Gezonde discussie: Uni50 | Welke Specs zou je graag willen zien?

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Gezonde discussie: Uni50 | Welke Specs zou je graag willen zien?

      We zitten met universum Fidis op nr 49 met universa dat Ogame.nl heeft gekend. Universum Ganimed zal uni 50 worden en daarmee is er een mijlpaal gekomen voor Ogame.nl Hier mag toch wel wat leuks mee gebeuren?

      Ik start hier af met wat ideeën die ik graag zou willen zien om de keuze te maken om er te gaan spelen. Ikzelf ben altijd een fleeter geweest en daar haal ik ook het meeste plezier vandaan.

      Bijzondere specs:

      AGS | Ja
      MW | 6
      Donut uni | Ja
      IPR/ABR | Nee
      RIPs | Max 1 voor te saven.
      Velden | +50
      Brandstof | 25%

      Puin:

      Vloot | 70%
      Def | 40%

      Snelheid:

      ECO | 8 - 10
      Vloot | 4 - 5


      Door def naar puin te doen wil je meer erop wijzen dat turtlen geen aparte speelstijl is. Een Turtle is meestal in combinatie met een Miner, soms met een Fleeter. Afschuwelijke manier van spelen voor veel fleeters.
      Door def naar puin te doen is RIPs weghalen een leuke optie. De hoge speed in eco en vloot kan ervoor zorgen dat een rippervloot snel te OP wordt. En IPR en ABR eruit zorgt ervoor dat missile silo eruit kan in het spel. Scheelt weer velden bebouwen met rotzooi. Ook wordt het dan spannender om met dikke vloten op een verdwaalde Toitle te vliegen.

      Wat willen jullie graag zien?
    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      We zitten met universum Fidis op nr 49 met universa dat Ogame.nl heeft gekend. Universum Ganimed zal uni 50 worden en daarmee is er een mijlpaal gekomen voor Ogame.nl Hier mag toch wel wat leuks mee gebeuren?

      Ik start hier af met wat ideeën die ik graag zou willen zien om de keuze te maken om er te gaan spelen. Ikzelf ben altijd een fleeter geweest en daar haal ik ook het meeste plezier vandaan.

      Bijzondere specs:

      AGS | Ja
      MW | 6
      Donut uni | Ja
      IPR/ABR | Nee
      RIPs | Max 1 voor te saven.
      Velden | +50
      Brandstof | 25%

      Puin:

      Vloot | 70%
      Def | 40%

      Snelheid:

      ECO | 8 - 10
      Vloot | 4 - 5
      Door def naar puin te doen wil je meer erop wijzen dat turtlen geen aparte speelstijl is. Een Turtle is meestal in combinatie met een Miner, soms met een Fleeter. Afschuwelijke manier van spelen voor veel fleeters.
      Door def naar puin te doen is RIPs weghalen een leuke optie. De hoge speed in eco en vloot kan ervoor zorgen dat een rippervloot snel te OP wordt. En IPR en ABR eruit zorgt ervoor dat missile silo eruit kan in het spel. Scheelt weer velden bebouwen met rotzooi. Ook wordt het dan spannender om met dikke vloten op een verdwaalde Toitle te vliegen.

      Wat willen jullie graag zien?
      Hoe blaas je dan een maan op zonder rips?
    • TheDutchRitual wrote:

      Hitsugaya Toushiro wrote:

      We zitten met universum Fidis op nr 49 met universa dat Ogame.nl heeft gekend. Universum Ganimed zal uni 50 worden en daarmee is er een mijlpaal gekomen voor Ogame.nl Hier mag toch wel wat leuks mee gebeuren?

      Ik start hier af met wat ideeën die ik graag zou willen zien om de keuze te maken om er te gaan spelen. Ikzelf ben altijd een fleeter geweest en daar haal ik ook het meeste plezier vandaan.

      Bijzondere specs:

      AGS | Ja
      MW | 6
      Donut uni | Ja
      IPR/ABR | Nee
      RIPs | Max 1 voor te saven.
      Velden | +50
      Brandstof | 25%

      Puin:

      Vloot | 70%
      Def | 40%

      Snelheid:

      ECO | 8 - 10
      Vloot | 4 - 5
      Door def naar puin te doen wil je meer erop wijzen dat turtlen geen aparte speelstijl is. Een Turtle is meestal in combinatie met een Miner, soms met een Fleeter. Afschuwelijke manier van spelen voor veel fleeters.Door def naar puin te doen is RIPs weghalen een leuke optie. De hoge speed in eco en vloot kan ervoor zorgen dat een rippervloot snel te OP wordt. En IPR en ABR eruit zorgt ervoor dat missile silo eruit kan in het spel. Scheelt weer velden bebouwen met rotzooi. Ook wordt het dan spannender om met dikke vloten op een verdwaalde Toitle te vliegen.

      Wat willen jullie graag zien?
      Hoe blaas je dan een maan op zonder rips?

      Niet, dat maakt het weer een beetje apart. Zullen spelers dirty kunnen saven en dan moet je weer skills uit de kast gaan pakken met terugtimen.
    • vlootsnelheid x3 en def naar puin zijn voor mij toch wel de twee belangrijkste pijlers. x3 speed is gewoon perfect. Snel genoeg om bezig te blijven, traag genoeg om rustig te kunnen poepen bang te zijn dat een sub kapot gaat. Mocht er een nieuwe uni komen met deze 2 specs met nog wat interessante nieuwe toevoegingen dan is het heel misschien te overwegen weer eens te starten. Al verwacht ik niet dat er ooit nog gestart gaat worden in een nieuwe server. Kost teveel tijd en voor de ervaring/kennis daadwerkelijk de doorslag gaat geven is je uni alweer dood.

      eco 5x of hoger is leuk meegenomen, def naar puin van 50% is ook prima. halve deutkosten wellicht leuk maar allemaal geen must.
    • Edit zoveel:
      Uni 10 specs terug (puin naar def) alleen dan 3 x vlootspeed.
      Pas na 6 maanden IC en DM (dus ook dan pas de officieren) weer beschikbaar stellen.
      Dagelijkse in/export booster ook pas na 6 maanden weer aanzetten.
      +50 velden
      Astro tech eruit en oude max 9 kolonies terug erin.

      een soort Rollback van 12 jaar (zie ik ook weer wat beter uit...)
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!

      The post was edited 7 times, last by paul-maximilianus ().

    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      Of Old Design erop gooien :) Wat heerlijk als we dan weer oude convertors kunnen gebruiken.
      Zolang we een keer 10x eco kunnen krijgen in een normale uni <3
      maar het me allemaal niet uit.
      zolang we qwa vlootspeed niet hoger dan 5 gaan vind ik het goed.

      zonder manen een uni lijkt toch ook wel weer eens lache..
      dat is echt veel te lang geleden
      Every Superhero needs it foe.

      I'll be the big bad, if you wanna play superhero.
    • een hoge eco speed, misschien een uitzondering op astro (dat die pas begint te tellen vanaf planeet 10 ofzo, dus 9 planeten, voor 10e astro 1 nodig)



      er zijn zoveel idee-en die variatie opbrengen.

      Al wordt het wel echt drama, met meer dan 25 planeten... maar das ook een leuke uitdaging ofc

      Vloot speed is allemaal leuk, maar 6x vlootspeed is als geen vlootsnelheid waar mensen in blijven hangen, dus hoger is zeker geen optie, ik zou vlootspeed niet sneller dan 4 doen.

      3 mw's is pre (tenzij mijn astro idee erin komt, dan mag er wel een mwtje of 1-2 extra inkomen ipv maar 3 mw's)

      "Lage deutkosten" is ook must have voor in de latere stadia's (zelfs als miner...) maar misschien toch eindelijk eens doorbouwen op dat idee van, ellendig lang geleden dat plasma of hypertech vliegkosten zou verlagen..

      :love: Thanks Syrabi
    • Max 1 rip lijkt mij niet te implementeren, dan moet je sowieso al zonder rip doen. Ook heb ik in Zagadra al minstens 10 save rips nodig omdat ik met subs werk... Lijkt mij dat je hiermee gewoon precies uitkiest alles wat past in jouw speelstijl en de rest niet wilt toestaan :P Oh ik heb 1 vloot die ik moet saven, dus 1 rip moet wel kunnen anders kan ik niet saven :P

      Ik zou zeggen dat jubileum uni's niet erg speciaal meer zijn omdat toch elke uni al hoge specs heeft. Maar goed mijn specs zijn dan

      eco 7x (is dat niet de max?)
      vloot 5x
      puin 60%
      AGS - onbeperkt, dus cap van max 5 weg
      Def naar puin 10%
      Geen vlootontsnapping
      2 miljoen start DM :)
      Deutkosten 50%
      2 melkwegen :D :D :D (alles extra lijkt mij echt overbodig...)
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • AGS | Ja
      MW | 5
      Donut uni | Ja
      IPR/ABR | JA
      Velden | +50
      Brandstof | 25%

      Puin:

      Vloot | 70%

      Snelheid:

      ECO | 8 - 10
      Vloot | 3

      En 1 rip per account lijkt me niet echt een goede keuzen, zeker voor mensen die met subvlootjes werken.
      Tevens denk ik dat def naar puin in Nederland geen geliefde keuze is. Voorbeeld hiervan is Deimos, deze uni was al dood voordat het begonnen was.
    • Geen DM en itjes automatisch in vmode. Geen dom raiden, alleen punten van eigen inkomsten en van andere actieve spelers. Zo trek je het verschil tussen de 'ik heb alle tijd van de wereld' en de 'ik heb wel wat beters te doen' spelers naar elkaar toe en houd je ook meer spelers over...

      We kunnen inmiddels ook wel naar max 4/5 mw'en niet? Of 100-250 stelsels per mw?
      Veel vloot naar puin, def naar puin, hoge eco/vloot, weinig brandstof...volgens mij is iedereen het wel met elkaar eens...kijken wat GF er mee gaat doen...1x vloot/3x eco denk ik... en 50% korting op DM de eerste 4 uur! 8o
      The Hitchhiker's Guide!
      424.242.424 (Plaats 4 van 1.704)