Nieuwe Specs Gemini!?

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Nieuwe Specs Gemini!?

      Hallo,
      Nu de merger is geweest, vroeg ik me af of de specs van gemini verandert konden worden.
      Zoja, wat moeten die specs worden?

      ik zelf zat te denken aan :
      7x eco (+3)
      4x vloot (+0)
      50% puin (+20%)
      geen def na puin
      deut verbruik na ,5 (-,5)

      +30 velden (+5)

      Gooi je ideén hier neer voor er een poll komt.
      Kunnen we in ieder geval zien wat de meerderheid wil.

      grtz
      zo
      Every Superhero needs it foe.

      I'll be the big bad, if you wanna play superhero.
    • ik zat zelf te denken aan:

      1. eco naar 0 (geen opbrengsten uit mines)
      2. vlootspeed naar 1/10 van normaal (10% vlootspeed)
      3. Puin uit vloot 1% (-29%)
      4. Def 100% rebuild
      5. Planeetvelden + 200 (mines leveren toch niks op)
      6. 70% deuteriumverbruik voor vloot. Daar tegenover staat dat het ook deuterium kost om vloot op een maan/planeet te hebben liggen. De schepen staan daar immers met draaiende motoren. Het is onrealistisch dat deze in die situatie geen deut zouden verbruiken. Exacte kosten kan ik niet geven, maar goedkoop wordt het niet.
      7. Melkwegen uitbreiden naar 50
      8. Minimale duur vakantiemodus naar 1 uur in plaats van 48 uur. Tevens produceren mines gewoon door in vakantie modus.*
      9. Gratis planeet herplaatsing bij aankoop van 10k DM
      10. Afschaffing van de interceptor

      * alleen geldig wanneer punt 1 wordt ingevoerd
    • JamesCameron wrote:

      ik zat zelf te denken aan:

      1. eco naar 0 (geen opbrengsten uit mines)
      2. vlootspeed naar 1/10 van normaal (10% vlootspeed)
      3. Puin uit vloot 1% (-29%)
      4. Def 100% rebuild
      5. Planeetvelden + 200 (mines leveren toch niks op)
      6. 70% deuteriumverbruik voor vloot. Daar tegenover staat dat het ook deuterium kost om vloot op een maan/planeet te hebben liggen. De schepen staan daar immers met draaiende motoren. Het is onrealistisch dat deze in die situatie geen deut zouden verbruiken. Exacte kosten kan ik niet geven, maar goedkoop wordt het niet.
      7. Melkwegen uitbreiden naar 50
      8. Minimale duur vakantiemodus naar 1 uur in plaats van 48 uur. Tevens produceren mines gewoon door in vakantie modus.*
      9. Gratis planeet herplaatsing bij aankoop van 10k DM
      10. Afschaffing van de interceptor

      * alleen geldig wanneer punt 1 wordt ingevoerd

      En dan nog gecrashed worden door rips die mw over vliegen en je kwam 3 sec voor impact online om de laatste paar flitsen van het uitroepteken mee te maken :P
      Duur van de vlucht op hrm 14: 1w 22h 40m 16s
    • Kaj wrote:

      Def naar puin is voor mietjes, idem voor hoger percentage naar puin
      Grappig, ik zou het precies anderom zeggen.

      Def naar puin zorgt ervoor dat je je shit op orde moet hebben en niet achter een def kan blijven liggen zonder in te loggen. Al verwacht ik niet dat def naar puin uberhaubt een poll optie wordt. Wel zonde, ik kom uit vega en had geen opties om als doeluni een def naar puin uni te kiezen terwijl ik dit wel graag gewild had.


      Alpatsjino wrote:

      Khan wrote:

      Eco omhoog
      Puin en vlootsnelheid zelfde houden

      Als jullie door een verdediging heen willen bouw je maar meer vloot
      Dat dus.
      Zoveel turtles zijn er niet eens in Gemini
      Hangt van de defenitie van turtle af I guess.. In Vega was 10 miljoen def al veel. Hier zie ik als ik rondkijken af en toe in de miljarden voorbij komen. Def haalt naar mijn idee de spanning uit het spel. Net als een laag puin percentage, dan gaat iedereen met grote stervloten rondvliegen, nou.. spannend zeg..

      Geef mij maar wat meer spanning, hoger vloot naar puin, hogere eco en als het een optie is, wat ik niet verwacht.. def naar puin. Dat zou de boel eens flink wakker schudden hiero.

      Ik zat niet op deze merge te wachten in huidige staat, maar nu hij er is, zou ik wel graag zien dat actie beloond gaat worden tov van passieve speelstijlen.
    • ReformeD wrote:

      Grappig, ik zou het precies anderom zeggen.

      Def naar puin zorgt ervoor dat je je shit op orde moet hebben en niet achter een def kan blijven liggen zonder in te loggen. Al verwacht ik niet dat def naar puin uberhaubt een poll optie wordt. Wel zonde, ik kom uit vega en had geen opties om als doeluni een def naar puin uni te kiezen terwijl ik dit wel graag gewild had.

      Nu is het enorm satisfying om een turtle te kunnen slopen - iemand die zich veilig waande achter zijn def. Het kost dan ook erg veel investment in vloot om dat te kunnen doen. Misschien dat spelers uit Vega liever lui zijn en alles met paplepel meekrijgen en dat alles er daar makkelijker aan toe ging - maar wat is de fun van het spelletje dan nog? Nu zijn er een aantal turtles en niets is leuker dan proberen om aan voldoende vloot te geraken ze te kunnen kraken. Dat de merge teleurstellend was voor sommigen snap ik maar da tis nu eenmaal hoe het gaat met OGame.

      TLDR, als je turtles wil slopen, bouw er dan de vloot voor. Als je liever een van de spelers bent die alleen maar zeurt over turtles omdat ze lastiger zijn te slopen dan een vrachtersvlootje van een miner -> zoek een andere uni


      Trots lid & medeoprichter van de board alliantie Trollen voor Kuikens [TvK]
    • Kaj wrote:

      ReformeD wrote:

      Grappig, ik zou het precies anderom zeggen.

      Def naar puin zorgt ervoor dat je je shit op orde moet hebben en niet achter een def kan blijven liggen zonder in te loggen. Al verwacht ik niet dat def naar puin uberhaubt een poll optie wordt. Wel zonde, ik kom uit vega en had geen opties om als doeluni een def naar puin uni te kiezen terwijl ik dit wel graag gewild had.
      Nu is het enorm satisfying om een turtle te kunnen slopen - iemand die zich veilig waande achter zijn def. Het kost dan ook erg veel investment in vloot om dat te kunnen doen. Misschien dat spelers uit Vega liever lui zijn en alles met paplepel meekrijgen en dat alles er daar makkelijker aan toe ging - maar wat is de fun van het spelletje dan nog? Nu zijn er een aantal turtles en niets is leuker dan proberen om aan voldoende vloot te geraken ze te kunnen kraken. Dat de merge teleurstellend was voor sommigen snap ik maar da tis nu eenmaal hoe het gaat met OGame.

      TLDR, als je turtles wil slopen, bouw er dan de vloot voor. Als je liever een van de spelers bent die alleen maar zeurt over turtles omdat ze lastiger zijn te slopen dan een vrachtersvlootje van een miner -> zoek een andere uni

      Ik zie al waar wij verschillen. Jij bekijkt het vanuit de aanvaller, ik vanuit de verdediger. Maar als je goed gelezen had in mijn eerste bericht had je misschien daar op in kunnen haken.

      Anyway, ik herhaal mijzelf dan nog maar een keer, def naar puin zorgt ervoor dat iedereen actief zijn account moet bijhouden. Doen mensen dat niet wordt je al heel snel een leuk target. Dit beloond slim en actief spelen tov luie mensen die achter hun def liggen te roesten.

      Inhakend op wat jij zegt, meer vloot bouwen om een grotere def te kunnen kraken. Wat je bedoeld is meer sterren bouwen om een aanvaller te kunnen kraken. Met 'gewone' vloot lopen losses ook met een mega vloot al heel snel op, of zijn deut kosten dusdanig hoog dat het niet aantrekkelijk is. Mijn persoonlijke mening is dat er niks saaier is dan RIP launchen en maar hopen dat je tegenstander niet online komt. Ik snap niet wat er satisfying aan is om na launch 2-3 uur te moeten wachten op het resultaat.
    • ReformeD wrote:

      Kaj wrote:

      Def naar puin is voor mietjes, idem voor hoger percentage naar puin
      Grappig, ik zou het precies anderom zeggen.
      Def naar puin zorgt ervoor dat je je shit op orde moet hebben en niet achter een def kan blijven liggen zonder in te loggen. Al verwacht ik niet dat def naar puin uberhaubt een poll optie wordt. Wel zonde, ik kom uit vega en had geen opties om als doeluni een def naar puin uni te kiezen terwijl ik dit wel graag gewild had.


      Alpatsjino wrote:

      Khan wrote:

      Eco omhoog
      Puin en vlootsnelheid zelfde houden

      Als jullie door een verdediging heen willen bouw je maar meer vloot
      Dat dus.Zoveel turtles zijn er niet eens in Gemini
      Hangt van de defenitie van turtle af I guess.. In Vega was 10 miljoen def al veel. Hier zie ik als ik rondkijken af en toe in de miljarden voorbij komen. Def haalt naar mijn idee de spanning uit het spel. Net als een laag puin percentage, dan gaat iedereen met grote stervloten rondvliegen, nou.. spannend zeg..
      Geef mij maar wat meer spanning, hoger vloot naar puin, hogere eco en als het een optie is, wat ik niet verwacht.. def naar puin. Dat zou de boel eens flink wakker schudden hiero.

      Ik zat niet op deze merge te wachten in huidige staat, maar nu hij er is, zou ik wel graag zien dat actie beloond gaat worden tov van passieve speelstijlen.

      Hangt helemaal niet van de definitie af, een turtle heeft als speelstijl dat het merendeel van de punten in defence zit, dat is de definitie en daar zijn er niet veel van.
      De rest zijn mensen die een hogere defence bouwen omdat de vloten ook groter worden -> logisch gevolg in elke uni wereldwijd.

      En voor de rest, def naar puin invoeren in een uni die al 8 jaar bestaat en dat nooit heeft gekend, ga lekker een eind weg
      Ik ben hier gaan spelen omdat ik juist geen def naar puin wil, ik heb namelijk nog een sociaal leven
      14/15 Planeten
      Punten: 1.008.259.192 (plaats 1 van 1.695)
    • Zelf ben ik niet echt fan van def naar puin vooral niet in deze speed. @ReformeD ik snap dat de merg voor jou nadelig uit pakt. Maar def naar puin is een spec waar veel spelers niet mee kunnen spelen.

      Waar ik het wel met je eens ben is dat vloot puin naar boven mag. 30% is voor mij persoonlijk echt te weinig. Vooral met de nieuwe uitdagende vloten die hier rond vliegen. Een lage puin percentage stimuleert een passieve play stijl. De enige manier dat dan echt winst kan maken is een dikke rip vloot bouwen. De grootse 2 voorbeelden hier van Alpa en Unkown. Om nu dan met ze alle dik rip vloten te gaan bouwen lijkt me ook frappant.

      Met een puin percentage 50% of hoger word het voor fleeters wat aantrekkelijker om te vliegen. plus is een kleine aanpassen in tegenstelling tot def naar puin:).
    • Alpatsjino wrote:

      ReformeD wrote:

      Kaj wrote:

      Def naar puin is voor mietjes, idem voor hoger percentage naar puin
      Grappig, ik zou het precies anderom zeggen.Def naar puin zorgt ervoor dat je je shit op orde moet hebben en niet achter een def kan blijven liggen zonder in te loggen. Al verwacht ik niet dat def naar puin uberhaubt een poll optie wordt. Wel zonde, ik kom uit vega en had geen opties om als doeluni een def naar puin uni te kiezen terwijl ik dit wel graag gewild had.


      Alpatsjino wrote:

      Khan wrote:

      Eco omhoog
      Puin en vlootsnelheid zelfde houden

      Als jullie door een verdediging heen willen bouw je maar meer vloot
      Dat dus.Zoveel turtles zijn er niet eens in Gemini
      Hangt van de defenitie van turtle af I guess.. In Vega was 10 miljoen def al veel. Hier zie ik als ik rondkijken af en toe in de miljarden voorbij komen. Def haalt naar mijn idee de spanning uit het spel. Net als een laag puin percentage, dan gaat iedereen met grote stervloten rondvliegen, nou.. spannend zeg..Geef mij maar wat meer spanning, hoger vloot naar puin, hogere eco en als het een optie is, wat ik niet verwacht.. def naar puin. Dat zou de boel eens flink wakker schudden hiero.

      Ik zat niet op deze merge te wachten in huidige staat, maar nu hij er is, zou ik wel graag zien dat actie beloond gaat worden tov van passieve speelstijlen.
      Hangt helemaal niet van de definitie af, een turtle heeft als speelstijl dat het merendeel van de punten in defence zit, dat is de definitie en daar zijn er niet veel van.
      De rest zijn mensen die een hogere defence bouwen omdat de vloten ook groter worden -> logisch gevolg in elke uni wereldwijd.

      En voor de rest, def naar puin invoeren in een uni die al 8 jaar bestaat en dat nooit heeft gekend, ga lekker een eind weg
      Ik ben hier gaan spelen omdat ik juist geen def naar puin wil, ik heb namelijk nog een sociaal leven
      Al verwacht ik niet dat def naar puin uberhaubt een poll optie wordt

      en als het een optie is, wat ik niet verwacht.. def naar puin

      Volgens mij zeg ik hier prieces hetzelfde?
      Ik betwist niet dat het ongepast zou zijn in deze uni.

      Al denk ik wel dat argument van ik speel hier al 8 jaar wegvalt tegen het feit dat er een merge geweest is. Ik denk dat iedereen een beetje water bij de wijn moet doen. Meer vloot naar puin owrd niemand slechter van, evenals meer eco. Wel grappig, ik zou juist denken dat jij een van de grootste voorstanders zou zijn van meer eco en hogere pijn.. gezien jij er het meest van te halen hebt.