er altijd op achteruit..

      Treurig geregeld in mijn optiek en dit kan zoveel beter, maar het lijkt erop dat wij geen keus hebben. Het lijkt wel de Nederlandse politiek. :whistling: :)
      Ex solo no1.NL

      The post was edited 1 time, last by Legend.bdr ().

    • DJ Tiësto wrote:

      Wish2Die wrote:

      Jongens, ik waardeer echt jullie moeite om mee te denken over de merge en jullie voorstellen en gedachtegangen lees ik graag en ik zie op veel vlakken wel goede punten voorbijkomen. Maar ik ben bang dat de merge simpelweg zo gaat zijn zoals in de nieuwspost is aangegeven. Iets beters kunnen we er voorlopig niet van maken, dus ik raad aan om je dan ook vooral alvast voor te bereiden op de merge zoals aangegeven, hoe vervelend die ook eventueel voor je uitpakt.
      hahahahahah wat slecht ook, ik gun die pauper duisters ook he-le-maal niks meer.. Het was ook te verwachten dat wat fatsoenlijk maatwerk teveel gevraagd zou zijn voor hun. Nou laten we dan die 4 nieuwe spelers maar verwelkomen in uni 3, wat een grap he.. Weer jaren gewacht voor een merge die weer vrij weinig zal toevoegen en straks met de specswijziging verwacht ik ook weinig goeds van uni 3 met al die oude slakken, mooi dat we daar ook eens uitkonden pfff.. :thumbsup:

      Niks richting het team van NL hoor, alhoewel ik mijzelf misschien wat harder had gemaakt richting GF om ze te attenderen op de dringendheid van de zaak. Met deze merges kun je over een week weer(wat natuurlijk jaaaaren gaat worden), het is toch werkelijk waar te triest voor woorden dat ze de drie uni's die in groep 1 JUIST samen zouden moeten gaan nu ALWEER doeluni's zijn. ||
      nja einde oefening dan maar, ogame had ik al wat minder tijd aan besteed totdat de uitkomst hiervan bekend was maar dat wordt dus nog minder en die tijd mooi investeren in andere zaken dit is het namelijk niet meer waard. Nu wel klaar mee om constant droog zonder liefde te worden genomen door die duitsers, stelletje geldwolven.

      En wish het is niet dat hij vervelend uitpakt, je gaat er gewoon bijna niks van merken dus er gaat weer een merge voorbij zonder enige noemenswaardige verandering, toch best wel knap!
      Groep 2 zijn de 3 doeluni's ook net de 3 beste uni's om te mergen, het is om te janken...
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • swami_dude wrote:

      DJ Tiësto wrote:

      Wish2Die wrote:

      Jongens, ik waardeer echt jullie moeite om mee te denken over de merge en jullie voorstellen en gedachtegangen lees ik graag en ik zie op veel vlakken wel goede punten voorbijkomen. Maar ik ben bang dat de merge simpelweg zo gaat zijn zoals in de nieuwspost is aangegeven. Iets beters kunnen we er voorlopig niet van maken, dus ik raad aan om je dan ook vooral alvast voor te bereiden op de merge zoals aangegeven, hoe vervelend die ook eventueel voor je uitpakt.
      hahahahahah wat slecht ook, ik gun die pauper duisters ook he-le-maal niks meer.. Het was ook te verwachten dat wat fatsoenlijk maatwerk teveel gevraagd zou zijn voor hun. Nou laten we dan die 4 nieuwe spelers maar verwelkomen in uni 3, wat een grap he.. Weer jaren gewacht voor een merge die weer vrij weinig zal toevoegen en straks met de specswijziging verwacht ik ook weinig goeds van uni 3 met al die oude slakken, mooi dat we daar ook eens uitkonden pfff.. :thumbsup:
      Niks richting het team van NL hoor, alhoewel ik mijzelf misschien wat harder had gemaakt richting GF om ze te attenderen op de dringendheid van de zaak. Met deze merges kun je over een week weer(wat natuurlijk jaaaaren gaat worden), het is toch werkelijk waar te triest voor woorden dat ze de drie uni's die in groep 1 JUIST samen zouden moeten gaan nu ALWEER doeluni's zijn. ||
      nja einde oefening dan maar, ogame had ik al wat minder tijd aan besteed totdat de uitkomst hiervan bekend was maar dat wordt dus nog minder en die tijd mooi investeren in andere zaken dit is het namelijk niet meer waard. Nu wel klaar mee om constant droog zonder liefde te worden genomen door die duitsers, stelletje geldwolven.

      En wish het is niet dat hij vervelend uitpakt, je gaat er gewoon bijna niks van merken dus er gaat weer een merge voorbij zonder enige noemenswaardige verandering, toch best wel knap!
      Groep 2 zijn de 3 doeluni's ook net de 3 beste uni's om te mergen, het is om te janken...


      hahahaha daar ook al? niet best he, het is toch ook best knap hoe ze weer precies om de wensen van de spelers en de uni zelf heen weten te dansen 8o :P
    • Wish2Die wrote:

      Jongens, ik waardeer echt jullie moeite om mee te denken over de merge en jullie voorstellen en gedachtegangen lees ik graag en ik zie op veel vlakken wel goede punten voorbijkomen. Maar ik ben bang dat de merge simpelweg zo gaat zijn zoals in de nieuwspost is aangegeven. Iets beters kunnen we er voorlopig niet van maken, dus ik raad aan om je dan ook vooral alvast voor te bereiden op de merge zoals aangegeven, hoe vervelend die ook eventueel voor je uitpakt.






      :love: Thanks Syrabi

      The post was edited 1 time, last by Jillian ().

    • Malle PietJe wrote:

      nu worden we met ze alle gedreven naar pegasus waar totaal niemand wil gaan spelen dus word het of u3 waar het het meeste van ons nog kans gaat hebben die go uni moeten ze hellemaal er af halen pegasus en taurus gewoon in de prullebak! mislukte uni om het maar zo te noemen!
      Taurus was (ow sorry is) wel een def to puin en 3 speed waar je om vroeg...
      Best leuke uni hoor (als je een beetje met Flugel25 zijn humeur kan omgaan)
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Wish2Die wrote:

      Jongens, ik waardeer echt jullie moeite om mee te denken over de merge en jullie voorstellen en gedachtegangen lees ik graag en ik zie op veel vlakken wel goede punten voorbijkomen. Maar ik ben bang dat de merge simpelweg zo gaat zijn zoals in de nieuwspost is aangegeven. Iets beters kunnen we er voorlopig niet van maken, dus ik raad aan om je dan ook vooral alvast voor te bereiden op de merge zoals aangegeven, hoe vervelend die ook eventueel voor je uitpakt.

      Jullie hebben totaal geen invloed op het resultaat? Dit is een enorme happening voor .NL, daar zou het lokale team toch wel enigzinds zeggenschap over moeten hebben?

      Dit huidige voorstel is gewoon echt iets waar onvoldoende over nagedacht is, dit is goed voor bijna niemand.
    • ReformeD wrote:

      Wish2Die wrote:

      Jongens, ik waardeer echt jullie moeite om mee te denken over de merge en jullie voorstellen en gedachtegangen lees ik graag en ik zie op veel vlakken wel goede punten voorbijkomen. Maar ik ben bang dat de merge simpelweg zo gaat zijn zoals in de nieuwspost is aangegeven. Iets beters kunnen we er voorlopig niet van maken, dus ik raad aan om je dan ook vooral alvast voor te bereiden op de merge zoals aangegeven, hoe vervelend die ook eventueel voor je uitpakt.
      Jullie hebben totaal geen invloed op het resultaat? Dit is een enorme happening voor .NL, daar zou het lokale team toch wel enigzinds zeggenschap over moeten hebben?

      Dit huidige voorstel is gewoon echt iets waar onvoldoende over nagedacht is, dit is goed voor bijna niemand.
      Het team heeft bij mijn weten nog nooit echt invloed gehad op dit soort beslissingen, wordt allemaal door gameforge zelf besloten. En zodra je vanuit het perspectief van gameforge kijkt is dit simpelweg een vrij logische keuze die ze maken gebasseerd op de statistieken/puntaantallen etc. Zij weten niet wie wel of niet tijd heeft, welke crossuni naps al bestaan en houden verder geen rekening met hoeveel van de militaire punten van spelers in def/rips zitten.

      Het team, bestaande uit vrijwilligers, zorgt er vooral voor dat het board/irc gemoderate worden (en dat dit soort mededelingen door worden gespeeld naar de community) en dat de regels die gameforge opstelt ingame gehandhaafd worden. Thats it. Zeker voor een relatief kleine community als .nl


      Rips Killed: 5k+

      Ex #1 Solo Ogame.nl
    • ReformeD wrote:

      Wish2Die wrote:

      Jongens, ik waardeer echt jullie moeite om mee te denken over de merge en jullie voorstellen en gedachtegangen lees ik graag en ik zie op veel vlakken wel goede punten voorbijkomen. Maar ik ben bang dat de merge simpelweg zo gaat zijn zoals in de nieuwspost is aangegeven. Iets beters kunnen we er voorlopig niet van maken, dus ik raad aan om je dan ook vooral alvast voor te bereiden op de merge zoals aangegeven, hoe vervelend die ook eventueel voor je uitpakt.
      Jullie hebben totaal geen invloed op het resultaat? Dit is een enorme happening voor .NL, daar zou het lokale team toch wel enigzinds zeggenschap over moeten hebben?

      Dit huidige voorstel is gewoon echt iets waar onvoldoende over nagedacht is, dit is goed voor bijna niemand.

      Waarom zou het lokale team er zeggenschap over moeten hebben? GF voert het beleid, de teams voeren ze uit, zo simpel is het.

      Deze hele alternatieve merge is leuk bedacht, maar zoals hierboven gezegd gaat het puur om de cijfertjes.
      Stoppen er een paar? Jammer dan, zijn meer dan voldoende spelers die toch wel DM kopen.
      14/15 Planeten
      Punten: 1.008.259.192 (plaats 1 van 1.695)
    • Ik snap de stelling, echter heb ik altijd gedacht dat het geen probleem zou zijn om bijvoorbeeld polls te houden op het forum of om de community erbij te betrekken.

      Moet je het doen, natuurlijk niet, het is hun spel. Maar het zou netjes zijn tegenover mensen die toch een behoorlijk tijd investeren in het spel en soms ook nog wat geld.
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • WaZ wrote:

      ReformeD wrote:

      Wish2Die wrote:

      Jongens, ik waardeer echt jullie moeite om mee te denken over de merge en jullie voorstellen en gedachtegangen lees ik graag en ik zie op veel vlakken wel goede punten voorbijkomen. Maar ik ben bang dat de merge simpelweg zo gaat zijn zoals in de nieuwspost is aangegeven. Iets beters kunnen we er voorlopig niet van maken, dus ik raad aan om je dan ook vooral alvast voor te bereiden op de merge zoals aangegeven, hoe vervelend die ook eventueel voor je uitpakt.
      Jullie hebben totaal geen invloed op het resultaat? Dit is een enorme happening voor .NL, daar zou het lokale team toch wel enigzinds zeggenschap over moeten hebben?
      Dit huidige voorstel is gewoon echt iets waar onvoldoende over nagedacht is, dit is goed voor bijna niemand.
      Het team heeft bij mijn weten nog nooit echt invloed gehad op dit soort beslissingen, wordt allemaal door gameforge zelf besloten. En zodra je vanuit het perspectief van gameforge kijkt is dit simpelweg een vrij logische keuze die ze maken gebasseerd op de statistieken/puntaantallen etc. Zij weten niet wie wel of niet tijd heeft, welke crossuni naps al bestaan en houden verder geen rekening met hoeveel van de militaire punten van spelers in def/rips zitten.
      Het team, bestaande uit vrijwilligers, zorgt er vooral voor dat het board/irc gemoderate worden (en dat dit soort mededelingen door worden gespeeld naar de community) en dat de regels die gameforge opstelt ingame gehandhaafd worden. Thats it. Zeker voor een relatief kleine community als .nl
      Het is niet helemaal waar, we zijn niet volledig invloedloos. Het is deels waar wat je zegt, voornamelijk is het team er voor de informatietoevoer richting de spelers en de handhaving van de regels en het beleid van gameforge.

      Echter hebben wij admins ook een adviserende rol voor GameForge, bijvoorbeeld bij een merge of specs van een nieuwe uni wordt ons wel vaak om input en advies gevraagd. Vaak kunnen we dan ook grote rampen wel bijsturen voor GameForge ze implementeerd, maar helaas niet altijd.

      Het klinkt in theorie allemaal heel fijn, maar meer dan adviseren is het realistisch gezien dus niet. De daadwerkelijke besluitvorming ligt niet in onze handen, maar bij GameForge uiteindelijk. En dat hoeft niet altijd te staven met onze adviezen/input.

      Vergelijk het maar met dat mooie nationale adviserende referendum wat we inmiddels alweer een tijd terug hadden. Input hebben was leuk, iedereen naar de stembussen en zo, maar de politiek gaat over het besluit en daar zien we ook maar weinig terug van dat 'raadgevend' referendum. :P

      En wat betreft het 'team zou zich harder moeten maken', dat soort uitspraken kan ik moeilijk serieus nemen als men niet eens weet wat er op de achtergrond tussen het team en GameForge precies besproken is/wordt. :P

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.