Alliantie PvE missie: Space Castle

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Alliantie PvE missie: Space Castle

      Ogame is altijd wel al PvP geweest en dat is goed. Het enige wat we een beetje PvE kunnen doen is expeditie, maar na een bepaald aantal punten stop je daar mee, want het is niet rendabel genoeg, omdat i-tjes raiden meer oplevert.
      Jarenlang zijn er allianties in Ogame. Ze worden steeds kleiner met de leegloop van Ogame, omdat we anders niet genoeg targets hebben. Minder naps voor dezelfde redenen. Alliantie naps al helemaal uit den boze. Ik zou wel iets meer willen zien dan dat we nu in bepaalde universa, voor de merge en na de merge, een soort van wapenstilstand hebben. De ene alliantie doet zijn ding, de rest laat ze met rust als het ware. Daarnaast hebben we nog genoeg spelers in een uni die niet in een alliantie willen, omdat ze meer targets willen behouden en in een alliantie zitten het al gauw 5 - 10 targets minder oplevert.
      Hier enkele ideeën wat mogelijk zou kunnen zijn.


      ~~Space Castle~~


      Onze Spio Commander heeft een nieuw melkweg ontdekt. Na verdere expeditie naar het nieuwe gedeelte in het heelal doemde er een groot gebouw voor ze op. Na veel moed en wilskracht zijn de spionage troepen erop uit gegaan om het gebouw te verkennen. Het lijkt onbewoond te zijn, dus snel planten ze hun vlag. Eén Spionage Kapitein was redelijk dronken door de moed te verzamelen en gooide een halve fles whiskey tegen het gebouw aan en grapte "Space Castle" tegen zijn mede-officieren. Space Castle was geboren.
      Na een lange periode van onderzoeken wat de "Space Castle" in petto had en wat het doel was van dit verlaten gebied, stuitten wetenschappers op een oud logboek. Het leek een oude taal en veel teksten waren vervaagd. Hetgeen wat ze hebben kunnen vinden uit het logboek, was het volgende:

      Requirements:
      1. In een alliantie zitten met 3 of meer leden
      2. Vloot
      3. Alliantiehangar lvl 1




      Spelregels:

      • Dit event valt op zaterdagavond om 22:00 uur. Je kunt registreren tussen donderdag 00:01 en zaterdag 21:00.
      • Hetgeen je registreert voor deelname aan het event, kan je veranderen binnen de registratietijd. De laatste registratie binnen de registratietijd is geldend voor deelname.
      • Iedere speler die in een alliantie zit met 3 of meer leden heeft de mogelijkheid om te registreren met vloot.
      • Om deel te nemen aan de "Space Castle", dien je in het bezit te zijn van enkele schepen.
      • De alliantie neemt alleen deel aan dit event als er minimaal 3 en maximaal 10 deelnemers zijn uit je alliantie.
      • Bij meer dan 10 registraties, zullen de 10 hoogste spelers uit de alliantie in de militaire ranglijst deelnemen aan het event.
      • Je verliest geen schepen of verdedigingswerken tijdens dit event.
      • Allianties nemen het tegen elkaar op in brackets. De laatste alliantie die overblijft zal de "Space Castle" bezetten voor een bepaalde tijd.
      • Elke deelnemer heeft een maximum registratie van 500.000 eenheden. Choose wisely.
      • Je dient in het bezit te zijn van de eenheden van vloot voor registratie.



      Vloten en verdedigingswerken worden geregistreerd met de waardes van jouw individuele wapen-, schild- en pantsertechniek.
      Deelnemers worden onderverdeeld in aantal punten in militaire ranglijst. De laagste van de deelnemers van registratie is nr1, nr2 met meer punten en nr10 met hoogste punten.
      Elk gevecht gaat op en neer tussen individuele vloten tussen de spelers. Tijdens deze gevechten zal het spel het gevecht simmen tussen deze 2 en de winnaar blijft staan om het dan tegen de volgende speler op te nemen met de vloot die overblijft ( 500.000 eenheden en na eerste gevecht 100.000 eenheden verloren is volgende sim met 400.000 eenheden ). Per gevecht is degene die de meeste eenheden verliest de verliezer van het gevecht. De alliantie waarbij alle deelnemers zijn gevallen, verliezen, en de winnende alliantie gaat door naar de volgende ronde. In de nieuwe ronde begint iedereen weer met de vloot die je hebt geregistreerd.
      Vloten bij registratie blijven geregistreerd staan, ook al ben je een dag later je vloot kwijt. Het moment van registreren, is geldend met je rang van dat moment. Je kan dus de nummer 1 zijn in militaire ranglijst, registreren en volgende dag je vloot gecrashed worden, maar dan blijf je volgens registratie nog steeds nummer 1.
      Alle allianties worden random geplaatst in brackets. Het is dus mogelijk dat de 2 grootste allianties het in de eerste ronde het tegen elkaar op moeten nemen.

      Het doel van dit event:

      Als alliantie kan je 4 dagen lang ( van zaterdag 22:00 tot woensdag 23:59 ) de bewoners zijn van de "Space Castle". Als alliantie krijgt iedere speler* binnen de alliantie bepaalde voordelen. Ook al kan je niet meedoen aan het event doordat je bijvoorbeeld lager stond dan de 10 hoogste in de militaire ranglijst.

      De voordelen:

      • Gratis Commander voor de periode van de bezetting ( blijft behouden na leaven alliantie tijdens bezetting )
      • 5% extra productie uit mijnen ( vervalt na leaven alliantie tijdens bezetting )
      • 10.000 gratis Donkere Materie ( blijft behouden ook na leaven van alliantie tijdens bezetting )
      • 5% sneller onderzoeken en gebouwen bouwen ( vervalt na leaven alliantie tijdens bezetting )
      • In melkweg en ranglijst een icoon bij alliantietag als bezetters van de "Space Castle" ( 5 minutes of fame ) ( vervalt na leaven alliantie tijdens bezetting )



      * De voordelen zullen alleen gelden als je tijdens de bezetting ook daadwerkelijk in de alliantie zit. Leaven van een alliantie tijdens de bezetting vervalt het recht op de voordelen, ook al zal je erna rejoinen. Joinen van een alliantie tijdens een bezetting geeft je geen recht op de voordelen.

      The post was edited 2 times, last by Hitsugaya Toushiro ().

    • je stuurt dus vloot ter waarde van 500.000? Dus dat zouden 500 spios kunnen zijn of 125 lichte gevechtsschepen?

      Lijkt me erg minimaal of begrijp ik het nu niet goed?

      Klinkt wel als een vet idee dit soort "events" heb je ook in van die clash of clans achtige dingen en dat maakt het wel leuker.

      eens een addict, ALTIJD een addict
      Space: Ogame addict, weerwolf addict board.ogame.nl/board38-algemee…rn/board553-rp-ww-corner/
    • Spacefighter wrote:

      je stuurt dus vloot ter waarde van 500.000? Dus dat zouden 500 spios kunnen zijn of 125 lichte gevechtsschepen?

      Lijkt me erg minimaal of begrijp ik het nu niet goed?

      Klinkt wel als een vet idee dit soort "events" heb je ook in van die clash of clans achtige dingen en dat maakt het wel leuker.

      500.000 eenheden. Dus kan 500.000 slagschepen zijn of vernietigers of RIPS. Gaat erom dat het aantallen zijn. Niet de waarde van vloot. En je moet deze aantallen ter beschikking hebben ( een max is het ).
    • Ik denk dat er één groot probleem is, en dat is dat de sterkste alliantie altijd wint en dus altijd extra boosts heeft en nog verder uitloopt op de rest. Zit er een max aan van vlootwaarde dan is het weer een kwestie van random, want als jij met je groep een mooi gebalanceerde registratie doet en jij komt net met je ss vloot tegen een ic vloot dan verlies je. Wat ik probeer te zeggen is dat er geen skill voor nodig is. Het is either een bonus voor de sterkste alliantie of het is een loterij.
    • Je weet dat de alliantie in Taurus en Pegasus in beide gevallen niet als #1 alli is begonnen? TBP in Taurus was zelfs in het begin een #3 alli geloof ik.
      De top 10 vormt zich echter in de loop der tijd op basis van kwaliteit van de speler. Als dan een groepje hebt gevonden waar je het goed mee kunt vinden is het vaak logisch dat ze eenzelfde spelniveau als jij hebt. Daarom zie je vaak dat een top alli ook uit de top spelers bestaat. Het werkt namelijk een stuk makkelijker samen met spelers die het spelletje wel snappen.

      Verder zie ik het probleem niet van de top 10 die alle bonussen opstrijkt? Is dat niet het hele kapitalistische idee van OGame? Als je wat wilt zul je je best er voor moeten doen. De topspelers steken er de meeste tijd en moeite in. Dan is het logisch dat ze meer voordelen halen dan lagere spelers die er minder tijd in steken.
    • Ik zie het als een zoveelste manier van de top 10 pushen met een nieuw idee wat er gewoon op neerkomt dat de top 10 de buit binnenhaalt. Anders gezegd als de 10 top wel uit verschillende alliantie spelers zou bestaan kwam er vanzelf wel een rondgaand mailtje tussen die top 10 spelers dat het voor hun veel winstgevender zou zijn om samen in 1 ally te gaan.
      ===
      En zelf vind ik dat de hond in de pot.
      ---
      jaja, nog steeds erg tegen dus.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Maar dat is toch ook logisch? Jij voegt een nieuwe element in de game toe. Feit is dat je het kunt 'winnen' door blijkbaar iets goed te doen. Top 10 spelers hebben normaal gesproken iets meer tijd en spelkennis en zullen dus vaker gaan winnen.

      Andersom vind ik het nergens op slaan dat het niet zo zou zijn. Moeten we v-mode hoppers dan voordelen gaan geven zodat ze nog meer vanuit die speelstijl kunnen gaan spelen? Alsjeblieft niet zeg.
      Het idee dat de top alles binnen haalt en de rest het er maar moet doen is nou precies hoe OGame werkt. Dat dwingt de top af namelijk. Wanneer de top niets meer zou doen zakken ze weg en zullen de spelers eronder de topplaatsen overnemen. Het is allemaal zo moeilijk niet. Kun je daar niet tegen? Dan vraag ik me af hoe je bij dit spel bent uitgekomen...
    • Dat denk ik niet Spacefighter. Ik denk dat de top 10 in vlootwaarde samen in een ally gaat en dan verder mindless elke week dat Space Castle bezet.
      Uitslag vooraf bekend, geen bal aan,

      Verzin iets spannenders zou ik zeggen.

      ====
      Flugel25, ik ben van voor de DM, officieren en het ic tijdperk, dus met 10.000 spelers in U10 destijds, 9900 daarvan zijn na het invoeren van voornoemde zaken afgehaakt en ja ik ben wel gebleven maar blijf wat tegen de stroom inroeien ja.
      Gewoon omdat ik weet dat het vroeger leuker was en je bv een weeklang kon genieten van het ontsluiten van de recyclers tech en je dan een weekje puintjes kon ophalen tov van spelers die achterliepen in die techtree. Nu dm-ed er een paar na 3 kwartier de recs tech vrij en begint te puinrumen na een uurtje nieuwe uni.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Wat Spacefighter bedoelt is dat het voor iedereen handiger zou zijn als je een bepaalde max aan vlootwaarde kan registreren voor dit event. Dat je wel de juiste schepen en aantallen nodig moet hebben, maar dat er, laten we zeggen, 1 miljard waarde als max bedacht wordt. Dan moet je echt gaan kijken wat handig is om mee te nemen en heeft iedereen een kans. In dit tijdperk stelt 1 miljard vlootwaarde niet veel voor. Hiermee ga je dus het gedoe van OP allianties uit de weg, want die hebben ook een max wat ze mee kunnen nemen.
    • Ik lees dat je techs meegaan, meestal hebben de top spelers ook de beste techs, dus een lagere gerankte speler met wel heel veel vloot in een andere ally zit dan alleen en mist 9 maatjes met dezelfde vloot....aka de top 10 ally wint hoor, ondanks 1 goede speler spacefighter met zijn eigen vloot op rank 21 dan bv.

      kansloos.

      Verder wordt er geschreven dat het erger is om 100.000 spioos te verliezen dan 99.999 ic en dat dan de ic verliezer doorgaat.

      duh.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Dat was het idee met aantallen van vloot. Als dat niet doorgaat met het nieuwe idee van vlootwaarde, dan is het wie meeste vlootwaarde verliest de verliezer. Verloren schepen blijven per ronde verloren, maar komen bij de volgende ronde weer terug. Overigens met techs slaat het alleen erop misschien in oude universa ( uni3, Gemini, Pegasus ). Zagadra bijvoorbeeld was de nr1 er met techs 15/15/15 en spelers die 10% van zijn vlootwaarde hadden die 17/16/17 hebben. En als je er een max op legt van vlootwaarde, dan kan je zo hoog staan als je wilt, maar dan kan je ook kapot gaan door een speler buiten de top50. Het is maar wat je inbrengt in de simulatie.
    • Prima idee om er de verloren vlootwaarde voor te nemen om te besluiten wie winnaar en wie verliezer is.
      Omrekenen via 2,5 / 1,5 / 1 is mijn voorstel.
      +++
      Al nagedacht hoe je een eerlijke battle tussen 10 leden en 3 leden gaat doen of zijn de 3 leden nagenoeg kansloos?
      +++
      Al nagedacht wie de vrijwilliger is die al die battles dagelijks gaat simmen?
      Even snel 10 tegen 10, dat wordt dan 10 maal simmen? of nog meer?

      En als er in het begin van een uni 20 allianties van 10 spelers meedoen (brave 200 totaal) moet je dus 100 sims gaan doen, handmatig alle getalletjes en techs invullen, verliezen op schrijven per slag, etcetc.
      Dagtaak lijkt me. En bij GF protesteren als er 2000 spelers in de uni komen want dan moet je 1000 sims per dag gaan doen.
      +++
      blijft een leuk idee ja.
      succes.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!

      The post was edited 1 time, last by paul-maximilianus ().

    • Dat zal dus in het spel geïmplementeerd worden, de simulaties. Hoef je dus verder niks voor te doen. Eerlijke battles... ja en nee. Je hebt ook grote allianties waar er maar 5 of minder inzitten en dan op slot gaan. Soort clubje opgericht voor ....
      Je denkt veel te omslachtig. Andere spellen hebben dit idee ook, dus een mogelijkheid is er zeker en dit zorgt voor meer mogelijkheden met je alliantie door kleine rewards te winnen. Ben je als grote alliantie oppermachtig met dit event? Nee. Je zal nog steeds een vloot moeten toevoegen waar je niet alle vrijheid in hebt door restricties. Hiermee kan het ervoor zorgen dat het doel van een alliantie meer wordt dan alleen maar een tag achter je naam en elkaar niet aanvallen. Oorlogen in Ogame.nl zijn er nu vooral op gebaseerd dat je elkander mag gaan bashen, groter doel heeft het niet meer. Dit event zorgt weer voor een beetje spark in the dark. Techs van 15/15/15 kunnen winnen van iemand met techs van 17/17/17. Dit event zal er ook voor zorgen dat nieuwere spelers die lager zijn meer inzicht krijgen in hoe vloot te balanceren. Iedereen is crashbaar, ook tijdens dit event.