Pinned Wijziging Top 10 drempel naar 500 miljoen schade

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Wijziging Top 10 drempel naar 500 miljoen schade

      Beste spelers,

      Na de merge starten we in universa die al een zekere geschiedenis hebben. Deze universa zijn het tijdperk van een handvol Slagschepen tegen een eenzame Vernietiger al ruim gepasseerd. Deze universa zitten op het niveau van honderden Sterren des Doods tegen duizenden Slagschepen en Vernietigers. Ondanks de geschiedenis en het vorderen van de universa, is de Top 10 geschiedenis achtergebleven in vervlogen universa en zal geschiedenis herschreven worden.
      In dit tijdperk is het kwalificeren van een Top 10 slag vanaf 100 miljoen schade niet realistisch en ook niet echt meer een uitdaging te noemen.

      Om een onoverzichtelijke wildgroei van Top 10 slagen die eigenlijk niet waardig zijn in het tijdperk waarin het betreffende universum zich momenteel afspeelt, is besloten om de Top 10 drempel voor de universa van de merge te verhogen.
      Universum 3, Gemini en Pegasus krijgen een Top 10 drempel van 100 miljoen schade naar 2,5 miljard schade.
      Wasat, Xalynth en Zagadra krijgen een Top 10 drempel van 100 miljoen schade naar 500 miljoen schade.

      Deze drempel gaat per direct in en slagen so far zullen dan ook als Gevorderde 20% (vanaf 100 mil schade) of Expert 20% (van 1 miljard schade) worden gezien in plaats van een Top 10 slag.
      De wijziging geldt enkel voor de genoemde universa, voor alle andere universa veranderd de drempel van 100 miljoen schade niet!

      Met vriendelijke groet,
      Lord

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • WAARDELOZE INGREEP!!!

      Wat een vreselijke, onzinnige maatregel voor een niet-bestaand probleem... al die kleinere top-10 slagen verdwijnen toch vanzelf wel? Is het daarom minder top-10? HELL NO!!! Die slagen behoren gewoon tot de top-10 van dat moment... BELACHELIJK!!! Wat een ONZIN!
      Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
    • Dit is intern besloten na een discussie tussen meerdere mods, die toevallig ook spelers zijn met leuke vloten en regelmatig wel een top10 notering hebben kunnen bijschrijven. Dit met het oog op 'overzicht' ( 50 pinned topics in de eerste week en daaronder 2 'normale' 20% slagen). En ook wilden we niet hetgeen gaan doen wat .org wél heeft gedaan. Dat is de topics van voor de merge van alle uni's bij elkaar brengen. Afgewogen wat de laagste top10 notering was in doeluni's vóór de merge en daaruit naar voren een schappelijke meerwaarde gegeven aan de top10 noteringen. Immers is het niet echt meer een top10 gevoel om een slagje van 104 miljoen schade voor 1 dag in de top10 lijst te plaatsen, mocht ie na een week tot 2 weken daar uiteindelijk verschijnen...
    • Is het dan geen idee dat er iedere maandag een update komt van de top 10? of een andere dag?

      Hier mee maak je het alleen verwarrend voor spelers.

      Je kiest 1 dag uit in de week waar je kijkt: wat is nu de huidige top 10. Dat word vervolgens dan de top 10.
      Of de top 10 word per 2 week geupdate als 1 week te kort is.
    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      Dit is intern besloten na een discussie tussen meerdere mods, die toevallig ook spelers zijn met leuke vloten en regelmatig wel een top10 notering hebben kunnen bijschrijven. Dit met het oog op 'overzicht' ( 50 pinned topics in de eerste week en daaronder 2 'normale' 20% slagen). En ook wilden we niet hetgeen gaan doen wat .org wél heeft gedaan. Dat is de topics van voor de merge van alle uni's bij elkaar brengen. Afgewogen wat de laagste top10 notering was in doeluni's vóór de merge en daaruit naar voren een schappelijke meerwaarde gegeven aan de top10 noteringen. Immers is het niet echt meer een top10 gevoel om een slagje van 104 miljoen schade voor 1 dag in de top10 lijst te plaatsen, mocht ie na een week tot 2 weken daar uiteindelijk verschijnen...
      Dat is natuurlijk ook een drogredenatie... De eerste 10 slagen zullen gepinned worden, daarna alleen maar de slagen die in aanmerking komen, daar waar het een verbetering betreft van een eerder gepinde slag. (Volgens mij gewoon zoals het altijd gaat...).

      Daar komt bij dat een MOD, mits goed geconverteerde slag (wat je dan wel weer zou mogen verwachten bij de spelers die ze maken...), alleen maar hoeft te kijken naar de laagst gekwalificeerde slag om te zien of er slagen overheen zijn gegaan, wat keurig aangegeven staat in de titel, die ALTIJD start met de totale schade. Excusez le mot, maar wat een boel sjit. Zeg dan dat je irl net een nieuwe baan hebt en daardoor wat minder tijd hebt voor het MODden en het dus graag wat rustiger wilt hebben, want dat is de enige reden die er achter zit. Wel mooi verwoord, though...
      Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
    • En waarom slaat dat nergens op? Als er geen betere slagen zijn, dan is dat toch gewoon een top-10 slag? Je kunt iets zeggen van de frequentie waarmee je de top-10 update, maar als een slag er in thuis hoort omdat er geen betere slagen zijn, dan hoort die slag er in thuis... dan hoort die slag bij de 10 beste slagen van dat moment. Of je nou 100 damage hebt (ja ja, die voldoet niet aan de HoF-regels, maar bij wijze van...) of 100 miljard. Dat maakt dan geen ruk uit.

      Echt een waardeloze regelverandering die kant noch wal raakt...
      Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
    • odlaw wrote:

      En waarom slaat dat nergens op? Als er geen betere slagen zijn, dan is dat toch gewoon een top-10 slag? Je kunt iets zeggen van de frequentie waarmee je de top-10 update, maar als een slag er in thuis hoort omdat er geen betere slagen zijn, dan hoort die slag er in thuis... dan hoort die slag bij de 10 beste slagen van dat moment. Of je nou 100 damage hebt (ja ja, die voldoet niet aan de HoF-regels, maar bij wijze van...) of 100 miljard. Dat maakt dan geen ruk uit.

      Echt een waardeloze regelverandering die kant noch wal raakt...
      Je noemt het een waardeloze regelverandering, maar dat is het niet.
      Dit is niets anders dan een mededeling.
      Er is niet eens moeite genomen het in de Hall of Fame regels aan te passen.
      Slordig werk, er had een aankondiging in de nieuws-sectie moeten staan van deze regelwijziging en die hadden dan ook aangepast moeten worden.

      Trial Game Operator OGame.nl
      IRC: Rdet


    • Gezien de uitdagingen rondom de merge en de gerelateerde ingame zaken, wilde ik die sectie vrijhouden voor zaken die belangrijk zijn voor de merge. Er waren al klachten geweest dat er "vervuiling" was in de topics. Daarnaast is dit inderdaad een mededeling en voor nieuwe of universa zonder merge niet van toepassing. De regels daarop aanpassen zou daarom mogelijk meer verwarrend zijn dan duidelijk per universum aangeven dat de drempel is verhoogd.

      Voor de een is het "slordig" voor de ander een keuze om het zo handig mogelijk te doen. Zo te zien is de boodschap duidelijk overgekomen, dus niks mis mee.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • Rdet wrote:

      odlaw wrote:

      En waarom slaat dat nergens op? Als er geen betere slagen zijn, dan is dat toch gewoon een top-10 slag? Je kunt iets zeggen van de frequentie waarmee je de top-10 update, maar als een slag er in thuis hoort omdat er geen betere slagen zijn, dan hoort die slag er in thuis... dan hoort die slag bij de 10 beste slagen van dat moment. Of je nou 100 damage hebt (ja ja, die voldoet niet aan de HoF-regels, maar bij wijze van...) of 100 miljard. Dat maakt dan geen ruk uit.

      Echt een waardeloze regelverandering die kant noch wal raakt...
      Je noemt het een waardeloze regelverandering, maar dat is het niet.Dit is niets anders dan een mededeling.
      Er is niet eens moeite genomen het in de Hall of Fame regels aan te passen.
      Slordig werk, er had een aankondiging in de nieuws-sectie moeten staan van deze regelwijziging en die hadden dan ook aangepast moeten worden.
      Kun je ook beargumenteren waarom het geen waardeloze regelverandering is? De enige reden die ik terugkrijg van de MOD is dat het hun werk bespaard en dat had ik eerder ook al geopperd als enige reden...

      Ik zat toch al niet te wachten op een merge, maar krijg hem door mijn strot gedouwd en nu komen er van die bijkomende aanpassingen bij die mij niet blij maken én ook daadwerkelijk nergens op slaan. Een top-10 bestaat uit de beste 10 slagen van dat moment. Ook al is het een slag met nog geen 100k schade, als er geen betere zijn, dan is het de nr1 van de uni. Wie gaat Epke Zonderland een medaille weigeren als hij een 9.4 score neerzet en er geen betere score is op dat moment? Natuurlijk willen ze in turnland graag de goude medaille geven aan een 10.0 score, maar ja...
      Update dan vaker, of minder vaak (en dan moet je meer slagen doorwerken)... maar een top-10 geen top-10 noemen omdat er te weinig schade is aangericht slaat echt helemaal nergens op...
      Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
    • Odlaw, jij en ik weten beiden dat de MOD in kwestie je heeft vertelt dat het meer overzicht geeft, niet dat het werk gemakkelijker wordt. Ik zou het dan ook fijn vinden dat wanneer je zonder toestemming mijn woorden gebruikt, je dit dan wel juist doet. Overigens weten we sinds je eerste post al dat je het er niet mee eens bent, volgens mij snap je ook wel dat een vijfde keer hetzelfde verhaal posten niet echt veel nut gaat hebben. Ik adviseer je dan ook nogmaals ga het gesprek met een MOD of de BA aan om het te bespreken en luister naar wat er verteldwordt.
      Yoshi


      Ex SGO
      Board Moderator
      Yoshi@ogame.nl
    • @odlaw: Top10 slagen zijn niet de 10 grootste slagen van dat moment in een uni. Een top10 slag moet nog altijd volgens de regels minstens 100m dmg totaal hebben opgebracht in een 20% slag. Je kan dus ook wel 5 miljard dmg maken totaal en het is een 11% slag, dan telt ie niet mee voor een top10 notering.
      Waarom we deze keuze gemaakt hebben, wat de Mod in kwestie ook al heeft aangekaart, is het overzicht voor beide partijen. Zowel Mods als spelers hebben hier meer voordelen van. Er kwamen te snel veel slagen binnen en er werd bewust gevlogen op defjes om ook maar 100m dmg te behalen. Dat je op die manier als speler een top10 notering wilt bemachtigen die eventueel niet eens de top10 lijst ooit zal behalen, is eigenlijk van geen enkele meerwaarde als fleeter point of view. We hebben bekeken met de fleeters onder de Moderators wat de mogelijkheden waren en dit was naar ons idee de beste optie voor iedereen. Ook teamlers hebben hun slagen van sticky af moeten zien gaan. Het is niet dat er 1 speler benadeeld wordt.

      @Rdet: Dat de keuze gemaakt is om dit per universum duidelijk te maken, is om de overzicht per uni te bewaren en dat spelers per uni direct weten waar ze aan toe zijn. Er kwamen met de merge veel berichten binnen via nieuws-sectie, dus had deze makkelijk overzien kunnen worden of berichten met een hogere prioriteit onderdrukt worden. Gooi je het algemeen, dan ben je een week bezig met de vragen te beantwoorden of het ook in de uni geldt die niet genoemd is etc.
      Hall of Fame regels aanpassen wordt een kliederboel. Sowieso zijn de universa Deimos, Eridanus en Fidis gewoon op de originele Hall of Fame regels aan het Ogamen. Dit zijn ook gewoon de algemene regels. Er is alleen per doeluniversum de keuze gemaakt om hier een apart reglement voor te dragen om én de waarde van een top10 notering meer waardevol te maken.

      Onze eerste taak als Moderator is het netjes houden van de secties en overzicht te behouden, de top10's is daar een groot voorbeeld van. Dat daar anders over wordt gedacht...tsja...
      Tijden veranderen en dat zie je direct terug in Ogame met de specs. In een nieuwe uni vliegen de eerste hofs binnen een week om je oren en binnen een maand komen de eerste top10's binnen. Blijkbaar wordt er nu net zoveel waarde gehecht aan een slag, dat net van top10-waarde is, in een uni die een half jaar oud is als een slag van hetzelfde kaliber in een uni dat net een maand of 2 open is. En ja odlaw, ik weet dat je later begonnen was in Cygnus.
    • @HT
      Spelers weten direct waar ze aan toe zijn, als wijzigingen van de regels gepost worden in de nieuws-sectie, die daar voor bedoeld is.
      Als je vragen van spelers wilt voorkomen, die niet begrijpen voor welke uni het geldt, zal je dus een duidelijke post moeten maken.
      Verder hoort het sowieso in het Hall of Fame reglement thuis, die aanpassing zullen jullie nog moeten maken.
      Je hebt ervoor gekozen om mod te worden, en dienstverlening aan de spelers (bv het beantwoorden van vragen of het bijwerken van de top 10) hoort bij je primaire taken.

      #odlaw
      De aanpassing van de vereisten voor een top 10 slag is absurd.
      Het is alleen maar een tijdelijke werkbesparing voor de mods, die even wat extra werk hadden aan de zgn. kleine top 10 slagen.
      Gezien de snelheid en de frequentie waar in de top 10 wordt bijgewerkt, bestond dat extra werk enkel uit het pinnen van wat top 10 waardige slagen.
      De eerste slag in Xalynth, die voldoet aan de nieuwe norm, staat na bijna een week nog steeds niet in de top 10.
      Er staat zelfs nog geen enkele slag in de top 10.
      Het terugdraaien van deze maatregel heeft dan ook weinig zin, gezien het aantal nog niet verwerkte gemaakte slagen.
      Ik was en ben nog steeds van mening dat de top 10 met regelmaat moet worden bijgewerkt, met een minimum van 3x per week.
      Met het up to date houden van de top 10 secties, trek je meer en vaker bezoekers naar het forum.
      Verder vraag ik me af, of dit met goedkeuring van Gameforge is gedaan, aangezien onze Duitse vrienden erg hechten aan eenheid in alle communities, en er maar erg weinig vrijheid is voor een community om af te wijken van de standaard.

      Trial Game Operator OGame.nl
      IRC: Rdet


    • Yoshi wrote:

      Odlaw, jij en ik weten beiden dat de MOD in kwestie je heeft vertelt dat het meer overzicht geeft, niet dat het werk gemakkelijker wordt. Ik zou het dan ook fijn vinden dat wanneer je zonder toestemming mijn woorden gebruikt, je dit dan wel juist doet. Overigens weten we sinds je eerste post al dat je het er niet mee eens bent, volgens mij snap je ook wel dat een vijfde keer hetzelfde verhaal posten niet echt veel nut gaat hebben. Ik adviseer je dan ook nogmaals ga het gesprek met een MOD of de BA aan om het te bespreken en luister naar wat er verteldwordt.
      En jij dacht niet dat ik dit argument al eerder zelf bedacht had? Doe me een lol en beledig mijn intellect niet, s.v.p.
      Ieder weldenkend mens kwam tijdens het lezen van de aanpassingen al tot de conclusie dat werkbesparing het enige onderliggende argument zou kunnen zijn... Dit heeft niets met onze PM's te maken, dus jouw toestemming heb ik dan ook niet nodig.

      En 5x hetzelfde verhaal posten? Volgens mij ben ik de enige die iedere keer met nieuwe voorbeelden en argumenten aan komt zetten, waarom het zo'n onnodige en dus onzinnige regelverandering betreft. Ik krijg alleen tot 5x toe (PM's niet mee gerekend, want dat doe ik natuurlijk niet zonder jouw toestemming) exact hetzelfde antwoord...

      Hitsugaya Toushiro wrote:

      @odlaw: Top10 slagen zijn niet de 10 grootste slagen van dat moment in een uni. Een top10 slag moet nog altijd volgens de regels minstens 100m dmg totaal hebben opgebracht in een 20% slag. Je kan dus ook wel 5 miljard dmg maken totaal en het is een 11% slag, dan telt ie niet mee voor een top10 notering.
      Waarom we deze keuze gemaakt hebben, wat de Mod in kwestie ook al heeft aangekaart, is het overzicht voor beide partijen. Zowel Mods als spelers hebben hier meer voordelen van. Er kwamen te snel veel slagen binnen en er werd bewust gevlogen op defjes om ook maar 100m dmg te behalen. Dat je op die manier als speler een top10 notering wilt bemachtigen die eventueel niet eens de top10 lijst ooit zal behalen, is eigenlijk van geen enkele meerwaarde als fleeter point of view. We hebben bekeken met de fleeters onder de Moderators wat de mogelijkheden waren en dit was naar ons idee de beste optie voor iedereen. Ook teamlers hebben hun slagen van sticky af moeten zien gaan. Het is niet dat er 1 speler benadeeld wordt.


      Onze eerste taak als Moderator is het netjes houden van de secties en overzicht te behouden, de top10's is daar een groot voorbeeld van. Dat daar anders over wordt gedacht...tsja...
      Tijden veranderen en dat zie je direct terug in Ogame met de specs. In een nieuwe uni vliegen de eerste hofs binnen een week om je oren en binnen een maand komen de eerste top10's binnen. Blijkbaar wordt er nu net zoveel waarde gehecht aan een slag, dat net van top10-waarde is, in een uni die een half jaar oud is als een slag van hetzelfde kaliber in een uni dat net een maand of 2 open is. En ja odlaw, ik weet dat je later begonnen was in Cygnus.
      Sorry, HT, ik achtte het niet noodzakelijk om gedetailleerd in te gaan op de regels voor een HoF en/of top-10. Het ging mij om het voorbeeld. Epke had zich immers wél gekwalificeerd voor de finale, dus als hij daarin de 3e score neer zet, krijgt hij de bronzen medaille...
      Dat ik later ben begonnen in Cygnus doet hier helemaal niet ter zake... Er had ook gekozen kunnen worden voor een merge van de fora en dus ook de top-10-en, dan had je dit hele gezeur niet gehad. Maar als je dan toch een nieuwe uni/forum/HoF/top-10 formeert, dan gelden daar ook dezelfde regels in. Tenzij je op voorhand had aangegeven dat er, vanwege de vlootgroottes in de nieuwe uni, andere regels van toepassing zouden gaan zijn.
      En zelfs dát doet eigenlijk helemaal niet ter zake... Zoals Rdet aangeeft: Het is een tijdelijke beperking van werkdruk voor een tijdelijk probleem. Ik vind het niet eens noodzakelijk dat de top-10 3x per week wordt bijgewerkt...

      En voor het geval men zich afvraagt of ik nu echt zo vreselijk veel waarde hecht aan die ene top-10 notering: (HELL YEAH!!!!) Nee... dat valt reuze mee. Maar waar ik erg slecht tegen kan, is het aanpassen van regels zonder hier een gedegen onderbouwing aan mee te geven.
      Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...