Boosters verlopen terwijl in vmode zat / geband was

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Boosters verlopen terwijl in vmode zat / geband was

      Nu wilde ik voor de merge even een inhaalslag maken en vind ik het al ram vervelend dat mijn gratis officieren allemaal verlopen zijn terwijl ik geband was. Maar nu had ik 2 dagen daarvoor ofzo al mijn gouden en zilveren boosters aangezet die ik sinds het begin van de uni gespaard had om nog even te profiteren van de hogere speed van mijn uni. Nu blijkt dat ze dus gewoon allemaal doorgelopen zijn terwijl ik in mijn ban zat. Gaan deze niet automatisch op pauze als je in vmode gaat? Dit is dus maanden van expedities en veilingen voor niets...

      En dus klaag ik hier, want ik vind het schandalig. Geef mij mijn boosters terug :P Weet ook wel dat het totaal geen zin heeft, want je wordt gewoon overal genaait waar je bij staat xD
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Als je de regels niet wist en je wordt even goed geband is het geen keus he :rolleyes: maar goed we mogen geen bans op het forum bespreken dus ik snap ook niet waarom een GO nu probeert inhoudelijk te gaan worden....

      Anyways het gaat mij erom dat het onzin is dat je boosters niet gepauzeerd worden in vmode. Lijkt mij niet moeilijk om te programmeren :P
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Ik wist niet dat ik geen 220 km/h op de snelweg mocht rijden met deze huurauto meneer agent! ;(
      Das pech, huurauto net voor een maand gehuurd, rijbewijs weg.
      Kans dat jij je geld terug krijgt? 0,0.
      Kans dat jij de huurauto na terugkrijgen rijbewijs nog de resttijd mag gebruiken? 0,0
      oh oh oh wat is de verhuurder oneerlijk, ze kunnen toch wel even rekening met mij houden?

      Wat... denk... je... zelf?

      Ik wordt hier net zoals een aantal andere wel een beetje moe van al die zeuren die voor een dubbeltje centje op de eerste rang willen zitten. You screwed up. You deal with it.
      HoFcounter: LIV
      RIPKILLcounter: CXCI
      Gevorderde HoFcounter: XXVIII
      Expertcounter: VI
      Federatief
      Expertcounter: III
    • Freakertje wrote:

      Ik wist niet dat ik geen 220 km/h op de snelweg mocht rijden met deze huurauto meneer agent! ;(
      Das pech, huurauto net voor een maand gehuurd, rijbewijs weg.
      Kans dat jij je geld terug krijgt? 0,0.
      Kans dat jij de huurauto na terugkrijgen rijbewijs nog de resttijd mag gebruiken? 0,0
      oh oh oh wat is de verhuurder oneerlijk, ze kunnen toch wel even rekening met mij houden?

      Wat... denk... je... zelf?

      Ik wordt hier net zoals een aantal andere wel een beetje moe van al die zeuren die voor een dubbeltje centje op de eerste rang willen zitten. You screwed up. You deal with it.
      Ik vind hem goed weergegeven :thumbsup: :D
    • Lijkt mij logisch dat in vakantie modus gewoon je spul gepauzeerd wordt :D

      Verder skippen de meeste mensen zelfs de tutorial voor een spel, het is dus behoorlijk naief om te denken dat mensen alle regels van buiten gaan leren :rolleyes: Het is verder ook vrij makkelijk om de boel zo te programmeren dat veel van deze problemen er niet eens zouden zijn.

      Te hard rijden weet iedereen van dat het niet mag, lijkt mij ook logisch er staan overal verbodsborden met de maximumsnelheid erin. Ik snap niet hoe je je rijbewijs gehaald kunt hebben zonder de theorie cursus te halen. Overigens als je analogie ergens op zou slaan en ik echt 220 km/h te hard had gereden op de autosnelweg dan hadden ze mij mogen permabannen, want dat is een zwaar misdrijf. Mijn foutje was meer per ongeluk 80 rijden op een 60 km weg omdat je het bord 60 km/h gemist hebt, doordat verder de strepen nog op het midden van de weg staan in plaats van aan de zijkant en omdat de bebording is aangepast want vroeger was het wel 80 is er verder geen indicatie dat je fout zit als je dat bord gemist hebt. Dat jij het bij zo'n overtreding blijkbaar normaal vind dat de politie je rijbewijs af neemt lijkt mij vreemd... Het is dus niet zozeer dat ik niet wist dat je niet te hard mocht rijden, ik was slechts niet van op de hoogte dat de maximumsnelheid was aangepast op dat stuk weg. Dan zeg ik nog steeds dat dat inderdaad mijn fout is, dan accepteer ik ook de boete, maar dan mag ik nog steeds best vinden dat ik niet perse een rijontzegging zou moeten krijgen :rolleyes:

      Anyways iedereen gaat behoorlijk offtopic hier, mijn klacht is dat het makkelijk is deze boosters gewoon stil te zetten als je in vmode zit. De reden waarom ik dan in vmode zat is niet eens echt belangrijk. Dit is makkelijk te programmeren lijkt mij. Stel ik koop voor 3 maanden officiers en boek over een maand een vakantie voor 2 weken. Het is toch onzin dat ik dan m'n officieren kwijt ben...
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Nee want ze waren gratis!! Maar ik had er heeeeeel lang voor gespaard ;( ;( Maar goed ik denk er soms wel eens over om DM aan te schaffen, maar dit soort dingen en bijv. hoe Jillian nu genaaid wordt met de merge zijn dan weer zaken waarbij ik denk, nee toch niet. Denk dat GF meer klanten zou kunnen krijgen door betrouwbaar te zijn, maar goed :whistling:
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Het komt allemaal neer op klantvriendelijkheid. Maar zoals hier wel wordt weergegeven is dat er gewoon niet. Je word gebanned doordat het spel achterloopt en degene die je banned het niet doet omdat hij goed oplet en iedereen gelijk behandeld maar omdat diegene het toevallig op het forum leest. Dan zit je je ban uit en ben je dus je boosters kwijt, GameForge zelf boeit het sowieso al niet anders zouden ze de boosters wel pauzeren. En wanneer je dan dit aan het licht brengt op het forum dan krijg je nog gewoon een trap na.
    • Ik had beter m'n ban niet ter sprake kunnen brengen btw, die heb ik al uitgezeten en is verleden tijd ^^ Dus graag OT

      Mijn klacht gaat erover dat de boosters en officieren eigenlijk gewoon gepauzeerd dienen te worden in vmode en anders mogen van mij ook wel de gebouwen en productie doorlopen lol, dat zou net zo logisch zijn dan XD
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Goed maar ik zou zeggen als bedrijf bied je de mogelijkheid iets voor 3 maanden af te sluiten. Nu weet ik niet zeker of ik in die 3 maanden in vmode moet, dus dan zou ik per week officieren moeten kopen, maar dat is duurder, want er is een goedkoper optie.

      Logica zegt dus dat het beter is geen DM te kopen. Terwijl als de boel gepauzeerd werd ik wellicht klant zou worden. Zou het niet handiger zijn om het aantrekkelijk te maken om DM te gebruiken?



      Maar deze discussie heeft eigenlijk weinig zin. Ik ben m'n frustratie wel kwijt, gooi er maar een slotje op XD
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • swami_dude wrote:

      Maar deze discussie heeft eigenlijk weinig zin. Ik ben m'n frustratie wel kwijt, gooi er maar een slotje op XD

      Officieren pauze zetten ben ik het mee eens. Het op pauze zetten van boosters niet. Waarom 1 wel en ander niet? Officieren zijn betaald. Je kiest er bewust voor om geld te spenderen voor een extraatje in het spel. In het begin van de uni is deze extra een heerlijke bijkomstigheid, later in het spel is het alleen maar omdat spelers lui aan het worden zijn en een 12% extra inkomsten willen hebben. Ook de extra vlootsloten, de 3 levels spio erbij. Voor de queues hoeven we het eigenlijk niet te doen. Met boosters is het een ander verhaal. Een booster loopt voor een week. Er zijn meerdere manieren om deze gratis te krijgen. Ik snap een deel van de frustratie op zich wel, maar een booster kies je bewust ervoor om het in te zetten met een week 'boost' als vooruitzicht. Zeker in een uni met 6 of 7x eco is dit van flinke waarde waarbij je van 83m per dag ineens naar 108m per dag inkomsten kunt genereren. Over die 7 dagen is het bijna 2 dagen gratis inkomsten. Als je dan zelf in vmode gaat als speler terwijl dit aan staat, al dan wel of niet gekocht, is ook weer een keuze van de speler. Soms een noodzaak. Krijg je een ban, dan is er automatisch vmode geactiveerd. Dat de ban de ene keer terecht is en de andere keer misschien niet, is niet altijd aan het team te danken. Een ban wordt gezet wanneer de (S)GO smells something fishy. Dan is het zaak aan de speler om onschuld te bewijzen.

      Om deze redenen zeg ik het op pauze zetten van boosters, die velen alleen "gratis" ontvangen, gewoon nee tegen.
      Voor de officieren op pauze zetten zeg ik ja. Het is al meermaals aangekaart in de loop der jaren. GF verandert er tot nu niets aan, alleen een keer de prijzen aangepast van de officieren en het leuker maken om ze alle 5 te kopen. Discussie zal nog wel jaren voortgaan over dat onderwerp.

      The post was edited 1 time, last by Hitsugaya Toushiro ().

    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      Om deze redenen zeg ik het op pauze zetten van boosters, die velen alleen "gratis" ontvangen, gewoon nee tegen.
      Voor de officieren op pauze zetten zeg ik ja. Het is al meermaals aangekaart in de loop der jaren. GF verandert er tot nu niets aan, alleen een keer de prijzen aangepast van de officieren en het leuker maken om ze alle 5 te kopen. Discussie zal nog wel jaren voortgaan over dat onderwerp.

      In princiepe ben ik het met je eens. Helaas blijkt in de praktijk, of in ieder geval naar mijn ervaring, dat bans met enige regelmaat onterecht gezet blijken te zijn. Specifiek mijn laatste situatie, was de ban onterecht, maar heeft het 2 dagen geduurd voordat ik contact heb kunnen leggen met de GO. Het hele princiepe van dat de speler moet bewijzen dat hij onschuldig is vind ik bullshit, de GO moet onmiskenbaar kunnen aantonen dat zijn ban terecht is. De situatie as is, wanneer er een vermoeden is van foul-play wordt de ban gezet en is het, zoals je aangeeft, aan de speler om aan te tonen dat hij/zij onschuldig is.

      Het punt dat ik probeer te maken is alsvolgt, ik vind dat als je een (terechte) ban krijgt dat je geen aanspraak hebt op restitutie van officieren en/of boosters, gezien je op de hoogte moet zijn van de regels en iedereen zich daaraan moet houden. Echter, wanneer er een onterecht ban gezet wordt en in mijn loopbaan in Vega is de totale onterecht bantijd door wachten op contact om onschuld te bewijzen ongeveer oplopend tot een week zijn er geen enkele mogelijkheden om restitutie van officieren en/of boosters, laat staan geminste mijn inkomsten.

      Nu snap ik dat het team bestaat uit vrijwilligers, maar dat vind ik persoonlijk geen excuus om onvoldoende due diligence voorafgaand aan aan ban te doen en misschien voor het opzetten van een ban eerst contact te leggen met de speler.

      Misschien een alternatief hierop is als de GO aanleiding denkt te hebben voor een ban wordt de speler geinformeerd en heeft deze 24 of 48 uur de tijd om zijn onschuld te bewijzen voor de ban daadwerkelijk wordt gezet, dat zou veel van deze problemen oplossen.
    • TheDutchRitual wrote:

      ReformeD wrote:

      Misschien een alternatief hierop is als de GO aanleiding denkt te hebben voor een ban wordt de speler geinformeerd en heeft deze 24 of 48 uur de tijd om zijn onschuld te bewijzen voor de ban daadwerkelijk wordt gezet, dat zou veel van deze problemen oplossen.
      Plus 1
      +1
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • swami_dude wrote:

      TheDutchRitual wrote:

      ReformeD wrote:

      Misschien een alternatief hierop is als de GO aanleiding denkt te hebben voor een ban wordt de speler geinformeerd en heeft deze 24 of 48 uur de tijd om zijn onschuld te bewijzen voor de ban daadwerkelijk wordt gezet, dat zou veel van deze problemen oplossen.
      Plus 1
      +1
      +1

      Of dat minstens een andere (S)GO zich ook moet kunnen vinden in de ban


      Hitsugaya Toushiro wrote:

      Het enige wat ik kan aangeven aan @ReformeD is het volgende: Solliciteer voor GO en mocht je full-GO worden, dan praten we er nog een keer over.
      Je moet dus teamlid worden voordat mensen serieus naar je suggesties luisteren?
      Gewone 20%: 42
      Gevorderde 20%: 12
      Expert 20%: 2
      Top 10: 1
      RIP counter: 167