Nieuwe Specs Gemini!?

    • Iedereen een beetje water bij de wijn doen... Toch wel één van de meest lachwekkende reacties die ik heb gelezen.
      Bij deze merge was het vrij simpel, je had namelijk 3 keuzes:
      - 1x vlootspeed (wellicht max ophoging naar 2x) = u3
      - 2x vlootspeed (wellicht max ophoging naar 3x/4x) = Pegasus
      - 4x vlootspeed (wellicht max ophoging naar 5x/6x) = Gemini

      in de basis maak je dus al een keuze voor speed. Je weet ook dat u3 de meest traditionele uni is en dus weinig gekke dingen zal krijgen. Gemini heeft buiten zijn 4x speed ook geen gekke dingen en zal dus niet snel speciale features als def naar puin krijgen. Pegasus heeft door zijn o.a. 60% vloot naar puin al iets meer speciale features, al zie ik def naar puin hier ook niet gebeuren. Als je dan hoop hebt op speciale features had je waarschijnlijk de hoogste kans gehad door Pegasus te kiezen. Dat ik mensen hierboven dan zie reageren met voorstellen om de vlootspeed van Gemini naar 2x te zetten bijvoorbeeld... Heb je uberhaupt wel nagedacht waar je naartoe merged? Je kunt als eenling niet even naar een oude server mergen en bepalen wat voor jou het meest ideaal is.

      De oude rotten uit Gemini hebben heel bewust vanaf het begin voor deze specials gekozen. Die zitten helemaal niet te wachten op een def naar puin etc. Maar je kunt gerust een polletje wagen. Kan je alleen verzekeren dat wanneer bepaalde Gemini spelers niet willen dat er een meerderheid komt dan komt er ook geen meerderheid.
    • Flugel25 wrote:

      Iedereen een beetje water bij de wijn doen... Toch wel één van de meest lachwekkende reacties die ik heb gelezen.
      Bij deze merge was het vrij simpel, je had namelijk 3 keuzes:
      - 1x vlootspeed (wellicht max ophoging naar 2x) = u3
      - 2x vlootspeed (wellicht max ophoging naar 3x/4x) = Pegasus
      - 4x vlootspeed (wellicht max ophoging naar 5x/6x) = Gemini

      in de basis maak je dus al een keuze voor speed. Je weet ook dat u3 de meest traditionele uni is en dus weinig gekke dingen zal krijgen. Gemini heeft buiten zijn 4x speed ook geen gekke dingen en zal dus niet snel speciale features als def naar puin krijgen. Pegasus heeft door zijn o.a. 60% vloot naar puin al iets meer speciale features, al zie ik def naar puin hier ook niet gebeuren. Als je dan hoop hebt op speciale features had je waarschijnlijk de hoogste kans gehad door Pegasus te kiezen. Dat ik mensen hierboven dan zie reageren met voorstellen om de vlootspeed van Gemini naar 2x te zetten bijvoorbeeld... Heb je uberhaupt wel nagedacht waar je naartoe merged? Je kunt als eenling niet even naar een oude server mergen en bepalen wat voor jou het meest ideaal is.

      De oude rotten uit Gemini hebben heel bewust vanaf het begin voor deze specials gekozen. Die zitten helemaal niet te wachten op een def naar puin etc. Maar je kunt gerust een polletje wagen. Kan je alleen verzekeren dat wanneer bepaalde Gemini spelers niet willen dat er een meerderheid komt dan komt er ook geen meerderheid.
      Ik heb destijds ook heel specifiek voor Vega gekozen. Van die specs zijn niks meer over. Dus wat te doen met de oude rotten uit Vega? Ik zat niet te wachten op een uni zonder def naar puin, maar heb hierin geen keuze gehad. Wat eigenlijk voor de polls al is aangegeven is dat speciale features geen opties zijn om te veranderen, dus def naar puin zit er niet in.

      Vanuit mijn speelstijl, (vega 5x speed en 70% puin + def naar puin) zag ik in gemini in eerste instantie de specs die hier het dichtsbij lagen in speed x4. Mijn verwachting is dat eco overal naar 7 gaat, dus dat is geen keuze, ik begreep dat speed niet naar beneden kan, dus ik heb hier een x4 speed garantie. Alleen een van de aannamen die ik maakte is dat een grotere meerderheid ook wel zit te wachten op meer vloot naar puin, of in iedergeval de gevestigde orde die daarmee potentieel een stuk meer profits kunnen pakken.

      Is water bij de wijn dan lachwekkend? misschien, maar ik zie geen reden waarom alleen de mensen die geforceerd uit hun universum hebben moeten vertrekken zich maar moeten aanpassen, ergo mijn opmerking om water bij de wijn te doen. Verwacht ik 70-80%? Nee. Zou ik dat willen? Ja. Wat is redelijk? 50% als je het mij vraagt.

      Mja, het is een gok, met de polls pas na de merge te doen, eigenlijk schandalig vanuit GF, je maakt een inschatting, maar uiteindelijk blijft het een stuk koffiedik kijken. Ik had eerlijk gezegd geen idee hoe mensen er buiten Vega over dachten en al helemaal geen idee hoe de machtverhoudingen buiten deze universa waren.

      Misschien na spec veranderingen nog een optie aan mensen geven om te switchen? :$
    • Zoveel leuke ideeën XD

      Def naar puin gaat geen optie worden, kijk naar de vorige opzet het zal gewoon weer het zelfde gaan.

      Specs verlagen... geen idee of dat een optie is maar dat moeten we gewoon afwachten, wanneer wish de topic start, en we eindelijk kunnen stemmen ^^

      Overigens zijn voor mij de 2 belangrijkste

      Eco 4 naar 7 :love:

      Vloot snelheid zie ik liever van 4 naar 2 of 3 gaan, sws niet hoger ik kom vanuit een x2 uni dan is x4 al een groot verschil (x4 kan ik overigens wel mee leven)
      Bijna Weekend!
    • Dat is niet stug. De uni is al jarenlang 4x vlootspeed. Omdat er ineens andere spelers bijkomen van andere universa moeten ze het ineens omlaag gooien? Dan moet ik Flugel gelijk geven. Je kiest een snelheid in vloot die bij je past en overweegt nog andere zaken. Sommigen zijn naar 4x speed gevlucht, omdat de 2x speed uni gewoon geen optie was voor ze.
    • Hier stem ik ook mee met Flugel en HT.

      Het liefste zie ik def naar puin optie. Want het lijkt mij een hele interessante spec om mee te spelen. Maar niet iedereen heeft de tijd om daar ook mee te spelen helaas. Dus gaat het ook niet door.

      Wel lijkt het interessant om juist speciale features toetenvoegen aan een uni. Bijvoorbeeld Spy raids. Of het aantal MW verkleinen. AGS limet verwijderen(van max 5 aanvallers naar max 20). Bij de event server had je een spec wat onderzoeks-tijden verkort. Dat lijkt mij helemaal een leuke toevoeging voor de ogamers die hun onderzoek lvl's wat hoger hebben.

      Uiteraard zijn wij afhankelijk van GF van wat ze wel en niet willen. Maar wat meer experimenteren kan nooit kwaad:).
    • Bolder wrote:

      Typisch.. spelers met de dikste def zijn tegen def naar puin...
      Je vloot gaat ook naar puin.. dus def ook zou ik zeggen.
      Ten minste 50%

      Klopt. Puur om je nog te sarren als fleeter gooien ze er zelfs nog een officier bij die de kans op rebuilden van def nog eens vergroot. Wat krijgen fleeters ervoor terug? 2 extra vlootsloten.
    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      Bolder wrote:

      Typisch.. spelers met de dikste def zijn tegen def naar puin...
      Je vloot gaat ook naar puin.. dus def ook zou ik zeggen.
      Ten minste 50%
      Klopt. Puur om je nog te sarren als fleeter gooien ze er zelfs nog een officier bij die de kans op rebuilden van def nog eens vergroot. Wat krijgen fleeters ervoor terug? 2 extra vlootsloten.
      die def na puin hoeft niet hoor maar een hoger puin % is prima met een 4x fleet en 7x eco gaan er sws al meer vrachters vloten rond vliegen...maar einde van de dag iedereen weet toch dat fleete niet rendabel is op lange termijn..
      kei leuk elkaar slopen maar ga dan na .org daar heb je nog wel 5k spelers in een uni hier totaal niet dus na de merger 2 maanden en iedereen is weer terug bij het oude..
      lekker mijntjes aanklikken krijg je veel meer voor terug!
      Every Superhero needs it foe.

      I'll be the big bad, if you wanna play superhero.
    • Stephan wrote:

      Hitsugaya Toushiro wrote:

      Bolder wrote:

      Typisch.. spelers met de dikste def zijn tegen def naar puin...
      Je vloot gaat ook naar puin.. dus def ook zou ik zeggen.
      Ten minste 50%
      Klopt. Puur om je nog te sarren als fleeter gooien ze er zelfs nog een officier bij die de kans op rebuilden van def nog eens vergroot. Wat krijgen fleeters ervoor terug? 2 extra vlootsloten.
      die def na puin hoeft niet hoor maar een hoger puin % is prima met een 4x fleet en 7x eco gaan er sws al meer vrachters vloten rond vliegen...maar einde van de dag iedereen weet toch dat fleete niet rendabel is op lange termijn..kei leuk elkaar slopen maar ga dan na .org daar heb je nog wel 5k spelers in een uni hier totaal niet dus na de merger 2 maanden en iedereen is weer terug bij het oude..
      lekker mijntjes aanklikken krijg je veel meer voor terug!
      Kan me voorstellen dat je met zo'n instelling om te spelen deze redenering hebt.
      Maar volgens de overleving van ogame is fleeten toch leuker als klikken op een mijntje, dus waarom dan naar org??
      Dus die def naar puin mag WEL hoor
    • Het gaat me niet zo zeer over de wel of niet puin na def dat maakt niet niets uit xD
      gaat me erom dat de redenene van hoge puin en hoge puin van def alleen maar komen van spelers komen zoals bvb.
      HT. turtles krijgen hogere % def terug na hit door comanders en fleeters maar 2 gratis sloten.

      dat def na puin er misschien niet inzit is jammer voor hen die uit een uni komen met die specs maar!
      er zijn wel dingen die te veranderen zijn in het voordeel van fleeters, zoals :

      Hoger puin %
      lager deutverbruik.

      en zelfs hogere eco is een voordeel voor fleeters..

      Maar wat ik bedoelde, is:
      hier heb je 10 active fleeters per uni dus dat betekend dat je er nu 25 hebt + een handjevol rippers..
      als je echt wil fleeten zul je toch echt na .org moeten waar je 5k spelers hebt ipv een magere 200 per uni.
      daar heb je meer unis meer spelers meer manieren om te spelen en meer verschillende specs..

      maar dat nu overal de 7x eco gaat komen is een mijner uit einelijk wel in het voordeel.
      Every Superhero needs it foe.

      I'll be the big bad, if you wanna play superhero.
    • Stephan wrote:

      hier heb je 10 active fleeters per uni dus dat betekend dat je er nu 25 hebt + een handjevol rippers..
      als je echt wil fleeten zul je toch echt na .org moeten waar je 5k spelers hebt ipv een magere 200 per uni.
      daar heb je meer unis meer spelers meer manieren om te spelen en meer verschillende specs..
      De meeste Nederlandse spelers beginnen in een NL server. Ze hebben een account opgebouwd in .nl. Ik speel al 5 jaar op de zelfde account.
      Ik ga nu zomaar ergens anders beginnen omdat het daar beter schijnt te zijn. Want ik heb al tijd en energie gestoken in mijn main account. Je argument is krom.

      Het is wel vreemd waarom je als miner in gemini gaat spelen waar de speed ook X4 is. Als miner zou ik liever in uni 3 spelen dan in gemini in mijn perspectief. Def naar puin zorgt er voor dat je juist actief gaat spelen. ipv alles netjes achter je def houden waarbij je niet meer hoeft te saven. Moet je juist wat moeite doen om alles veilig te houden. Dat is helemaal niet zo slecht. Sta je eenmaal op nummer 1 en niemand kan je meer aan dan heb je ook het recht om niet meer te hoeven saven. Want ogame is en blijft een oorlogs spel. De groep/persoon die de oorlog wint mag van de vruchten plukken.
    • TheDutchRitual wrote:

      Stephan wrote:

      hier heb je 10 active fleeters per uni dus dat betekend dat je er nu 25 hebt + een handjevol rippers..
      als je echt wil fleeten zul je toch echt na .org moeten waar je 5k spelers hebt ipv een magere 200 per uni.
      daar heb je meer unis meer spelers meer manieren om te spelen en meer verschillende specs..
      De meeste Nederlandse spelers beginnen in een NL server. Ze hebben een account opgebouwd in .nl. Ik speel al 5 jaar op de zelfde account.Ik ga nu zomaar ergens anders beginnen omdat het daar beter schijnt te zijn. Want ik heb al tijd en energie gestoken in mijn main account. Dus je argument is krom.
      Ik zeg niet dat het moet.
      maar als je echt tegen actieve mensen met meer mensen wil spelen,
      geef ik het als optie..

      een uni waar geen def na puin is en nu 30% puin is gaat geen 80% puin en 50% def worden!

      maar we zien wel wanneer de poll komt!
      hopelijk snel!
      Every Superhero needs it foe.

      I'll be the big bad, if you wanna play superhero.
    • Stephan wrote:

      Ik zeg niet dat het moet.
      maar als je echt tegen actieve mensen met meer mensen wil spelen,
      geef ik het als optie..
      Denk je serieus dat spelers van .nl naar .org gaan puur omdat jij het mededeelt als 'optie'? Ik betwijfel dat spelers hun speel groep gaan verlaten om in .org te spelen.

      Def naar puin is naar mij welkom:D. Zorgt voor wat meer concurrentie en serieus spelen :thumbsup: :thumbsup:
    • TheDutchRitual wrote:

      Stephan wrote:

      Ik zeg niet dat het moet.
      maar als je echt tegen actieve mensen met meer mensen wil spelen,
      geef ik het als optie..
      Denk je serieus dat spelers van .nl naar .org gaan puur omdat jij het mededeelt als 'optie'? Ik betwijfel dat spelers hun speel groep gaan verlaten om in .org te spelen.
      Def naar puin is naar mij welkom:D. Zorgt voor wat meer concurrentie en serieus spelen :thumbsup: :thumbsup:
      Denk je nou serieus dat iedereen zoals jij of zoals mij denkt...
      een optie geven is altijd een mogelijk he.

      zoals ik al zei het maakt mij niet uit als er def na puin komt.
      maar zal wss niet gebeuren omdat die dingen nog nooi in een bestaande uni gekomen zijn.

      niet hier niet in .org niet in .de niet in .us...
      dat is alles wat ik probeer te zeggen.
      Every Superhero needs it foe.

      I'll be the big bad, if you wanna play superhero.