uni is al helemaal verziekt

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Ik heb 0 DM uitgegeven, zelfs niet de gratis DM en ook niet eens de gratis handelaar die je in week 1 krijgt of die ik op expeditie gevonden heb en ik stond rang 8 voordat ik in vakantie modus ging... Bovendien had ik echt niet veel tijd en heb ik op halve kracht gespeeld met zagadra ook nog onder mijn hoede. Had ik gespeeld zoals ik zagadra heb gespeeld in de zomermaanden toen ik iets meer tijd had dan had ik denk ik top 5 makkelijk kunnen halen.

    Naja vraag maar mijn alliantie, ik heb echt niet veel gedaan en beetje half / half gespeeld, dus ik zie niet het hele grote probleem eigenlijk. Zelfs met weinig tijd valt er iets van te maken. Wel moet ik zeggen dat de start wel helpt, als je eenmaal voor ligt met mines is je voorsprong uit te bouwen. Van de andere kant in zagadra ben ik een half jaar nadat de uni opende gestart en heb ik mij ook tot rang 18 weten op te werken nu, al was dat wel meer een nolife actie, ik heb nog steeds niets daarvoor moeten laten en bijv. 5 weken tussendoor in vmode gestaan in het half jaar dat ik daar nu speel.

    't is dus echt niet dat het onmogelijk is iemand met DM te verslaan, een goede speler met DM verslaan natuurlijk wel... Maar dan nog, wat maakt het eigenlijk uiteindelijk uit of je op nummer 1 staat of ergens in de top 20 of 50 zelfs. Gewoon leuk vlootje bouwen, wat spelen en zelf goed saven en je focussen op je eigen account opbouwen. Natuurlijk is het leuk om proberen mensen in te halen, maar ik hoef niet perse nummer 1 te staan en als iemand meer tijd heeft als mij of meer geld eraan wil besteden en op eenzelfde niveau speelt als mij dan mag die best boven mij staan. Ik ben nog steeds gewoon trots met wat ik zelf heb opgebouwd dan, ook al sta ik lager :P Dikke vlootjes zijn ook nog gewoon helemaal geen probleem of bedreiging als je zelf gewoon goed speelt. Mocht er een moment komen dat echt al je manen geblazen worden ed door hoge spelers en je plaatsingen terug getimed, naja dan zeg ik ok, dan is de top best eng en gemeen. Nu is dat toch nog helemaal niet aan de orde?
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • swami_dude wrote:

    Ik heb 0 DM uitgegeven, zelfs niet de gratis DM en ook niet eens de gratis handelaar die je in week 1 krijgt of die ik op expeditie gevonden heb en ik stond rang 8 voordat ik in vakantie modus ging... Bovendien had ik echt niet veel tijd en heb ik op halve kracht gespeeld met zagadra ook nog onder mijn hoede. Had ik gespeeld zoals ik zagadra heb gespeeld in de zomermaanden toen ik iets meer tijd had dan had ik denk ik top 5 makkelijk kunnen halen.
    Swami, In de eerste 3 zinnen staat 10 keer Ik !!
    Niemand speelt op de zelfde manier, mss de v hoppers! ( kijkt in de spiegel )
    Om plek 18 te bereiken en te behouden heb je dm of heeeeeeeel veel tijd nodig.
    De meeste spelers die zeggen weinig tijd en geen dm er in gestopt te hebben... geloof je het zelf??
    De spelers die zo zeiken moeten een geel hesje kopen en naar GF afreizen.....
    Het hele spel is nu zo, incl DM en vmode en Ic"s en wat er allemaal bij is gekomen.
    Wil je niet ?? ook een delete knop zit ergens geloof ik.
    Dus verziekt?? anders geworden!!
  • Bolder wrote:

    swami_dude wrote:

    Ik heb 0 DM uitgegeven, zelfs niet de gratis DM en ook niet eens de gratis handelaar die je in week 1 krijgt of die ik op expeditie gevonden heb en ik stond rang 8 voordat ik in vakantie modus ging... Bovendien had ik echt niet veel tijd en heb ik op halve kracht gespeeld met zagadra ook nog onder mijn hoede. Had ik gespeeld zoals ik zagadra heb gespeeld in de zomermaanden toen ik iets meer tijd had dan had ik denk ik top 5 makkelijk kunnen halen.
    Swami, In de eerste 3 zinnen staat 10 keer Ik !!Niemand speelt op de zelfde manier, mss de v hoppers! ( kijkt in de spiegel )
    Om plek 18 te bereiken en te behouden heb je dm of heeeeeeeel veel tijd nodig.
    De meeste spelers die zeggen weinig tijd en geen dm er in gestopt te hebben... geloof je het zelf??
    De spelers die zo zeiken moeten een geel hesje kopen en naar GF afreizen.....
    Het hele spel is nu zo, incl DM en vmode en Ic"s en wat er allemaal bij is gekomen.
    Wil je niet ?? ook een delete knop zit ergens geloof ik.
    Dus verziekt?? anders geworden!!

    Je kunt mij natuurlijk meteen gaan uitmaken voor een leugenaar natuurlijk Bolder, maar feit blijft dat met 0 DM en amper tijd, amper geraid en amper slagen gemaakt ik makkelijk top 10 kon halen... Ik geloof het zelf want het is de waarheid, dat jij zo'n dikke noob bent dat je niet eens parttime een accountje kunt opbouwen waar je af en toe op de dag naar kijkt kan ik niets aan doen he :rolleyes:

    Zagadra geef ik toe dat ik er iets meer tijd in gestoken heb, ben tenslotte een half jaar later gestart, ook geen DM gekocht en ik heb in augustus denk ik 4 weken in vmode gestaan en tussendoor ook vaker een aantal dagen waarop ik gewoon m'n productie save en verder niet zoveel doen. Verder zou ik daar makkelijk 2 tot 3 keer meer kunnen raiden dan ik nu doe... Volgens mij is dat gewoon een geval van je grondstoffen fatsoenlijk investeren een goed account opbouwen en weten hoe je moet fleeten zodat als je tijd hebt je ook wat doet met je vloot in plaats van alleen maar nutteloos verdedigingen bashen...

    En ja natuurlijk ga ik van mijn eigen standpunt uit, ik snap het punt niet, als je minder tijd hebt dan is dat helemaal niet erg, dus gaat je account wat langzamer, boeit dat eigenlijk iets? Ik speelde denk ik toen ik mijn hardste stijgingen had gemiddeld 6 a 8 uurtjes per dag. Denk nu meestal maar een uurtje of 2 / 3 dat ik echt speel. In Fidis speel ik eigenlijk al paar weken niet echt, heb denk ik sinds het begin amper geraid, af en toe een slagje, maar denk 6 van de 7 dagen in de week eigenlijk alleen maar gs'n verzamelt en opgemaakt. Eerste week heb ik wat actiever geraid daar...

    Ja goed dat was tijd die ik normaal misschien gegame'd had ofzo. Nu heb ik het drukker dus speel ik eigenlijk alleen nog 's avonds en 's weekends, zonder geld, ik zie gewoon vanuit mijn standpunt niet in waar het statement vanaf komt dat alleen mensen met DM of nolifers een kans maken :/ Als je maar een uur per dag tijd hebt, dan is het toch logisch dat je in de top staat. Ik heb nu misschien maar 1 uur over en eigenlijk niet eens dat, daarom ga ik in vakantie modus totdat ik weer wat vrije tijd heb, verlies dan wel wat rangen maar dat haal ik toch wel weer bij als ik actiever word of niet, maakt mij eigenlijk niet zoveel uit :P
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • swami_dude wrote:

    Als je maar een uur per dag tijd hebt, dan is het toch logisch dat je in de top staat
    Een a4 ter verdediging?
    Swami, ik val je niet aan.. ik geloof je gewoon niet, en ik denk met mij wel wat andere spelers.
    Maar nogmaals, ieder zijn stijl..

    swami_dude wrote:

    Ik geloof het zelf want het is de waarheid, dat jij zo'n dikke noob bent dat je niet eens parttime een accountje kunt opbouwen waar je af en toe op de dag naar kijkt kan ik niets aan doen he
    Nogmaals, ik val je niet aan en ik beschuldig niet, maar jij mag dat ?(

    Ieder zijn speelstijl, ik de mijne in elk geval en of ik dan een noob ben.. what the hell, mij zie je geen a4 vol pennen om iets te verdedigen of te verduidelijken.....
    Op zijn tijd speel ik als ik zin heb, maar zeker geen 6 a 8 uur p/d, top 10 top 100, het zal wel, noob of niet, ik zeur niet over hoe het spel ontwikkeld.
    En daar gaat het topic toch over, verziekt of niet... voor mij niet dus, ik interpreteer de regels van GF gewoon normaal.

    PAS OP____ SPEEL BEWUST!!!
  • luister, bepaalde zaken zijn gewoonweg niet waar.

    "zonder DM abuse heb je geen kans"
    -> huidige top van zagrada bestaat voornamelijk uit niet-DM abusers

    "Iedereen heeft zonder dm abuse wanneer een nieuwe uni begint een eerlijke en gelijke kans"
    -> niet waar, mensen met meer tijd en meer kennis over het opbouwen van een account hebben een mega voorsprong op ieder ander. Het duurt alleen 3 weken voor je daar wat van merkt in plaats van 1 dag. Een verwaarloosbaar verschil als je een jaar speelt.

    Ik denk dat je absoluut niet te klagen hebt met ogame. Heb een tijdje gekeken bij grepolis ofzo, maar dat is allemaal compleet onspeelbaar als je daar geen geld in gooit.
    In ogame hoef je alleen wat harder te rennen dan de ander en haal je de ander op termijn gewoon in.

    Als ik 5 euro per maand moet betalen stop ik per direct. En een grote meerderheid van de huidige spelers denk ik ook.

    Maar belangrijker nog, je denkt dat je ooit mee kan draaien met de top, maar verzint smoesjes waarom dat je niet lukt. Dat kenmerkt gewoon een speler die nog mega veel te leren heeft en puur op kennis de top niet zal halen.
    Maar ik weet het goed gemaakt, als je een accountje aanmaakt in zagrada stuur ik je starters gs, kun je met raiden moeiteloos snel stijgen en zal ik je wat tips geven ;)
  • twitter.com/twitter/statuses/1075523980218511361

    JamesCameron wrote:

    "zonder DM abuse heb je geen kans"
    -> huidige top van zagrada bestaat voornamelijk uit niet-DM abusers
    Zagadra is een merge uni!!!
    De num 1 heeft147.000 punten en de rest van de top20 vergeleken met de volgende 40 spelers???
    Beetje naief om te denken dat er geen dm is gebruikt.
    Ook een ander spel vergelijken met ogame houd ook geen steek, ogamers zijn maffe lui....
    Wie gaat er nu 6a8 uur achter een pc zitten om een spel te spelen??
    En 5 euro in een maand spenderen aan iets wat je leuk vindt... is dat een onoverkomelijk iets? of is het een principe kwestie ?
    Iets anders kan ik niet bedenken, hooguit een erge aversie tegen GF
  • Bijna elke uni is een merge uni... Ik vind dat niet uitmaken. Het gaat om de langere termijn in de discussie dm vs geen dm.

    En als ik niet gemerged was stond ik op #1 in cygnus, zonder dm abuse.

    Ik noem dm gebruik niet per se abuse, ik heb zelf ook dm gebruikt. Maar hoeveel van die dm was ook daadwerkelijk nodig om te komen waar ik nu sta? Dat heeft maar beperkt invloed gehad. Het gaat zoals de topicstarter zegt over het veelvuldig kopen van gs om zo een zeer grote voorsprong te kopen.
    De huidige verhoudingen in zagrada hebben maar beperkt te maken met dm gebruik, en dat is het punt dat ik wil overbrengen.

    En die 5 euro per maand... Dit meer een principe kwestie, ik wil zelf bepalen hoeveel ik uitgeef aan een spel, hoe actief ik wil zijn etc. Met zon abonnement wil ik misschien verder spelen... Maar hoef ik ff geen geld meer over te maken van mezelf. Uit principe zou ik dan stoppen en iets anders zoeken.

    Edit:
    Ik denk dat het in een wereld waar de microtransacties het gros van het geld binnenhalen voor game developers het altijd goed is om te zien hoe dat invloed heeft op de competitieve verhoudingen tussen spelers. In andere, populairdere, spellen ben je veel slechter af. Dat vind ik wat zeggen over hoeveel we te klagen hebben. Want als je weg gaat... Waar ga je dan heen???

    En de hoeveelheid tijd die iemand in een spel steekt, daar gaat iemand zelf over. Soms hebben mensen daar zin in en tijd voor. Wie zijn mensen achter een ander computer scherm om daarover te oordelen?
  • Ik zeg alleen dat ik het zonder DM gedaan heb, hoeveel tijd verschilt best wel. Natuurlijk toen ik veel slagen maakte in Zagadra heb ik er meer tijd ingestoken om te spelen. Hoe verwacht je anders mensen te kunnen crashen als je maar een uurtje per dag tijd hebt. Daartussen heb ik in vmode gestaan en gewoon productie gesaved, als je niet eens weekenden of avonden actief speelt lijkt het mij niet gek dat je dan niet in de top staat.

    Pay to win is het zeker niet, alhoewel als je iemand hebt met net zo veel tijd als jou en dezelfde skills die er ook nog eens een heleboel geld tegen aan gooit je hem gewoon niet in kunt halen. Maar wat maakt het eigenlijk uit dat je dat niet kunt?

    Ik sta nu nog niet in de top in Zagadra, als ik tijd erin zou steken en actief zou fleeten denk ik wel dat het mogelijk is, maar ik heb ooit 1x in Jupiter het gedaan en voor mij hoeft dat niet meer. Ik denk dat als ik gewoon rustig door mine en fleet zoals ik nu doe dat top 10 er ook wel in zit, maar dadelijk ga ik aan een nieuwe baan beginnen en dan houdt denk ik het overdag spelen voor mij ook gewoon op.

    Ik zou het dan niet vreemd vinden als ik wat moet inleveren en genoegen moet nemen met een lagere positie. Het is mij het spel niet waard er meer tijd voor vrij te maken dan ik heb en eerlijk gezegd vond ik mijn crash in Zagadra dan ook gedeeltelijk een verlichting. Andere mensen zitten anders met hun rl hebben wellicht wat meer tijd of meer motivatie en plezier erin. Ik weet dat ik het afgelopen jaar behoorlijk fun heb gehad in Zagadra en ik die uren die ik speelde niet zag als 'grinden' of nolifen om de top te bereiken. Nooit gedacht dat ik zo hoog kon komen, maar was meer een bijzaak dan dat ik gemotiveerd was om voor die top 20 te gaan oid.

    Meer speeltijd resulteert in een hogere positie als je weet wat je doet, met minder speeltijd minder hoog. Je moet vooral spelen als je zin hebt en als jij er plezier uit haalt. Als je liever andere dingen doet of andere games of tv kijkt moet je dat doen. Naar mijn mening ben je al verkeerd bezig als je top wilt staan om in de top te staan ^^ Het is leuk als je dikke vloot hebt en het heeft z'n voordelen, maar ik bouw hem nog altijd op doordat ik gewoon het spelletje speel met plezier. Laatste tijd wordt het wat meer een sleur en heb ik minder motivatie ervoor, dus zwakt het af, eigenlijk is een beetje erachteraan bungelen een stuk minder stress en leuker dan te hard proberen iemand voor te blijven. Gewoon een beetje solo spelen en je eigen doelen stellen buiten de rankings om en je komt er vanzelf :)
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • Django wrote:

    Vechten met een groot leger is makkelijk...
    In Uni3 en Andromeda ben ik van 0 vloot naar nr1 gegaan terwijl de uni's al jaren bezig waren toen ik terug kwam ;)

    Django wrote:

    Koop je naar de kop en bully iedereen de uni uit. Dat is waar Ogame voor staat op dit moment. Geloof me ik sta niet alleen in deze gedachte. Het is jammer dat de ontwikkelaars de oren laten hangen naar die paar 'dik' betalende leden, terwijl het zoveel leuker gemaakt kon worden.
    Misschien moet je zelf wat schepen gaan bouwen en iets proberen aan mijn bully gedrag te gaan doen, want kan je wel beloven dat het nog veel erger gaat worden
  • monfy wrote:

    Django wrote:

    Vechten met een groot leger is makkelijk...
    In Uni3 en Andromeda ben ik van 0 vloot naar nr1 gegaan terwijl de uni's al jaren bezig waren toen ik terug kwam ;)

    Django wrote:

    Koop je naar de kop en bully iedereen de uni uit. Dat is waar Ogame voor staat op dit moment. Geloof me ik sta niet alleen in deze gedachte. Het is jammer dat de ontwikkelaars de oren laten hangen naar die paar 'dik' betalende leden, terwijl het zoveel leuker gemaakt kon worden.
    Misschien moet je zelf wat schepen gaan bouwen en iets proberen aan mijn bully gedrag te gaan doen, want kan je wel beloven dat het nog veel erger gaat worden
    Hier (Fidis) heb je anders toch lekker met een flink stoot DM gedaan dus vooralsnog ben ik niet onder indruk.
  • JamesCameron wrote:

    "Iedereen heeft zonder dm abuse wanneer een nieuwe uni begint een eerlijke en gelijke kans"


    -> niet waar, mensen met meer tijd en meer kennis over het opbouwen van een account hebben een mega voorsprong op ieder ander. Het duurt alleen 3 weken voor je daar wat van merkt in plaats van 1 dag. Een verwaarloosbaar verschil als je een jaar speelt.

    Je bagatelliseert de rol van DM nogal.


    Spelers die het spel door en door kennen en zich dan naar de top kopen hebben een gigantisch voordel tov de rest.
    Dat kun je wel blijven ontkennen, maar dat is de trend van jaren nu.
  • Django wrote:

    Hier (Fidis) heb je anders toch lekker met een flink stoot DM gedaan dus vooralsnog ben ik niet onder indruk
    Het is maar net wat je veel noemt, ik heb 50 euro aan dm uitgegeven en daar een paar keer astro mee versneld, er zijn spelers die veel meer dm uitgegeven hebben en toch veel lager staan.

    Je moet niet zoveel huilen en gewoon er wat tegen proberen te doen
  • monfy wrote:

    Je moet niet zoveel huilen en gewoon er wat tegen proberen te doen
    Misschien moet je eens kijken wat het verschil is tussen huilen en converseren over, zoals het topic zegt, of ogame verziekt is en niet meteen oordelen.
    Zo ook Swami, meteen met aannames komen.. er word niemand veroordeeld en ook niet voor leugenaar uitgemaakt.
    Alleen leven jullie nog in een sprookjesbos !!
  • Django wrote:

    JamesCameron wrote:

    "Iedereen heeft zonder dm abuse wanneer een nieuwe uni begint een eerlijke en gelijke kans"


    -> niet waar, mensen met meer tijd en meer kennis over het opbouwen van een account hebben een mega voorsprong op ieder ander. Het duurt alleen 3 weken voor je daar wat van merkt in plaats van 1 dag. Een verwaarloosbaar verschil als je een jaar speelt.
    Je bagatelliseert de rol van DM nogal.


    Spelers die het spel door en door kennen en zich dan naar de top kopen hebben een gigantisch voordel tov de rest.
    Dat kun je wel blijven ontkennen, maar dat is de trend van jaren nu.

    Je las hopelijk ook in mijn bericht dat ik 4-5 maanden na de opening van de uni op #1 stond?

    Ik bagatelliseer het, omdat het zo is. Skill > DM.
    Tuurlijk, iemand met skills en DM ga je niet inhalen. Maarja, er moet toch een manier van betalen inzitten? En daar moet een voordeel aan zitten, anders koopt niemand het.

    In het begin is het inderdaad even "niet te doen" vanwege DM, maar dat gaat snel voorbij ;)
  • Nou lekker interessant toch?
    De een brengt graag zijn geld naar de kroeg om het daar uit te geven, een ander zet het op de spaarrekening, en weer een ander geeft wat uit aan een spel. Ieder zijn meug.
    Niks wat tientallen zo niet honderden andere freemium spellen ook niet doen. Beproeft concept, want er zijn altijd spelers die er geld insteken.

    Niet mee eens? Niemand verplicht het je te spelen, je bent altijd vrij om een ander echt gratis spel te zoeken.
    Kun je converseren tot je een ons weegt, de waarheid zal er toch niet door veranderen.
    14/15 Planeten
    Punten: 1.008.259.192 (plaats 1 van 1.695)