uni is al helemaal verziekt

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • uni is al helemaal verziekt

    gegroet sterrenheren,

    ik vind het leuk om weer op een nieuwe uni te starten ik vind het alleen jammer dat de top spelers die werkelijk honderden euro's uitgeven aan DM het helemaal verzieken voor de rest van de spelers, ik zag na minder dan een week al dat mensen met SS'jes rondvliegen, dit is onmogelijk zonder DM.

    ik hoop dat de top spelers snappen dat als het zo doorgaat de kleine jongens die een keer per dag inloggen zullen stoppen, want het is niet leuk meer, ik kan niks en werkelijk NIKS doen als nu een van de top 20 spelers mij zal aanvallen, het enige wat ik kan doen is ZSM mijn productie saven maar ik ben ook niet 24 uur wakker, daarom vind ik het zo jammer dat ik elke nacht mijn productie kwijt ben ELKE DAG op 4 facking planeten. ik raak nu achterop want ik kan de grote dingen niet researchen, waardoor ik solo als het zo doorgaat nooit aan de grote jongens kan tippen.

    ik hoop dat jullie begrijpen dat het als het zo doorgaat er consequenties zullen zijn vanuit de community, die zeggen gewoon doei en dan heb jij voor jan lul zoveel geld uitgegeven aan DM.

    ~HT @21-12-'18 ~10:40 | Topic gesloten na overleg met de Mods

    The post was edited 1 time, last by Hitsugaya Toushiro ().

  • Het is niet onmogelijk hoor... Ik had een beetje weinig tijd omdat ik ook nog in Zagadra bezig was en dingen te doen had...

    Heb nog 0.0 DM gebruikt ook niet de gratis DM :)



    Heb niet eens de missie waarbij je een handelaar moet gebruiken voltooid :P



    Maar ja als je maar één keer per dag in kunt loggen dan gaat het niet lukken, de DM verder valt best nog wel mee, dat kun je goed maken met raidjes en slim je account op bouwen :) Ben het verder wel met je eens dat ze die DM uit het spel mogen halen, ik speel er toch niet mee en ik gok dat dat de competitie nog wat makkelijker zou maken voor mij :D
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • thjazi wrote:

    ik vind het leuk om weer op een nieuwe uni te starten ik vind het alleen jammer dat de top spelers die werkelijk honderden euro's uitgeven aan DM het helemaal verzieken voor de rest van de spelers, ik zag na minder dan een week al dat mensen met SS'jes rondvliegen, dit is onmogelijk zonder DM.
    Valt best mee hoor, 35 euro om een snelle start te maken en de eerste nacht al te kunnen raiden
  • Zoals aangegeven is door anderen is dit al wat jarenlang gebeurt in Ogame.nl
    Er zit natuurlijk een voordeel en een nadeel aan om snel te ranken in het begin van een uni. Ik heb het in meerdere universa meegemaakt, meest recent nog in Cygnus. Degene die er in het begin het meest geld in hebben gestopt, zijn ook de spelers die het snelst stoppen. Geen uitdaging, geen targets ( zwak ), en gewoon weer een nieuwe uni die komt om daar precies hetzelfde weer te proberen. Of ze worden na een maandje eenmalig flink gecrashed en ragequitten dan direct.

    Ogame is een spel waar je wel wat tijd in mag stoppen. Dit is al met het bouwen van de gebouwen en onderzoeken, vlootje erop uit sturen en gewoon om te zorgen dat je minder snel geraid wordt. Als je minimaal tijd hebt voor dit spel, dan is het af te raden om in een nieuwe uni te beginnen met de rest. Eerste weken is het drukst voor een uni. Na de forever vmode accountjes, bans, itjes die na deze paar weken zich opstapelen, wordt het al een stuk rustiger en kan je wel meegaan.
    Aan te raden is dan om in een oudere uni te starten. Als je iemand uit de top10 even vraagt of hij/zij je wat gs kan doneren, omdat je net begonnen bent, dan zullen ze vaak geen nee zeggen. Voor ons is 1 planeet productie van 10 uur voor jou gelijk 2 - 5k punten. Niemand van de hoge rangen die je dat kan afpakken, want je bent zwak. Wel opletten voor spelers die net als jij ook net begonnen zijn in die uni.
  • Maar goed later in de uni inlopen is ook een kwestie van tijd erin steken... Verder zou ik gewoon vooral iedereen aanraden om z'n eigen spel te spelen en het idee dat je perse in de top moet staan los laten :) Zeker als je de tijd er niet voor vrij kunt maken is het onrealistisch en het maakt eigenlijk ook allemaal niet zoveel uit waar je staat. Gewoon even def spammen zodat de hogere je nachtproductie met rust laten, natuurlijk kom je dan wat achter in onderzoek en gebouwen, maar als je de tijd niet hebt is dat beter dan elke keer geraid worden.
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • thjazi wrote:

    waardoor ik solo als het zo doorgaat nooit aan de grote jongens kan tippen.

    Het zou toch ook niet eerlijk zijn als jij kan tippen aan iemand die er heel veel meer tijd in stopt dan jij? DM is niet de oorzaak hiervan, maar maakt het verschil wel nog iets groter.


    swami_dude wrote:

    Ben het verder wel met je eens dat ze die DM uit het spel mogen halen

    Rly? Hoe snel haalt GF dan de stekker uit ogame? Ja, het creerd ongelijkheden, zeker in het begin van een uni, maar dit zijn wel de euro's die de servers laten draaien. Zonder DM geen ogame. Ik zie de grote DM spenders als degene die het mij mogelijk maken het spel te spelen.



    Zoals ook gezegd, de grote DM abusers in het begin van de uni's zijn goed in te halen. Je moet alleen niet verwachten dat je het in de eerste weken kan doen. Ogame is geen sprint maar een marathon. Over het algemeen is slim spelen in combinatie met tijd erin steken veel waardevoller dan alleen DM.
  • :rolleyes: ja duh ik bedoel speltechnisch he, niet dat ik niet blij ben dat mensen met geld mines kopen die ik dan gratis kan farmen en dan ook nog de server draaiende houden voor mij zodat ik gratis kan spelen :P
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • thjazi wrote:

    gegroet sterrenheren,

    ik vind het leuk om weer op een nieuwe uni te starten ik vind het alleen jammer dat de top spelers die werkelijk honderden euro's uitgeven aan DM het helemaal verzieken voor de rest van de spelers, ik zag na minder dan een week al dat mensen met SS'jes rondvliegen, dit is onmogelijk zonder DM.

    .........................................................................
    Je loopt al achter :D er zijn al bommers :thumbdown:
    Het is niet voor niets dat debiel en beleid uit dezelfde letters bestaan :thumbsup:
  • Wel het is lastig de juiste keuzes te maken en deze keer nagenoeg geen vloot gebouwd. Wel wat kunnen farmen.
    Dat heeft geresulteerd in een nette economie die straks vloot kan bouwen. Ook eerlijk zeggen dat ik dat niet had kunnen doen zonder regelmatig en zeker vannacht fors door te halen voor planeet 5.... Dat scheelde zeker ook drie flinke hits. Mijn vakantie is ten einde dus volgende week ben ik aan de beurt.
    Wel...i had fun! :thumbup: :biggrin: ! En daar gaat het om.

    Dat ik het niet redt tegen de grote fleeters en big dm, so what... heb nu een geweldige leuke crew, met top officieren, en voorlopig een top tijd gehad :P

    Die DM mannen...noodzakelijk kwaad om deze hele toko te runnen niet waar?
    Zonder DM en de reclame inkomsten is het over natuurlijk, en hebben we niks..
    Een :thumbsup: en compliment aan een zeer groot deel van de spelers die ondanks tegenslag weer doorgaan en dankzij een goede spirit toch plezier houden.
    Uiteindelijk brengen wat kleinere succesjes in teamverband veel spelplezier terug na te zijn gehit. :thumbsup:
    Wat mij opviel is ook de netheid van terugtrekken bij een aanval als aanwezigheid werd gemeld, dat is toch internationaal anders
    Macht corrumpeert, maar ook internationaal is dat erger..
    Wat mij betreft nooit meer een merge want dan ben je echt de Sjaak met je mooie gemaakte account. wat ineens in een veel te sterke uni wordt gezet.

    Al met al kan er nog een hoop mis gaan maar tot nu toe ook flink gelachen! Keep up the spirit en dank allemaal voor het spel! :kiss: lol
  • thjazi wrote:

    ik kan niks en werkelijk NIKS doen als nu een van de top 20 spelers mij zal aanvallen, het enige wat ik kan doen is ZSM mijn productie saven maar ik ben ook niet 24 uur wakker, daarom vind ik het zo jammer dat ik elke nacht mijn productie kwijt ben ELKE DAG op 4 facking planeten.
    Deff is een oplossing, als je het niet kan sparen voor groeimogelijkheden qua mines enzo, gooi het dan in deff. Dan blijft het iig nog bij jezelf.

    Laat geen vrachters in het begin van de uni achter mini deffjes liggen, die worden in combi met sats gewoon als winst meegenomen, want ja in het begin is het verschil gewoon lastig te overbruggen tussen de "top" en de "jan-alleman-speler"

    buiten dat, roep je ook iets over mensen die maar 1x per dag inloggen, sorry maar als hun daar plezier aan beleven, moeten ze dat zelf weten; maar dan ben je in het begin van de uni wel echt de reden dat die "toppers" zo hard kunnen uitlopen.

    Ja, er worden bergen dm tegenaan gegooid in het begin van de uni, hier ben ik zelf ook wel eens schuldig aan geweest. Maar ik heb ook zat uni's met alleen offi's in het begin gespeeld, en zelfs dan is de top 10 makkelijk te halen. Zelfs als turtle. Ja, dan steek ik er meer tijd in dan de "jan-alleman" speler, maar mijn nachtrust wordt niet onderbroken om wat gsjes te saven...

    :love: Thanks Syrabi
  • Hey Mannen,

    Ik speel in de top 3 zonder ook maar 1 cent uit te geven dus het is gewoon mogelijk! Je kan niet klagen over het feit dat andere het beter doen dan jij als je niet dezelfde moeite er in steekt... Sommige mensen steken nu eenmaal (meer) geld in het spelletje en dat levert een voordeel op (vraag maar aan manchester united :D ) andere spenderen tijd en aandacht (jij noemt me waarschijnlijk een no-lifer), maar je hoort sporters ook niet klagen wanneer ze verliezen omdat de tegenstanders te veel geoefend hebben :D

    Kortom, wil jij niet het geld er in steken en niet de tijd er aan spenderen, heb dan vrede met het feit dat andere dat wel doen en je dus ook zullen raiden. Dit wil uiteraard zeggen dat jij iets minder snel zal groeien, maar ach de een zijn dood ....
  • Vanmorgen aangevallen vanaf meerdere plaatsen door Swami_dude,
    Op zich niets mis mee.
    Ondanks dat hij wist dat ik er was, en er niets meer te halen viel bleef hij aanvallen.
    Hij maakte onderwijl na contact, nog aanpassing aan de federale actie.
    Ik vraag mij alleen af wat het doel is van dergelijke gedrag? :thumbdown:
    Wat mij betreft onsportief, onnodig en totaal niet passend bij een spel.
  • Redbeard wrote:

    Alpatsjino wrote:

    Inderdaad, aanvallen past totaal niet bij een oorlogsspel, foei!
    Dat is natuurlijk onzin. Bashen op niks af en met verlies wel.

    Ik heb je er een pm over verstuurd. Aangevallen worden in vroeg stadium van een uni kan vervelend zijn, maar we kunnen daar weinig voor je aan doen. Je kan zelf bedenken wat je er tegen kan doen.
  • Had geen def.
    Heb je ook kunnen zien in je eigen spionage rapporten.
    Materiaal was weg.
    Puur pestgedrag, ook chantage en bashing wat wordt getolereerd door de admins.

    Weet ook niet waarom , nooit contact gehad met hem.
    Hij heeff gewoon zin in bashen en dat mag volgens de admin.
    Dus we gaan een ander spel spelen.
    Vroeger werd dat nog bestraft...



    D