Merge

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Knigge wrote:

      Kritiek op de merge is logisch maar zorg in ieder geval wel dat de kritiek juist is.
      De kritiek is juist. De merge hoeft niet "vandaag" te zijn, die hadden ze ook kunnen uitstellen tot dat er gestemd was voor server speccs..

      Nu moet je kiezen om ergens heen te gaan, waarin speccs een grote factor zijn die je keuze beinvloeden; om vervolgens daar te gaan stemmen voor wat de speccs gaan worden.

      uitgaan van meningen die op het forum geuit waren zoals HT hierboven aangeeft, is ook speculatief en geeft geen definitief beeld, zeker omdat elke uni een aantal spelers heeft zich niet laten horen op het forum, en vaak voor settings zijn waar de actievere speler het niet mee eens is.

      :love: Thanks Syrabi
    • Niet helemaal waar. Die merge is altijd met meerdere communities tegelijk. Ze gaan echt niet voor een kleine community als NL alles uitstellen. Ik snap dan ook best dat ze die merge op dit tijdstip in NL ook erdoor willen hebben.

      Het is gewoon ongelukkig dat het team navraag doet naar die specs, ze een poll uitbrengen en dat GF vervolgens een merge erdoor drukt. Die hebben dus totaal niet gekeken naar wat er bij de OGame.nl community allemaal loopt. GF heeft meerdere games met meerdere communities en besteden dus totaal geen aandacht aan een klein spel met een nog kleinere community. Zeer vervelend op zijn tijd en snap de kritiek dan ook goed. Echter heeft het geen zin om het team daarvoor als schuldige aan te wijzen. Die zijn enkel het doorgeefluik om het maar zo te zeggen. Dit ligt gewoon aan het waardeloze klantenbeleid van GF zelf.
    • Maar dat is het dus, die merge hebben ze nu helemaal uitgedacht en min of meer geautomatiseerd (knopjes omzetten, en het proces start etc)

      Dit hebben ze waarschijnlijk gedaan voor evt. toekomstige merges. wat dus verteld dat het niet perse gelijk had gehoeven.

      Ik zie ook niet heel veel vingers naar het team wijzen, behalve dan een paar minder begaafde mede forumleden.

      Punt is, dat "wij" compleet genegeerd worden, en het team maar voor 95% genegeerd wordt, en zij ons doorgeefluik zijn; direct klagen bij GF is onzinnig want je krijgt gewoon geen antwoord.

      :love: Thanks Syrabi
    • Lord wrote:

      Target selectie zal middernacht starten.

      Hier nog enkele gedeelde antwoorden op vragen;
      - Iedere verplaatste planeet krijgt een gratis verplaatsing.
      - Spelers die reeds in een target universum zitten, krijgen geen verplaatsingen voor de planeten.
      - Indien een target universum "te klein" is, kan het aantal melkwegen uitgebreid worden (in ieder geval tot 9).
      - Het plaatsen van planeten op een locatie/coördinaat gaat volgens het "first come, first served" principe. Je zult echter zo dicht mogelijk bij de originele coördinaten blijven zoals deze nu zijn.
      - Indien een exodus universum meer bonus velden bij start van het universum had, gaat het aantal bonus velden van een target universum naar het hoogste aantal bonus velden. (Bijvoorbeeld van +25 naar +30)
      - Bij het mergen zullen onderzoeken, gebouwen en werfrij producties overgepakt worden vanuit het exodus universum naar het target universum. Grondstof productie zal wel gestopt worden.
      - Tijdens het mergen is het niet mogelijk in te loggen op het account in Exodus of het account in het Target universum.

      Vanuit GF worden vragen beantwoord waar mogelijk en we zullen proberen jullie continu op de hoogte te houden van de antwoorden en voortgangen.

      Met vriendelijke groet,
      Jullie Admin Team

      Nog even een vraag over dat in het rood. De uni wordt dus groter, maar ik krijg geen herplaatsingen als ik al in de target uni speel? Ik heb toch rekening gehouden met mijn spreiding voor een kleinere uni, als je het aantal mw'n aan gaat passen dan slaat mijn spreiding nergens meer op en verplaats ik liever een planeet naar de hogere mw'n...

      Wat een bullshit is dit nu weer xD


      edit: ff opgezocht en ja dan zou Zagadra van 5 mw'n naar 9 mw'n gaan.... Maar geen gratis planeetverplaatsingen, terwijl de meeste mensen in de top al op astro 19 zitten, top :thumbsup:

      En alle fleeters die met ons mergen en wel 1 plaatsje opschuiven kunnen dus gratis hun spreiding goed aanpassen :rolleyes:

      edit2: of bedoel je met 'te klein' dat niet iedereen erin past? Want als het betekend dat als een 'grotere' uni merged met een kleinere dan heeft dat minder mw'n per uni ook geen zin. Kijk als het nu 1 mw extra wordt dat we er 6 hebben dan zou ik nog zeggen dat gaat, maar 9 zou echt te veel zijn...
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Jillian wrote:

      betekend dat als er echt "ruimte tekort" is voor spelers, dat de uni groter wordt.

      wat dus in NL in geen gevallen van toepassing zal zijn.
      Dit zou ik graag nog even bevestigd zien door een admin. Andersom is het natuurlijk ook nadelig voor spelers in een 9-mw uni, als die daar ook rekening mee heeft gehouden qua planeetspreiding. Worden al je planeten in g6-7-8-9 straks lekker bij elkaar gedumpt in g5...
      Gewone 20%: 42
      Gevorderde 20%: 12
      Expert 20%: 2
      Top 10: 1
      RIP counter: 167
    • Maar dan zou die gewoon planeet verplaatsingen krijgen voor al die planeten die in melkweg 5 gedropt worden. Al is even een bevestiging van iemand met meer verstand ervan natuurlijk altijd fijn :P


      BTW wij in de doeluni kunnen gewoon doorspelen toch? Of gaat onze uni ook een week op slot?
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Doeluni kan doorspelen. Exodusuni kan doorspelen totdat de speler een keuze heeft gemaakt of de deadline (eind van de mergeweek) er is. Dan gaat dat acca in v, wordt verplaatst, en kan de speler kiezen wanneer die weer uit v komt.
      Gewone 20%: 42
      Gevorderde 20%: 12
      Expert 20%: 2
      Top 10: 1
      RIP counter: 167
    • Ik had een vraag over de specs aanpassingen na de merge. Wordt dit beslist aan de hand van het desbetreffende draadje per universum. Of wordt dit gedaan met een ingame poll?

      Want in het universum waar ik naar toe wil, waren een tiental posts met verschillende voorkeuren. 10 mensen op het forum kunnen toch niet beslissen voor een uni met 100 actieve spelers? Of hoe gaat dit verlopen?
    • Veel van de klachten hier spelen ook in de andere communities. Het verzoek tot uitstel is volledig genegeerd, ook al is er meerdere malen aangehaald door admins uit meerdere communities dat de merge in de huidige staat geen gewenst resultaat opleverd en enkele spelers gewoon hard... nja, ik zal het netjes houden, benadeeld worden. En toch komt de merge in zijn huidige staat erdoor en zullen we het beste ervan moeten maken. :(

      Ik denk wel dat wij een van de weinige communities zijn waar die spec wijzigingen en de merge elkaar hebben gekruisd, en daar balen wij evenzoveel van. Ik had net alle gegevens verzameld en opgestuurd en kreeg als antwoord dat het niet door kon gaan want ineens stonden er merges gepland. :thumbdown:

      Na de merge gaan we hier gewoon weer mee aan de slag. Dat het je merge keuze beïnvloeden kan, kan ik me voorstellen. Maar hou er rekening mee dat je in je doeluni dus ook de kans krijgt om te stemmen en je eventueel voor jou nadelige opties daarmee deels zou kunnen afhouden. We gaan gewoon ons best doen hier een zo fijn mogelijk resultaat uit te halen, in dit geval kunnen we namelijk wel invloed uitoefenen op de eventuele keuzes in de ingame poll.

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Ik vind dat van die planeet verplaatsingen best wel belangrijk, dat de doel unie dus deze niet heeft,
      terwijl iemand met een zeer behoorlijke vloot dus even ergens naar toe kan verplaatsen en dan hoppa
      even een maantje ploffen en iemand zijn vlootje crashen... terwijl jij dus niet kan verplaatsen.
      En dit kan ook andersom dat diegene ineens bij jou in het stelsel ligt....
    • Ja dat vond ik zelf dus ook al een beetje vervelend. Al zou ik niet verhuizen omdat de nummer 1 innerstelsel ligt ofzo, ik ga erg gewoon bij liggen als die op mijn plekje ligt, want mijn spreiding is nogal autistisch :P

      Mochten we meer melkwegen krijgen in Zagadra, ga er nu niet vanuit, dan zou ik een planeetverplaatsing wel op zijn plek vinden hoor, want dan had ik daar met mijn spreiding rekening mee gehouden.

      edit: Wish2die ik vind dit zelf gewoon heel jammer om te lezen, met name omdat meerdere communities dit aangeven. Voor mij persoonlijk zou het fijner zijn als dit gewoon 2 maanden van tevoren wordt aangekondigd en dat de community zelf inspraak krijgt. Dit na een maand verwerkt wordt in een plan waar op z'n minst de admins bij betrokken zijn, na 2 weken het plan presenteren en dan gewoon de 2 weken uitvoering zouden volgen. Waarom dit binnen een maand gerushed moet worden vraag ik werkelijk af.

      Echter heeft wat wij zouden willen zien duidelijk totaal geen invloed. Ik kan het dus slechts betreuren dat dit niet zo is...
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Karig om te lezen dat admins van meerdere communities hebben geprobeerd GF te laten overwegen de merge in een andere vorm te laten plaatsvinden. Kan me voorstellen dat dit bij jullie ook behoorlijke frustraties uitlokt. Bedankt in ieder geval voor het werk en de tijd die jullie erin stoppen, bijvoorbeeld door onze (talrijke) klachten en alternatieven over te brengen en vragen door te spelen. Top! :thumbsup:
      Gewone 20%: 42
      Gevorderde 20%: 12
      Expert 20%: 2
      Top 10: 1
      RIP counter: 167
    • Ik zou hem zelf nog om willen draaien Swami, kijken wat de mogeiljkheden zijn om de doeluni's terug te brengen in mw. u3 naar max 7 mw, gemini naar een max 7 mw en pegasus naar een max 6 mw. Alle doeluni's 2 mw inkrimpen en de planeten die daar liggen desnoods random plaatsen in de overige mw (met eventueel gratis herplaatsing). Gok dat het inkrimpen voor meer act gaat zorgen dan de merge zelf in dat geval. Al zal dat meer een goed idee blijven dan ook echt uitgevoerd vrees ik.

      De wens om betrokken te zijn bij plannen van GF is echt een utopie. In die 14 jaar dat ik hier nu rondloop heb ik wel geleerd dat GF gewoon zijn eigen zin doordrukt en vrijwel niet naar de wens van spelers luistert. Een langere aankondiging had inderdaad wenselijk geweest. Daar is iedereen het wel mee eens denk ik.
    • Haha ja ik snap eigenlijk niet dat wij nog onze tijd erin steken hier zoveel te reageren, maar goed, houdt ons van de straat zal ik maar zeggen :P Invloed hebben we idd 0.0 XD
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Wish2Die wrote:

      Veel van de klachten hier spelen ook in de andere communities. Het verzoek tot uitstel is volledig genegeerd, ook al is er meerdere malen aangehaald door admins uit meerdere communities dat de merge in de huidige staat geen gewenst resultaat opleverd en enkele spelers gewoon hard... nja, ik zal het netjes houden, benadeeld worden. En toch komt de merge in zijn huidige staat erdoor en zullen we het beste ervan moeten maken. :(

      Ik denk wel dat wij een van de weinige communities zijn waar die spec wijzigingen en de merge elkaar hebben gekruisd, en daar balen wij evenzoveel van. Ik had net alle gegevens verzameld en opgestuurd en kreeg als antwoord dat het niet door kon gaan want ineens stonden er merges gepland. :thumbdown:

      Na de merge gaan we hier gewoon weer mee aan de slag. Dat het je merge keuze beïnvloeden kan, kan ik me voorstellen. Maar hou er rekening mee dat je in je doeluni dus ook de kans krijgt om te stemmen en je eventueel voor jou nadelige opties daarmee deels zou kunnen afhouden. We gaan gewoon ons best doen hier een zo fijn mogelijk resultaat uit te halen, in dit geval kunnen we namelijk wel invloed uitoefenen op de eventuele keuzes in de ingame poll.
      Wauw, er was vanuit ogame.nl verzoek tot uitstel gedaan? Waarom eigenlijk?
      Ik vond de reacties hier over het algemeen nog best positief.

      Op zich wel positief dat de spec wijzigingen na de merge plaats vinden. Niks zo vervelend als blij gemaakt worden met een dode mus.
      "Kijk hier, nu heb je de perfecte stats!" ... MERGE... Oh nee toch niet.
    • swami_dude wrote:

      Haha ja ik snap eigenlijk niet dat wij nog onze tijd erin steken hier zoveel te reageren, maar goed, houdt ons van de straat zal ik maar zeggen :P Invloed hebben we idd 0.0 XD

      Nou precies daarom was ik ook al gestopt met reageren, we kunnen discuseieren over allerhande onderwerpen maar ze doen er toch niks mee, nu niet en nooit niet. (niks doen bedoel ik GF mee).
      dit hele forum kunnen ze wat dat betreft net zo goed sluiten..
    • Voor de slagen is het nog leuk en je doet hier gewoon wat slap ouwehoeren net zoals we in de cafe klagen over de overheid maar er geen klote invloed op hebben. Beetje neuzelen erover kan nog steeds leuk zijn :)
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~