Alternatief voorstel merges Ogame.nl

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Dat lijkt me niet eens zo'n gek idee. Zelf zou ik er niet heel gelukkig van worden aangezien één van de weinige doelen in een server vooral is om jezelf zo snel mogelijk oncrashbaar te bouwen.
      Deze uitdaging zou met een vergroting van de max AGS spelers wel weer wat groter worden. Op zich niet erg, maakt de uitdaging weer ietsje groter.

      Punt is wel dat nieuwe ideeen door GF niet heel snel aangenomen en verwerkt worden. Vrees dus alleen dat het bij een idee blijft voor de aankomende merge.
    • Ik kan AGS van 5 man wel enigszins begrijpen. Dit zorgt voor minder rekenwerk voor eventuele kansen. Stel je hebt 10 man in je omgeving met 1 miljard vlootwaarde die bij je kunnen halten. Zelf heb je ook 1 miljard vlootwaarde. Dan kan je met 5 miljard vlootwaarde komen, maar dan ben je kansloos. Dit zorgt voor meer onbalans imo. Sowieso vergeten mensen nog de waarde van, in dit geval Sirius, de vloten en inkomsten van de mijntjes.


      nr1 in Sirius heeft 38 miljoen punten militair. Er is daar een gigantisch verschil in punten, dus veel def zal hij niet nodig hebben. Militair betekent niet dat het totale waarde is. Kan zo'n 40 - 42 miljard vlootwaarde zijn ( vrachters en recs en flink wat satjes ). Sowieso is het niet eens zeker of hij wel naar Zagadra gaat, er zijn nóg 2 opties waar hij heen kan.

      Vlootwaarde Zagadra, 6x vlootspeed, 6x eco. Zal her en der wel wat meer def liggen om onnodige raidjes tegen te krijgen.

      Nr1 militair: 9.677.419 -> zonder def en vrachters en recs misschien 8 miljard vlootwaarde voor aanval.
      Nr2 militair: 7.163.075 -> " " 6 miljard vlootwaarde voor aanval
      Nr3 militair: 6.980.083 -> " " 6 miljard vlootwaarde voor aanval
      Nr4 militair: 6.452.375 -> " " 5 miljard vlootwaarde voor aanval
      ...
      Nr14 militair: 3.668.201 -> " " 2.5 miljard vlootwaarde

      Nr16 militair: 3.495.943 -> " " 2.5 miljard vlootwaarde

      Achterhaald naar mijn vlootwaarde waarmee ik aan kan vallen in Cygnus 2.5 miljard vlootwaarde aanval ( zonder rips ), 3.2 miljoen punten militair. Neem je rips mee ( bijvoorbeeld moonblow en je hebt tijd in 6x vlootspeed ), dan alleen nog meer voordeel.

      Nr 1, 3, 4, 14, 16 zitten allemaal in Psy Corp. Die 5 samen hebben vorige week bijna 4 miljoen punten aan vloot bijgebouwd, waarbij nr1 in Sirius nog geen 700k heeft bijgebouwd in vloot.
      Totale waarde van die 5 aanvalsvloten ligt ongeveer op de 32 miljard. Momenteel in huidige uni's ligt de inkomsten uit mines in Zagadra bij deze 5 niet ver uit de buurt van de nr1 in Sirius. En jullie hebben gezamenlijk misschien wel 2 tot 3 keer de inkomsten die hij momenteel genereert, jullie kunnen nog raiden en crashen erbij, waarbij hij helemaal alleen is in een uni.
      Het zijn schattingen die hierboven staan, maar zeker niet onmogelijk om in huidige status al dikke winst te boeken, mocht Trucker naar Zagadra gaan komen. De 80% puin levert hierbij een dikke goudmijn op. Het is nu alleen kijken hoe je tot de merge gaat investeren in vloot. Dus de "angst" dat Trucker naar Zagadra komt is onnodig. Het kost misschien wat investering, maar het zal zich mooi uit kunnen pakken als een slag lukt. Dat is imo het mooie aan Ogame. Met 5 man kan je al flink wat, ook al kan je in je eentje nooit wat beginnen tegen een andere speler.
    • Robbendinho wrote:

      Er is altijd een makkelijk verhaal te vertellen over hoe goed het wel niet kan gaan.

      Als deze meneer van Sirius skills en DM heeft dan kan hij op zijn gemakje manen blazen en zijn vloot erachter hangen. Halten kan niet, dus hij kan rustig de gehele top 10 afgaan.

      Jup, ik heb het gevoel dat het uitgangspunt is dat er een complete noob op het account zit XD Iedereen maakt fouten, idd en aan de top staan kan je wat laks maken, dat klopt ook. Maar om jou als voorbeeld te nemen, zelfs als je Trucker z'n vloot zou prakken dan spamt die in een paar weken iedereen eruit. Jij gaat nu al ongelofelijk hard, laat staan iemand met een 3 dubbele eco van jou :D Overigens zie ik dat andere uni's wel een wat sterkere top hebben, hoop dat er daarvan ook wel komen dan.

      Ook vind ik een hogere plaats bereiken in een uni door de rest te verslaan ook wel anders dan via een merge vanuit een oudere server :P Ik zou zeggen dat GF dan best wel eventjes rekening mag houden met hou de top uitpakt. Verder vind ik het voor jongere uni's helemaal extreem. Maar goed, niet perse voor mij, maar ik denk dat elke doeluni een beetje dat issue heeft met Truckie :P ik ben ook wel een beetje klaar met de discussie, het gaat niets veranderen, we dealen er gewoon mee :)
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • paul-maximilianus wrote:

      Jeetje wat zijn jullie een bangeriken voor die Sirius nr 1
      Zo te zien is er met het acca een 2 tal (TWEE) Duh! grote slagen gedaan.... 14 januari 2017 en 3 juli 2018
      En in de tussentijd 6 maanden een beetje actief en 6 maanden niks doen.
      Qua slagen maken.

      Succes met itjes raiden tegen hem. In welke merguni dan ook.

      Er is maar één speler die niet in zijn alliantie zit, actief is en geen (z)tje is :P
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Een uni mergen die net een half jaar open gaat nergens over.. de specs zijn minder en ineens sta je buiten de top100 en veel spelers met vloot kunnen je ineens dagelijks raiden zonder daarvoor een druppeltje zweet te verliezen... voel me een beetje Calimero :paniek: :xeno:

      Best vermakelijk ook dit topic.
      Ex solo no1.NL