[TOT: 608.968.000] GeneralDuke [Bro] & Swami_dude [Bro] & fnatic [Bro] vs. Ivan1959 [SIC] (A: 80.749.000, V: 528.219.000)

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • [TOT: 608.968.000] GeneralDuke [Bro] & Swami_dude [Bro] & fnatic [Bro] vs. Ivan1959 [SIC] (A: 80.749.000, V: 528.219.000)

      Nou deze slag heeft weer even een verhaaltje nodig :) Dus gaat u maar eventjes ervoor zitten :P

      Het begon allemaal gistermorgen, om de één of andere willekeurige reden trok ik mijn phalanx over één van Ivan1959 zijn planeten, geen idee waarom, nooit eerder gedaan, ik was niet bezig met een phalanx rondje... Achja, mijn ogame instinct fluisterde het in denk ik :rolleyes: En toen spotte ik een hele dikke vrachtervloot op plaatsing met nog bijna 8 uur te gaan. De alliantie ingelicht en dus maar even laten rusten tot 's avonds :P

      's Avonds bleek die echter online, dus het leek er niet van te komen, maar goed aangezien ik wist dat die al een hele tijd vloog konden we dus uitvogelen dat er maar 2 mogelijke snelheden waren, 20% of 10%. Dus GeneralDuke zou de aanval inzetten terwijl ik ging lanxen en als hij klaar was mij pingen zodat ik kon aanhaken en hij op lanxduty kon gaan. Gelukkig hadden we deze ploegendienst opgezet, want hierdoor zag GeneralDuke precies de tijd waarop de plaatsing terug getrokken werd :thumbsup:

      Toen was het een simpel rekensommetje en hadden we twee tijden waarop de vloot kon thuis komen, eentje vanmorgenvroeg, maar die pakte zo uit...

      Display Spoiler

      De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
      De aanvaller steelt:
      0 Metaal, 0 Kristal en 0 Deuterium

      De aanvaller heeft een totaal van 112.440.000 eenheden verloren.
      De verdediger heeft een totaal van 432.348.000 eenheden verloren.
      Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 61.244.800 metaal en 26.977.600 kristal.
      De aanvaller heeft een totaal van 0 eenheden gestolen.


      Zo'n 25 miljoen verlies, maar goed dan maar focussen op de 2de tijd, die door een copy error van mij in excel was berekend op 10 uur. Gelukkig deed GeneralDuke vanmiddag nog eens goed kijken en zag de fout op tijd zodat we de berekeningen konden bijschaven voordat het te laat was 8o

      In de tussentijd ging er van alles loos, er kwamen maankansen van Fire Rain voor Ivan, MrSaw ging nog even wat verdediging reduceren en ik denk dat er honderden lanxjes over hem heen zijn gegaan gedurende de dag om maar vooral in de gaten te houden of er een antwoord ging komen vanuit Ivan... :P

      Vanavond dan toch de boel getimed, spannend of we goed zaten, spannend of dat er een reactie ging komen van andere spelers en met name spannend wat er nu in die vrachtervloot zat, want de inhoud was voor ons onbekend.

      2 sec voor impact een spio gestuurd en dat rapport was leeg, zijn vloot is dus ergens in de 2 sec tussen die spio en onze aanval thuis gekomen :thumbup:

      Dus hierbij presenteer ik onze eerste terug getrokken terug getimed plaatsing als dat de juiste benaming is :paniek:


      De volgende vloten kwamen elkaar tegen op 09-10-2018 --:--:--, toen het tot een gevecht kwam:


      Aanvaller GeneralDuke [Bro]
      ________________________________________________

      Groot vrachtschip 3.900
      Licht gevechtsschip 34.000
      Zwaar gevechtsschip 4.700
      Kruiser 10.000
      Slagschip 2.963
      Bommenwerper 1.000
      Vernietiger 1.504
      Interceptor 1.300

      _________________________________________

      Aanvaller Swami_dude [Bro]
      ________________________________________________

      Groot vrachtschip 9.444
      Licht gevechtsschip 31.768
      Zwaar gevechtsschip 4.000
      Kruiser 7.000
      Slagschip 2.000
      Bommenwerper 1.000
      Vernietiger 1.009
      Interceptor 5.000

      _________________________________________

      Aanvaller fnatic [Bro]
      ________________________________________________

      Groot vrachtschip 6.200
      Licht gevechtsschip 20.584
      Zwaar gevechtsschip 2.338
      Kruiser 6.792
      Slagschip 499
      Bommenwerper 497
      Vernietiger 1.500
      Interceptor 745

      _________________________________________

      Verdediger Ivan1959 [SIC]
      ________________________________________________

      Klein vrachtschip 2.914
      Groot vrachtschip 17.400
      Slagschip 14
      Recycler 202
      Vernietiger 8
      Ster des Doods 2
      Interceptor 26
      Raketlanceerder 22.944
      Kleine laser 14.774
      Grote laser 6.048
      Gausskanon 1.205
      Ionkanon 1.824
      Plasmakanon 746
      Grote planetaire schildkoepel 1

      _________________________________________


      Na het gevecht ...

      Aanvaller GeneralDuke [Bro]
      ________________________________________________

      Groot vrachtschip 3.746 ( -154 )
      Licht gevechtsschip 30.290 ( -3.710 )
      Zwaar gevechtsschip 4.489 ( -211 )
      Kruiser 9.742 ( -258 )
      Slagschip 2.937 ( -26 )
      Bommenwerper 996 ( -4 )
      Vernietiger 1.500 ( -4 )
      Interceptor 1.282 ( -18 )

      _________________________________________

      Aanvaller Swami_dude [Bro]
      ________________________________________________

      Groot vrachtschip 9.039 ( -405 )
      Licht gevechtsschip 28.247 ( -3.521 )
      Zwaar gevechtsschip 3.830 ( -170 )
      Kruiser 6.808 ( -192 )
      Slagschip 1.974 ( -26 )
      Bommenwerper 992 ( -8 )
      Vernietiger 1.009 ( -0 )
      Interceptor 4.959 ( -41 )

      _________________________________________

      Aanvaller fnatic [Bro]
      ________________________________________________

      Groot vrachtschip 6.002 ( -198 )
      Licht gevechtsschip 18.340 ( -2.244 )
      Zwaar gevechtsschip 2.224 ( -114 )
      Kruiser 6.632 ( -160 )
      Slagschip 495 ( -4 )
      Bommenwerper 492 ( -5 )
      Vernietiger 1.499 ( -1 )
      Interceptor 738 ( -7 )

      _________________________________________

      Verdediger Ivan1959 [SIC]
      ________________________________________________

      Vernietigd!
      _________________________________________


      De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
      De aanvaller steelt:
      118.234.177 Metaal, 82.336.760 Kristal en 141.122.762 Deuterium

      De aanvaller heeft een totaal van 80.749.000 eenheden verloren.
      De verdediger heeft een totaal van 528.219.000 eenheden verloren.
      Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 142.340.000 metaal en 116.409.600 kristal.
      De aanvaller heeft een totaal van 341.693.699 eenheden gestolen.

      De kans dat een maan ontstaat uit het puin is 20%.
      De aanvaller(s) hebben het puin.



      Totale samenvatting winst/verlies:



      Samenvatting aanvaller(s)

      Metaal: 206.787.177
      Kristal: 174.324.360
      Deuterium: 138.582.762
      De aanvaller(s) hebben een totaal van 519.694.299 eenheden winst gemaakt.


      Samenvatting verdediger(s)

      Metaal: -411.807.177
      Kristal: -289.278.760
      Deuterium: -168.826.762
      De verdediger(s) hebben een totaal van 869.912.699 eenheden verloren.



      Powered by OGotcha CR Converter 4.1.7

      Ivan1959 gl@rb ;)
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Whoop whoop! Mijn adrenaline-levels zijn alweer aan het dalen, we hebben het overleefd :D Goed gespot Swami, het waren twee fantastische dagen! Vanochtend op de fiets vlootje sturen, heeft toch ook wel wat. Nu kon het gelukkig vanuit thuis aan tafel, is toch iets comfortabeler.

      Ivan GLRB en sparen! :thumbup:
      Gewone 20%: 42
      Gevorderde 20%: 12
      Expert 20%: 2
      Top 10: 1
      RIP counter: 167
    • Ivan had me benadert dat mrsaw zijn vloot had getimed. Ik gaf vriendelijk aan dat halten weinig nut heeft als Psy Corp met zijn allen komen. Nu blijken het jullie te zijn... fire rain snapte ook al niks van zijn verhaal. Kortom netjes gedaan en mooie winst.

      2 sec voor impact een spio... was dat niet tegen de regels :rolleyes:
    • GeneralDuke wrote:

      Robbendinho wrote:

      2 sec voor impact een spio... was dat niet tegen de regels :rolleyes:
      Wat zou daar de reden voor zijn? Op zich niet vreemd toch om te kijken hoe goed je zat met de timing?
      "Probing
      Probing of het massaal aanvliegen van één planeet om daarmee lag te veroorzaken (al dan niet bewust) wordt gezien als bugabuse en is verboden, en kan tot permanente uitsluiting leiden.
      Zogenaamde veiligheidsspio's binnen 6 seconden voor aankomst van de aanval worden als probing behandeld."

      Dit. Refreshed ook de pagina en maakt sprongpoort gebruiken om de vloot te redden dus ook praktisch onmogelijk (wat erg goed haalbaar is als hij bijvoorbeeld 4 of 5 secondes had gehad, en voor sommigen zelfs mogelijk is met minder). Gewoon een logische regel die in de spelregels terug te vinden is, moet je niet gaan klagen dat de uni opzettelijk leeggewerkt wordt want daar heeft het niks mee te maken.


      Rips Killed: 5k+

      Ex #1 Solo Ogame.nl
    • WaZ wrote:

      Dit. Refreshed ook de pagina en maakt sprongpoort gebruiken om de vloot te redden dus ook praktisch onmogelijk (wat erg goed haalbaar is als hij bijvoorbeeld 4 of 5 secondes had gehad, en voor sommigen zelfs mogelijk is met minder). Gewoon een logische regel die in de spelregels terug te vinden is, moet je niet gaan klagen dat de uni opzettelijk leeggewerkt wordt want daar heeft het niks mee te maken.

      Ja dat was een beetje salty 8o Nevermind

      Dus je pagina refresht op het moment dat er een vloot aankomt, of alleen bij een aanval? Is me nog nooit opgevallen...

      I know het is offtopic maar het zal hier toch niet meer over de slag gaan :rolleyes:
      Gewone 20%: 42
      Gevorderde 20%: 12
      Expert 20%: 2
      Top 10: 1
      RIP counter: 167
    • GeneralDuke wrote:

      WaZ wrote:

      Dit. Refreshed ook de pagina en maakt sprongpoort gebruiken om de vloot te redden dus ook praktisch onmogelijk (wat erg goed haalbaar is als hij bijvoorbeeld 4 of 5 secondes had gehad, en voor sommigen zelfs mogelijk is met minder). Gewoon een logische regel die in de spelregels terug te vinden is, moet je niet gaan klagen dat de uni opzettelijk leeggewerkt wordt want daar heeft het niks mee te maken.
      Ja dat was een beetje salty 8o Nevermind

      Dus je pagina refresht op het moment dat er een vloot aankomt, of alleen bij een aanval? Is me nog nooit opgevallen...

      I know het is offtopic maar het zal hier toch niet meer over de slag gaan :rolleyes:
      Volgens mij gaat het vooral om vloten van andere spelers bij jouw planeten dat ie refreshed, lijkt het bij je eigen vloten in ieder geval niet te doen (heb ff aanval/plaatsen met spio getest). Durf niet met zekerheid te zeggen of het puur spio's zijn of ook aanvallen etc.


      Rips Killed: 5k+

      Ex #1 Solo Ogame.nl
    • Goed ik wist die regel van safetyspies niet en ik wou dit gewoon via de GO bespreken. Maar als ik dan zie dat ik naast de gsn terug sturen er gewoon meteen met de banhamer een 14 dagen ban wordt geplaatst...

      Per week : 220.138.968 Metal / 134.906.184 Crystal / 71.835.456 Deuterium

      Volledig proportionele maatregel :thumbup:

      Verplaats hem dan maar meteen naar de afscheidsslagen als het zo moet xd

      Als je een bon krijgt omdat je per ongeluk 35 rijdt in een 30 km zone dan wil je nog wel toegeven dat je inderdaad een foutje hebt gemaakt. Als die boete dan 700 euro bedraagt dan vraag je je wel af of ze niet iets beters te doen hebben....

      Goed ik vond altijd al dat een pmtje van 'hey ik wou je ff wijzen op de regel...' een betere aanpak was als keihard straffen, maar goed die discussie was destijds intern al niet te voeren...

      Het was leuk, heb veel meegemaakt in de uni, tijd om weer verder te gaan met andere zaken :paniek:
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Jammer dat deze hit niet telt en jammer dat Swami het verhaal van die safety-spio hier op het forum gooide. Misschien te eerlijk en te onwetend?
      Ik herinner mij enkele slagen tegen mij waarbij er ook spio’s enkele seconden of 1seconde voor de aanval werden geklokt. Oké ze liepen dan wel in een ninja maar het gebeurde toen ook maar werd er geen gevolg aan gegeven.
      Dus dan is er ook niet genoeg controle op? Nu staat het hier wit op donkerblauw dat hij dit deed, dan is het niet moeilijk om hem te bannen. @Knigge Had je dit anders wel gecontroleerd?

      Daarnaast netjes getimed! Sorry voor de bashes Ivan, ik had je toen al een tip gegeven maar waarschijnlijk dacht je dat dit ging over die expo?
    • Een ban van 2 weken? 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o *slikt woorden in* Iemand had gisteren een slechte dag zeker...

      MrSaw wrote:

      Dus dan is er ook niet genoeg controle op? Nu staat het hier wit op donkerblauw dat hij dit deed, dan is het niet moeilijk om hem te bannen. @Knigge Had je dit anders wel gecontroleerd?
      Ik vermoed het niet. Er staat nog een slag met ons op het forum waar ook een "spio vlak voor aankomst" wordt beschreven, maar daar is toen niet op gereageerd. Sowieso niet genoeg handhaving dus.

      Trouwens, in de regels van .org staat dat zo'n safety spy alleen niet is toegestaan bij het onderscheppen van vliegende vloten, dus een phalanx-hit of een terugtime. De Nederlandse regels maken daar geen onderscheid in. Is dat bewust, en niet een beetje vreemd?
      Gewone 20%: 42
      Gevorderde 20%: 12
      Expert 20%: 2
      Top 10: 1
      RIP counter: 167
    • Knigge wrote:

      Zoals terecht vermeld wordt is het spioneren 2 seconden voor de slag verboden en valt het onder probing.
      Dit betekent dat de slag afgekeurd is. De slag zal door de betrokken mod naar de puinhoop worden verplaatst.

      misschien een gek idee he, maar stel er zou één regel code geschreven worden waardoor je ook daadwerkelijk niet een spionage kan sturen 2 seconden voor de slag. dat dan gewoon het knopje word uitgezet. nou weet ik toevallig dat het inderdaad zo simpel is. nou heeft een S-GO er natuurlijk niet superveel over te zeggen bij gameforge, maar kan nou niet echt zeggen dat je je er hard voor maakt om ogame een betere plek te maken. ik wist ook niks van die regel af, het is weer zo'n typisch ogame dingetje dat er gewoon ernstige flaws in zitten door amateuristisch programmeren en dat moet opgelost worden niet eens door een bot ofzo maar echte mensen.
    • Takeoff wrote:

      misschien een gek idee he, maar stel er zou één regel code geschreven worden waardoor je ook daadwerkelijk niet een spionage kan sturen 2 seconden voor de slag. dat dan gewoon het knopje word uitgezet. nou weet ik toevallig dat het inderdaad zo simpel is. nou heeft een S-GO er natuurlijk niet superveel over te zeggen bij gameforge, maar kan nou niet echt zeggen dat je je er hard voor maakt om ogame een betere plek te maken. ik wist ook niks van die regel af, het is weer zo'n typisch ogame dingetje dat er gewoon ernstige flaws in zitten door amateuristisch programmeren en dat moet opgelost worden niet eens door een bot ofzo maar echte mensen.
      Of ze bouwen in dat je wel gewoon een vloot kunt versturen als je wordt aangevallen, dat lijkt me nog makkelijker.

      Verder betwijfel ik of men dat hier leest, maargoed
      Gewone 20%: 42
      Gevorderde 20%: 12
      Expert 20%: 2
      Top 10: 1
      RIP counter: 167
    • swami_dude wrote:

      Goed ik wist die regel van safetyspies niet en ik wou dit gewoon via de GO bespreken. Maar als ik dan zie dat ik naast de gsn terug sturen er gewoon meteen met de banhamer een 14 dagen ban wordt geplaatst...

      Per week : 220.138.968 Metal / 134.906.184 Crystal / 71.835.456 Deuterium

      Volledig proportionele maatregel :thumbup:

      Verplaats hem dan maar meteen naar de afscheidsslagen als het zo moet xd

      Als je een bon krijgt omdat je per ongeluk 35 rijdt in een 30 km zone dan wil je nog wel toegeven dat je inderdaad een foutje hebt gemaakt. Als die boete dan 700 euro bedraagt dan vraag je je wel af of ze niet iets beters te doen hebben....

      Goed ik vond altijd al dat een pmtje van 'hey ik wou je ff wijzen op de regel...' een betere aanpak was als keihard straffen, maar goed die discussie was destijds intern al niet te voeren...

      Het was leuk, heb veel meegemaakt in de uni, tijd om weer verder te gaan met andere zaken :paniek:
      Ik snap waar jullie wegkomen en lijkt in dat opzicht (zeker als het dus onbedoeld en onwetendheid is die je hier de das om doet) ook een harde maatregel. Maar bekijk het eens vanuit een mogelijk perspectief van de verdediger. Stel dat hij online was en klaarzat om zijn vloot te springen, hij had misschien nog 4 of 5 seconden gehad (in dit geval niet, maar dat wisten jullie niet met zekerheid tot de spio) en een reele kans om daarmee zijn vloot te redden. Spio maakt impact, hij kan daardoor niet springen en vloot foetsie. Nu weet ik niet hoelang het hem kost om het te rebuilden (zeker met puin/gs terug in een uni als zaga zal het sneller gaan), maar ik zou het als defender erg lullig vinden als ik mijn vloot kwijt ben omdat de aanvallers de regels overtreden en er vervolgens 'mee weg komen' (als in niet gebanned). Zeg dus niet dat het in dit geval allemaal zo is, en daarmee valt de straf harder, maar als je het een keer uitzonderd zal je zien dat de volgende keer iemand het bewust doet met een grotere vloot waar misschien maanden of jaren aan rebuilden mee gemoeid gaat en meer onzekerheid heeft over hoe strak alles is getimed. En dan deze slag aanhaald als excuus (om even van het slechtste van de mens uit te gaan) om met probing weg te komen en de vloot iig weg te werken zonder daarvoor gebanned te worden.


      Rips Killed: 5k+

      Ex #1 Solo Ogame.nl
    • De slag was op een planeet, dus springen kon die sowieso al niet. Daarbij ben ik in de veronderstelling dat een GO de regels hanteert met het doel spelers te beschermen tegen misbruik en oneerlijk voordeel. Daarin denk ik dat elke GO gewoon zelf z'n afwegingen moet maken.

      Kijk ik snap je punt wel, maar a) er is geen oneerlijk voordeel behaald b) de schade in dit geval zal minder als een week productie zijn als ik als nummer 40 eco oid al 450 mil productie per week heb c) het was geen opzet


      Voor mij speelt het wel degelijk mee wat de gevolgen zijn en de intentie is. Ik weet dat dat gewoon een hardnekkig meningsverschil is tussen hoe je het interpreteert. Regels dienen een doel of de regels zijn het doel is natuurlijk een discussie die niet nieuw is hier in ogame of er buiten.

      Ik vergelijk het met de ene agent snapt dat als je 5 km te hard rijdt dat dit kan gebeuren en laat je gaan, de andere slingert je niet alleen op de bon maar haalt er ook nog genoegen uit om meteen dat kapotte achterlicht erbij te gooien ook al is het overdag. Waarbij je bij jezelf denkt waarom was ik zo stom m'n lichten aan te doen, want als ik ze uit had gelaten had hij er niet eens een bekeuring voor gegeven :rolleyes:

      Het is niet dat ik het andere punt niet begrijp, dus ja ik ben ook bereid om Ivan de compenseren hiervoor. Geen idee waarom de grondstoffen naar de GO zouden moeten, omdat Ivan niet benadeeld is door de spio, maar regels zijn regels. Overigens ben ik het ermee eens dat als een bug al 15 jaar bestaat het wellicht tijd wordt om de bug te fixen, maar goed dat gaat hem ook niet worden :P

      Moraal van het verhaal. Wees niet zo stom om het op het forum te plempen. Ik hoor van verschillende mensen vergelijkbare verhalen en dat er nooit op gehandhaaft wordt. Tenzij je het letterlijk zelf zegt en iemand het opmerkt omdat je je niet bewust ervan bent krijg je 2 weken ban, wat in een 6x speed uni natuurlijk ontzettend hard aankomt :)

      En ja lameass excuus om te zeggen 'ja maar hun doen het ook', maar zelf vind ik dat een PM om dit uit te werken een stuk fijner was geweest dan ineens een ban op je account te vinden. Shoot first, ask questions second.
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • De discussie lijkt mij geheel overbodig en zeker op het board, daar zijn pm/mail/IRC media voor uitgevonden.
      De regels zijn duidelijk en daar heeft een ieder zich aan te houden. Ook de consequentie is duidelijk, dus een pm is niet van toepassing. Dat kan in geval van een onjuiste handel misschien volstaan, maar in dit geval komt een vloot er niet mee terug.

      Als je een check wilt doen, dan kun je de spio verzenden en je vloot vertragen om volgens de regels aan te komen. Zo kun je je timing checken voor een prestige gevoel en toch voldoen aan de regels.

      And on that bombshell.
      Slag is afgekeurd en gaat daarom naar de schroothoop

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][