uni is al helemaal verziekt

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Tja, dat je een "potentieel target" verliest omdat je op reguliere basis gaat handelen is logisch. Maar om geld te moeten betalen zodat je niet wordt aangevallen? Lol. En als je zonder NAP handelt, ga je dan alsnog je handelaar aanvallen? Vrachtschepen counteren na een trade? Disgusting.
    Pegasus speler.

    Ingame naam: Phree.
  • Devil_Lord wrote:

    Tja, dat je een "potentieel target" verliest omdat je op reguliere basis gaat handelen is logisch. Maar om geld te moeten betalen zodat je niet wordt aangevallen? Lol. En als je zonder NAP handelt, ga je dan alsnog je handelaar aanvallen? Vrachtschepen counteren na een trade? Disgusting.
    Er is zoiets als pushing.

    Ergo, er mag hooguit gehandeld worden voor voordeligere ratio's, het sturen van gs naar een hoger geplaatste speler is niet toegestaan. Ik denk dat in het merendeel van de gevallen degene met een sterkere vloot en machtspositie ook meer punten heeft, dus..

    en lees aub de spoiler. en hij vraagt geen geld, hij zegt dat als je hem geld geeft je geen last van hem hebt.


    ---------------------------------------------------------
    Zelfde geld hier, als je mij dm coupon geeft beloof ik geen account te maken in de uni waar je speelt en je daar lastig te vallen? Zoiets?

    *Sarcasm*
  • Django wrote:

    Schaf het DM-systeem af en laat mensen abonneren voor €5 euro p/maand of zo. Iedereen gelijke kansen.
    Denk dat de uni dan langer actief blijft.

    Wil je Ogamen, betaal je €5 p/maand voor het onderhoud van de servers. Moet toch te realiseren zijn.
    ik denk dat wanneer je dat in gaat voeren Ogame helemaal gedoemd is om een pijnlijke dood te sterven
    van de 150 man die actief speelt op per server betalen er 20 man bij het begin redelijk wat

    de overige 130 man betaald niks of nauwelijks

    dus wanneer je dat invoert zullen er waarschijnlijk nog maar 20 man actief gaan spelen (als die dat dan al gaan doen omdat het zo leeg is)
  • Je had vroeger toch progame? Daar was commander verplicht, dus iedereen betaalde een bedrag per maand en alle andere DM opties waren uitgeschakeld. Volgens mij is dat mislukt omdat sommige mensen niets willen betalen voor het spel en mensen die wel willen betalen graag juist die extra functies hebben. Het is dus volgens mij al eens geprobeerd en ging niet zoals het moest.
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • swami_dude wrote:

    Je had vroeger toch progame? Daar was commander verplicht, dus iedereen betaalde een bedrag per maand en alle andere DM opties waren uitgeschakeld. Volgens mij is dat mislukt omdat sommige mensen niets willen betalen voor het spel en mensen die wel willen betalen graag juist die extra functies hebben. Het is dus volgens mij al eens geprobeerd en ging niet zoals het moest.
    Je kunt het altijd opnieuw onderzoeken. Ik bedoel, de uni's lopen nu ook al vlot leeg dus veel te verliezen is er niet op de NL uni's. Ik denk juist, door de voordeeltjes weg te halen, veel spelers graag terugkomen. Ik merk aan mijzelf ook dat mij het pay-2-win systeem erg tegenstaat, maar wel nog steeds van het spelletje hou. Skills kun je ook alleen maar krijgen door dit systeem een halt toe te roepen. Ogame is nu gewoon uitgehold, daar kun je niet omheen.

    Tevens denk ik ook wel, dat het vaak meer is als 10tjes werk hoor. Ik heb spelers uit andere uni's gehoord die er honderden euro's in pompten. Is toch ergens belachelijk.

    Iedereen zou met gelijke kansen moeten kunnen beginnen, daar blijf ik bij. Dat is toch element van een eerlijke wedstrijd?!?
  • Firemaster wrote:

    Ben het helemaal met je eens Jango; Maar niemand heeft ooit gezegd dat ogame een 'eerlijke' wedstrijd hoeft te zijn

    Maar is dat niet de basis van iedere wedstrijd? Maar goed ik streef misschien idealen na. Ik denk dat een hoop 'toppers' behoorlijk zenuwachtig zouden worden als ze zonder hulp moeten spelen. Vooral in het begin.
    Als ik zie hoe ik lastig gevallen werd in het begin, mensen die al aan t 'fleeten' waren.

    Koop je naar de kop en bully iedereen de uni uit. Dat is waar Ogame voor staat op dit moment. Geloof me ik sta niet alleen in deze gedachte. Het is jammer dat de ontwikkelaars de oren laten hangen naar die paar 'dik' betalende leden, terwijl het zoveel leuker gemaakt kon worden.

    En wil je toch perse DM houden, gebruik het dan niet voor spel-voordelen, maar voor adminstratieve voordeeltjes. Of optische addon's.
  • monfy wrote:

    De uni is 50 dagen bezig en ik heb er ook precies 50 euro dm inzitten, mijn dikke voorsprong komt door de slagen en niet door grondstoffen kopen. Lord Beelzebuth heeft aan een vermogen aan grondstoffen gekocht, maar volgens mij laten veel spelers bij ons juist zien dat het heel makkelijk ook zonder dm kan.
    Ik moet je wel verklappen dat ik zowiezo wel die commander heb... die 3 eu per maand..
    iets wat hobby is en wat plezier oplevend mag ook wel iets kosten ;)
  • Firemaster wrote:

    monfy wrote:

    De uni is 50 dagen bezig en ik heb er ook precies 50 euro dm inzitten, mijn dikke voorsprong komt door de slagen en niet door grondstoffen kopen. Lord Beelzebuth heeft aan een vermogen aan grondstoffen gekocht, maar volgens mij laten veel spelers bij ons juist zien dat het heel makkelijk ook zonder dm kan.
    Ik moet je wel verklappen dat ik zowiezo wel die commander heb... die 3 eu per maand..iets wat hobby is en wat plezier oplevend mag ook wel iets kosten ;)
    Nou dan is 5 euro per maand ook nog wel te doen
  • TheBunny wrote:

    Django wrote:

    Schaf het DM-systeem af en laat mensen abonneren voor €5 euro p/maand of zo. Iedereen gelijke kansen.
    Denk dat de uni dan langer actief blijft.

    Wil je Ogamen, betaal je €5 p/maand voor het onderhoud van de servers. Moet toch te realiseren zijn.
    ik denk dat wanneer je dat in gaat voeren Ogame helemaal gedoemd is om een pijnlijke dood te stervenvan de 150 man die actief speelt op per server betalen er 20 man bij het begin redelijk wat

    de overige 130 man betaald niks of nauwelijks

    dus wanneer je dat invoert zullen er waarschijnlijk nog maar 20 man actief gaan spelen (als die dat dan al gaan doen omdat het zo leeg is)
    Uhm...over niet al te lange tijd hou je 20 spelers ook wel over.

    Ik ken mij nog een tijd herinneren dat er 2000 mensen in een uni zaten.

    En toen moest GF gaan cashen en zie waar we nu zijn aanbelandt.
  • Ik moet zeggen ik heb exact nul komma nul uitgegeven.
    Het is maar net wat je wilt met je pay 2 win accounts ;)
    Het zit nou eenmaal in deze game. Wie het gebruikt laat ze maar lekker.
    Ik sta momenteel 19e zonder geld uit te geven.

    De tijd dat er nog 2000 lui in een uni zaten komt omdat er toen geen playstation, xbox en pc games waren die zo super populair waren.
    Als gameforge echter meer reclame zou maken (marketing technisch) zouden ze wel meer spelers kunnen werven.
    Founder van HBS :thumbup: