uni is al helemaal verziekt

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • @Alpatsjono,

    Je dramt door over de waarheid maar je bent kennelijk niet in staat om een bericht begrijpend te lezen.

    Het gaat om oneerlijk voordeel wat via DM verschaf t kan worden. Een lidmaatschap zou in mijn ogen veel beter zijn.
    Maar ja, ik begrijp dat het voor sommigen dan niet te doen is. Die kunnen dan niet meer mee in de top.
    Dus die zullen heel gemakkelijk blijven roeptoeteren dat het nu eenmaal zo is.

    Dus geld is het probleem niet. De manier waarop, daar zit het probleem.
    Dit systeem is selfdestructive op den duur, dat snap jij toch ook wel?

    Maar goed, het kan zijn dat men liever 50 actieve / betalende spelers heeft dan 1000 leden.
    Zo snel als de huidige uni's elkaar opvolgen zegt toch genoeg?
  • Alpatsjino wrote:

    Oh, ik begrijp prima wat je bedoelt, maar jij snapt blijkbaar niet dat jij kunt bedenken en roepen wat je wilt: HET VERANDERT NIET
    Zijn al dozijnen van dit soort het-is-niet-eerlijk threads geweest, en zoals altijd worden de bekende zinnetjes weer uitgekauwd
    Tuurlijk begrijp ik dat, maar eens in de zoveel tijd mag je hier toch wel wat van zeggen. Zeker als je je favo game hebt zien afglijden. Dat is gewoon jammer. En in dat opzicht, kun je dit niet vaak genoeg naar voren brengen.
    Ogame had een grote fanbase, daar is niet veel meer van over, helaas.
  • Django wrote:

    Alpatsjino wrote:

    Oh, ik begrijp prima wat je bedoelt, maar jij snapt blijkbaar niet dat jij kunt bedenken en roepen wat je wilt: HET VERANDERT NIET
    Zijn al dozijnen van dit soort het-is-niet-eerlijk threads geweest, en zoals altijd worden de bekende zinnetjes weer uitgekauwd
    Tuurlijk begrijp ik dat, maar eens in de zoveel tijd mag je hier toch wel wat van zeggen. Zeker als je je favo game hebt zien afglijden. Dat is gewoon jammer. En in dat opzicht, kun je dit niet vaak genoeg naar voren brengen.Ogame had een grote fanbase, daar is niet veel meer van over, helaas.
    hoe kan je iets begrijpen als je niet eens alles leest? Of negeer je doelbewust mn hele/halve comments?
  • Ik ben wat laat bij de discussie, maar ik moet toch echt swami hier verdedigen. veel tijd en dm in het spel steken helpt enorm, maar uiteindelijk zijn de belangrijkste elementen om hoog te staan het volgende: slim spelen, goede strategieen hebben en het belangrijkste, goed timen.

    ik geef toe, ik speel niet heel weinig, maar ik heb een vaste baan en te veel hobby's om op te noemen, dus ik ben uiteindelijk gelimiteerd in tijd.
    En wat dm betreft. Ik koop standaart 10 euro aan dm om het spel te steunen en geef het enkel uit aan officieren. Heel veel invloed heeft dat niet gehad hebben op mijn huidige score gezien ik een week telaat was begonnen en ik tevens de helft van mijn dm nog over heb.

    hoe sta ik zo hoog als ik sta? ik ga niet al mijn geheimen prijsgeven (verzin je eigen strategie :P ) maar planning is de nummer 1 reden. Nog geen enkele keer heeft iemand mij weten te crashen in deze uni (en niet omdat niemand het geprobeerd heeft), ik weet precies welke gebouwen en onderzoeken op welke momenten het efficienste zijn en ik weet welke tijdstippen en dagen het beste zijn voor raids/crashes.

    dat zijn de dingen die je een goede speler maken. Niet alleen tijd en zeker geen geld.

    The post was edited 1 time, last by shiroikage ().

  • Er zijn verschillende factoren met DM in nieuwe universa.

    Elke nieuwe universum brengt een aantal spelers mee die er even wat snel geld inpompen om op een mooie voorsprong te komen. Dit hoeft nog niet eens veel te zijn, maar als jij in een 6 of 7x eco uni even snel met 500 punten vooruit loopt en je kan anderen diezelfde nacht al raiden, dan ga je hiermee profijt uithalen. Eerlijk? Imo wel. Je stopt extra dedication in jouw spel en dat pakt uit. Er zijn genoeg manieren om het minder rendabel te maken en dat is al eerder aangekaart ( def bouwen, vrachters saven etc ). Het beginstadium van een uni is het belangrijkste denken veel mensen, maar dat is niet zo. Ogame is nog altijd een spel dat je moet zien als jaren spelen. Ik heb in genoeg universa gespeeld vanaf dag 1 waarin er een paar zich snel omhoog helpen dmv DM aan te schaffen, maar die na 1 of 2 maanden er geen tijd meer voor hebben of ze worden gecrashed door 3 man en stoppen er dan mee.
    Iedereen bouwt op eigen tempo. Is dat middels DM, het is ze goed recht. De optie wordt aangeboden, dus dan maakt men er gebruik van. Zeker als de voordelen opwegen tegen de waarde voor sommigen. Anderen zijn er rustiger mee, weer een groep dat geen DM aanschaft. Ik ken genoeg DM-loze spelers die zichzelf gewoon naar de top hebben gewerkt. Ogame vergt investering in tijd boven alles. Als je als speler die minder tijd heeft voor het spel alleen oog hebt voor het verschil tussen jou en de nr1, dan moet ik met Alpatsjino meegaan in zijn antwoord. Hello Kitty schijnt hot te zijn in Japan.

    Er is al jaren een eindeloze discussie over DM-gebruik en DM-misbruik. Zolang de DMers jouw speelplezier betalen, heb je eigenlijk geen poot om op te staan. Show them the old fashioned way en stop er tijd in, raid wat itjes ( Ogame 2017/2018 ) en kom harder naar de top dan degene die een 2de hypotheek moet afsluiten voor een pleziertje in een spel.

    Owja. En zolang er niemand in de nacht savet in een nieuwe uni, dan is het niet de schuld van de DM-gebruiker dat ie zoveel winsten meeneemt tijdens een plaspauze. Misschien moeten we eerst daarnaar kijken?
  • shiroikage wrote:

    Ik ben wat laat bij de discussie, maar ik moet toch echt swami hier verdedigen. veel tijd en dm in het spel steken helpt enorm, maar uiteindelijk zijn de belangrijkste elementen om hoog te staan het volgende: slim spelen, goede strategieen hebben en het belangrijkste, goed timen.

    ik geef toe, ik speel niet heel weinig, maar ik heb een vaste baan en te veel hobby's om op te noemen, dus ik ben uiteindelijk gelimiteerd in tijd.
    En wat dm betreft. Ik koop standaart 10 euro aan dm om het spel te steunen en geef het enkel uit aan officieren. Heel veel invloed heeft dat niet gehad hebben op mijn huidige score gezien ik een week telaat was begonnen en ik tevens de helft van mijn dm nog over heb.

    hoe sta ik zo hoog als ik sta? ik ga niet al mijn geheimen prijsgeven (verzin je eigen strategie ) maar planning is de nummer 1 reden. Nog geen enkele keer heeft iemand mij weten te crashen in deze uni (en niet omdat niemand het geprobeerd heeft), ik weet precies welke gebouwen en onderzoeken op welke momenten het efficienste zijn en ik weet welke tijdstippen en dagen het beste zijn voor raids/crashes.

    dat zijn de dingen die je een goede speler maken. Niet alleen tijd en zeker geen geld.
    Mag ik dit gezeur noemen en zelfverheerlijking?
    Wat wil de topic starter?
    Of ogame verziekt is?
    Nee, dat hebben de spelers zelf gedaan door DM te kopen, dus nu zijn de DM gebruikers de boosdoeners op de niet gebruikers...
    LOL
    Speel dit spel of speel het niet
    Enne... geen a4 meer als verdediging pleasse.
  • Bolder wrote:

    shiroikage wrote:

    Ik ben wat laat bij de discussie, maar ik moet toch echt swami hier verdedigen. veel tijd en dm in het spel steken helpt enorm, maar uiteindelijk zijn de belangrijkste elementen om hoog te staan het volgende: slim spelen, goede strategieen hebben en het belangrijkste, goed timen.

    ik geef toe, ik speel niet heel weinig, maar ik heb een vaste baan en te veel hobby's om op te noemen, dus ik ben uiteindelijk gelimiteerd in tijd.
    En wat dm betreft. Ik koop standaart 10 euro aan dm om het spel te steunen en geef het enkel uit aan officieren. Heel veel invloed heeft dat niet gehad hebben op mijn huidige score gezien ik een week telaat was begonnen en ik tevens de helft van mijn dm nog over heb.

    hoe sta ik zo hoog als ik sta? ik ga niet al mijn geheimen prijsgeven (verzin je eigen strategie ) maar planning is de nummer 1 reden. Nog geen enkele keer heeft iemand mij weten te crashen in deze uni (en niet omdat niemand het geprobeerd heeft), ik weet precies welke gebouwen en onderzoeken op welke momenten het efficienste zijn en ik weet welke tijdstippen en dagen het beste zijn voor raids/crashes.

    dat zijn de dingen die je een goede speler maken. Niet alleen tijd en zeker geen geld.
    Mag ik dit gezeur noemen en zelfverheerlijking?Wat wil de topic starter?
    Of ogame verziekt is?
    Nee, dat hebben de spelers zelf gedaan door DM te kopen, dus nu zijn de DM gebruikers de boosdoeners op de niet gebruikers...
    LOL
    Speel dit spel of speel het niet
    Enne... geen a4 meer als verdediging pleasse.
    o alsjeblieft, volgens mij weet jij niet hoe groot een a4tje is. tevens had ik wat in te halen gezien deze tread al 5 pagina*s lang is. En jij hebt niet echt recht van spreken gezien jouw schrijfstijl.... naja nogal uniek is. geen enkele zin lijkt met elkaar te maken te hebben en ik weet niet precies op wie je reageert en met welke bedoeling. een paar extra woorden kunnen zinvol zijn.

    en hoe is dit gezeur en zelfverheerlijking? ik geef alleen mijn mening (in welk universum is dat zeuren) en ik geef eerlijke tips hoe je hoog kan komen zonder dat dm spul.
    Als je dit allemaal zegt omdat je mij verdenkt van overmatig dm kopen, als je weet waar ergens kan terug vinden hoeveel ik in totaal gekocht heb maak ik met alle liefde een sreenshotje voor je.

    edit, mocht ik dat nergens terug kunnen vinden, dan geef ik hierbij toestemming aan moderatoren of wie dan ook om die dm gegevens openbaar te maken, ik heb niets te verbergen.

    The post was edited 2 times, last by shiroikage ().

  • shiroikage wrote:

    o alsjeblieft, volgens mij weet jij niet hoe groot een a4tje is. tevens had ik wat in te halen gezien deze tread al 5 pagina*s lang is. En jij hebt niet echt recht van spreken gezien jouw schrijfstijl.... naja nogal uniek is. geen enkele zin lijkt met elkaar te maken te hebben en ik weet niet precies op wie je reageert en met welke bedoeling. een paar extra woorden kunnen zinvol zijn.

    en hoe is dit gezeur en zelfverheerlijking? ik geef alleen mijn mening (in welk universum is dat zeuren) en ik geef eerlijke tips hoe je hoog kan komen zonder dat dm spul.
    Als je dit allemaal zegt omdat je mij verdenkt van overmatig dm kopen, als je weet waar ergens kan terug vinden hoeveel ik in totaal gekocht heb maak ik met alle liefde een sreenshotje voor je.

    edit, mocht ik dat nergens terug kunnen vinden, dan geef ik hierbij toestemming aan moderatoren of wie dan ook om die dm gegevens openbaar te maken, ik heb niets te verbergen.
    Wat heb je in te halen?
    Je komt in dit topic even vertellen hoe goed je bent en je geheimen niet prijs geeft :/
    Al heb je 100k dm gebruikt, wat boeit dat?
    Je toestemming om dm gegevens openbaar te maken... lol..
    De vraag stelling of het spel verziekt is.
    10 jaar geleden was een uni vol met spelers en duurde het wat langer voor er een nieuwe kwam.
    Kun je daar niet mee leven, zoals Alpa al zegt, ga dan iets anders doen, met de lego spelen of zo'
    Ja, ogame is veranderd...
    Dus play or leave.
  • Bolder wrote:

    shiroikage wrote:

    o alsjeblieft, volgens mij weet jij niet hoe groot een a4tje is. tevens had ik wat in te halen gezien deze tread al 5 pagina*s lang is. En jij hebt niet echt recht van spreken gezien jouw schrijfstijl.... naja nogal uniek is. geen enkele zin lijkt met elkaar te maken te hebben en ik weet niet precies op wie je reageert en met welke bedoeling. een paar extra woorden kunnen zinvol zijn.

    en hoe is dit gezeur en zelfverheerlijking? ik geef alleen mijn mening (in welk universum is dat zeuren) en ik geef eerlijke tips hoe je hoog kan komen zonder dat dm spul.
    Als je dit allemaal zegt omdat je mij verdenkt van overmatig dm kopen, als je weet waar ergens kan terug vinden hoeveel ik in totaal gekocht heb maak ik met alle liefde een sreenshotje voor je.

    edit, mocht ik dat nergens terug kunnen vinden, dan geef ik hierbij toestemming aan moderatoren of wie dan ook om die dm gegevens openbaar te maken, ik heb niets te verbergen.
    Wat heb je in te halen?Je komt in dit topic even vertellen hoe goed je bent en je geheimen niet prijs geeft :/
    Al heb je 100k dm gebruikt, wat boeit dat?
    Je toestemming om dm gegevens openbaar te maken... lol..
    De vraag stelling of het spel verziekt is.
    10 jaar geleden was een uni vol met spelers en duurde het wat langer voor er een nieuwe kwam.
    Kun je daar niet mee leven, zoals Alpa al zegt, ga dan iets anders doen, met de lego spelen of zo'
    Ja, ogame is veranderd...
    Dus play or leave.
    waar haal je de aanname vandaan dat ik niet met de huidige situatie kan leven? jij bent de enige die dat punt steeds ophaalt. Nog beter, ik zeg juist dat het zo prima is en dat geld niet nodig is om aan de top te komen, dus wat zit je te ratelen over play or leave of ga iets anders doen.

    Kort genoeg voor je?
  • Bolder zn logica: het is niet te doen om de top te halen zonder DM

    Je geeft een voorbeeld dat je het wel kan door jezelf als voorbeeld te nemen.

    Bah wat een zelfverheerlijking...

    Ik vind het niet zo erg dat andere mijn server betalen, al die extra gsjes die ze kopen vinden toch vanzelf wel hun weg richting mijn recs en vrachters (6)
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • swami_dude wrote:

    Bolder zn logica: het is niet te doen om de top te halen zonder DM
    Klopt, zeker in het begin en dat weet je zelf ook.

    swami_dude wrote:

    Je geeft een voorbeeld dat je het wel kan door jezelf als voorbeeld te nemen.
    Ik speel soms ogame, maar ben er beslist niet goed in.

    swami_dude wrote:

    Bah wat een zelfverheerlijking...
    Verzin zelf eens een leuk woord zonder een hele pagina vol te schrijven omdat je zo graag in de belangstelling staat

    swami_dude wrote:

    Ik vind het niet zo erg dat andere mijn server betalen, al die extra gsjes die ze kopen vinden toch vanzelf wel hun weg richting mijn recs en vrachters
    Daar ben ik het wel mee eens.

    Maar dat neemt niet weg dat dit topic door spelers is vervuild, ook door mij hoor, aktie reactie zullen we maar zeggen.
    Maar dat oeverloze gezeik van jullie... dit is niet goed, dat is oneerlijk, zo moet het niet..enz.
    Ciao bambino"s
  • Bolder wrote:

    Maar dat neemt niet weg dat dit topic door spelers is vervuild, ook door mij hoor, aktie reactie zullen we maar zeggen.
    Maar dat oeverloze gezeik van jullie... dit is niet goed, dat is oneerlijk, zo moet het niet..enz.

    En dit vinden de Moderators nu dus ook. Iedereen heeft een beetje een zegje kunnen doen en we hebben het lang genoeg door laten gaan totdat het eigenlijk weer te ver ging. Het wordt persoonlijker gemaakt en op de man af. Dit is totaal niet de bedoeling om een discussie verder te voeren over een onderwerp met een "Hij zei dit, dus ik zeg dat"-vervolg. Om dit dus niet onnodig door te laten draven hebben we besloten dit topic op slot te gooien en er een eind aan te breien.
    Niet eens met dit besluit, dan mag je altijd de Moderators een berichtje sturen ( Yoshi of Hitsugaya Toushiro )