Merge

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Goed, de info over de merge is er dan eindelijk. Buiten de genoemde data om is er voor mij nog een hoop onduidelijkheid.

      1. Wordt bij de selectie al rekening gehouden met accounts reeds in de server of 3 accounts in de exodus uni's waardoor een automatische selectie wordt gemaakt zoals eerst bekend was? Zo ja, hebben we nog tijd om hierin onze gewenste keuze te forceren of zijn we gewoon de lul door wanbeleid van GF?

      2. De daadwerkelijke merge vindt plaats tussen 23 en 29 oktober. Betekent dit dat we tot de 29e in ons oude universum kunnen spelen en dan pas over geplaatst worden of is alle data vanaf de 23e al overgeplaatst en kunnen we daarna enkel pas ons account daar uit vmode halen? Mijn voorkeur heeft waarschijnlijk doorspelen tot de 29e in mijn oude server. Maar dit ga ik niet doen als het geen extra nut heeft natuurlijk.

      Ik ben dan ook benieuwd naar de details voor een zo optimaal mogelijke voorbereiding op deze merge. Mocht iemand die info weten dan hoor ik het graag!

      ~HT @24-10-'18/02:14 | Algemen waarschuwing hier gegeven.

      The post was edited 1 time, last by Hitsugaya Toushiro ().

    • Wanneer worden de specs gedaan?
      Mindere specs krijgen omdat gf geen zin heeft om het merge verhaal goed te regelen.

      Graag snel achteraan gaan aangezien wij ook worden opgescheept met een merge die niet goed geregeld is.

      van x7 eco naar altijd minder en punten aantal x5.

      Bedankt daarvoor, nu nog een passende oplossing.
      Ex solo no1.NL
    • Ik snap dat GF niet de fijnste partij is om snel informatie van te winnen Lord. Vraag 1 is door het kunnen kiezen al beantwoord.
      De gewenste uni is reeds gekozen. Hierdoor ga ik er van uit dat dat wel goed gaat.

      Vraag 2 blijft echter open staan. Het is wel interessant om te weten wanneer je account gekopieerd wordt naar de nieuwe mergeuni. Is dat direct de 23e of kan de 29e ook? Als je op de 23e al gemerged bent heeft doorspelen tot de 29e in je oude uni dan nog zin? Dit lijkt me toch wel essentiele informatie in het maken van keuzes.
    • And here are the other dates:
      Phase 1: Target selection starts on Tuesday 16th and runs until Monday
      22nd. No acc merges during the first week, just target selection.


      Phase 2: Merge running from Tuesday 23rd until Monday 29th of October.


      Keep in mind that we don't have a list of alternate/secondary targets
      yet. So you don't need to delete accounts yet if you 100% want to get
      into the current target unis. You also can still select a targetuni in
      Phase 2, so you have plenty of time to delete your account in a
      targetuni if really needed.
      If you select a target within Phase 1 and don't unselect it, you will get merged into the new uni on the 22nd.

      ________________

      Denk dat de laatste datum 23rd moet zijn.
      Tijdens de tweede fase kan je nog een doeluni kiezen. Dit is extra ruimte voor spelers die nog van een account af moeten in de doeluni die ze willen kiezen. Wanneer je bijvoorbeeld op de 25e het vakje aanvinkt, dan zul je de 26e overgezet worden is dan het idee. Alle accounts vanaf de 23e in exodusuni zullen een freeze/vmode krijgen. Vloten onderweg worden gecanceld, onderzoeken en gs productie gepauzeerd. Rest blijft doorlopen. Overgeplaatst naar de doeluni sta je in vmode en kan je zelf kiezen wanneer je eruit gaat. Dit laatste heb ik vernomen van spelers die al meermaals een merge hebben meegemaakt.

      The post was edited 1 time, last by Hitsugaya Toushiro ().

    • Niet zozeer dat. Als je een uni gekozen hebt, dan wordt je gewoon gemerged vanaf de eerste dag dat merge begint. In doeluni kan je jezelf uit vmode halen en gaan spelen. Niet iedereen wordt tegelijk gemerged, want niet iedereen zet direct vast waar ie naartoe wilt. In merge fase heb je nog tijd om te selecteren waar je naartoe wilt, maar in je oude uni kan je niks meer doen. Aanvalsblock is dus ook niet nodig.

      The post was edited 1 time, last by Hitsugaya Toushiro ().

    • Legend.bdr wrote:

      Wanneer worden de specs gedaan?
      Mindere specs krijgen omdat gf geen zin heeft om het merge verhaal goed te regelen.

      Graag snel achteraan gaan aangezien wij ook worden opgescheept met een merge die niet goed geregeld is.

      van x7 eco naar altijd minder en punten aantal x5.

      Bedankt daarvoor, nu nog een passende oplossing.

      Na aankondiging van de merge hebben wij de spec wijzigingen op pauze gezet, dus niet van tafel geveegd. Ons plan is om dit na de merge weer netjes op te pakken.

      Flugel25 wrote:

      Ik snap dat GF niet de fijnste partij is om snel informatie van te winnen Lord. Vraag 1 is door het kunnen kiezen al beantwoord.
      De gewenste uni is reeds gekozen. Hierdoor ga ik er van uit dat dat wel goed gaat.

      Vraag 2 blijft echter open staan. Het is wel interessant om te weten wanneer je account gekopieerd wordt naar de nieuwe mergeuni. Is dat direct de 23e of kan de 29e ook? Als je op de 23e al gemerged bent heeft doorspelen tot de 29e in je oude uni dan nog zin? Dit lijkt me toch wel essentiele informatie in het maken van keuzes.

      Voor het antwoord op vraag twee, heb ik de vraag doorgezet en de reactie;

      GF wrote:

      Accounts will only be on Vmode when the merge happens for the specific account, not the whole time.
      During this week people can select a target, but also continue playing as if nothing else was going on.
      Next week Tuesday, all accounts that selected a target during this week will be set on Vmode on Tuesday and migrated to the target.
      People can remove Vmode right away after the migration.

      Of in ABN, een account gaat in v-mode op het moment dat het specifieke account overgezet wordt. Gedurende de eerste week kunnen spelers een universum selecteren en doorspelen alsof er niks aan de hand is. Vanaf dinsdag in de tweede week worden alle accounts die een target universum hebben geselecteerd overgezet en na migratie kan de v-mode meteen uitgeschakeld worden.

      Spacefighter wrote:

      Ogame ligt dus een week stil?
      Aanvalsblok en alles?

      Bovenstaande antwoord voor Flugel beantwoord ook jouw vraag volgens mij.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • Waarom doen ze in .org deze wijzigen wel tegelijk met de merge ...

      The settings of the following universes will get changed tomorrow, 17th of October, at 11:30 CEST:

      Universe 1: Ecospeed increased to 5x
      Vega: Ecospeedincrease to 7x
      Xanthus: Eco- and Fleetspeedincrease to 6x

      It might take up to 30 minutes for the changes to become effective.

      Lijkt me niet meer als normaal voor dit hier ook te kunnen verwezenlijken ...
    • Lord wrote:

      Legend.bdr wrote:

      Wanneer worden de specs gedaan?
      Mindere specs krijgen omdat gf geen zin heeft om het merge verhaal goed te regelen.

      Graag snel achteraan gaan aangezien wij ook worden opgescheept met een merge die niet goed geregeld is.

      van x7 eco naar altijd minder en punten aantal x5.

      Bedankt daarvoor, nu nog een passende oplossing.
      Na aankondiging van de merge hebben wij de spec wijzigingen op pauze gezet, dus niet van tafel geveegd. Ons plan is om dit na de merge weer netjes op te pakken.

      Beetje omgekeerde wereld op deze manier...
      Kiezen voor iets wat weer moet gaan veranderen..........

      Wanneer snapt men nou dat die unispecs VOOR die merge moeten gebeuren omdat je zo domweg geen keuze KAN maken...
      STEL : ik ga naar u3 met die unispecs in men hoofd, dan komen die er niet en zit ik daar vast...
      ANDERS : ga ik naar gemini of pegasus en dan wordt u3 dusdanig veranderd (speed omhoog!!!!!!!!!!!) waardoor u3 dus gelijk stukken beter zou zijn en dan kan ik daar niet alsnog heen........


      TE BELACHELIJK VOOR WOORDEN!!!!
      Ik stel voor om de bedenkers van dit hele grapje op deze manier gezellig op n rijtje tegen de mu..............
      Mortetori Te Salutem...!!!
    • Dat heeft er mee te maken omdat .org al veel eerder om veranderingen gestemd heeft, deze uitkomsten waren al lang en breed bekend.
      Dus is een merge een mooi moment om deze door te voeren omdat er toch al 'speciale' dingen gedaan moeten worden.

      Kritiek op de merge is logisch maar zorg in ieder geval wel dat de kritiek juist is.
    • Na het bekend worden van het plan om te mergen, moeten we gaan starten met voorbereidingen daarvoor. Is het dan nog heel zinvol om specs van universa te laten aanpassen of daar de aanvraag voor in te dienen? Dan gaan we iets veranderen wat daarna gaat verdwijnen, mits dat al tijdig zou gaan lukken that is.
      We hebben onze tijd en energie gestoken in het voorbereiden van de merge en proberen informatie te krijgen om vragen te beantwoorden voor jullie en voor ons.

      Lijkt me dan ook iets te kort door de bocht om te zeggen dat we maar een rijtje moeten gaan vormen...

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • leg mij dan maar eens uit hoe men dit gaat oplossen...
      nu moeten kiezen voor iets wat straks weer gaat veranderen waardoor je dus eigenlijk nu een andere keuze had moeten maken als je dat geweten had.....
      want als de veranderingen daar zijn kan je niet even alsnog naar die andere uni waar je eik veel beter had geweest maar niet naartoe gegaan bent vanwege concrete bezwaren
      (snelheid in u3 is totaal niet met een RL en WERK te combineren, tenminste niet als je geen werk hebt waarbij je continu achter een pc zit.....!!)
      maar als de snelheid in u3 naar minstens 2x gaat dan is dat WEL de beste plek....
      en aangezien jullie het simpelweg verdommen om die weizigingen VOOR de merge door te voeren is iedereen straks uiteindelijk dubbel genaaid.....


      edit : dankjewel gf een 10jr oud fullfleetersacc naar de klote of wegrotten in VM
      Mortetori Te Salutem...!!!
    • Mighty-Me wrote:

      leg mij dan maar eens uit hoe men dit gaat oplossen...
      nu moeten kiezen voor iets wat straks weer gaat veranderen waardoor je dus eigenlijk nu een andere keuze had moeten maken als je dat geweten had.....
      want als de veranderingen daar zijn kan je niet even alsnog naar die andere uni waar je eik veel beter had geweest maar niet naartoe gegaan bent vanwege concrete bezwaren
      (snelheid in u3 is totaal niet met een RL en WERK te combineren, tenminste niet als je geen werk hebt waarbij je continu achter een pc zit.....!!)
      maar als de snelheid in u3 naar minstens 2x gaat dan is dat WEL de beste plek....
      en aangezien jullie het simpelweg verdommen om die weizigingen VOOR de merge door te voeren is iedereen straks uiteindelijk dubbel genaaid.....
      ik ken niks kiezen :D en krijg geen duidelijk hijd over wat er dan met me acc gaat gebeueren graag zie ik daar wat meer info over dat ik een keuze kan gaan maken om een acc op delite tezetten ! ik heb gemini pegasus en u3 dus Draco kan niet weg!
    • Eigenlijk wat Galaxy al aangeeft. Na de merge kan een nieuwe inventarisatie worden gedaan van wat "men" wil. Dat is veel realistischer dan met een vingertje wijzen dat "wij" iets niet zouden willen doen.
      Wij hebben ook te slikken wat GF bedenkt. Dat betekend dat ik sinds gisteravond weet dat ik het board mag gaan klaarmaken voor de merge, dat had ik graag een paar weken eerder geweten. Helaas, zo werkt het niet. Zelfde voor de universum specs. Als wij iets meer tijd hadden gehad, was dat misschien al wel doorgevoerd. En dan waren er spelers geweest die zouden balen dat ze een universum hebben met vers gekozen specs en dan verplicht worden naar universa te mergen waar die specs heel anders zijn. We kunnen niet iedereen te vriend houden, maar we proberen wel een zo goed mogelijke middenweg te vinden voor iedereen.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • Veel mensen lezen gedeeltelijk zo te zien en lezen zich niet in dingen die al lang op het forum hebben gestaan of op .org forum anders is.

      Op .org waren de polls al voltooid. Ook is het makkelijker om de specs toe te voegen, want er is maar 1 doeluni per groep, op de recentere uni's na, waar groep 4 toevallig 2 keuzes heeft.
      Op .nl waren de polls van start gegaan, na vraag van spelers, wat de Admins hebben weten rond te krijgen met GF. Eenmaal de polls open waren kwam GF met nieuws dat dit on hold gezet moest worden, omdat er iets anders is dat ze door wilden voeren.

      Als je een beetje gekeken zou hebben, dan kan je kijken in welke uni er veel kan gaan verschillen met huidige specs en welke uni er niks van wilt meekrijgen.

      Wijzigen specificaties van bestaande universa - Discussiedraadje Uni 3

      Wijzigen specificaties van bestaande universa - Discussiedraadje Gemini


      Wijzigen specificaties van bestaande universa - Discussiedraadje Pegasus


      Wijzigen specificaties van bestaande universa - Discussiedraadje Wasat


      Wijzigen specificaties van bestaande universa - Discussiedraadje Xalynth


      Alleen Zagadra niet.


      Als je bij elke link kijkt, kun je zien wat de polls waren. Je ziet ook gelijk wat de meningen zijn van de actievere spelers in die uni. Aan de hand van deze gegevens ( poll zal weinig tot niet afwijken van de oude poll en meningen zullen denk ik ook niet veranderen van de spelers die al in doeluni's zitten ), kun je zelf als speler ook wel een passende keuze maken voor de merge.




      Malle PietJe wrote:

      ik ken niks kiezen en krijg geen duidelijk hijd over wat er dan met me acc gaat gebeueren graag zie ik daar wat meer info over dat ik een keuze kan gaan maken om een acc op delite tezetten ! ik heb gemini pegasus en u3 dus Draco kan niet weg!

      Het liefst heb je natuurlijk dat je al je accounts kunt bewaren. Je hebt vast ook wel een idee waar je je account vanuit bijvoorbeeld Draco naartoe wilt brengen. Tot nog toe in alle informatie dat binnen is gekomen is hetzelfde voor mij als dat jij hebt. En deze informatie geeft aan dat als er geen keuze gemaakt wordt, je account random geforceerd een merge krijgt. Je weet dus niet waar deze heen zal gaan.
      Een tip is wel om nu al je accounts in doeluniversa op verwijderen te zetten. Als je over 7 dagen op verwijderen zet, dan ben je te laat voor de merge. Je kunt ze altijd nog van verwijderen afhalen als er geen twijfel meer is, maar dan ben je er eventueel op tijd bij voor een besluit ( zet een alarm of iets dergelijks tot een dag vóór verwijderen.

      Mighty-Me wrote:

      en aangezien jullie het simpelweg verdommen om die weizigingen VOOR de merge door te voeren is iedereen straks uiteindelijk dubbel genaaid.....
      De admins zijn druk bezig om informatie van GF in te winnen door nieuwe vragen van de spelers door te sturen en deze antwoorden dan weer op het forum te plaatsen. Wij verdommen niet, ze proberen iedereen te helpen waar nodig, maar niet iedereen kan in de idealen van GF geholpen worden. Er gaan accounts verloren van 80m punten of er gaan accounts verwijderd worden waar nog 1.5 miljoen gekochte dm op staat, of er gebeuren nog andere dingen. Dát zijn punten waar je boos om kan worden. De polls zijn niet per definitie een verandering. Het is een mogelijkheid tot verandering. Maak daarop je keuze en de informatie uit de linken die je bovenaan ziet per uni specs.


      Verder wil ik erop wijzen dat vingers wijzen wie wat verkeerd zou doen en waarom niet helpt om je zin te krijgen. De Admins zijn ermee bezig, GF is ermee bezig. Nieuwe informatie wordt altijd beschikbaar gesteld. Je hebt nog ruim week tot het erop zit, bedenk van tevoren voor een tijdelijke oplossing of back-up plan tot er nieuwe informatie tentoongesteld wordt waar je wél wat mee kan.